2018-02-05, 09:19
Medlem
speedygonsalezs avatar
när de i alla värdelösa actionrullar tömmer flera magasin utan att träffa ett enda skott.
känslostyrda idioter i krissituationer där man bör tänka på sig själv.

Tycker det mesta idag är förutsägbar skit. Det senaste bra som gjordes va ju viljans triumf
Citera
2018-02-06, 11:10
Avslutad
När en stad/värld förstörs ska alltid en jävla morsa greppa tag i sin unge och springa i väg med den i hennes famn. Som om man inte förstår allvaret först innan någon jävla unge gråter och den mamma springer iväg med den
Citera
2018-02-08, 13:13
Medlem
psaks avatar
Zombiefilmer med scener kring kyrkogårdar o likn, där döingarna ser ut att bara vara medelålders eller yngre. Om det nu är ett tvärsnitt av avlidna som vaknar till liv borde det ju rimligen vara mest gamlingar.
Citera
2018-02-09, 08:23
Medlem
Merwinnas avatar
I deckare och kriminalfilmer, retar jag mig på att de misstänkta alltid är så oförskämda mot kommissarien som utreder brottet. Snäser åt honom att lämna dom ifred, visar otålighet, pysslar upptaget med någonting, och vägrar att titta upp som om kommissarien skulle vara helt ointressant jämfört med det dom håller på med... sådana saker. Så skulle man ju inte göra själv, om man fick besök av polisen, vare sig man var skyldig eller oskyldig. Man vill ju inte reta upp dom i onödan, utan tvärtom skulle man vilja göra ett gott intryck. (Nu menar jag alltså inte vanekriminella som har en lång historia av konflikter med polisen, utan städade, etablerade människor.)
Citera
2018-02-09, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Zombiefilmer med scener kring kyrkogårdar o likn, där döingarna ser ut att bara vara medelålders eller yngre. Om det nu är ett tvärsnitt av avlidna som vaknar till liv borde det ju rimligen vara mest gamlingar.

Hahaha nej vafaaaan du förstörde precis alla zombiefilmer någonsin. Dödsstraff och utvisning!
Citera
2018-02-10, 00:16
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedygonsalez
när de i alla värdelösa actionrullar tömmer flera magasin utan att träffa ett enda skott.

Det är ju dock realistiskt? I eldstrider IRL är det väldigt få avlossade skott som faktiskt träffar det avsedda målet. En av de positiva aspekterna med framför allt 80-talets actionfilmer där kulorna for åt alla håll och kanter. Numera verkar däremot protagonisterna i "alla" actionfilmer sikta som robotar, och det är en kliché jag stör mig på.
Citera
2018-02-10, 16:52
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Hahaha nej vafaaaan du förstörde precis alla zombiefilmer någonsin. Dödsstraff och utvisning!
Blir jag dödsstraffad återkommer jag som zombie, för jag är ung ännu.
Citera
2018-02-10, 17:30
Medlem
jsa86-xs avatar
Något som stör mig inom skräck-genren är när mördaren jagar det tilltänkta offret och den ska köra iväg en bil och 99% av gångerna så startar inte bilen, vilket aldrig händer annars på film.
Citera
2018-02-10, 19:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
Något som stör mig inom skräck-genren är när mördaren jagar det tilltänkta offret och den ska köra iväg en bil och 99% av gångerna så startar inte bilen, vilket aldrig händer annars på film.

Och om dom behöver låsa/låsa upp en dörr så har dom av nån anledning alltid en enorm nyckelknippa med massor av liknande, omärkta, nycklar och tar alltid fel nyckel.
Citera
2018-02-11, 02:29
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
"Har du barn?" är den värsta jag vet.
Det är ju en ganska vanlig fråga i verkliga livet.
Citera
2018-02-11, 02:57
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Det är ju en ganska vanlig fråga i verkliga livet.

Jag menar att den ställs i hemska situationer, typ när ett barn har dött eller är försvunnet. Som att det är ett krav för att få empatisera med föräldrarna. Jag vägrar tro att det är vanligt förekommande.
Citera
2018-02-11, 10:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Direkt när jag ser att en film (oftast skräckfilmer) är filmad genom huvudpersonens egna skakiga kamera, så slutar jag titta.

Ursprungsidén från Blair Witch project var ok, men numera är de sk. "egenfilmade" versionerna bara ett sätt för filmbolaget att spara pengar, de hoppas att ingen ser den dåliga kvalitén eftersom "det ska vara så". Plus att huvudskådespelaren oftast är riktigt, riktigt dålig, han/hon behöver ju knappast visa sig i bild eftersom de i 99% av handlingen står bakom kameran. Jag menar, hur ofta gör en oscarsvinnande skådespelare sådana roller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in