Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 11:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Den personen som skulle kunna rentvå Oswald är Wesley Buell Frazier som i nedanstående bild alltså står tillsammans med honom vid ingången på trappan när Lovelady och Shelley gått iväg.

http://i.imgur.com/VVzSbvJ.jpg

Frazier är 78 år gammal och varför han inte sagt sanningen än idag är något som förmodligen kommer att komma fram en dag. Det handlar väl som alltid om pengar och han har ju fått betalt då och då för att uttala sig och hålla intressent vid hans person vid liv så att säga.
Frazier blev hotad i mycket aggressiva förhör att han skulle åtalas som medkonspiratör om han inte ”spelade boll”. Hot som var allt annat än tomma givet att han var den som skjutsat (en av) de skyldiga och dennes ”mordvapen” till platsen för brottet.

Varför då hota Frazier? För att han skulle dra tillbaka sitt vittnesmål om att han stod bredvid Oswald i TSBD’s entré och att Oswald därmed hade alibi och omöjligt kan ha varit skytten.

Varför hålla tyst så länge? För att han och hans nära antagligen är hotade till livet och eventuellt för att han även har fått pengar av de som hotar honom. Piska och morot.

Vem är det som kan hålla ett sådant hot aktivt under så lång tid? Någon institution i den amerikanska staten. Vilken?

Troligtvis, CIA.
Citera
2018-03-19, 12:10
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Frazier blev hotad i mycket aggressiva förhör att han skulle åtalas som medkonspiratör om han inte ”spelade boll”. Hot som var allt annat än tomma givet att han var den som skjutsat (en av) de skyldiga och dennes ”mordvapen” till platsen för brottet.

Varför då hota Frazier? För att han skulle dra tillbaka sitt vittnesmål om att han stod bredvid Oswald i TSBD’s entré och att Oswald därmed hade alibi och omöjligt kan ha varit skytten.

Varför hålla tyst så länge? För att han och hans nära antagligen är hotade till livet och eventuellt för att han även har fått pengar av de som hotar honom. Piska och morot.

Vem är det som kan hålla ett sådant hot aktivt under så lång tid? Någon institution i den amerikanska staten. Vilken?

Troligtvis, CIA.

Ja, det började förmodligen samma dag som mordet när Frazier togs in till förhör när utredarna fått reda på att han skjutsat Oswald till jobbet den dagen. Det är mycket möjligt, och man får nästan utgå från det, att han vid det första förhöret sa att han varit i dörröppningen på trappan med Oswald men att han sedan blivit hotad och tvingad att ändra sin historia. Från den dagen kör Frazier ett dubbelspel där han tvivlar på Oswalds skuld men samtidigt säger att han aldrig såg honom mer den dagen när de anlänt till TSBD. Sen hela historien om paketet som lades i baksätet där Frazier säger att Oswald sagt till honom att det är gardinstänger men som enligt Frazier inte är möjligt att det kunde ha varit ett gevär eftersom det var ca "two feet long". Oswald själv förnekar att han haft med sig något paket den dagen överhuvudtaget som han lagt i baksätet. Givetvis hittas inga gardinstänger i TSBD. Så ja, nog är Fraziers historia uppdiktad av någon annan och att han fått klartecken att tvivla på Oswalds skuld men samtidigt inte rentvå honom till 100%. Förhoppningsvis går han ut med det på sin dödsbädd eller i någon skrivelse som öppnas efter hans död.
Citera
2018-03-19, 16:05
Avstängd
Citat:
Frazier hade ju en längre intervju med Daily Mail för ett par år sedan. Tyvärr nämner han aldrig just det viktigaste att han står med Oswald uppe på trappan i dörren till TSBD vid skottögonblicket (plus minus några sekunder). Frazier var lång, smal och hade ett säreget hårfäste och frisyr som ung. Det kan inte vara någon annan än honom som står där och det kan inte vara någon annan än Oswald som är Prayer Man. Alla andra personer är identifierade.
Frazier har även själv bekräftar att det är han som står högst upp i mitten av trappan, med Prayer Man i blickfånget. Han säger som sagt att han inte vet vem Prayer Man är, vilket är problematiskt eftersom ingen av de som befinner sig i entrén, Frazier inkluderad, säger sig komma ihåg någon okänd/ej anställd i samma entré.

Givet att resten av alla TSBD-anställda är bevisat på annan plats vid tiden för skotten så ger uteslutningsmetoden att det är Oswald som är Prayer Man.

Citat:
EXCLUSIVE: 'I drove Lee Harvey Oswald to the book depository - but I still don't believe he shot JFK.' 52 years after assassination, Oswald's friend says he is convinced he is a patsy for real gunman on the grassy knoll.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3326233/I-drove-Lee-Harvey-Oswald-book-depository-don-t-believe-shot-JFK-52-years-assassination-Oswald-s-fri end-says-convinced-patsy-real-gunman-grassy-knoll.html

Det är väl för sådana här intervjuer han får lite pengar då och då för att upprätthålla mystiken kring sig själv och hela händelsen i stort.
Jag tror nog inte det är pengarna som är skälet till hans uttalanden. Jag tror att han är uppriktigt förtvivlad över att Oswald blev utpekad/patsy för ett mord som han själv vet att Oswald var oskyldig till. Att offentligt lufta sin övertygelse om att kompisen Oswald var oskyldig är näst bäst, i ett läge där han inte kan låta det bli känt att han faktiskt vet att så är fallet.
It is so important to understand that one of the primary means of immobilizing the American people politically today is to hold them in a state of confusion in which anything can be believed but nothing can be known, nothing of significance that is.

And the American people are more than willing to be held in this state because to know the truth — as opposed to only believe the truth — is to face an awful terror and to be no longer able to evade responsibility. It is precisely in moving from belief to knowledge that the citizen moves from irresponsibility to responsibility, from helplessness and hopelessness to action, with the ultimate aim of being empowered and confident in one's rational powers.

Unpublished letter, E. Martin Schotz to
Vincent J. Salandria, May 14, 1992
Citera
2018-03-19, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Var någonstans säger Oswald att han befann sig inne i/inside TSBD vid tiden för skotten?
Till journalisterna som ropar frågor till honom tex.
Under de förhör som hålls med honom, och som redovisas av Fritz (och Holmes och Sorrels).

Det som alternativteoretikerna debatterar är hurvida trappan kan anses vara inne i byggnaden. Därav finns det ett givet upplägg för det traditionella ordlekeriet. Igen.
Citera
2018-03-20, 00:56
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Under de förhör som hålls med honom, och som redovisas av Fritz (och Holmes och Sorrels).

Det som alternativteoretikerna debatterar är hurvida trappan kan anses vara inne i byggnaden. Därav finns det ett givet upplägg för det traditionella ordlekeriet. Igen.

Tänk om man haft en kamera riktad mot ingången till TSBD i två minuter. Ca en minut innan och en minut efter Wiegmans foto. Då hade hela frågan om en konspiration att mörda JFK varit löst. För då hade det rentvått den "ensamme gärningsmannen" Lee Harvey Oswald. Vad man förmodligen hade sett på en sådan film är hur Oswald går ut på trappan, kanske in igen, pratar med Shelley, pratar inte med Lovelady (för de gillade inte varandra), går ut igen, pratar med Frazier, hör skotten, kanske tittar runt knuten som Lovelady gjorde när kortegen körde förbi och sen går från jobbet och kanske direkt på bio och är där bra mycket längre än polisens officiella historia.

Vad som är klart och tydligt, när alla kända personer är identifierade (och vart de varit när skotten avlossas), är att någon måste vara Prayer Man. Någon annan än de identifierade.
Citera
2018-03-20, 01:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tänk om man haft en kamera riktad mot ingången till TSBD i två minuter. Ca en minut innan och en minut efter Wiegmans foto. Då hade hela frågan om en konspiration att mörda JFK varit löst. För då hade det rentvått den "ensamme gärningsmannen" Lee Harvey Oswald. Vad man förmodligen hade sett på en sådan film är hur Oswald går ut på trappan, kanske in igen, pratar med Shelley, pratar inte med Lovelady (för de gillade inte varandra), går ut igen, pratar med Frazier, hör skotten, kanske tittar runt knuten som Lovelady gjorde när kortegen körde förbi och sen går från jobbet och kanske direkt på bio och är där bra mycket längre än polisens officiella historia.

Vad som är klart och tydligt, när alla kända personer är identifierade (och vart de varit när skotten avlossas), är att någon måste vara Prayer Man. Någon annan än de identifierade.

Om man kunde resa tillbaks i tiden med en kamera hade jag nog snarare riktat den mot ett fönster lite högre upp.. det hade väl ändå varit intressantare - tror du inte?
Citera
2018-03-20, 02:10
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Om man kunde resa tillbaks i tiden med en kamera hade jag nog snarare riktat den mot ett fönster lite högre upp.. det hade väl ändå varit intressantare - tror du inte?

Det också givetvis. Vad tror du hade hamnat på den filmen? Jag tror ett stängt fönster (som någon öppnat senare för att den officiella versionen skulle gälla). För ingen har varken skjutit, runkat i eller kastat vattenballonger från det fönstret när JFK:s kortege passerade. Det är vad jag tror.

Stängt fönster ca en minut innan.
https://i.ytimg.com/vi/yfwujcLHsGA/maxresdefault.jpg

Vad tror du? Kanske sköt man från lägre våningar i TSBD, kanske från en annan byggnad, kanske från the Grassy Knoll, kanske från alla dessa ställen...
Senast redigerad av I-van-Toer 2018-03-20 kl. 02:13.
Citera
2018-03-20, 02:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det också givetvis. Vad tror du hade hamnat på den filmen? Jag tror ett stängt fönster (som någon öppnat senare för att den officiella versionen skulle gälla). För ingen har varken skjutit, runkat i eller kastat vattenballonger från det fönstret när JFK:s kortege passerade. Det är vad jag tror.

Stängt fönster ca en minut innan.
https://i.ytimg.com/vi/yfwujcLHsGA/maxresdefault.jpg

Vad tror du? Kanske sköt man från lägre våningar i TSBD, kanske från en annan byggnad, kanske från the Grassy Knoll, kanske från alla dessa ställen...

Jag tror att man hade sett Oswald avfyra sin bössa. Men jag har lika halvruttna och av tiden kantstötta bevis som alla andra i denna fråga - jag säger som jag brukar göra: jag tror aldrig sanningen kommer kunna säkerställas, det har gått för lång tid och för mycket amsagor har blivit ”bevis”. För många har bestämt ”sanningar” och för många har velat tjäna pengar genom att koka ihop en massa teorier att skriva böcker på osv..
Citera
2018-03-20, 02:29
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Jag tror att man hade sett Oswald avfyra sin bössa. Men jag har lika halvruttna och av tiden kantstötta bevis som alla andra i denna fråga - jag säger som jag brukar göra: jag tror aldrig sanningen kommer kunna säkerställas, det har gått för lång tid och för mycket amsagor har blivit ”bevis”. För många har bestämt ”sanningar” och för många har velat tjäna pengar genom att koka ihop en massa teorier att skriva böcker på osv..

Jag trodde du skulle märka felet som jag postade med flit. Tydligen gjorde du inte det och då tänker jag inte avslöja det. Vad det dock avslöjar är att du inte är påläst om mordet mot JFK. För du hade inte svarat på det sättet som du gjorde utan du hade påpekat mitt "fel". Du är ett troll som kan lite om olika saker men som alla troll så har de inte tid att sätta sig in i en viss fråga fullt ut (det ska trollas lite överallt och det finns bara 24 timmar per dygn). Nu vet alla att du är en fake i fallet JFK:s mördare och konspirationen bakom det. Tänk dig för nästa gång.
Citera
2018-03-20, 07:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag trodde du skulle märka felet som jag postade med flit. Tydligen gjorde du inte det och då tänker jag inte avslöja det. Vad det dock avslöjar är att du inte är påläst om mordet mot JFK. För du hade inte svarat på det sättet som du gjorde utan du hade påpekat mitt "fel". Du är ett troll som kan lite om olika saker men som alla troll så har de inte tid att sätta sig in i en viss fråga fullt ut (det ska trollas lite överallt och det finns bara 24 timmar per dygn). Nu vet alla att du är en fake i fallet JFK:s mördare och konspirationen bakom det. Tänk dig för nästa gång.

Ojoj, du måste ju vara hedersmedlem i listiga agentklubben!
Annars kunde du ju bara ha läst i tråden där jag flera gånger skrivit att jag varken är påläst i ämnet eller ens speciellt intresserad av det..
Citera
2018-03-20, 09:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1

Citera. Källhänvisa. Ja, orden är viktiga, Pekka.
Citera
2018-03-20, 09:08
Avstängd
Citat:
Säg som det är i stället. Att sanningen är något du inte kan hantera med bibehållen världsbild och självrespekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in