Citat:
Ursprungligen postat av
Firewaia
Jag är motståndare till Hanif på mer sätt än jag håller med honom, men jag förstår verkligen inte hur alla bara direkt sväljer att det han gjort är ett så stort fel som det är? Jag är nog för korkad, men allt känns som kejsarens nya kläder och att Hanif blivit orkestrerat offrad för att han varit en böldpest i röven på "fina herrar".
Jävla mjäkigt av en man som gjort sig stor på att ha en stark ryggrad....
Som jag skrev tidigt i tråden så var Moderaternas vilja att agera utifrån FakeNews från DN en stark indikation på att de ville göra sig av med honom, Hanif bedriver i stort SD-politik och inte Moderaternas. Nu har de fått sin vilja igenom och Hanif har lämnat.
Jag ser dock detta som positivt för det kommer få ännu flera att inse att Moderaterna är ett parti som hör till det förflutna, ett parti som verkligen inte har förändrats sen Reinfeldt. Hanif drog till sig väljare som annars hade röstat på SD, nu finns det inget som vilseleder var Moderaterna faktiskt står.
Grattis SD, kanske de även lyckas rekrytera Hanif i framtiden, han är trots allt en politiker som har sunt förnuft kvar, men han behöver mognas.