2018-03-18, 22:44
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverikommissionen
Bali har ju besegrat sig själv. Hans stora misstag var att inte ha kyla nog att vänta med ursäkten till Oksanen.

Han hade inget val, partiet stötte dolken i hans rygg och han är uppenbarligen inte beredd på att uppoffra sin avlönade politiska plats. Därmed så besegrades han.
Citera
2018-03-18, 22:44
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Han chans att ens komma med på moderaternas riksdagslista för valet 2018 lär vara obefintlig. Vilket parti väljer han att hoppa över till SD eller MED eller AFS?

Omöjligt att säga om han vill eller om de du nämner vill.

Tycker det är sorgligt att så många tycks intressera sig för MED och AfS och kastar bort sina röster på dessa två partier (och andra småpartier).

Inte en chans i världen att något av dem kommer in i riksdagen och drömmer man om ett bättre Sverige så finns det inga andra alternativ än SD.
Citera
2018-03-18, 22:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
En berättigad fråga är att lista vem/vilka har något att vinna på att Bali tystas?

Alla som har någon vinning på att han tystas kan misstänktas.

Hanif har varit en nagel i ögat på många både åt höger och vänster, inte minst inom sitt eget parti där vissa falanger haft besvär med hur dom ska förhålla sig till honom.

Sen har vi journalistkåren med Anders Lindberg och twittervänstern som alla ville få honom att knipa käft.

Att Hanif dragit till sig marginalväljare från SD och vridit delar av M mot SD är ett faktum, men det är ngt som skulle varit en större tillgång för SD efter valet än dom som nu fick en anledning att lägga sin röst på SD.

Utländsk makt har föga att vinna på några procent hit eller dit fördelat på SD/M.

Dom som tjänar mest på detta är dom som vill att den sk sjuklövern distanserar sig ytterligare mot SD.

Jag tror vi återfinner vår spinndoctor i det som kallas för Bommersviksadeln. Även om jag i vanliga fall inte har några högre tankar om sossarnas strategiska förmåga så tror jag det är där vi ska söka svaret.

/Provokatör

Nä, precis så nästa gång handlar det om nervgift istället. Inte för att jag är konspiratoriskt lagd, men det finns ju en hel del propaganda om att Putin gärna vill påverka Europa. Bali är säkerligen inte medveten om vilken nyttig idiot han har varit, så det är inte uppsåtligt kan man säga. Men han lär vara körd efter det här. Moderaterna lär däremot inte tappa något pga av Bali det har jag svårt att tänka mig. En bifigur när det gäller partiet i stort.
Citera
2018-03-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jag är motståndare till Hanif på mer sätt än jag håller med honom, men jag förstår verkligen inte hur alla bara direkt sväljer att det han gjort är ett så stort fel som det är? Jag är nog för korkad, men allt känns som kejsarens nya kläder och att Hanif blivit orkestrerat offrad för att han varit en böldpest i röven på "fina herrar".

Jävla mjäkigt av en man som gjort sig stor på att ha en stark ryggrad....

Som jag skrev tidigt i tråden så var Moderaternas vilja att agera utifrån FakeNews från DN en stark indikation på att de ville göra sig av med honom, Hanif bedriver i stort SD-politik och inte Moderaternas. Nu har de fått sin vilja igenom och Hanif har lämnat.

Jag ser dock detta som positivt för det kommer få ännu flera att inse att Moderaterna är ett parti som hör till det förflutna, ett parti som verkligen inte har förändrats sen Reinfeldt. Hanif drog till sig väljare som annars hade röstat på SD, nu finns det inget som vilseleder var Moderaterna faktiskt står.

Grattis SD, kanske de även lyckas rekrytera Hanif i framtiden, han är trots allt en politiker som har sunt förnuft kvar, men han behöver mognas.
Citera
2018-03-18, 22:46
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Det intressanta är också hur detta kommer att påverka opinionen för moderaterna. Kommer dom att tappa röster på detta?
För mig är det tydligt att Moderaterna inte har några som helst problem att offra obekväma personer på upptrumpade skitsaker, och jag är ändå mer motståndare till Hanif än inte. Men detta vittnar verkligen om hur jävla unken Svensk politik är, och inte minst inom partiet jag röstat på i 17+ år nu. Det enda vettiga för mig är en blank-röst i nästa val, Svensk politik är bara löjlig i dagsläget, på alla fronter.
Citera
2018-03-18, 22:46
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Oklart. Jag har fått intryck av att hans mest hängivna supportrar finns bland dem som redan lämnat m för sd. Däremot tror jag att många kan höja på ögonbrynen över att man väljer att offra en högt uppsatt partimedlem på detta vis. Det kan säkert skada synen på m.

Visst är det så, han har ju trots allt varit en bra trotjänare för moderaterna och att offentligt slakta honom tror jag inte gynnar moderaterna.
Citera
2018-03-18, 22:47
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
UD har hjälpt journalisten att få till stånd en intervju med människorättsaktivisten, ja. De hjälper ofta svenska journalister i liknande ärenden. Balis insinuation, att det skulle pågått något slags fulspel Oksanen och UD emellan, är helt befängd.

Visste du det innan den här härvan (att det är "vanligt"). Det tror jag inte. Är det en viktig uppgift. Ja, tycker jag. Tycker du inte det?

Medborgarna får bestämma själva om det är normalt eller inte.

Jag har ju fått veta tack vare WikiLeaks och Snowden en hel del vad som var normalt för pentagon och NSA. Det var vanligt t.ex. att spionera på vanliga medborgare. Men det var knappast normalt.
Citera
2018-03-18, 22:47
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Känns som Zachrisson inte är ärlig här, men det kan vara så att han kommit över info från sin gamla arbetsplats som han inte borde ha, därför vill han inte prata klarspråk.

Ja, den enklaste teorin är nästan alltid den rätta. Kanske hade han inloggning till sin gamla arbetsplats kvar eller så visste han att Oksanen planerade att skriva något rysslandsrelaterat. Att han skulle vara rysk agent känns långsökt, men att han inte är öppen med var han informationen ifrån är besynnerligt.
Citera
2018-03-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Han hade inget val, partiet stötte dolken i hans rygg och han är uppenbarligen inte beredd på att uppoffra sin avlönade politiska plats. Därmed så besegrades han.

Valet var att lämna moderaterna. Det var det han skulle ha gjort. Han missade ett tillfälle att stärka sin position som opinionsbildare. Den här fläcken, efter att ha böjt sig för partiet, kommer han att få leva med hela sitt fortsatta politiska liv. Han är politiskt död.
Citera
2018-03-18, 22:49
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Händelserna ligger alltså nära i tiden och förfrågan är också underlig. Varför är man intresserad av en slumpvis vald journalists korrespondens med en myndighet? Det är inte som att jag helt apropå bestämmer mig för att maila Arbetsförmedlingen och begära ut all korrespondens mellan dem och Chang Frick?
Du bör nog läsa Nyheter Idags artikel innan du fortsätter med ditt spridande av desinformation i tråden. Det är tydligt att du tror att allt som står i Wolodarskis fakenews-blaska är sant, medan Chang Frick förklarar att de inte har en siffra rätt.

När mejlkonversationen mellan UD och Oksanen inleddes – ca. tio dagar innan mejlen begärdes ut – var Pelle Zahrisson kollega med Oksanen på Mittmedia. Nu har det inte specificerats hur Pelle fick kunskap om konversationen, men det är betydligt mer troligt att han fått reda på något den vägen än genom den signalspaning från Putin själv som lögnblaskan DN insinuerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
En tyst/tystare Bali kommer att kosta M någon procent i opinionen. Men den som tappar mest är såklart Hanif Bali själv, han var bevisligen inte beredd att löpa linan ut och nu står han med byxorna nere.

Vad som blir av det här vet vi inte, hanif har väl precis avgått. Vad han gör om en vecka kan vara något helt annat
Citera
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
En tyst/tystare Bali kommer att kosta M någon procent i opinionen. Men den som tappar mest är såklart Hanif Bali själv, han var bevisligen inte beredd att löpa linan ut och nu står han med byxorna nere.

Japp, nu befinner han sig i ett läge där han kanske måste bestämma sig om han vill lämna moderaterna till ett annat parti eller välja mellan att vara kvar i moderaterna med neddragna brallor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in