2018-03-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
på .

Vad ville jag ha sagt med det då. Tja, kanske inte så mycket mer än att det är en smula märkligt och att de personer som en gång längre fram i tiden sätter sig ner och ska analysera Metoo nog kommer att klia sig i huvudet och undra hur sjutton det kunde bli så här fel med något som i början var bra och nödvändigt.

Att som psykopat ha en plattform för att riskfritt trycka ner lätta offer, det måste te sig utmärkt för den blodvittrande psykopaten.
Folk måste förstå att även "goda" syften kan kapas av ondska. Med betoning på Måste.
Citera
2018-03-19, 17:09
Medlem
har du vigt ditt liv åt något du älskar klart det tar extremt hårt när du utsatts för det Benny gjorde.

det är helt jävla fucking otroligt drevet mot Benny han var fan ingen våldtäktsman eller mördare, äckliga jävla media en självdrivande hycklande skit verksamhet.

vem här inne tror det är enkelt att vara chef över massa feministkärringar som jobbar på stadsteatern?
Citera
2018-03-19, 17:09
Medlem
Ideans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Han fru jobbar med att sjunga så hon ska ganska ofta sjunga, eller lira opera, om några dagar.
Enligt https://www.annesofievonotter.com/schedule/ (där Sydneyföreställningarna ännu inte är bortplockade) är hon ledig (= inga föreställningar) 24 mars - 30 april, i övrigt sjungs det ungefär varje vecka.

Föreställningarna är inställda och von Otter har, genom sin agent, gått ut med ett pressmeddelande där hon säger att hon är förkrossad och vill att familjen privatliv respekteras.
Citera
2018-03-19, 17:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja fy fan. Dessa etablerade media i Sverige hänger ut folk utan seriösa bevis, förstör deras liv, bara på lösa rykten via en uppiskad hatstämning, där folk dras med likt lämmlar i ett lämmeltåg.

Den värsta hatretoriken står media själva för, trots att de nästan dagligen storvulet hivar iväg hatanklagelser om detta till höger och vänster.

Man kan nästan tro att du pratar om Virtanen?
Citera
2018-03-19, 17:18
Medlem
Det blir troligen svårt för Åsa Linderborg att dra igång en ny hatkampanj efter detta, med tanke på vad denna resulterade i.
Citera
2018-03-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hercules.Segers
Jaha, dags att väcka tråden

”Vd Benny Fredrikssons hårdhänta ledarstil har skapat en tystnadskultur på Stockholms Stadsteater.
Personalen liknar honom vid en oberäknelig diktator som pressat fram en abort, sextrakasserat personal och upprepade gånger låtit manliga skådespelare begå övergrepp utan åtgärd.
– Alla som jobbar på Stadsteatern är rädda för honom, uppger en tidigare anställd.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tystnadskultur

Låter ju inget vidare. Har han gått i skola hos Jan Helin?
Jag undrar hur det känns för de som orsakat hans död genom oansvarig publicering. En människa inte kan tåla vad som helst. Han är den första dödsfall orsakat av metoo kampanjen. Hur många
fler kommer det bli?
Citera
2018-03-19, 17:26
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idean
Föreställningarna är inställda och von Otter har, genom sin agent, gått ut med ett pressmeddelande där hon säger att hon är förkrossad och vill att familjen privatliv respekteras.
Visst, men mitt inlägg handlade om att hon normalt sett sjunger nästan jämt och att det därför att svårt att planera ett självmord, eller något annat, på ett sätt som är elakt mot henne. Jag trodde att det framgick av inlägget jag citerade.
Citera
2018-03-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Jag undrar hur det känns för de som orsakat hans död genom oansvarig publicering. En människa inte kan tåla vad som helst. Han är den första dödsfall orsakat av metoo kampanjen. Hur många
fler kommer det bli?

Kan nog bli lite av en vändpunkt för den värsta metoo-hysterin.
Citera
2018-03-19, 17:30
Medlem
arakas avatar
Med tanke på att så många människor som inte förtjänar att dö och vill leva dör dagligen har jag mycket svårt att förstå att så många engagerar sig i en vekling som ville dö.
Citera
2018-03-19, 17:33
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Med tanke på att så många människor som inte förtjänar att dö och vill leva dör dagligen har jag mycket svårt att förstå att så många engagerar sig i en vekling som ville dö.
Engagemang? Bara ord!
Citera
2018-03-19, 17:43
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Det där kallas relativisering. Ett retoriskt grepp som används när man saknar bärande argument. Försök igen.
Citera
2018-03-19, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmerz
En mkt begränsad krets vet vad som hänt, jag är inte en av dem.
Men jag har arbetat med BF ett flertal gånger och träffat honom under många, många år i olika teatersammanhang. De flesta som är verksamma i TeaterSverige har om inte jobbat med honom åtminstone träffat honom. Han var aktiv överallt, hela tiden. Teatern var hans liv, verkade arbeta 24/7. Ingen fattade när han sov, barnen har dessutom haft en mamma med en mkt intensiv internationell karriär. Trots det var intrycket att det var ett bra äktenskap. Barnen har jag aldrig träffat.
Ingen utomstående vet om drevet hade en roll i den här utgången.
De vittnen som trädde fram talade sanning och är inga slappa kulturhippies, snarare hårt arbetande ambitiösa proffs. BF hade en hård ledarstil, men tyvärr inte rättvis. Manipulativ, favoriserande, ofta nedlåtande, respektlös och hänsynslös för att nå sina mål. Alltid en dold agenda i bakfickan. Många fick en snyting de hade svårt att hämta sig från (t.ex. en av våra främsta dramatiker Staffan Göthe, se tidigare intervju i DN).
Jag och många andra tolkade BFs beteende som ett resultat av hans uppväxt. Ett ständigt behov av återupprättelse och revansch, ju mer framgångsrik han blev, desto snabbare snurrade karusellen, och som så ofta är det lätt att tappa perspektiven då. Inte helt ovanligt.
Ingen kan förneka hans yrkesskicklighet, men vi var många som önskade att han även varit empatisk och respekterande mot sina medarbetare och kollegor, även då han inte hade något att tjäna på det.
RIP
Inlägget är insiktsfullt och nyanserat till skillnad från många andra och tål att återciteras. Ingen vet egentligen varför BF valde självmord. Vi kan bara konstatera: älskad av många, fruktad av många, tom hatad av en del. En stark och komplex person m a o.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in