Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag fick för mig att PMs pappa dog hemma eller var det på ett hem? Kommer bara ihåg att PM tittade på fadern via en glasruta och sedan gick? Alla faderns tillhörigheter såldes på auktion, bortsett från ngt verktyg PM tog med sig.
Carl hade precis flyttat till ett hem när PM skulle gå och hälsa på honom.
När han såg genom fönstret att hans pappa avlidit så gick han.
Man kan förklara det där på flera sätt. Om PM har en asperger störning tex-Ja,vad skulle Saga Noren gjort?
Tänkt att personen hon skulle hälsa på hade avlidit. Och det går ju inte att föra ett samtal med en död.
Så då får man ställa in besöket. Och så hade Saga gått. Inte för att hon var hjärtlös, utan för att hon tänkte logiskt.
Så för 17 år gamle PMs del var det säkert flera saker. Bristande livserfarenhet,osäkerhet på sociala situationen, samt logiskt/pragmatiskt tänkande kanske? När det gäller det materiella, som såldes på auktion förstår jag inte varför du tycker det skulle vara så anmärkningsvärt? Det är väldigt dyrt att magasinera bohag som en äldre anhörig inte längre behöver.
Jag har inga ärvda prylar mer än foton. Gör det mig känslokall?
PM har aldrig besökt sin Pappas grav. Jag har slutat med det också. Det är ju ingen hemma där, om vi säger så.
Möjligtvis bor de i mitt och andra anhörigas hjärtan (medvetande) nu?