Citat:
Nej precis, då är man dum i huvudet fullständigt. Vilket Edvin inte är. Detta får mig att tvivla på att han visste, vad som egentligen skulle hända.
Citat:
Nja, fast min poäng var att de kunde haft kontakt med varandra, utanför Östergötland. Nu tror jag ju inte på den där kontantkortstelefonen. För även den måste ju koppla upp sig mot en mast.
Men om man har en kontanttelefon har mobilen ett IMEI nummer som man kan kopplas till i värsta fall. Eller du kan bli kopplad till köpet av mobilkortet via ditt kontokort och/eller övervakningskameror vid köpet. Om du fixa det här vid ett såpass grovt brott som det här, då måste du verkligen veta vad du gör:
https://www.flashback.org/sp62941534
Men om man har en kontanttelefon har mobilen ett IMEI nummer som man kan kopplas till i värsta fall. Eller du kan bli kopplad till köpet av mobilkortet via ditt kontokort och/eller övervakningskameror vid köpet. Om du fixa det här vid ett såpass grovt brott som det här, då måste du verkligen veta vad du gör:
https://www.flashback.org/sp62941534
Citat:
Poäng till dig. Men att Edvin tig den risken som ensam gärningsman, har jag tvivel om.
Citat:
Fast nu lämnade Edvin spår av misstag, DNA:t i tejpningen var rent oflyt. Fotspåret var så klantigt att man blir mörkrädd. Helt hundra kan man kanske inte vara på att en mintgrön amerikanare inte varit i området 10 juni, men har svårt att tro att man är supersmart på det ena sättet (lyckas undvika att bli spårad, inte lämna minsta lilla spår efter sig på mordplatsen), sen väldigt osmart; åka runt i den mest uppseendeväckande bil man kan hitta.
Själva bilen har ju varit där, om den hade att göra med mordet låter jag vara osagt. Skulle själv ringa polisen direkt om det varit min bil.
Citat:
Det låter rimligt och logiskt, men samtidigt så har du bara åklagarkvinnans utredning framför dig, när du drar dina slutsatser.
Citat:
Visst går det rykten. Varför skulle de inte vara oberoende menar du? Mycket konstigt dessutom.
och dessutom ha vår egen mobil med sig.