Citat:
Ursprungligen postat av
develi
... och jag säger nej direkt på detta som kärringen mot strömmen, hahahaha.
Man vet via studier att de här ägnar sig åt "trolling" och letar offer (bättre namn än partner..) och att psykopater drabbar alla sorts kvinnor - i alla samhällsskikt och med normal bakgrund. Som du själv skriver verkar Siri mer normal och hon gifte sig till och med med helvetet. Det handlar om vinstvinning förutom det som är attraktivt givetvis likt vanligt folks "sökkriterier".
Men,
Sen finns det då den skara som nu nämner där då vederbörande sett svagheter hos motpart som faller denne på läppen (för att dominera, för att utnyttja sexuellt, utöva makt) eller att få beundran av en svagare part (ego).
Du har såklart rätt i att psykopater drabbar all sorts kvinnor. Jag utgick nu bara från Madsen som är en väldigt udda person, om än psykopat. Totalt egofixerad, energiskt aspergerpladdrande om raketer och annat skit som intresserar honom. Dessutom har han ingen som helst charmig utstrålning, han är helt osofistikerad ,ofräsch, han är liten, ful, har små händer - vilket enligt myten säger att han också har en liten kuk (förlåt, nu var jag fånig o fördomsfull, men...) om han inte är nöjd med sin "utrustning" kan det vara ett komplex hos honom som ökar hans vilja att dominera på annat sätt, i sexakter. Verkar inte det minsta mån om sitt yttre i sina skitiga overaller och hygienen är det väl sisådär med. Han är så långt ifrån ett kap någon kan vara, enligt mitt tycke. En egofixerad, pladdrande slusk utan någon som helst tilldragande egenskap.
De kvinnor som radats upp som hans "kap" tillhör inte heller direkt någon A-kategori, utan han har sökt sig till såna som han vet att han har chans att få. Kim var en sån kvinna som han ALDRIG skulle kunna få, det visste han så klart. En sån som hon var ouppnåelig för honom.
Sådär ja, då har jag dissekerat den unkna Slaktar-Madsen en smula.
Jämför då med t.ex den tjusige, vältalige psykopaten Ted Bundy, som förmodligen kunde trollbundit och fångat vilken kvinna som helst. Jämfört med honom är Madsens "charm" som en flugskit i rymden.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Män som attraheras av honom då? Är de svaga med trasig bakgrund? (jag retas

)
Eller är det grabbatag och ruggdunk och pojkdrömmar? Det är män som svärmar som flugor kring honom. En del med extrem beundran (han har några fan på bloggen som går i försvar), följer PM som en hund när man läser kommentarerna. De kanske borde hamna på Freuds divan de med, Rocket Libido; penisförlängare.
Vad det gäller männen som attraheras av honom är det lite enklare. Pojkdrömmar. Drömmar om att få vara delaktiga i något stort, alla de stora drömmar PM så intensivt beskriver och jobbar för.
De här killarna (el männen) verkar ju verkligen se upp till honom och följer honom som små hundvalpar, jobbar gärna gratis, bara de får vara med. Det handlar verkligen mycket om pojkdrömmar, som de tror ska gå i uppfyllelse för de dras ju med av PM:s entusiasm. Han är ledaren, han är den som vågar gå mot strömmen, han är deras självklara idol, den de själv ej vågar vara. Dessutom så skulle de aldrig själva våga att starta såna projekt som han gör. Nej, de är små lydiga, undergivna hundar. Detta syns på filmer från ubåten när PM ger order och håller låda, killarna ser ganska så skrämsna och undergivna ut, säkert rädda för hans dåliga impulskontroll och nycker.