2018-03-20, 23:24
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Sommarstugemordet nästa tisdag på GWs mord på tv4 , såg jag nu efter dagens mord, de har fått tag i en mycket lik JM i rekonstruktionen.
Och vilken dag sänd det då? jo den 27 mars
Vilken dag ska det bestämmas om det blir ett överklagande? jo 27 mars
Kan det vara så att GW sitter med facit angående avslag redan nu?
Citera
2018-03-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Och vilken dag sänd det då? jo den 27 mars
Vilken dag ska det bestämmas om det blir ett överklagande? jo 27 mars
Kan det vara så att GW sitter med facit angående avslag redan nu?

GW går nu all in! Tycks det.
Citera
2018-03-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Mitt minne sviker mig, men var det redan helgen efter Aki dog som Johanna med barnaskaran var ute i Granliden och badade? Anki och Göran var ju på husbilsemester på Gotland, var de fortfarande bortresta då?

Det var väl så att Anki och Göran ej fick veta att Aki drunknat vid bryggan i Granliden. Minns jag rätt så läste Anki en gratistidning som delades ut i området, så sent som i november eller december, där det stod att en man drunknat där i augusti vilket gjorde henne väldigt chockad och upprörd.

Johanna hade ljugit ihop en hel radda av olika dödsorsaker; arbetsplatsolycka, hjärtinfarkt, ev bilolycka också, beroende på vem hon pratade med.

Du minns helt rätt!
:-)
Citera
2018-03-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDetective
Nästa vecka berättar GW om fallet i GW:s mord.

Ska bli intressant att höra vad LGWP har för nytt(?) att komma med, ska bli spännande, men tror inte nåt nytt har tillkommit men ur hans perspektiv kanske det kan vara intressant. Han kan väldigt mycket, men psykologi är inte hans starkaste sida, direkt....

Idag köpte jag en blaska som heter Mord och Mysterier, för att jag såg JM på 1a-sidan, men där stod ingenting vi inte känner till sen innan.
Citera
2018-03-21, 10:14
Medlem
GWS mord om sommarstugemordet sänds tisdag 3/4 och 10/4 kl 21.00 på tv4 , verkar vara två delar ändrat pga fotboll nästa vecka.
Citera
2018-03-21, 11:01
Medlem
mahkees avatar
Ska bli intressant att se programmen, dock kommer det väl knappast några detaljer som inte man känner till redan i så "allmänt" hållna program. Men GW är alltid bra!

Jag undrar en sak, som kanske är en jättelöjlig detalj, men som irriterat mig. När Aki avled vid Granliden, hur kommer det sig att de som ägde huset, dvs föräldrarna till JM, inte underrättades om att ett dödsfall skett på deras tomt? Eller görs inte det? Jag tycker det är så konstigt att de inte visste något förrän de läste gratistidningen. Visst, med en normal dotter så skulle de fått reda på det av JM, men ändå, rent formellt- borde man inte underrättas om någon dör på ens mark/eller vid ens badplats?
Citera
2018-03-21, 11:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahkee
Ska bli intressant att se programmen, dock kommer det väl knappast några detaljer som inte man känner till redan i så "allmänt" hållna program. Men GW är alltid bra!

Jag undrar en sak, som kanske är en jättelöjlig detalj, men som irriterat mig. När Aki avled vid Granliden, hur kommer det sig att de som ägde huset, dvs föräldrarna till JM, inte underrättades om att ett dödsfall skett på deras tomt? Eller görs inte det? Jag tycker det är så konstigt att de inte visste något förrän de läste gratistidningen. Visst, med en normal dotter så skulle de fått reda på det av JM, men ändå, rent formellt- borde man inte underrättas om någon dör på ens mark/eller vid ens badplats?

Kan möjligen förklaras av att polisen var inkompetent och slött avskrev händelsen som en olycka - sannolikt till stor del p g a att Johanna spelade sin teater riktigt bra. Det finns stark anledning att anmärka på Västmanlandspolisens hanterande i ärendet.
Citera
2018-03-21, 11:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Kan möjligen förklaras av att polisen var inkompetent och slött avskrev händelsen som en olycka - sannolikt till stor del p g a att Johanna spelade sin teater riktigt bra. Det finns stark anledning att anmärka på Västmanlandspolisens hanterande i ärendet.

Jotack. Antingen övertalade JM folk på plats att hon själv skulle meddela föräldrarna (konstigt vore ju iofs annars, kan man tycka, då det rörde sig om kvinnans make och fadern till barnen), eller så gick man på kräftskiva i stället.

Det är inte förbjudet att drunkna på nåns egendom. Vad jag vet.

Men en liten lapp på lådan om tilldragelsen vid sommarstugan hade ju varit sympatiskt.

Men polissommarvikarierna i trakten är säkert redan överhopade med administration.
Citera
2018-03-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jotack. Antingen övertalade JM folk på plats att hon själv skulle meddela föräldrarna (konstigt vore ju iofs annars, kan man tycka, då det rörde sig om kvinnans make och fadern till barnen), eller så gick man på kräftskiva i stället.

Det är inte förbjudet att drunkna på nåns egendom. Vad jag vet.

Men en liten lapp på lådan om tilldragelsen vid sommarstugan hade ju varit sympatiskt.

Men polissommarvikarierna i trakten är säkert redan överhopade med administration.
Fast de anade nog att något var lurt ändå Johannas föräldrar iallafall hennes mamma om Akis död, kanske barnen börjar prata till slut om de inte är psykopater också om vad som hände med AP, undrar om DB och JB sover gott om nätterna.
Tveksamt om sanningen kommer fram någonsin om vad som hände med AP.
Citera
2018-03-21, 12:25
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
GWS mord om sommarstugemordet sänds tisdag 3/4 och 10/4 kl 21.00 på tv4 , verkar vara två delar ändrat pga fotboll nästa vecka.

å fan, då är det ju i alla fall klart om resningsansökan tas upp eller inte.
förstår att Mördar-Johanna fallet kräver två avsnitt, det finns ju mycket att gräva i och tycka till om
Citera
2018-03-21, 12:38
Medlem
Citat:
förstår att Mördar-Johanna fallet kräver två avsnitt, det finns ju mycket att gräva i och tycka till om
Det heter inte resningsansökan nu utan överklagande.
HD lär inte ta upp hennes överklagande ändå.
Citera
2018-03-21, 16:34
Medlem
Citat:

Ja, nog måste väl Mördar-Johanna avhandlas i MINST två avsnitt - enligt intervjun som Aftonbladet gjorde med henne och MR (ja, han var väl mest nervös och satt och fipplade med mobilen) efter mordet på GM, så viftade hon bort getingar och fastslog skrattande (usch, vilket falskt och vidrigt skratt) att "hon förstod att hon var väldigt attraktiv för media".

Well, well den eventuella attraktionen har nog för väääldigt länge sedan försvunnit all världens väg. Nu är hon enbart en plufsig, elak, grym, charmlös, ondskefull varelse med två kolsvarta ögonbryn, som snart äntrar dörrarna till Hinseberg för många, långa år framöver. Eller om det är Ystad som blir hennes framtida boende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in