2018-03-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var halvsyskon till PM. Det var de som hans far slog (+ mamman) och hans biologiska son (PM) fick all gunst. Därmed fick hon väl lättare med sig dem ur "boet".
Hon behöll boet. Det var så på den tiden med bostadsbrist att den som var i störst behov av bostaden fick behålla den inklusive möbler. Och eftersom det oftast var Mamman som fick vårdnaden om barnen så var det i regel pappan som blev bostadslös och fick börja om på ny kula.
Om PMs pappa även misshandlade modern vet vi inte. Att han älskade sin egen son "handfast" betyder nog auktoritärt samt strängt.
Citera
2018-03-19, 19:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Man ska nog vara mycket försiktig med att ta PM på orden på det viset. Man kan nog snarare utgå ifrån att verkligheten var mycket annorlunda. Kanske snarare så att PM drog in hela cykeln i köket, skruvade isär den och spridde alla delar omkring sig i rummet, på golvet, köksbordet, stolarna och diskbänken, varpå modern försiktigt frågade om han kanske inte kunde använda några lådor att lägga grejerna i och kanske hålla sig till diskbänken.

Man ska heller inte glömma, att så vitt vi fått veta, är de andra tre bröderna fullt normala människor med normala liv. Det tyder nog snarare på att det inte var miljön hos modern som var problemet, utan miljön hos fadern. Att PM valde fadern hade ingenting med känslor att göra, det vet vi ju nu.

Jo, självklart var allt en liten pojkes (upp till sex år gammal) fel...
Citera
2018-03-19, 19:21
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Jo, jag har sett det - du är jävligt snabb att dra egna slutsatser utan nån konkret sakfakta. Jag diskuterar inte att hon är perfekt, hon kan ha varit promiskuös eller flirtig, men att att bedöma en kvinnas egenskaper utifrån flera fäder till barn ser jag som rejält vanskligt - speciellt när de andra syskonen trots allt verkar ha lyckats åstadkomma normalt liv med bra utbildning jämfört med PM.

Jepp, illersnabb, och ja, jag finner det högst märkligt, och oansvarigt, inte på ett dömande sätt, utan istället frågar jag mig, varför blev det så?
Citera
2018-03-19, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hon behöll boet. Det var så på den tiden med bostadsbrist att den som var i störst behov av bostaden fick behålla den inklusive möbler. Och eftersom det oftast var Mamman som fick vårdnaden om barnen så var det i regel pappan som blev bostadslös och fick börja om på ny kula.
Tack för komplement om att de bodde kvar i huset. Jag gillar sakfakta.
Oavsett så är sensmoralen att det 1) förekom våld i hemmet 2) att hon hade lättare att få vårdnad över halvsyskon än PM 3) gubben verkar inte klok på en fläck 4) det finns väldigt lite fakta kring henne som person.
Citat:
Om PMs pappa även misshandlade modern vet vi inte. Att han älskade sin egen son "handfast" betyder nog auktoritärt samt strängt.
"Dagligdagen var fyldt med vold. Både til Peter Madsens mor og til hendes tre ældste sønner, som hun havde fået, mens hun var først i 20’erne, med tre andre mænd end Carl."
https://www.seoghoer.dk/nyheder/raket-madsen-i-ny-bog-saa-haard-var-barndommen

"jaloux mand med et banalt syn på kvinder, racistisk og med en fantasttilgang till virkeligheten."
https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20171016/281711204877779
Senast redigerad av develi 2018-03-19 kl. 19:29.
Citera
2018-03-19, 19:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
... och jag säger nej direkt på detta som kärringen mot strömmen, hahahaha.
Man vet via studier att de här ägnar sig åt "trolling" och letar offer (bättre namn än partner..) och att psykopater drabbar alla sorts kvinnor - i alla samhällsskikt och med normal bakgrund. Som du själv skriver verkar Siri mer normal och hon gifte sig till och med med helvetet. Det handlar om vinstvinning förutom det som är attraktivt givetvis likt vanligt folks "sökkriterier".
Men,
Sen finns det då den skara som nu nämner där då vederbörande sett svagheter hos motpart som faller denne på läppen (för att dominera, för att utnyttja sexuellt, utöva makt) eller att få beundran av en svagare part (ego).
Du har såklart rätt i att psykopater drabbar all sorts kvinnor. Jag utgick nu bara från Madsen som är en väldigt udda person, om än psykopat. Totalt egofixerad, energiskt aspergerpladdrande om raketer och annat skit som intresserar honom. Dessutom har han ingen som helst charmig utstrålning, han är helt osofistikerad ,ofräsch, han är liten, ful, har små händer - vilket enligt myten säger att han också har en liten kuk (förlåt, nu var jag fånig o fördomsfull, men...) om han inte är nöjd med sin "utrustning" kan det vara ett komplex hos honom som ökar hans vilja att dominera på annat sätt, i sexakter. Verkar inte det minsta mån om sitt yttre i sina skitiga overaller och hygienen är det väl sisådär med. Han är så långt ifrån ett kap någon kan vara, enligt mitt tycke. En egofixerad, pladdrande slusk utan någon som helst tilldragande egenskap.

De kvinnor som radats upp som hans "kap" tillhör inte heller direkt någon A-kategori, utan han har sökt sig till såna som han vet att han har chans att få. Kim var en sån kvinna som han ALDRIG skulle kunna få, det visste han så klart. En sån som hon var ouppnåelig för honom.
Sådär ja, då har jag dissekerat den unkna Slaktar-Madsen en smula.

Jämför då med t.ex den tjusige, vältalige psykopaten Ted Bundy, som förmodligen kunde trollbundit och fångat vilken kvinna som helst. Jämfört med honom är Madsens "charm" som en flugskit i rymden.

Citat:
Män som attraheras av honom då? Är de svaga med trasig bakgrund? (jag retas )
Eller är det grabbatag och ruggdunk och pojkdrömmar? Det är män som svärmar som flugor kring honom. En del med extrem beundran (han har några fan på bloggen som går i försvar), följer PM som en hund när man läser kommentarerna. De kanske borde hamna på Freuds divan de med, Rocket Libido; penisförlängare.
Vad det gäller männen som attraheras av honom är det lite enklare. Pojkdrömmar. Drömmar om att få vara delaktiga i något stort, alla de stora drömmar PM så intensivt beskriver och jobbar för.
De här killarna (el männen) verkar ju verkligen se upp till honom och följer honom som små hundvalpar, jobbar gärna gratis, bara de får vara med. Det handlar verkligen mycket om pojkdrömmar, som de tror ska gå i uppfyllelse för de dras ju med av PM:s entusiasm. Han är ledaren, han är den som vågar gå mot strömmen, han är deras självklara idol, den de själv ej vågar vara. Dessutom så skulle de aldrig själva våga att starta såna projekt som han gör. Nej, de är små lydiga, undergivna hundar. Detta syns på filmer från ubåten när PM ger order och håller låda, killarna ser ganska så skrämsna och undergivna ut, säkert rädda för hans dåliga impulskontroll och nycker.
Citera
2018-03-19, 19:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Jepp, illersnabb, och ja, jag finner det högst märkligt, och oansvarigt, inte på ett dömande sätt, utan istället frågar jag mig, varför blev det så?
Hahahahaha, tillåt mig gapskratta. Du har letat fel på morsan konstant utan konkret fakta och kört dina psykoanalyser.

Vad är oansvarigt? Hur många kvinnor finns det inte som har flera fäder till barn? Är det endast kvinnan det beror på och inte den som spred sin säd? Att det sen kanske visade sig inte funka i relationer behöver på intet vis betyda att varken mor eller far till de barnen var dåliga föräldrar.
Citera
2018-03-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hur klart som helst: en ”effektpose”, dvs en påse där det finns en del av en overall i.
Troligen teknikernas påse med en avklippt del av Madsens overall där det syntes blod eller andra biologiska spår.

Effekt betyder ju tillhörighet och används i både svenskan och danskan
Tydligen inte klart som korvspad för alla. Eftersom att det har varit återkommande galna spekulationer här på FB om en upphittad pose (kass,väska med makabert innehåll) så var det bra att få det utrett en gång för alla. -Det var bara ett provsvar från rättsmedicin!
Så att dessa snurrigheter inte tas upp fler gånger som ett "upphittat fynd".
Tack för din hjälp med länkar.
Citera
2018-03-19, 19:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror inte att vi har diskuterat det faktum, att Kim fick styra Nautilus när de for bort i ytläge. (K hade t.o.m. M att ta en bild på henne vid styrenheten, som hon MMS:ade till OS. Hemskt barnsligt. *suckar*) Men - skulle han verkligen ha lärt henne detta, medan han hela tiden hade planen att tortera och döda henne strax efteråt..? Det berör mig av någon anledning ännu mer illa, om det var så... även om det kanske är en mindre detalj i sammanhanget.

*suckar*
Som så många gånger förr, kanske du inte ska dra förhastade slutsatser om tekniska saker, när du nu inte förstår dem för fem öre.

Även när jag har fullständiga nybörjare med ombord, tvekar jag inte att låta dem ta rodret direkt från start, när vi lägger loss från bryggan. Då snackar vi en båt som nog har något klurigare manövrerbarhet än Nautilus. Att styra en båt är mycket enklare än att köra en bil. Det är egentligen ingenting man behöver "lära" någon. Man kan bara låta personen prova.

Citat:
I alla fall: enligt tysken så har hon antagligen styrt ubåten - hållit kursen - på riktigt, och inte bara som en lek för att ta ett foto. Så här skrev han igår:

Jag förundrar mig inte längre över att han förklarade styrningen för Kim. För att stanna dieselmotorn måste han ner i maskinrummet. För att ändra varvtalet också.

Sjömansmässigt är karl'n fullständigt förryckt."

och (till ett foto på Nautilus' styrenhet som han lagt upp på den sidan):

"Här är styrningen, ännu en gång. Sidoroder vänster och höger, E-motorn fram/stopp/back och nödstopp. Ingen diesel på eller av, ingen gaspedal, ingen växel.

Med detta kan man gott lägga till i hamnen ensam - men inte något mer.

Förmodligen har Kim styrt varje gång han har ändrat något med dieselmotorn, respektive ändrat farten.
För varje manöveroperation har han pipit ner och ställt om till E-drift (kopplat ur dieseln).

Vad gäller tysken, så skriver han en del saker som gör att man undrar hur han själv har det ställt med "sjömannaskapet" egentligen.

Vad vet vi om huruvida båten gick för elmotor eller diesel när KW styrde?
Enligt tyskens beskrivning går det inte att lägga till med båten själv, om man kör med dieselmotorn.

Kanske var det så att man inte kunde reglera motorn från tornet, eller någon annanstans än maskinrummet. Men det verkar konstigt. Dessa motorer är gjorda för att ha styrningen på annan plats, det är standard. Alla delar finns och hör mer eller mindre till motorn. Det är två vajrar och ett reglage. Finns på varenda båt med dylik motor, varenda. Ja, utom möjligen just nautilus då. Varför PM nu skulle ha skippat den mycket bekväma och i det närmaste nödvändiga detaljen på sin båt. Skulle gärna vilja ha en referens till det påståendet.

Så till sist, om man kan lägga till i hamn med ett visst reglage, då kan man göra allt annat som krävs också. Att lägga till (och kasta loss) är den mest komplexa manövern man har ombord. Kan man göra det själv, då kan man göra allt annat själv också. (Ni får ta den kommentaren som en utmaning att överbevisa mig, vem vet, kanske jag har fel)
Citera
2018-03-19, 19:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jo, självklart var allt en liten pojkes (upp till sex år gammal) fel...

Du har som vanligt inte fattat ett skit.
Till att börja med är det ingen skuldbeläggning på någon från min sida. Bara ett konstaterande av hur ett skeende kan komma att framställas fullständigt missvisande av en vuxen psykopat.
Men visst, ur ditt perspektiv kan det naturligtvis inte vara PM's "fel". Men det behöver du inte förklara, det vet vi sedan länge.
Senast redigerad av trngw 2018-03-19 kl. 19:43.
Citera
2018-03-19, 19:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Hon behöll boet. Det var så på den tiden med bostadsbrist att den som var i störst behov av bostaden fick behålla den inklusive möbler.

Så är det väl än idag, oavsett bostadsmarknadssituationen. (?)
Citera
2018-03-19, 19:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
[/b]
Då föredrar jag en hederlig men tråkig afrikan eller en hederlig men fattig Östats-rom alla dagar i veckan. Om du visste något om slaveriet i Östeuropa eller den transatlantiska slavhandeln, skulle du aldrig obildat,pöbelaktigt ta varken N-ordet eller Z-ordet i din mun. Men historia har du inget intresse av alls. Sedan har du andra begåvningar.

Googla "oxymoron" är du snäll...

Citat:
Tack för komplement om att de bodde kvar i huset. Jag gillar sakfakta.
Oavsett så är sensmoralen att det 1) förekom våld i hemmet 2) att hon hade lättare att få vårdnad över halvsyskon än PM 3) gubben verkar inte klok på en fläck 4) det finns väldigt lite fakta kring henne som person.

"Dagligdagen var fyldt med vold. Både til Peter Madsens mor og til hendes tre ældste sønner, som hun havde fået, mens hun var først i 20’erne, med tre andre mænd end Carl."
https://www.seoghoer.dk/nyheder/raket-madsen-i-ny-bog-saa-haard-var-barndommen

"jaloux mand med et banalt syn på kvinder, racistisk og med en fantasttilgang till virkeligheten."
https://www.pressreader.com/denmark/ekstra-bladet/20171016/281711204877779

Alla de fyra barnen hade alltså olika pappor..? Då var mamman ännu värre än vad jag visste! Hur är det ens möjligt..? På något sätt kan man förstå att en son till en sådan kvinna utvecklar ett stört förhållande till kvinnor... om det nu är så.

För övrigt kan jag förstå att en man som var gift med en sådan kvinna, kände svartsjuka. Han hade liksom lite anledning till det...
Citera
2018-03-19, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Du har såklart rätt i att psykopater drabbar all sorts kvinnor. Jag utgick nu bara från Madsen som är en väldigt udda person, om än psykopat. Totalt egofixerad, energiskt aspergerpladdrande om raketer och annat skit som intresserar honom. Dessutom har han ingen som helst charmig utstrålning, han är helt osofistikerad ,ofräsch, han är liten, ful, har små händer - vilket enligt myten säger att han också har en liten kuk (förlåt, nu var jag fånig o fördomsfull, men...) om han inte är nöjd med sin "utrustning" kan det vara ett komplex hos honom som ökar hans vilja att dominera på annat sätt, i sexakter. Verkar inte det minsta mån om sitt yttre i sina skitiga overaller och hygienen är det väl sisådär med. Han är så långt ifrån ett kap någon kan vara, enligt mitt tycke. En egofixerad, pladdrande slusk utan någon som helst tilldragande egenskap.
Jo, jag begrep det men la in en passus då det finns alla de sorter som manipuleras av de här avarterna.
Hahahahahaha - liten, ful med små händer.
Han påminner mig som sagt om seriemördaren i ryssland där kniven blev ersättning för hans organ och han sprutade rätt i brallan han med..
Citat:
Jämför då med t.ex den tjusige, vältalige psykopaten Ted Bundy, som förmodligen kunde trollbundit och fångat vilken kvinna som helst. Jämfört med honom är Madsens "charm" som en flugskit i rymden.
Ja, den kunde föra sig. Men PM hade sin nisch att vältra sig i och framstå som macho och intelligent och jag tror att när PM väl satte ögonen på bytet (kvinnorna) så körde han nog racet likt alla andra livsfarliga män. Men sexuellt sett så lär dessa ha haft en väääldigt konstig sexualitet, jag håller med.
Citat:
Det handlar verkligen mycket om pojkdrömmar, som de tror ska gå i uppfyllelse för de dras ju med av PM:s entusiasm. Han är ledaren, han är den som vågar gå mot strömmen, han är deras självklara idol, den de själv ej vågar vara. Dessutom så skulle de aldrig själva våga att starta såna projekt som han gör. Nej, de är små lydiga, undergivna hundar. Detta syns på filmer från ubåten när PM ger order och håller låda, killarna ser ganska så skrämsna och undergivna ut, säkert rädda för hans dåliga impulskontroll och nycker.
De som satte emot honom i hangaren blev nog fort impopulära. Det handlar nog om att blunda för de negativa egenskaperna. En som ifrågasatte honom jagade han ju med hammare och skulle krossa skallen.
Han ifrågasatte nåt gällande säkerhetsfrågor tror jag (?).
Senast redigerad av develi 2018-03-19 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in