Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-20, 09:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror att man hade sett Oswald avfyra sin bössa.
Varför tror du det? Jag har vid upprepade tillfällen bett dig redogöra för vilka du tycker är de bästa bevisen för att Oswald var skyldig till mordet på JFK, men du duckar hela tiden frågan.

Är du inte lite religiös, trots allt?
Senast redigerad av onopono 2018-03-20 kl. 09:35.
Citera
2018-03-20, 09:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Säg som det är i stället. Att sanningen är något du inte kan hantera med bibehållen världsbild och självrespekt.
Eftersom jag aldrig ens påstått att jag ”vet” om Oswald var mördaren eller ens antytt att jag har en aninng om vad ”sanningen” är om mordet på jfk så skulle jag troligtvis inte ha några som helst problem att acceptera framläggandet av solida bevis i fallet oavsett om de pekade ut Oswald eller ej.
Fast det är klart, eftersom det du avser när du skriver ”sanningen” troligen innefattar korruption av såväl halva cia, fbi, polisen och efterföljande presidenter såväl som inblandning av maffian, utländska statsmakter och militären etc etc, så får jag väl tillstå att det onekligen skulle rubba min världsbild..
Citera
2018-03-20, 09:35
Avstängd
Citat:
Eftersom jag aldrig ens påstått att jag ”vet” om Oswald var mördaren eller ens antytt att jag har en aninng om vad ”sanningen” är om mordet på jfk så skulle jag troligtvis inte ha några som helst problem att acceptera framläggandet av solida bevis i fallet oavsett om de pekade ut Oswald eller ej.
Fast det är klart, eftersom det du avser när du skriver ”sanningen” troligen innefattar korruption av såväl halva cia, fbi, polisen och efterföljande presidenter såväl som inblandning av maffian, utländska statsmakter och militären etc etc, så får jag väl tillstå att det onekligen skulle rubba min världsbild..
Du skrev precis nyss:
Varför tror du det?
Citera
2018-03-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Till journalisterna som ropar frågor till honom tex.
Under de förhör som hålls med honom, och som redovisas av Fritz (och Holmes och Sorrels).

Det som alternativteoretikerna debatterar är hurvida trappan kan anses vara inne i byggnaden. Därav finns det ett givet upplägg för det traditionella ordlekeriet. Igen.

Och på frågan om han hade tittat på presidentkortegen svarade Oswald nej.
Citera
2018-03-20, 10:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du skrev precis nyss:
Varför tror du det?

Det är slutsatsen jag drar av det jag trots allt läst och sett om fallet.
Känner du till ordet "tror"?
Citera
2018-03-20, 10:55
Avstängd
Citat:
Absolut känner jag till det begreppet, det är därför som jag frågar dig om du är religiös.

Tror du mot bättre vetande, eller tror du i linje med bevisen/evidensen och vilka är i så fall dessa?
Citera
2018-03-20, 10:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
Och på frågan om han hade tittat på presidentkortegen svarade Oswald nej.
Går du på vittnesmålen från diverse närvarande vid förhören här? Om så, varför går du inte istället på de anteckningar som Fritz och FBI gjorde ifrån samma förhör? Anteckningar som Fritz förnekade att någon gjorde, men som av en slump hittades ca 30 år senare?

Varför ljuger Fritz om att inga anteckningar gjordes från förhören, tror du?
Citera
2018-03-20, 11:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Går du på vittnesmålen från diverse närvarande vid förhören här? Om så, varför går du inte istället på de anteckningar som Fritz och FBI gjorde ifrån samma förhör? Anteckningar som Fritz förnekade att någon gjorde, men som av en slump hittades ca 30 år senare?

Varför ljuger Fritz om att inga anteckningar gjordes från förhören, tror du?

Nu vet jag inte riktigt vad det är du inte har förstått, trots att du själv citerat mig där jag påpekat att jag inte är särskilt intresserad eller har läst särskilt mycket om fallet så verkar du ha svårt att ta in att inte alla delar ditt specialintresse - försök göra det...
Citera
2018-03-20, 11:40
Avstängd
Citat:
Nu vet jag inte riktigt vad det är du inte har förstått, trots att du själv citerat mig där jag påpekat att jag inte är särskilt intresserad eller har läst särskilt mycket om fallet så verkar du ha svårt att ta in att inte alla delar ditt specialintresse - försök göra det...
Sluta slingra dig nu.

Du skrev precis nyss:
Varför tror du det? Specifikt vad grundar du den tron på?
Citera
2018-03-20, 11:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Sluta slingra dig nu.

Du skrev precis nyss:
Varför tror du det? Specifikt vad grundar du den tron på?

Klockan 10:02 idag, jag repeterar (svar till dig på samma fråga):

Citera
2018-03-20, 12:01
Avstängd
Citat:
Klockan 10:02 idag, jag repeterar (svar till dig på samma fråga):

Vad har du läst och sett om fallet? Har du några exempel? Nämn gärna några som du tycker är särskilt pregnanta och övertygande.
Citera
2018-03-20, 12:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vad har du läst och sett om fallet? Har du några exempel? Nämn gärna några som du tycker är särskilt pregnanta och övertygande.

Inget särskilt och allt jag läst och sett under hela livet.
Jag har om och om igen förklarat för dig och de andra pajjasarna som aldrig kan sluta fråga att jag inte har nån särskilt stark åsikt i frågan - ändå ska främst du envisas med att avkräva åsikter och källor hela tiden fast jag aldrig skulle komma på tanken att ens avge min ståndpunkt om ni inte tjatade hela tiden. Du får helt enkelt leva med att jag inte tror det går att få fram en korrekt källa på vare sig vem som mördade JFK eller varför jag tror som jag gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in