2017-11-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Slaktaren NisseD tror förstås att NY-Times bara skriver sanningar och således är detta sant.
Att det strider fullkomligt mot logiken i kriget, förstår du antagligen inte, för du har ju ingen koll överhuvudtaget.

Assad, SAA, Ryssland strider mot IS, Nusra och de övriga jihadisterna.

USA samarbetar med IS, Nusra och de övriga grupperna. "Befrielsen" av Raqqa var ett skådespel för omvärlden. SDF och USA fick medias fokus under flera månader. Nu kommer sanningen om befrielsen fram: Raqqa jämnades i princip med marken medan IS med sina familjer fick fri lejd genom SDF-området.

Just det ja, du har ju svalt den statskontrollerade diktataturmedian till 100%.

Blir meningslöst att diskutera med sådana nyttiga idioter som har en helt skev världsbild. Hade Slaktaren i Damaskus sagt att jorden är platt så hade du argumebterat för det sida upp och sida ner.
Citera
2017-11-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Och vad var skälet till att man ockuperar nordvästra Syrien? Bekämpa DAESH(dvs terrorister), samma DAESH som de låter gå fri. Det är väl klart att de vill att PKK(en annan terrororganisation) ska kontrollera oljekällorna...

USA vill inget annat att förlänga lidandet för folket i mellanöstern. Det är deras enda mål och ambition, skapa krig och instabilitet så att de kan vara där så länge de kan. Dels för att ha militär närvaro vid oljan och dels för att Israels motståndare ska vara så svaga som möjligt. Allt detta död och elände för 8 miljoner judar och girighet...

Oj, här foliehattas det friskt. Att den lokale oinformerade mellanösternbon kan ha sådana uppfattningar kan jag förstå, men en som bor i Sverige? Då finns inga ursäkter för dylikt trams.

Att USA vill se Assad utbytt är inga nyheter eftersom ham delar säbg med Iran.

Usa "ockuperar" inte nordvästra Syrien. De stödjer de som inte vill vara en del av vare sig Daesh eller Slaktaren i Damaskus.
Citera
2017-11-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Kurderna har USA, EU och Israel på sin sida. Amerikanska specialtrupper strider med kurderna. Du kan absolut inte jämföra USA:s flygvapen med det ryska. Rysslands flyg är bra och effektivt, troligen världens näst bästa. Men det är fortfarande ljusår bakom USA:s flygvapen.

Håller med, men EUs och USAs stöd till kurderna är rätt flyktigt. Det märktes väldigt tydligt i Irak för ett litet tag sedan.

Jag skulle inte vara förvånad över om USAs flygvapen är starkare än alla andra länders kombinerade flygvapen faktiskt.
Citera
2017-11-15, 18:32
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
"
Syriens svårt sargade militär" har Hizbollah, Iran och Ryssland på sin sida och är bättre beväpnade en kurderna. Jag tror Rysslands flyg kan mäta sig med USA:s.

Om de duger som du säger, varför är då USA där överhuvudtaget?
Citera
2017-11-15, 18:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Just det ja, du har ju svalt den statskontrollerade diktataturmedian till 100%.

Blir meningslöst att diskutera med sådana nyttiga idioter som har en helt skev världsbild. Hade Slaktaren i Damaskus sagt att jorden är platt så hade du argumebterat för det sida upp och sida ner.
Du har alltså inte fattat någonting! Nu tillskriver du mig samma dogmatism som du själv ideligen visar här. Men skillnaden mellan dig och mig är ju en ocean av kunskap. Jag har följt mediabevakningen om Syrien i flera år. Jag känner till fakta, jag är väl bekant med propagandalögnerna. Utifrån det kan jag bedöma om information är rimlig och sannolik eller inte.

Men du vågar inte ens läsa annan media än västs. Du bara avfärdar allting och tramsar om "statskontrollerad" jämt och ständigt. Du har inte ens några argument, för du vet inget.

Vi är flera här som vet att Västmedias lögner och dimridåer om Syrien är hårresande och oförskämda. Vi som följer mediabevakningen kring Syrien har ju dagligen sett vilka groteska lögner som sprids mot Syrien av SVT, Aftonbladet, CNN m fl. Vi har lärt oss massor om kriget främst genom annan media, som beskriver verkligheten.

Och du din stackare, du vågar inte ens kolla om vi har rätt eller fel. Ynkrygg. Du är bara en patetisk ynkrygg, som försöker spela någon slags tupp här.
Vad är det man brukar säga? Att inte vilja veta sanningen är att acceptera missförhållanden.
Kan du vara så vänlig och bespara oss ditt trams i fortsättningen?
Senast redigerad av humanlife 2017-11-15 kl. 18:41.
Citera
2017-11-15, 18:37
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Oj, här foliehattas det friskt. Att den lokale oinformerade mellanösternbon kan ha sådana uppfattningar kan jag förstå, men en som bor i Sverige? Då finns inga ursäkter för dylikt trams.

Trams och foliehatt, är det de enda orden du mäktar att upprepa när du blir så trängd? Vad fan har USA och göra med huruvida Assad ska styra Syrien eller inte? Är Syrien ens i USAs närhet? Förstår du nu varför väst är så avskydda i Mellanöstern?

Citat:
Att USA vill se Assad utbytt är inga nyheter eftersom ham delar säbg med Iran.

Åter igen, ger det då USA rätten att låta PKK ockupera delar av landet? För att man ogillar Assads val av allierade? Måste alla länder underkasta sig väst för att vara i fred? Förstår du nu vem som är ond i världen?

Citat:
Usa "ockuperar" inte nordvästra Syrien. De stödjer de som inte vill vara en del av vare sig Daesh eller Slaktaren i Damaskus.

De ockuperar nordöstra Syrien. De har trupper och baser olagligt i Syrien.
Citera
2017-11-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du har alltså inte fattat någonting! Nu tillskriver du mig samma dogmatism som du själv ideligen visar här. Men skillnaden mellan dig och mig är ju en ocean av kunskap. Jag har följt mediabevakningen om Syrien i flera år. Jag känner till fakta, jag är väl bekant med propagandalögnerna. Utifrån det kan jag bedöma om information är rimlig och sannolik eller inte.

Men du vågar inte ens läsa annan media än västs. Du bara avfärdar allting och tramsar om "statskontrollerad" jämt och ständigt. Du har inte ens några argument, för du vet inget.

Vi är flera här som vet att Västmedias lögner och dimridåer om Syrien är hårresande och oförskämda. Vi som följer mediabevakningen kring Syrien har ju dagligen sett vilka groteska lögner som sprids mot Syrien av SVT, Aftonbladet, CNN m fl. Vi har lärt oss massor om kriget främst genom annan media, som beskriver verkligheten.

Och du din stackare, du vågar inte ens kolla om vi har rätt eller fel. Ynkrygg.
Vad är det man brukar säga? Att inte vilja veta sanningen är att acceptera missförhållanden.

Nä, jag följer som sagt inte uppenbar propaganda-media. Varför skulle jag göra det? Varför ens ge sig in i det träsket med skit-media? Orka bemöta det konstanta malandet hela tiden. Din världsbild är helt enkelt helt skev.

Fortsätt du att vara diktaturernas hantlangare.

Men du kommer få höra till död-dagar att det är skit du sprider. Trevlig kväll. :-D
Citera
2017-11-15, 18:47
Medlem
Ledsen för grammatiska fel, jag använder en enhet som stavar lite som den vill.
Citat:
Kurderna har USA, EU och Israel på sin sida. Amerikanska specialtrupper strider med kurderna. Du kan absolut inte jämföra USA:s flygvapen med det ryska. Rysslands flyg är bra och effektivt, troligen världens näst bästa. Men det är fortfarande ljusår bakom USA:s flygvapen.
De enda som aktiv hjälper kurder i Raqqa är USA.

Citat:
Om de duger som du säger, varför är då USA där överhuvudtaget?
Jag förstår inte vad du menar, när har jag sagt det?
Citera
2017-11-15, 18:51
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Och framför allt i Syrien. Usa kan på ett par dygn omplacera dussintals flygplan dit och har all infrastruktur på plats redan, och marktrupper väntar på marschorder i kuwait. Ryssland kan inte tillföra mycket mer än vad de redan har där.
Ett öppet krig i Syrien mellan öst och väst kan bara vinnas av väst såvida Ryssland inte väljer att utvidga det till andra fronter vilket inte går utan att en total katastrof infinner sig.
Citera
2017-11-15, 18:52
Medlem
Citat:
Trams och foliehatt, är det de enda orden du mäktar att upprepa när du blir så trängd? Vad fan har USA och göra med huruvida Assad ska styra Syrien eller inte? Är Syrien ens i USAs närhet? Förstår du nu varför väst är så avskydda i Mellanöstern?

Åter igen, ger det då USA rätten att låta PKK ockupera delar av landet? För att man ogillar Assads val av allierade? Måste alla länder underkasta sig väst för att vara i fred? Förstår du nu vem som är ond i världen?

De ockuperar nordöstra Syrien. De har trupper och baser olagligt i Syrien.

USA hjälper som sagt bara de som inte vill leva under Slaktaren i Damaskus. Om du slutar tramsa och foliehatta dig och hänvisa till statskontrollerad skitmedia så kanske någon tar dig på allvar?

Slaktaren i Damaskus som delar säng med Iran. Eller vi kanske ska kalla honom marionetten i Damaskus istället framöver nu när det verkligen är Ryssland och Iran som styr den halvan av Syrien som "han" kontrollerar?Han hade definitivt inte folkligt stöd när konflikten bröt ut heller när folket ville kasta honom på sophögen.

Varför gläds ni inte bara över att er favoritdiktator blir kvar istället för att sprida uppenbart trams?
Senast redigerad av NisseD 2017-11-15 kl. 18:58.
Citera
2017-11-15, 18:56
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Ledsen för grammatiska fel, jag använder en enhet som stavar lite som den vill.De enda som aktiv hjälper kurder i Raqqa är USA.
Usa har nog hela koalitionen på sin sida. Usa skulle också älska ett öppet krig för det skulle ge dem fria händer att möblera om.
Citera
2017-11-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Usa har nog hela koalitionen på sin sida. Usa skulle också älska ett öppet krig för det skulle ge dem fria händer att möblera om.
Vad USA kan göra och vad de gör är två skilda saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in