2018-03-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Sanningen har ju kommit fram , alltså är polisen och åklagarkvinnan helt tipptopp .
Naturligtvis är sanningen viktig . och tack vare E****:s klantigheter var den inte svår att lista ut .
Det är bara du och E**** som försöker utse andra syndabockar .
Ja. I begreppet "hela sanningen" inbegrep jag sådant som, till exempel, mördarens mentala drivkrafter för att begå brottet. Det krävs inte för att man ska kunna få till en fällande dom. Istället räcker det med att man reder ut vem som gjort (eller inte gjort) vad, för att kunna döma.
Citera
2018-03-19, 20:33
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hypotetisk sett så vet vi ju inget om Edvins syften med att inte berätta vad som hände i huset. Om han skyddar en medgärningshen behöver det ju inte vara för det finns en hotbild. Mattias och Elias var den bästa historia han kunde komma på, de det för honom är det absolut uteslutet att svika sin kumpan.

... andas Boris12, jag säger inte att det är så, jag bara spånar, och du, att nu använda ordet spånar till att jag är ett riktigt spån är Göteborgshumor, och ganska tråkig.

Syftet är att naturligtvis att framstå i bättre dager än som en simpel mördare .
Nu misslyckas ju detta så till den milda grad att man baxnar .
Jag tror inte ens att hans anhöriga tror på hans skitsnack .
Att han skyddar en kumpan eller att det finns en hotbild kan man avskriva helt .
Hade en hotbild funnits så hade det nog redan hänt både det ena och det andra .
Spåna kan man alltid göra ,mer illa är det ju om man dessutom tror på spånandet förstås .
I det här fallet får nog E**** betrakta många spån när han ska tillverka fågelholkar
och annat under många år framåt i fängelsets verkstad .
Citera
2018-03-19, 20:44
Medlem
Personer med normal hjärnkapacitet förstår att E**** ljuger om sina skor när han menar att någon av hans hjärnspöken(läs Mattias och elias) ska ha tagit hans arbetarskor utan hans vetskap och sedan ha fått tillbaka dem dagen därpå.
Han var förstås tvungen att ljuga eftersom det spåret visar att han var där efter att de mördats och all saft och skit hällts ut.

Och så finns det idioter på FB som tror på Edvins story 😂
Citera
2018-03-19, 21:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det faktum att polisen är litet laidback i sin förhörsmetodik, i det här fallet, beror naturligtvis på att de räknar med att den tekniska delen av bevisningen kommer att räcka för att fälla MGM i TR.

Vilket de ju hade alldeles rätt i.

Även om så är fallet, kan man tycka att, om inte annat för anhörigas skull ta reda på vad som hände i huset
Citera
2018-03-19, 21:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Syftet är att naturligtvis att framstå i bättre dager än som en simpel mördare .
Nu misslyckas ju detta så till den milda grad att man baxnar .
Jag tror inte ens att hans anhöriga tror på hans skitsnack .
Att han skyddar en kumpan eller att det finns en hotbild kan man avskriva helt .
Hade en hotbild funnits så hade det nog redan hänt både det ena och det andra .
Spåna kan man alltid göra ,mer illa är det ju om man dessutom tror på spånandet förstås .
I det här fallet får nog E**** betrakta många spån när han ska tillverka fågelholkar
och annat under många år framåt i fängelsets verkstad .

Du kanske ska googla ordet hypotetiskt.
Citera
2018-03-19, 21:19
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Personer med normal hjärnkapacitet förstår att E**** ljuger om sina skor när han menar att någon av hans hjärnspöken(läs Mattias och elias) ska ha tagit hans arbetarskor utan hans vetskap och sedan ha fått tillbaka dem dagen därpå.
Han var förstås tvungen att ljuga eftersom det spåret visar att han var där efter att de mördats och all saft och skit hällts ut.

Och så finns det idioter på FB som tror på Edvins story 😂

Det tror jag inte att det gör.
Citera
2018-03-19, 21:20
Medlem
Citat:
Även om så är fallet, kan man tycka att, om inte annat för anhörigas skull ta reda på vad som hände i huset
Ja, det kan man kanske tycka men i normalfallet gör man ju inte det. Man kan ju titta runt i det här delforumet och se att man oftast har frågor angående vad som hänt, även i fall som lett till fällande domar.

Det är inte heller rättsväsendets uppgift att ge svar på våra frågor, utöver vad som kan bevisas.
Senast redigerad av NurseRatched 2018-03-19 kl. 21:25.
Citera
2018-03-19, 21:58
Medlem
Citat:
Det tror jag inte att det gör.

Eeh va? Du vet mkt väl vem jag menar. Du själv har ju trott att de varit fler. Men sen så verkar det ju vara ett par som tror att du och TQ är samma person (du har ju helt plötsligt slutat ha dyslexi och försvarar honom som om det vore ditt skötebarn).

Att E***** ljuger är klart som korvspad. 😁
Citera
2018-03-19, 23:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodBeeblebrox
Eeh va? Du vet mkt väl vem jag menar. Du själv har ju trott att de varit fler. Men sen så verkar det ju vara ett par som tror att du och TQ är samma person (du har ju helt plötsligt slutat ha dyslexi och försvarar honom som om det vore ditt skötebarn).

Att E***** ljuger är klart som korvspad. 😁

Jag tror inte att Edvin hade en medbrottsling. Jag spekulerar i möjligheten till det. Detta gör jag för att edvins själv uppgivet att han har det. Förvaret har heller inte kunnat bevisa motsatsen.

Om jag hade tittar på det utifrån hade jag aldrig gissat på att Tryckkockaren var mitt medtroll. Jag hade gissat Boris12. Hen ifrågasätter mig ju hela tiden, och gör att jag får spinna vidare. I och för sig tror jag har försvarat Tryckkockaren en gång. Men varför i herrans namn skulle man vilja försvars sitt medtroll?

Det känns varmt i hjärtat att du lägger så mycket tid och noggrannhet på mina inlägg. Men dyslexi har jag alltid. Har jag glasögonen på ser jag vad korrigerings programmet föreslår. Har jag dom inte kan det gå hur som helst.
Citera
2018-03-19, 23:31
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Jag tror inte att Edvin hade en medbrottsling. Jag spekulerar i möjligheten till det. Detta gör jag för att edvins själv uppgivet att han har det. Förvaret har heller inte kunnat bevisa motsatsen.

Om jag hade tittar på det utifrån hade jag aldrig gissat på att Tryckkockaren var mitt medtroll. Jag hade gissat Boris12. Hen ifrågasätter mig ju hela tiden, och gör att jag får spinna vidare. I och för sig tror jag har försvarat Tryckkockaren en gång. Men varför i herrans namn skulle man vilja försvars sitt medtroll?

Det känns varmt i hjärtat att du lägger så mycket tid och noggrannhet på mina inlägg. Men dyslexi har jag alltid. Har jag glasögonen på ser jag vad korrigerings programmet föreslår. Har jag dom inte kan det gå hur som helst.

Om man inte tror att E**** har en medbrottsling varför spekulera om det ?
Vad E**** har uppgivit är lika troligt som att månen är en grön ost .
Och du har inte kunnat motbevisa det som åklagaren påstår .
Alltså har E**** varken en kumpan han försvarar eller två kriminella som
hotar honom eller hans familj och anhöriga heller .
Att du ens tar upp ditt spinnande visar med stor SANNOLIKHET på dåligt omdöme .
Det blir lite som när E**** pratar om sina fantasier om att mörda .
Brukar du förlägga brillorna så skaffa ett senilsnöre .
Citera
2018-03-19, 23:56
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjawmjaw55
Alla förhör finns inte med i FUP:en bara de som anses relevanta. Mitt förhör finns till exempel inte med där.
Finns du med i innehållsförteckningen?
Citera
2018-03-20, 09:27
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjawmjaw55
Inte samma som AC utan EG. Han var eehmm... speciell.
Hur var han speciell menar du? Ge oss gärna några anekdoter, eller någon annan beskrivning.

Hur var hans intelligens?
Sociala förmåga?
Raseriutbrott?
Osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här