Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-21, 22:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
En fråga, varför släpper de inte hemliga uppgifter om 9/11 och grisbukten m.m det är ju ändå historia jag tror inte det skada landet ( Om det inte är de själva som gjorde det, tror knappas det)

Som det redan har nämnts, det måste gå 25 år innan man bestämmer om sekretessmaterial skall lättas på, det kan vara en så simpel sak som att aktiva spioner nämns vid namn i dokumenten vilket betyder att om materialet skulle släppas så röjer man deras identitet och därmed sätter dem i direkt fara.

Jag kan mycket väl tänka mig att det är fallet när det kommer till Grisbukten med tanke på alla mordförsök som man utförde på Fidel, det kan mycket väl vara så med kopplingar till 9/11 också då Al-Quaida inte är helt utrensat ännu plus att amerikanska spioner som var aktiva och som kanske hade infiltrerat Al-Quaida mycket väl kan ha infiltrerat daesh eller dylikt

[Tillgt]

Men det kan även vara så att man vill hålla 9/11 dokumenten hemliga just för att det finns bevis i dem rörande Saudiarabien eller rent av beviskopplingar till Irak som skulle vara den sista spiken i kistan för alla som var inblandade i Bushadministrationen och hur de har kommit undan med krigsbrott osv
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-10-21 kl. 22:32.
Citera
2017-10-21, 22:32
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som det redan har nämnts, det måste gå 25 år innan man bestämmer om sekretessmaterial skall lättas på, det kan vara en så simpel sak som att aktiva spioner nämns vid namn i dokumenten vilket betyder att om materialet skulle släppas så röjer man deras identitet och därmed sätter dem i direkt fara.

Jag kan mycket väl tänka mig att det är fallet när det kommer till Grisbukten med tanke på alla mordförsök som man utförde på Fidel, det kan mycket väl vara så med kopplingar till 9/11 också då Al-Quaida inte är helt utrensat ännu plus att amerikanska spioner som var aktiva och som kanske hade infiltrerat Al-Quaida mycket väl kan ha infiltrerat daesh eller dylikt
Okej, tänkte inte på det, men tänk i framtiden när de släpper dokument om stora händelser, Kommer bli spännande .
Citera
2017-10-21, 22:32
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Ännu en bra aktion av Donald Trump, som ÄNTLIGEN släpper filerna om mordet på JFK som regeringen försökt dölja länge. Vad är det etablissemanget i demokraterna, republikanerna och CIA FBI ETC har att dölja?

Detta kan väl ändå inte ni Trumpofober vara emot? Vilka politiska konsekvenser får dessa typer av släpp?

http://www.foxnews.com/politics/2017/10/21/trump-suggests-hell-allow-release-classified-files-on-kennedy-assassination.html

Jag som tror att Donalds lilla handstorlek är direkt korrelerat med hans uppenbara inkompetens ska självklart svara på din fråga:
Inga problem med att detta släpps, tycker det är bra!

Politiska konsekvenser: tja möjligt att mer inkompetens avslöjas vad det gäller polis/FBI agerande i USA 1960...

Detta kommer splittra Trumpetterna då många av dessa kommer nu vända fokus på detta material istället för att posta skräp som är helt ovidkommande så fort en ny Donald grej kommer upp.
Citera
2017-10-21, 22:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Okej, tänkte inte på det, men tänk i framtiden när de släpper dokument om stora händelser, Kommer bli spännande .

Det är inte något man tänker på förens man tokigt nog...tänker på det, Ockhams rakkniv gäller extremt mycket när det kommer till sekretessbelagda material, speciellt när det är känsligare material som terrorbrott, spionage eller rättstvister.

Men jag håller med dig, den dagen materialen om grisbukten släpps så kommer jag att hungrigt slänga mig på dem då det skulle vara intressant och få veta exakt vart det hela gick snett (vi vet att exil-kubanerna svek jänkarna men jag undrar om man vet mer exakt när detta skedde) 9/11 är jag tyvärr inte lika intresserad av tack vare alla konspirationsteoretiker som tror på allt mellan himmel och helvete
Citera
2017-10-21, 22:40
Medlem
Jag känner mig som ett barn på julafton. Detta skall bli löjligt intressant. Jag har aldrig trott på den gängse förklaringen om hur det gick till och jag tror inte vi kommer få veta denna gång heller men det finns iaf en liten chans. Bra gjort Trump. Han växer i imponeringsfaktor och då ska man veta att jag aldrig sett honom som något dåligt. USA behöver fler som han.
Citera
2017-10-21, 22:43
Medlem
Dugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Alla presidenter i USA har haft mäktiga fiender. Det ingår i jobbet.

Ja det stämmer. Finns fler än Kennedy som blivit skjutna. Men det ändrar fortfarande inte faktumet att JFK skapade sig mäktiga fiender som hade ett stor anledning att mörda honom. Dessutom har ju hela utredningen samt kommissionen skämt ut och gjort bort sig gång på gång så det finns många anledningar att tro på alternativa förklaringar/gärningsmän.
Citera
2017-10-21, 22:43
Medlem
Dugins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Jag känner mig som ett barn på julafton. Detta skall bli löjligt intressant. Jag har aldrig trott på den gängse förklaringen om hur det gick till och jag tror inte vi kommer få veta denna gång heller men det finns iaf en liten chans. Bra gjort Trump. Han växer i imponeringsfaktor och då ska man veta att jag aldrig sett honom som något dåligt. USA behöver fler som han.

Är lite som du men tror snarare på att det kommer dyka upp fler ledtrådar och intressanta namn.
Citera
2017-10-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dugin
Är lite som du men tror snarare på att det kommer dyka upp fler ledtrådar och intressanta namn.

Vi får hoppas på det. När detta hände kommer jag ihåg exakt vad jag gjorde och hur märklig dagen efter tedde sig. När Palme dog kändes det på intet sätt lika märkligt. Det var liksom förväntat på någon konstigt sätt.
Citera
2017-10-21, 23:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Jag har fortfarande inte sett ett enda trovärdigt motiv till varför "deep state" skulle mörda Kennedy. Han var knappat någon fiende till "eliten". Jag tror inget nytt kommer framkomma. Däremot vore det bra om Trump öppnade upp Area 51 så vi får reda på vad som hände med alla aliens som besökt oss tidigare.

Garanterat att det finns folk som vet vad som hände på riktigt.
JFK var USAs senaste äkta president. Trump kan vara det, men det återstår att se. Det var antagligen hans drain the swamp fick nästan 60% av alla vita män att rösta på honom och +50 av alla vita kvinnor att rösta på honom.

Jag undrar om "lugnet före stormen" handlar om detta? Förhoppningsvis släpps papper som visar vilka som låg bakom, men det vågar jag inte riktigt hoppas på...

http://friasidor.is/domstolen-som-pekade-ut-cia-som-delaktiga-i-mordet-pa-jfk/
http://friasidor.is/john-f-kennedys-hemliga-krig-med-israel/
http://friasidor.is/obduktionen-som-inte-fick-aga-rum/
Citera
2017-10-21, 23:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Har det inte framkommit något nytt på över femtio år, lär det väl inte göra det nu heller, bara för att några hemligstämplade dokument släpps, av en alltigenom illvillig president. Möjligen kan ett och annat belägg för att FBI varit korrupt vid något tillfälle komma i dagen. T.ex. nånting avslöjande angående J. Edgar Hoover.
Trump vill nog gärna sätta åt FBI om han kan. Men nå, detta mord berörde mig djupt och är den första "nyhet" som jag kommer ihåg, fast jag var bara i koltåldern när det ägde rum.
Citera
2017-10-21, 23:23
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte något man tänker på förens man tokigt nog...tänker på det, Ockhams rakkniv gäller extremt mycket när det kommer till sekretessbelagda material, speciellt när det är känsligare material som terrorbrott, spionage eller rättstvister.

Men jag håller med dig, den dagen materialen om grisbukten släpps så kommer jag att hungrigt slänga mig på dem då det skulle vara intressant och få veta exakt vart det hela gick snett (vi vet att exil-kubanerna svek jänkarna men jag undrar om man vet mer exakt när detta skedde) 9/11 är jag tyvärr inte lika intresserad av tack vare alla konspirationsteoretiker som tror på allt mellan himmel och helvete
Håller med, Är du också historieknarkare?
Citera
2017-10-21, 23:23
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag hoppas att det som publiceras i dagarna en gång för alla kommer kunna svara på en fråga som gnagt i mig i många år. Lee Harvey Oswald är ju anklagad för både mordet på JFK och polisen J.D. Tippit. Alla med ett någorlunda kritiskt tänkande som studerat detta fall i många år vet att det rent tidsmässigt är omöjligt (alla vittnesuppgifter och undersökningar) att Oswald utfört båda morden. Antingen har han skjutit JFK och då inte kunnat skjuta Tippit rent tidsmässigt eller så har han inte skjutit JFK men av någon anledning skjutit Tippit. Eller så har han inte skjutit någon. Båda har han dock inte skjutit. När denna anklagelse en gång för alla faller så kommer andra delar av hela den här historien också börja att falla. Det finns nämligen ingenting så effektivt (speciellt på 60-talet i Texas) att få medborgarna dåligt inställda till en misstänkt som att även hävda att samma person haft ihjäl en polis. Folk var i allmänhet mer godtrogna då och ett polismord på det betydde att allt var liksom klappat och klart.

Vi får se. Men att Warrenkommissionen var korrupt kommer förhoppningsvis fram. Och varför lyssnade aldrig folk på riktigt vad Zapruder hävdade? Att enligt honom så hade skotten avfyrats bakom honom och det var också det området, bakom muren, som polisen i området först sprang till för att undersöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in