2018-03-17, 18:52
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gällande PM så hoppas jag som jag sa innan att han blir en blek skit borta i horisonten när det här är över, att det inte uppstår nån snedvriden fascination kring avarten.

Har svårt att tänka mig att han skulle få någon mer uppmärksamhet efter att det här är utrett. Det hela var ju över och utrett ganska snabbt av den hedervärda exemplariska köpenhamnspolisen, och han har själv hittills inte kommit med någonting som är värt att nedteckna för framtida generationer...
Citera
2018-03-17, 18:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Har svårt att tänka mig att han skulle få någon mer uppmärksamhet efter att det här är utrett. Det hela var ju över och utrett ganska snabbt av den hedervärda exemplariska köpenhamnspolisen, och han har själv hittills inte kommit med någonting som är värt att nedteckna för framtida generationer...
Tror inte jag heller, det är en betydligt mer sansad debatt i de nordiska länderna, men USA kan behålla sin skit likaväl gällande attention whore som PM.
Citera
2018-03-17, 19:06
Medlem
Citat:
Bara det faktum att PM blev gripen och häktad i samma sekund han steg i land visare ju vilken ointelligent person och usel GM han är, det finns ju hur många psykopater som helst som begått fruktansvärda gräsliga mord som gäckat polisen i åratal, och långt ifrån alla är gripna, som t.ex. Zodiac-mördaren, som de ju aldrig ens fick tag i!
Men vi vet inte om detta var PMs debutmord. Han kanske är en långt värre seriemördare än Zodiacen.
Tycker du "son of Sam" verkade vara en smart mördare? Ändå kom han undan länge.
Enligt ÅK är PM uppenbarligen väldigt intelligent. Att han inte kan utnyttja sin potential fullt ut beror på diverse störningar.
Som skribenten som kallar sig Boolwi förklarade.
(Som jag förstod det på ett ungefär.) PM har planerat del 1/ Själva mordet. Del 2 /att komma undan hade han inte planerat fullt ut. Del 2 pågår fortfarande och enligt psykprofessorn är PM smart i sitt planerande där. Han har en cyniskt uttänkt strategi.
Citera
2018-03-17, 19:09
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men vi vet inte om detta var PMs debutmord. Han kanske är en långt värre seriemördare än Zodiacen.

(Som jag förstod det på ett ungefär.) PM har planerat del 1/ Själva mordet. Del 2 /att komma undan hade han inte planerat fullt ut. Del 2 pågår fortfarande och enligt psykprofessorn är PM smart i sitt planerande där. Han har en cyniskt uttänkt strategi.

Vi har hittills inga som helst indikationer på att PM varit inblandad i några hittills olösta kvinnomord i Danmark eller södra Sverige.

PM har planerat hur gå tillväga för att få utlopp för sin sexuella fantasi, när han väl kommit till själva utförandet av akten, och det var över, så slutade han planera (hund).
Citera
2018-03-17, 19:12
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Tycker du "son of Sam" verkade vara en smart mördare? Ändå kom han undan länge.
Enligt ÅK är PM uppenbarligen väldigt intelligent. Att han inte kan utnyttja sin potential fullt ut beror på diverse störningar.
Nej, han hadde nog inte det. Hans fokus på själva gärningen försvårade nog dessutom den delen av planen.
Citera
2018-03-17, 19:13
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Nej, han hadde nog inte det. Hans fokus på själva gärningen försvårade nog dessutom den delen av planen.

Därav sperman i kalsongerna...

Citera
2018-03-17, 19:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Intressanta reflektioner. Ställer mig nånstans mitt emellan där. Det kräver inte psykopati - det finns de som med aversion styckar för att till vilket pris som helst komma undan.
Däremot är det nog främst de som saknar empati, har en grav störning, som klarar av att genomföra det. De ser nog människan som sak som bara är att dela, ju mer störd ju enklare. Att han inte kände henne (sett utifrån psykopati och brist på empati, samvete, ånger osv) lär nog inte påverka till så stor grad. De kan stycka vem som helst om det är för vinstvinnings skull.
Ingen normal person kan däremot slänga iväg känslorna och utföra detta som om det enbart vore ett praktiskt förehavande.
"De flesta av oss" är därmed ett absurt ordval.

Fortsättningsvis brukar expertis diskutera detta och välja ordet mod. Att det krävs mod att utföra en styckning vilket jag ser som ett mycket vanskligt ordval ur olika aspekter:
dels agerar en psykopat utan samvete, har en orädsla som predisponerar brott och allt vad det innebär. De har ett flackt känsloliv, de bryr sig inte och saknar som sagt empati, alltså vid en transportstyckning.
För det andra så gynnar det deras feta ego som om det vore ett stordåd. Det blir i förlängningen ett sorts beröm till den som redan är grandios.
Det är knappast mod heller (bortom psykopati) att vara antingen desperat eller att till vilket pris som helst vilja komma undan lagens långa arm.
Styckningen var helt klart sexuellt upphetsande för PM. Man hittade väl även bilder på lemmar i hans dator har jag för mig.
Citera
2018-03-17, 19:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Därav sperman i kalsongerna...

He,he presis. Men jag tänker också på tiden innan 10 augusti.Det var nog svårt at planlegga något som hälst för Madsen. Han var nog helt insnöad på vilken njutelse han skulle få komma att uppleva.
Citera
2018-03-17, 19:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ett kort instick. Jag tror att PM planerat det fullt ut men det var däremot inte lika intelligent design som han inbillade sig ihop med att underskatta polisiära insatser.

En jämförelse relaterat till mord och långvariga störda fantasier:
Rader erkände att han trodde det skulle vara enklare att strypa nån, han tyckte det tog onödigt lång tid och att offren bråkade mer än han förväntat sig då han väl bestämt sig att de skulle dö.
Han delgav även att han inte förutsett sina egna reaktioner, han slarvade, svettades och yrde runt, glömde saker osv och förbannade sig själv (självömkan givetvis över att ha åkt fast).
Så kontentan blev att han tyckte de sjuka fantasierna var bäst. I den världen var han perfektionen själv.
Citera
2018-03-17, 19:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Styckningen var helt klart sexuellt upphetsande för PM. Man hittade väl även bilder på lemmar i hans dator har jag för mig.
Ja, jag betvivlar att det enbart rörde sig om transportstyckning med tanke på de vidriga filmerna. Det var mer styckning rent generellt som diskuterades dock.
Citera
2018-03-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och JA jag tänkte faktiskt skriva att jag ÄR orolig för dig, när du kan leva dig in i vad han gjorde och kände - OM det var det han gjorde och kände - på det där målande sättet. Jag skulle inte gå ut och träffa dig IRL på en undanskymd plats, om vi säger så.
Haha, du gör ju precis som Madsen själv under rättegången
Citera
2018-03-17, 19:35
Medlem
Citat:
Vi har hittills inga som helst indikationer på att PM varit inblandad i några hittills olösta kvinnomord i Danmark eller södra Sverige.

PM har planerat hur gå tillväga för att få utlopp för sin sexuella fantasi, när han väl kommit till själva utförandet av akten, och det var över, så slutade han planera (hund).

Han gör ju inget annat än planerar hur han ska komma undan så billigt som möjligt.

Hans historia om luckan var en komplicerat uttänkt olycksscenario som hade varit svårt att motbevisa om inte kvarlevorna återfunnits. Hade PM inte flängt iväg så impulsivt (som det tycks) och istället sänkt torson med fler tyngder så hade det nog inte gått att motbevisa. Hans avgashistoria även den komplicerat uttänkt kan också bli svår att motbevisa. PM vet att de inte kunnat ge exakt dödsorsak vilket han utnyttjar och anpassar sin historia efter.

Vad det gäller tidigare mordfall. Kanske PM står bakom försvunna, ej återfunna kvinnor. Folk försvinner för att aldrig återfinnas ibland. Framförallt i hav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in