2018-03-19, 05:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hur ska man tolka Madsens uttalande? Supersonisk hastighet är när något rör sig snabbare än ljudets hastighet. Supersonisk psykopat upplevelse.
Menar Madsen att "psykopat" är ett positivt förstärkningsord?
När något är helt kanon!- säger Madsen istället-Men det är ju helt "psykopat"!
I hans värld är det troligen det
Hahahahha!
Det är väl en superduper Grandios upplevelse av sällan skådat slag.
Han själv när han ska skickas ut i etern:
Psychopath in space.

Här ger han en klockren psykopatbeskrivning. Lugn som en idisslande ko när panik (dödsskräck) vore att förvänta, men panikslagen, förlamad av skräck, när nycklarna är borta.
Inte undra att en sådan kan agera lugnt där det är stort risktagande kriminellt sett.
Sexualsadister som letar offer i dagsljus har nog inga större bekymmer om det så är helt öppet (Madsen eller för all del Bundy) eller stor risk att bli upptäckta (Nerijus i Blomberg).

"Jeg har prøvet at være kilet fast på havbunden, dybt under vandet, under noget vraggods. I en selvbygget undervandsbåd. Sammen med to andre mennesker, og med luft til to - tre timer. Det får mig ikke til at panikke, slet ikke, jeg bliver meget rolig og analytisk i den situation. Det gør man får løst problemerne, og klarer den. Hvis man ellers kan. Man vikler sig ud og fortsætter dykket.

Men når mine nøgler er væk, og det sker tit, kan jeg blive lammet af skræk og panik. Vi mennesker er ikke rationelle, heller ikke når vi beslutter os for at det eneste fornuftige at gøre i en given situation, er at gå i panik."

https://ing.dk/blog/2015-alt-kan-ske-173788
Citera
2018-03-19, 05:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är en förlust för världen, om han ska i fängelse. ...och ja, han är charmig..! Och vi behöver energiska, karismatiska, originella charmtroll i världen. Annars är där ingenting.
Men att han är av rättspsykiatrisk expertis bedömd som en fortsatt fara för andra ifall han
befinner sig på fri fot tar du då ingen hänsyn till.

"De mener desuden, at hvis Peter Madsen er på fri fod, så er der høj risiko for, at han vil begå ligartet kriminalitet." live eb.sk

"Retslægerådet vurderer, at han udgør en sådan væsentlig fare for andres liv, helbred og velfæld, at anvendelse af forvaring kan være påkrævet." live bt.dk

"Hög risk"
"Väsentlig fara"
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-19 kl. 05:38.
Citera
2018-03-19, 05:34
Medlem
Grandiosos avatar
Från igår: Expert: Bevis för planering avgör ubåtsfallet

"Allra viktigast för åklagaren i ubåtsfallet är att bevisa att Peter Madsen hade planerat att döda.

Lyckas han med det så kan Madsens egna förklaringar läggas åt sidan, och då spelar det också mindre roll att dödsorsaken inte är exakt fastställd."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1R0OR/expert-bevis-for-planering-avgor-ubatsfallet
Senast redigerad av Grandioso 2018-03-19 kl. 05:40.
Citera
2018-03-19, 06:40
Medlem
Panzarphungens avatar
Citat:
Mer än den påse nötter som står åtalad.

Påse nötter? Nej, en påse upp plockad hundskit. I lindrigaste fall.

Följt tråden från start, men mitt första inlägg här, och minns inte om funderingen varit uppe innan..

-Kan det vara så att eftersom Kapten Dogcrap visste om svagheten med sitt bygge angående att ha tornluckan stängd, undertryck/avgaser/whatewer, ett (är jag rädd för) smidigt sätt att få stackars Kim "bedövad"/omtöcknad/ lätthanterlig. Använt lite som typ "knock out-piller".

Kanske något som provats ut tidigare under lekar ombord, "mannen" verkar ju haft ett minst sagt skumt umgänge..

Fruktansvärd handling, hoppas fanskapet får ett riktigt långt liv, sittandes isolerad och bortglömd i nån fuktig håla.
Citera
2018-03-19, 08:06
Medlem
Saxar lite från plusartikel i Ekstrabladet för de som inte har tillgång till den: https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/her-er-peter-madsens-kvinder/7075583?icname=plus-front&icpos=63_2&iccreative=7075583

"Her er Peter Madsens kvinder"

Jens Falkenberg, der har været med til at bygge UC3 Nautilus, og har gået op og ned af Peter Madsen, oplevede også vennens store interesse for kvinder.

– Når Peter var i ubådshallen, og der kom en kvinde, så blev han meget omgængelig og hoppede rundt. Og så var vi andre sådan, at 'der kom et skørt - så er Madsen væk'. Så var hans fokus et andet sted. Hvis vi var i gang med et projekt, kunne det godt være irriterede, at han ryddede kalenderen, fordi der kom en pige.

- Det var jo ingen hemmelighed, at han var kinky og polyamourøs. Det var der ikke noget usædvanligt i. Det her drengerøvsunivers har en tendens til at tiltrække mænd, men Peter gik meget op i, at ingen skulle holdes ude på grund af deres køn. Der var masser af kvinder, som syntes, det var interessant, det vi lavede, siger Kasper Feld.

Mamman: – Min mor var sådan en pæn dame, der boede i et pænt hus, med pænt gulvtæppe og pænt alt muligt. Hvis jeg lappede en cykel, så var hun chokeret over, at jeg havde sorte fingre, og det miljø kunne jeg slet ikke eksistere i, siger han i boen 'Raket-Madsen'. Hon dog 2012.

Sirid. De boede blandt andet sammen i et lille rum øverst i hangaren og i hendes husbåd. Ifølge Ekstra Bladets oplysninger er de blevet skilt efter Madsens anholdelse.

Deirdre: inget nytt för oss som följt tråden tas upp om henne

Den unga konstnärsväninnan: En ung, smuk og kunstnerisk kvindelig fotograf, er en af dem, som Peter Madsen har udvekslet seksuelle fantasier med og, ifølge sin forklaring, haft ' fuldstændig almindelig sex' med. Han har skrevet en sms til hende, hvor der blandt andet stod: 'Jeg binder dig fast og gennemborer dig med et stegespyd' og 'så kommer hobbykniven frem, og jeg kigger på din hals. Hvor er pulsåren'. I retten sagde Peter Madsen, at han blot gik med på hendes fantasier.

Den konstnärliga ledaren (Pipaluk min notering): – I hende ser han mange ligheder, så der i bogen om Raket-Madsen.
Peter nyder især kvinderne på kollektivet, der er frisindede og ikke kender til jalousi og ejerskab over hinanden.

Den lesbiska kollegieväninnan: Fra 20’erne tog Peter Madsen for alvor revanche på damefronten, hvor fællesskabet på kollegiet giver ham en masse venner, især piger, og han begynder at udforske fetish-miljøer i København med en lesbisk veninde.

Camilla Svendsen: Camilla Svendsen var til stede ved den første fristforlængelse, hvor hun tog noter til Peter Madsens daværende hustru og har været med i flere programmer som hans ven. Hun kender Peter Madsen fra kollegiet og flyttede senere til Bornholm.

Strippor i ubåten: Inget nytt, det här att PM ser stället hon rört vid som speciellt tas upp.
Senast redigerad av diva59 2018-03-19 kl. 08:12.
Citera
2018-03-19, 08:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag får väl be om ursäkt för att jag tycker att rapporteringen låter skum då.

"Anklager fortæller, at man også har fundet en pose med mulige vævsrester. Helt præcist er der fundet muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre. Tøjstykket stammer fra kedeldragt, som Peter Madsen har haft på i forbindelse med anholdelsen. Der også spor af blod på lænden og ryggen."
Live bt

"En erklæring fra retsmedicinsk institut om en effektpose med et tøjstykke af mulige vævsrester.
Det er et stykke tøj fra en kedeldragt, der er blod på venstre lænd og nedre del af ryggen.
Der er påvist forekomst af muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre, læser anklageren op."
Live eb.

Det var ju också blod och vävnadsrester på ryggen på den overall Madsen bar när han steg i land.
Jag undrade om de möjligen hade blandat ihop (hörfel) två olika uppgifter här.

Om inte annat så kommer det att klarna under rättegången.

Hur klart som helst: en ”effektpose”, dvs en påse där det finns en del av en overall i.
Troligen teknikernas påse med en avklippt del av Madsens overall där det syntes blod eller andra biologiska spår.

Effekt betyder ju tillhörighet och används i både svenskan och danskan
Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-19 kl. 08:18.
Citera
2018-03-19, 09:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är fullständigt ovidkommande.
Om så hela världen från start var emot PM är det aktuell bevisning som gäller och som de facto finns.¨
Det är allt från vidrigheter i dator till hur det perversa mordet genomförts.

All den där rosiga charmen du fallit för har tyvärr (för din del) åkt down the drain i samma ögonblick som han mördade Kim och med tanke på mordet är han snarare livsfarlig för omgivningen än ett charmtroll.
Blir man charmad av en narcissist med psykopatiska drag som dessutom är patalogisk lögnare och manipulatör - ja, då tillhör man den skaran av skadade kvinnor som själva blivit utnyttjade och trasiga, där självkänslan är på noll och där man tyvärr omedvetet söker någon som påminner om den förövare de själva varit utsatta för. Någon som inte heller kan visa verkliga, ömma känslor - precis det de är vana vid. Det påminner om ett självskadebeteende.

Någon som är dominerande som mest pratar och fokuserar på sig själv, sina tankar och sina behov, allt annat är sekundärt. Igenkänningsfaktorn av dessa egenskaper är hög bland de trasiga kvinnorna som inte själva vet hur det fungerar med ömsesidig respekt, de kommer ju själva från förhållanden eller en familj och ett liv där de aldrig visats någon respekt eller har fått känna en jämställdhet.
De dras till helt fel män, många också med en falsk förhoppning om att just deras kärlek ska få den dominerande, empatilöse mannen att ändra sig.

De kvinnor som Madsen haft som sexpartners (de få vi vet om) är inte direkt några helyllekvinnor eller "10-poängare", utan verkar mer vara typ avdankade strippor, eventuellt (fd) prostituerade, promiskuösa kvinnor med liknande sexintressen som han. Den enda som inte verkar passa in i den mallen är hans fd fru, åtminstone av det lilla vi vet om henne. Det får mig att tro att Madsen sett upp till henne som om hon vore hans mamma. En mamma som ger trygghet och som han kanske också utnyttjat till att försörja honom. Hon kan ju ha sett upp till honom från början, som en spännande kreativ person med stora mål, klart som fan hon vill hjälpa honom med pengar.

Sådana "kreativa" personer som arbetar med projekt med 100% fokus, som vill visa alla att han lyckas med det ingen tror han ska klara, såklart ger det i projektstadiet inte mycket pengar, ungefär som med konstnärer som inte kan börja tjäna något förrän de blivit kända och erkända. Så, frun har nog hjälpt till med pengar, det är ju för en "god" sak.

Det jag tror och har försökt beskriva här ovan är hur Madsens "dragningskraft" på kvinnor egentligen fungerat och vilken typ av kvinnor som hamnat i hans klor, med undantag då för hans fru som mer varit som en mamma, där han får trygghet och kan pusta ut.

Mina tankar kring det här handlar om hur allt var INNAN Madsen bestialiskt, av djup, grym sexualsadistisk drift, torterade och slutligen dödade Kim Wall och sen styckade hennes kropp.
Ett vedervärdigt djävulskt dåd, så horribelt grymt att den allra värsta mardröm eller blodig skräckfilm inte ens snuddar vid vidrigheterna i hans dåd.

Vänner, sexpartners, vänninor, sponsorer, bröder, hans fd fru, alla tekniskt intresserade ungdomar som sett upp till honom - för alla dem måste detta kännas som den allra största chock och besvikelse de upplevt. Det ULTIMATA sveket, som raderar allt hopp, som får dem att känna sig dubbelt svikna och grundlurade. Vad ska de tro om sig själva? Lätt att förlora tron på att kunna lita på människor.

Det Madsen gjorde mot Kim, det gjorde han också mot alla sina vänner, arbetskamrater, unga som haft honom som förebild etc. Han utplånade alla deras minnen, tankar och känslor.
Kvar finns bara ett självförakt för att man inte kunde se det komma.
Kvar finns också en otrolig misstro mot andra människor.
Kvar finns en stark och oändlig avsky för det mest avskyvärda en människa kan göra - det Madsen gjorde mot Kim.

Ser en endaste människa, man, transa eller kvinna några förmildrande omständigheter i denna gärning som nästan saknar motstycke, något som kan liknas vid charm hos detta monster, och att det är synd och skam att ett sånt "geni" skall vara inlåst då han istället borde få vara i frihet och fortsätta sina projekt - då kan jag som hjälp ge rådet att genast uppsöka psykiatrin för en total avprogrammering av den villfarelse som skapats i hjärnan av den narcissistiske, psykopatiske sluga manipulatören. Det är en skam att inse att man låtit sig manipuleras och vilseledas, men skammen är gigantiskt mycket större om man inte inser att man behöver hjälp för att rensa bort Monstret ur skallen.
Citera
2018-03-19, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenpo
DK identifierades visst i början av tråden som den tidigare Dennis King (dansk-amerikan). I så fall kan det ju möjligen handla om ett faderskap, om man så vill säga.
Hittar du på det eller var har detta framkommit?

Dennis King jag visste det!
Citera
2018-03-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hittar du på det eller var har detta framkommit?

Dennis King jag visste det!

Hon har i alla fall en dotter och exmake som arbetat hos PM:

Ja. Det har vi da. Der har aldrig på nogen måde været nogen antydning af noget som helst, som kunne gøre mig bange for Peter. Min datter har på min opfordring både sejlet med Peter og arbejdet for Peter. Det ville jeg ikke have opfordret min datter til, hvis jeg var bange for ham, siger Deidre King, som er taget med Ekstra Bladet ud til Peter Madsens ubåd, der er central for den makabre drabssag og nu ligger på land i Københavns Nordhavn.

– Jeg vil ikke rigtig kalde os kærester. Jeg har arbejdet for ham. Min datter har arbejdet for ham. Min eksmand har arbejdet for ham. Jeg har været hans elskerinde, hans veninde. Jeg har været mange forskellige roller i Peters liv, siger Deidre King om sit forhold til den nu drabssigtede mand.

Ligger som plusartiklar idag:https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/peter-madsens-elskerinde-staar-frem-vi-havde-sex-i-ubaaden/6815522
Citera
2018-03-19, 10:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
(.........)
Och du, #Merwinna, jag föregår dig nu med att skriva att du i din vanliga okunnighet samt förskönande kommentarer om Mördar-Madsen inte behöver kommentera mitt inlägg med att det är "äckligt och att jag måste ha en sjuk, pervers fantasi som beskriver Madsens gärning och tankar som jag gör". (som du brukar) Det jag skriver kommer av de kunskaper jag fått genom att studera studieresultat om sexualsadister och läst åtskilliga forskningsrapporter och böcker som handlar om vad som driver sexualsadister till mord och hur de själva beskrivit sina gärningar och tankar.
Seriöst, #Merwinna, lever du dig så in i försvaret av Madsen att du är i någon slags symbios med honom? Här verkar det som att du spelar ett av hans rollspel eftersom du svarar mig på samma sätt som Madsen svarade åklagaren när det handlade om sadism och tortyr. Precis som när jag försökt förklara för dig vad som driver en sexualsadist.
Jahopp, nu blev jag plötsligt "Jakob" och du "Madsen" i ditt lilla rollspel
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...
Och JA jag tänkte faktiskt skriva att jag ÄR orolig för dig, när du kan leva dig in i vad han gjorde och kände - OM det var det han gjorde och kände - på det där målande sättet. Jag skulle inte gå ut och träffa dig IRL på en undanskymd plats, om vi säger så.
Och, det var tydligen inte enbart jag som uppfattade det här på samma sätt
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Haha, du gör ju precis som Madsen själv under rättegången
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Menar du detta svar?
"Anklageren spørger nu, om Peter Madsen slet ikke kan se koblingen mellem fundet af søgninger på lemlæstelser og tortur, og så det, der ifølge anklagemyndigheden er overgået journalisten Kim Wall.
- Nej, det kan jeg slet ikke. Men jeg er bekymret for dig, når du nu spørger, svarer Peter Madsen med tydelig irritation i stemmen."

live eb
Citera
2018-03-19, 11:37
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Seriöst, #Merwinna, lever du dig så in i försvaret av Madsen att du är i någon slags symbios med honom?

Evolutionsteoretikerna jobbar med teorier om att psykopati är en form av evolutionär anpassning, starkare överlever lättare, ärftligt för att säkerställa att genen förs vidare, osv. Kanske är det samma sak med psycho-groupies, för att balansen ska upprätthållas, one stays and one has to go...
Senast redigerad av MegaSkurt 2018-03-19 kl. 11:59.
Citera
2018-03-19, 12:16
Medlem
Snapcounts avatar
Det aller viktigste for aktoratet i ubåtsaken er å bevise at Peter Madsen planla drapet på Kim Wall. Onsdag fortsetter utspørringen av Madsen i retten.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2018/03/19/195381023/ekspert-bevis-drapsplanlegging-avgjor-ubatsaken

Stämmer det ovanstående, att Peter skall utfrågas nu på onsdag ?

(tack på förhand för svar !)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in