Citat:
Ursprungligen postat av
Dimak
En fråga, varför släpper de inte hemliga uppgifter om 9/11 och grisbukten m.m det är ju ändå historia jag tror inte det skada landet ( Om det inte är de själva som gjorde det, tror knappas det)
Som det redan har nämnts, det måste gå 25 år innan man bestämmer om sekretessmaterial skall lättas på, det kan vara en så simpel sak som att aktiva spioner nämns vid namn i dokumenten vilket betyder att om materialet skulle släppas så röjer man deras identitet och därmed sätter dem i direkt fara.
Jag kan mycket väl tänka mig att det är fallet när det kommer till Grisbukten med tanke på alla mordförsök som man utförde på Fidel, det kan mycket väl vara så med kopplingar till 9/11 också då Al-Quaida inte är helt utrensat ännu plus att amerikanska spioner som var aktiva och som kanske hade infiltrerat Al-Quaida mycket väl kan ha infiltrerat daesh eller dylikt
[Tillgt]
Men det kan även vara så att man vill hålla 9/11 dokumenten hemliga just för att det finns bevis i dem rörande Saudiarabien eller rent av beviskopplingar till Irak som skulle vara den sista spiken i kistan för alla som var inblandade i Bushadministrationen och hur de har kommit undan med krigsbrott osv