2018-03-23, 13:12
Medlem
PhDSalanders avatar
Hon kommer inte långt med detta Betina:

att vittnet har haft psykologkontakt är ju mer positivt än negativt

- Anklageren kommer nu ind på vidnet forklaring til politiet. 'Min terapeaut har anbefalet, at jeg tager afstand til Peter', står der i rapporten.
Citera
2018-03-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ifölgec vidnet blev samtalerne mere og mere skøre i løbet af 2017.
-Han sagde blandt andet, at han gerne ville finde nogle skøre piger til at filme.
- Sagde han, hvad der skulle ske med de piger?, spørger anklageren
- Nej, det gjorde vi ikke, men vi talte om piger, som døde.
- Oplevede du, at han tændte på det her?, spørger anklageren.
- Det var ikke mit indtryk, måske en fascination, siger vidnet.

Hur översätter ni "sköre" här?

https://ekstrabladet.dk/112/live-i-dag-skal-hemmeligt-vidne-afhoeres/7089831

Sköre = känsliga
Citera
2018-03-23, 13:16
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag hittar ingen liverapportering i dag?

https://ekstrabladet.dk/112/live-i-dag-skal-hemmeligt-vidne-afhoeres/7089831
Citera
2018-03-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag hittar ingen liverapportering i dag?

https://www.bt.dk/krimi/veninde-til-peter-madsen-han-ville-gerne-finde-nogle-skoere-piger
Citera
2018-03-23, 13:18
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag sparade ned dom som
Pdfer eftersom de ibland flyttar på artiklar, dvs länkarna byter adress.

Du hittar dom här:
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Kanon! Tack, hinner inte gå igenom något förrän senare😉
Citera
2018-03-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Självfallet så fälls Madsen för mord, något annat är otänkbart. Tror även att han döms till förvaring på obegränsad tid (som han verkar livrädd för) snarare än ett tidsbestämt fängelsestraff. Det blir den ultimata förnedringen för den patetiska lilla tortyrkaptenen. Han kommer aldrig släppas ut bland folk igen, och i hans fall så är det helt korrekt. För en narcissist som Madsen kommer det vara som att bli levande begravd.
Ja, tanken att så sker är nog den enda ljuspunkten i hela det här makabra fallet. Den här killen ska inte få komma ut igen. Släng igen dörren och släng bort nyckeln bara. Jävla äckel.
Citera
2018-03-23, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sköre = känsliga

Snarare galna eller tokiga.
Citera
2018-03-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte kan sönderdrogade eller hjärnskadade hänvisas till avancerad praktik inom innovation där det ska byggas bemannad rymdraket och där eget bränsle utvecklas.

Men det är väl helt solklart att Madsen i alla fall är svårt psyksjuk helt oavsett om han sen hade uppfunnit hela universum.

För att orka lyssna på den här sortens kackel som Madsen har idkat med sina vänner borde man vara åtminstone något sjuk i huvudet. Alternativ vara så påverkad att hans tankar verkar intressanta.

Det att hjärnan är defekt/sönderdrogad behöver inte synas på ALLA fronter av ens liv. Man kanske kan fortfarande räkna - men inte tänka klart när det gäller mänskliga relationer exempelvis.

Denna fixering vid döden är nog för mig helt obegriplig. Lika obegriplig som fixering vid att skada en annan människa - och njuta av det. Eller ens vilja titta på eländet oavsett om det endast handlade om en scenföreställning.

Men alla dessa strippor, prostituerade, konstnärer av olika slag, killar med mekintresse etc. kanske tyckte att Madsen var en otroligt intressant person att tala med..
Citera
2018-03-23, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Håller inte med dig, alls. Så här rapporterade Ekstrabladet:

Peter Madsen sender en besked til sin kone efter funder af Kim Wall.
- Jeg sender en sms - den har i vel også - hvor jeg skriver 'Jeg tager på eventur i Nautilus', forklarer Peter Madsen.
- Det var i virkeligheden et slags afskedsbrev. En journalist var død ombord på min ubåd. Det var ikke en mulighed for mig at gå videre. Jeg havde gjort mig skyldig i en meget alvorlig forbrydelse, som er mellem Kim og jeg.
- Jeg har vidst at Nautilus var farlig, og jeg har misset nogle ting på min tjekliste, og der er sket det, der ikke måtte ske.
- Jeg forventede, at det ville medføre mange års fængsel, og at det ville gøre, at alt, hvad jeg har arbejdet for, ville gå op i røg, siger Peter Madsen

Har inte sett någon dansk media som rapporterat annat än att han SMSar "Jag tager på eventur i Nautilus", vore ju sensation om han verkligen sagt till S att KW är död.

Handlar inte om att "hålla med mig" eftersom jag endast direkt citerat från SVT. Men nu när jag piggnat till är jätteförskyld och har bomull i huvudet, så läste jag mer noggrannt det som sägs vara citerat från norsk media. Vis det är korrekt citerat så säger han ju inte så som de skrivit på SVT nej. När jag får mer energi ska jag läsa länken med norsk rapportering noga.

Sedan kan ju dom också missuppfattat i och för sig. Tröttsamt.
Citera
2018-03-23, 13:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Sköre = känsliga
Jag menar att det i sammanhanget betyder galna?
Citera
2018-03-23, 13:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Tack till alla som länkat!

Då var liverapporteringen slut för i dag.
Citera
2018-03-23, 13:35
Medlem
I vissa medier har det skrivits att det var PM som ringde och bjöd in KW denna torsdag den 10/8. Andra medier skriver att det var KW som åter igen ringde honom denna dag. Vem var det som ringde vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in