2018-03-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Spelar det någon roll menar du, du ser ju vad det är i paketet när du får det?
Wow ,när man trodde du inte kunde bli drygare så toppar du upp det med detta svaret!
Citera
2018-03-21, 15:24
Medlem
kimdah2002s avatar
[quote=Hultabultan|63564678]
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney

Tog några exempel på grejer beställt på sistone.

https://www.ebay.com/itm/E27-5W-7W-9W-LED-PIR-Motion-Sensor-Auto-Energy-Saving-Light-Lamp-Bulb-Infrared/292021669593?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=591 015502217&_trksid=p2060353.m2749.l2649
https://www.ebay.com/itm/Unisex-Rimmed-Reading-Eye-Glasses-Eyeglasses-Spectacle-With-LED-Light-For-Older/222675757313?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=521 528989856&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Njae det är ju inte bara sverige som är exluderade...

Excludes: APO/FPO, Albania, Austria, Bosnia and Herzegovina, France, Germany, Gibraltar, Guernsey, Italy, Jersey, Liechtenstein, Monaco, Montenegro, San Marino, Serbia, Spain, Svalbard and Jan Mayen, Sweden, Switzerland, United Kingdom, Vatican City State, Anguilla, Antigua and Barbuda, Bahamas, Barbados, Belize, British Virgin Islands, Costa Rica, Dominica, El Salvador, Grenada, Guadeloupe, Guatemala, Haiti, Honduras, Montserrat, Nicaragua, Panama, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Trinidad and Tobago, Turks and Caicos Islands, Virgin Islands (U.S.), Hong Kong, Macau, Taiwan, Argentina, Bolivia, Chile, Ecuador, Falkland Islands (Islas Malvinas), French Guiana, Paraguay, Uruguay, Mexico, Algeria, Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Cape Verde Islands, Central African Republic, Chad, Comoros, Congo, Democratic Republic of the, Congo, Republic of the, Côte d'Ivoire (Ivory Coast), Djibouti, Equatorial Guinea, Eritrea, Ethiopia, Gabon Republic, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Kenya, Lesotho, Liberia, Madagascar, Malawi, Mali, Mauritania, Mayotte, Morocco, Namibia, Niger, Nigeria, Reunion, Saint Helena, Senegal, Seychelles, Sierra Leone, South Africa, Swaziland, Togo, Western Sahara, Bahrain, Jordan, Kuwait, Lebanon, Turkey, Yemen, Azerbaijan Republic, Bangladesh, Bhutan, China, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Maldives, Nepal, Pakistan, Sri Lanka, Australia, Cook Islands, French Polynesia, Guam, Marshall Islands, Nauru, Niue, Palau, Solomon Islands, Tonga, Vanuatu, Wallis and Futuna, Western Samoa
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-21 kl. 15:28.
Citera
2018-03-21, 15:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Wow ,när man trodde du inte kunde bli drygare så toppar du upp det med detta svaret!
Kan tyckas så när du bara citerar halva mitt svar :-)
Citera
2018-03-21, 15:29
Medlem
[quote=Hultabultan|63564678]
Citat:

Tog några exempel på grejer beställt på sistone.

https://www.ebay.com/itm/E27-5W-7W-9W-LED-PIR-Motion-Sensor-Auto-Energy-Saving-Light-Lamp-Bulb-Infrared/292021669593?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=591 015502217&_trksid=p2060353.m2749.l2649
https://www.ebay.com/itm/Unisex-Rimmed-Reading-Eye-Glasses-Eyeglasses-Spectacle-With-LED-Light-For-Older/222675757313?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&var=521 528989856&_trksid=p2060353.m2749.l2649
Ja , men ser inte riktigt problemet ,det finns ju massor av säljare som har samma produkter som skickar till Sverige!
Citera
2018-03-21, 15:29
Medlem
[quote=kimdah2002|63564705]
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Excludes: APO/FPO, Albania, Austria, Bosnia and Herzegovina, France, Germany, Gibraltar, Guernsey, Italy, Jersey, Liechtenstein, Monaco, Montenegro, San Marino, Serbia, Spain, Svalbard and Jan Mayen, Sweden, Switzerland, United Kingdom, Vatican City State, Anguilla, Antigua and Barbuda, Bahamas, Barbados, Belize, British Virgin Islands, Costa Rica, Dominica, El Salvador, Grenada, Guadeloupe, Guatemala, Haiti, Honduras, Montserrat, Nicaragua, Panama, Saint Lucia, Saint Vincent and the Grenadines, Trinidad and Tobago, Turks and Caicos Islands, Virgin Islands (U.S.), Hong Kong, Macau, Taiwan, Argentina, Bolivia, Chile, Ecuador, Falkland Islands (Islas Malvinas), French Guiana, Paraguay, Uruguay, Mexico, Algeria, Angola, Benin, Botswana, Burkina Faso, Burundi, Cameroon, Cape Verde Islands, Central African Republic, Chad, Comoros, Congo, Democratic Republic of the, Congo, Republic of the, Côte d'Ivoire (Ivory Coast), Djibouti, Equatorial Guinea, Eritrea, Ethiopia, Gabon Republic, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Kenya, Lesotho, Liberia, Madagascar, Malawi, Mali, Mauritania, Mayotte, Morocco, Namibia, Niger, Nigeria, Reunion, Saint Helena, Senegal, Seychelles, Sierra Leone, South Africa, Swaziland, Togo, Western Sahara, Bahrain, Jordan, Kuwait, Lebanon, Turkey, Yemen, Azerbaijan Republic, Bangladesh, Bhutan, China, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Maldives, Nepal, Pakistan, Sri Lanka, Australia, Cook Islands, French Polynesia, Guam, Marshall Islands, Nauru, Niue, Palau, Solomon Islands, Tonga, Vanuatu, Wallis and Futuna, Western Samoa

Kan inte uttala mig om de andra länderna, men för 2 månader sedan gick det i alla fall beställa till Sverige.
Citera
2018-03-21, 15:30
Medlem
Citat:

Danmark levererar man till.
Finland levererar man till.
Norge levererar man till.
Island levererar man till.

Men man leverar inte till Sverige. Varför inte?
Citera
2018-03-21, 15:31
Medlem
Citat:
Kan tyckas så när du bara citerar halva mitt svar :-)
Som du har redigerat i efterhand ,jag citerade ditt original inlägg fullt ut!
Citera
2018-03-21, 15:33
Medlem
kimdah2002s avatar
[quote=Hultabultan|63564738]
Citat:

Kan inte uttala mig om de andra länderna, men för 2 månader sedan gick det i alla fall beställa till Sverige.
Kan vara så att säljaren fått på fingrarna för att varorna inte är CE märkta på rätt sätt och slumpvis valt ut de länder som har hårdast kontroll av det, vad vet jag varför är t.ex. inte Danmark med dom har strängare elregler än Sverige?
Citera
2018-03-21, 15:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Som du har redigerat i efterhand ,jag citerade ditt original inlägg fullt ut!
Du kanske skulle väntat tills jag skrev klart :-)
Citera
2018-03-21, 15:34
Medlem
Citat:
Spelar det någon roll menar du, du ser ju vad det är i paketet när du får det?

På betalsidan finns även en funktion där du kan skicka in ditt paket-id och mejladress så får du svar på vad det är i det paketet inom 24 timmar.

Haha ja! För det är bara ETT paket jag ska hämta ut! Så jag vill inte råka betala fel paket (som jag inte ens vill ha/plocka upp) men ska ringa postnord och se med dom.
Citera
2018-03-21, 15:36
Medlem
Citat:
Kan vara så att säljaren fått på fingrarna för att varorna inte är CE märkta på rätt sätt och slumpvis valt ut de länder som har hårdast kontroll av det, vad vet jag varför är t.ex. inte Danmark med dom har strängare elregler än Sverige?
Det gäller nog mina skruvar, där jag sparat länken för senare beställning
Excludes: Africa, United States, Afghanistan, China, Australia, Slovenia, Sweden
https://www.ebay.co.uk/itm/M4-M5-BUTTON-HEAD-SOCKET-CAP-SCREWS-ALLEN-BOLTS-DIN7380-316-A4-STAINLESS-STEEL/122037405571?hash=item1c69ff0783:m:mUhMYIrsxaV1sXA InEx8Oig#shpCntId

Visst, ja - "varorna inte är CE märkta", enligt dig.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-21 kl. 15:39.
Citera
2018-03-21, 15:36
Medlem
Citat:
Du kanske skulle väntat tills jag skrev klart :-)
Du kanske inte skall publicera inlägget om du inte är klar ,är du klar med detta ,eller när kan man kommentera , imorgon ,är du klar till dess?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in