Citat:
De gjorde man ju?
Tränades, finansierades och utrustades för amerikanska skattepengar. Sen "svek" alla "moderata rebeller" Pentagon, en efter en.
https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/syria/11882195/US-trained-Division-30-rebels-betrayed-US-and-hand-weapons-over-to-al-Qaedas-affiliate-in-Syria.html
Artikeln, från September 2015 är intressant.
Citat:
Idag får inte "The Assad Regime" ens försvara sin huvudstad från dagliga attacker från de här dårarna och med sionistiska media som gått i full Terror propaganda mode och försvarar dem oavsett vad.
The latest developments have only added to the scorn heaped on the much-criticized $500 million (£320m) program, which aimed to forge a 5,400-strong force of “moderate” rebels to combat Isil.
It has been hampered by problems almost from the outset, with rebels complaining of a laborious vetting process. The biggest point of contention is that they are only allowed to fight Isil, not the Assad regime, which is the principal enemy for most opposition groups.
It has been hampered by problems almost from the outset, with rebels complaining of a laborious vetting process. The biggest point of contention is that they are only allowed to fight Isil, not the Assad regime, which is the principal enemy for most opposition groups.
Helt sjukt, spelar ingen roll vilken stad, Nairobi, Stockholm, Los Angeles eller Damascus, att ha en stadsdel ockuperad av utländskt stödda "rebeller" med konstanta attacker mot en huvudstad är helt enkelt sjukt.
Citat:
Det var förutsägbart av dig Nisse.
Citat:
De var inte lika bra, de var inga "riktiga rebeller" - kolla på Libya och framförallt tänk! VARFÖR skulle USA/NATO/ISRAEL vilja skapa en armé av "Rebeller" för Regime Change? För att de bryr sig så mycket om barnen i Syrien?
Citat:
Nu vet jag inte vilken journaöisten är, men de låter som du konsumerar sionistisk propaganda fortfarande?! 
Men allt de vi sett i Mellanöstern sedan 911 är en israelisk militär operation med Söndra och Splittra som mål.
För mig, som svensk, så fick jag läsa den flera gånger innan jag förstod, det är så olikt svensk neutralitetspolitik man någonsin kan komma. Länk: The Zionist Plan for the Middle East: (Yinon Plan)