2018-03-20, 19:18
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Årets självmål

ISIS, Boko Haram, Talibanerna och al-Qaida.

Tack. Då har vi alltså rett ut det - KSA och Qatar är världens terroristkrammare. Och vilka stöjder dem? Jo, USA och Israel.
Definiera "stödjer". Jag har redan medgivit att USA finansierar Saudi och att det är korkat. Men dina formuleringar känns lite mer breda.
Citera
2018-03-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Men herregud människa, ta dig samman och sluta kom med uppenbara lögner dagarna i ända.. Bara som ett exempel har vi terroristerna Hezbollah och Houthis som är 100% understödda av Iran, vidare sponsrar de naturligtvis all terror som kan riktas mot Israel och samtliga Sunne-länder.

Vem bryr sig om dom skitländerna?
Faktum är att sunnisekteristisk islamism har stått för 100% av terrorn i Väst.
Citera
2018-03-20, 19:51
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Vem bryr sig om dom skitländerna?
Faktum är att sunnisekteristisk islamism har stått för 100% av terrorn i Väst.
Hezbollah är shia och de attackerar Israel regelbundet. Så inte 100%, men åtminstone majoriteten.
Citera
2018-03-20, 20:00
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Av samma anledning som Israel ger medicinsk vård till syriska civila och rebeller. "Fiendens fiende är min vän".
Men det är inte precis att ge dem vård utan det skulle handla om att beväpna dem.

Och tack för att du erkänner Israels del i att stödja terrorister.
Citat:
Hezbollah är shia och de attackerar Israel regelbundet. Så inte 100%, men åtminstone majoriteten.
Nu pratar vi om väst här.
Citera
2018-03-20, 20:01
Medlem
Citat:

Israel är inte relevant. Jag talar om EU.
Citera
2018-03-20, 20:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Definiera "stödjer". Jag har redan medgivit att USA finansierar Saudi och att det är korkat. Men dina formuleringar känns lite mer breda.

Stödjer var nog för mycket. Jag syftade i först hand på USA. Men Israel har rätt stort inflytande på USA:s utrikespolitik i MÖ.

Citat:

Bra att du erkänner det!
Citera
2018-03-20, 20:22
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Stödjer var nog för mycket. Jag syftade i först hand på USA. Men Israel har rätt stort inflytande på USA:s utrikespolitik i MÖ.

Bra att du erkänner det!
Jag utgår inte från en ensidig synvinkel.
Självklart erkänner jag att majoriteten av terrorn mot väst begås av sunnigrupper. Men jag står fortfarande fast vid att Iran är det land som sponsrar mest terror.
Citera
2018-03-20, 20:29
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Självklart erkänner jag att majoriteten av terrorn mot väst begås av sunnigrupper. Men jag står fortfarande fast vid att Iran är det land som sponsrar mest terror.

Tycker du inte att terrorism är ett urholkat begrepp i sammanhanget? Alla aktörers handlingar i regionen kan i någon bemärkelse beskrivas enligt den officiella definitionen av terror.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-03-20 kl. 20:33.
Citera
2018-03-20, 20:31
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det är inte precis att ge dem vård utan det skulle handla om att beväpna dem.

Och tack för att du erkänner Israels del i att stödja terrorister.

Nu pratar vi om väst här.
Israel är ett västland enligt den vanliga definitionen: "I allmänhet är man överens om att Väst åtminstone utgörs av Europa och de s.k. liberala demokratierna [...] Israel". https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Västvärlden

FSA-krigare och deras civila befolkning är inte mer terrorister än Assadregimen. Men visst har du rätt i att medicinskt stöd (som Israel ger) bör skiljas från militärt eller finansiellt stöd (som Iran ger till många sunnigrupper).
Citera
2018-03-20, 20:37
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Tycker du inte att terrorism är ett urholkat begrepp i sammanhanget? Alla aktörers handlingar i regionen kan i någon bemärkelse beskrivas enligt den officiella definitionen av terror.
Det beror på definitionen. Jag kan komma på flera aktörer som aldrig har anfallit civila i syfte att sätta skräck hos fienden under hela konflikten.
Citera
2018-03-20, 20:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Japp. Men du har inget som stödjer detta påstående. Tro kan du på vad fan du vill
Citera
2018-03-20, 20:41
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Det beror på definitionen. Jag kan komma på flera aktörer som aldrig har anfallit civila i syfte att sätta skräck hos fienden under hela konflikten.

Tycker nog att nästan alla aktörer gjort sig skyldiga till handlingar förenliga med den definitionen.

Eller vilka skuldfria gestalter åsyftar du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in