2018-03-20, 17:11
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
Wikipedia: Islamic terrorism:
"The highest numbers of incidents and fatalities caused by Islamic terrorism occur in Iraq, Afghanistan, Nigeria, Pakistan and Syria.[5] In 2015 four Islamic extremist groups were responsible for 74% of all deaths from terrorism: ISIS, Boko Haram, the Taliban and Al-Qaeda, according to the Global Terrorism Index 2016."
Källa: Institute for Economics and Peace. 2016

ISIS, Boko Haram, Talibanerna och Al-Qaeda... Sitter du på mer alternativ fakta?
Du valde ett specifikt år (2015), jag pratar om helheten. Men visst, vill du fokusera på ett år i taget kan vi väl ta en titt på 2016:
Iran remains top terror sponsor

Edit: Samtliga grupper du nämnde får mer eller mindre stöd av Irans regim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran_and_state-sponsored_terrorism
Senast redigerad av Memestar 2018-03-20 kl. 17:20.
Citera
2018-03-20, 17:13
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Jag baserar det på faktumet att majoriteten av världens terrordåd begås av organisationer som styrs av getknullarna i Teheran.

https://en.wikipedia.org/wiki/State-sponsored_terrorism

Varsågod och läs. Saudiarabien toppar listan med hästlängder. När man inte trodde att du kunde bli mer hjärndöd så kommer du med detta. Ni jutku amöbor slutar aldrig förvåna en.
Citera
2018-03-20, 17:16
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
https://en.wikipedia.org/wiki/State-sponsored_terrorism

Varsågod och läs. Saudiarabien toppar listan med hästlängder. När man inte trodde att du kunde bli mer hjärndöd så kommer du med detta. Ni jutku amöbor slutar aldrig förvåna en.
Enligt din egna källa: "Saudi Arabia is said to be the world's largest source of funds and promoter of Salafist jihadism". Salafigrupperna utgör långt ifrån alla världens terrorgrupper, vem är amöban nu?
Citera
2018-03-20, 17:19
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Du valde ett specifikt år (2015), jag pratar om helheten. Men visst, vill du fokusera på ett år i taget kan vi väl ta en titt på 2016:

Så ditt bevis att Iran är värre än KSA och Qatar är CNN som åberopar USA:s utrikesdepartementens rapport (2016)?
USA vars allierade är... ja, KSA och Qatar. Hmm... Ok, all right!

Mycket hederligt av dig

Citat:
Enligt din egna källa: "Saudi Arabia is said to be the world's largest source of funds and promoter of Salafist jihadism". Salafigrupperna utgör långt ifrån alla världens terrorgrupper, vem är amöban nu?

På riktigt, du får komma med statistik som bekräftar ditt påstående.
Mycket enkelt, va?
Citera
2018-03-20, 17:22
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Du har uppenbarligen inte läst artikeln jag länkade i och med ditt snabba svar. Så ohederligt. Då vet man vart man har dig. En ohederlig jutku precis som dina fränder.
Citera
2018-03-20, 17:24
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Du har uppenbarligen inte läst artikeln jag länkade i och med ditt snabba svar. Så ohederligt. Då vet man vart man har dig. En ohederlig jutku precis som dina fränder.
Varför behöver jag läsa om Italiensk statsterrorism för att debunka ditt överdrivna påstående?
Citera
2018-03-20, 17:35
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Du valde att ett specifikt år, jag pratar om helheten. Men visst, vill du fokusera på enskilda år kan vi väl ta en titt på 2016:
Jag valde inte alls ett specifikt år, jag körde Wiki. Det såg du väl? Vi får väl vänta och se när rapporten för 2017 kommer ut.

Från en av dina tidigare länkar: "According to the Global Terrorism Database, the majority of deaths, more than 94% attributed to Islamic terrorism since 2001, were perpetrated by Sunni jihadists of the Islamic State, al-Qaeda and others."

Att Irans proxies ska segla förbi ISIS, Boko Haram, Talibanerna eller Al-Qaeda förefaller ganska otroligt?

Du kan väl botanisera lite i den här listan och återkomma? Ganska många av de organisationer som pekas ut som top dogs inom terror förekommer men inte under avsnittet om Iran...
Wiki: State sponsored terrorism.
Citera
2018-03-20, 17:43
Medlem
Memestars avatar
Till alla som bråkar om statistiken mellan enskilda år;

Enligt Global Terrorism Index var ISIS, Boko Haram, Talibanerna och al-Qaida världens fyra dödligaste terrorgrupper mellan 2000-2016. http://visionofhumanity.org/app/uploads/2017/11/Global-Terrorism-Index-2017.pdf

Samtliga ägs eller stöds av Irans regim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran_and_state-sponsored_terrorism
Citera
2018-03-20, 17:48
Medlem
Läser på Facebook nu att det skett sammandrabbningar och 56 av turkiska styrkan tillsammans med deras gerilla har dött i samband när turkarna varit upptagna med plundra och tömma andras egendom i hemmet i Afrin så att de kan själva skicka in nåra hundra tusentals av deras egna arabflytkinngar in till Afrin nu när närmare 200.000 kurder lämnat sin stad och egendom.
Citera
2018-03-20, 17:58
Medlem
Totijans avatar
Citat:
Till alla som bråkar om statistiken mellan enskilda år;

Enligt Global Terrorism Index var ISIS, Boko Haram, Talibanerna och al-Qaida världens fyra dödligaste terrorgrupper mellan 2000-2016. http://visionofhumanity.org/app/uploads/2017/11/Global-Terrorism-Index-2017.pdf

Samtliga ägs eller stöds av Irans regim. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Iran_and_state-sponsored_terrorism
Källor som
Jerusalem post
Cnn
New York Times
Home land security
Foreign Affairs
Wall street Journal
U.S. Department of the Treasury.
The Daily Star
Al-Jazeera
The New Yorker
Haaaretz

Dessa källor återkommer om och om igen vid referenserna, rent spontant skulle man kunna hävda att dessa källor är Pro Saudi, Israel, USA.
Det är inte omöjligt att det de skriver där efter angående Iran.
Citera
2018-03-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, det vore det bästa om USA-koalitionen packade ihop och åkte hem. De har inget i Syrien att göra överhuvudtaget. Men de bryr sig inte om vare sig uppmaningar, FN-resolutioner eller internationell rätt.
Och ingen vill konfrontera dem, för den risk det innebär.
Återstår att överlista dem. Ryssland gör vad de kan.

Att USA borde packa och dra? Du menar att alla andra som finns i Syrien har rätt att stanna samt gör landet en tjänst?
Citera
2018-03-20, 18:09
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totijan
Houtis slåss för att befria Yemen från förtryck, Talibanerna slåss för att befria Afghanistan från förtryck, FSA slåss för att befria Syrien från förtryck,
osv osv.
Shia och Sunni gör detsamma det är länders intressen som styr, de styrande är samma skrot och korn och vad som är det rätta är subjektivt.

Saudi gör precis samma sak med Yemen som Assad gjorde i Aleppo, kväva upproret med terror men världen fördömer inte det lika kraftigt och ofta av någon anledning, intressen du vet.

Du måste förstå att både Iran och Saudi, m.fl. sponsrar kuppmakare eller hjälper nån av parterna och beväpnar i vissa fall "rebeller" för att destabilisera, Länderna Saudi och Iran söker inflytande till varje pris i regionen och ingen är bättre än den andre som du verkar tro, du har valt sida och inget konstigt med det.

Jag har varit väldigt tydliga ända från start att jag inte vill att Syrien ska falla för att jag vet hur länder som blivit "demokratiserade" av väst och co. ser ut idag! Helveten på jorden.

Trevligt med ett nyanserat inlägg. Generellt har du rätt och Saudiarabien är verkligen inte något föredöme överhuvudtaget och speciellt deras globala moskébyggnation är totalt förkastlig. Men faktum kvarstår; Iran önskar att utplåna inte bara Saudiarabien utan även regionens enda demokrati Israel. Utöver detta hatar ayatollorna USA likvärdigt mycket vilket är en direkt attack på hela västvärlden där iaf jag lever. Deras tentakler är lika obehagliga som Al Qaidas cancer-metastaser. Saudiarabien må ha några desillusionerade prinsar och invånare som dras till denna ondska men på regeringsnivå är det trots allt våra allierade mot hot såsom just Iran. Det är för mig jävligt enkelt att välja sida då jag älskar västvärlden, hela västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in