2018-03-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tidningsartikel 2016... lätt att hitta med Google.
Inga pengar finns avsatta i budgeten med kan tillföras om det blir aktuellt enligt deppet. Skarp förtydligade vad som krävs och alltid krävts för utbetalning och LGWP nämnde det också för inte länge sedan.

Det är alltså en lång process som innebär att någon måste lagföras (dvs åtminstone vara i livet) och det måste gå hela vägen som det gjorde med CP när man försökte få upp det i HD.

LGWP sa av just denna anledning att han privat var beredd att ge den som lämnade in ett vapen som kunde knytas till mordet en belöning på 10 millioner som utbetalas anonymt.

Det här är allmänt känt bland oss som faktiskt hållit på med detta i många många år och diskuterat förut i tråden.

Nä, det sa inte GW alls att det var pga att tipspengar inte skulle betalas ut utan han ville få in vapen vilket han med fick. Anonym utåt kan alla va.
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/50-miljoner-till-den-som-avslojar-palmemordaren
Citera
2018-03-18, 14:04
Medlem
ieshos avatar
Det verkar som trollen har släktmiddag. Men det ska man inte förvåna sig över. Flashbacktråden är nog en av de mer aktiva och kunskapsorienterade trådarna om MOP.

Visst är det deprimerande att vissa informationer undertrycks så effektivt, men det är ändå bättre än om tråden börjar sluta upp bakom någon sektledartyp och i övertygad konsensus börja föra fram teorier utan källor som ingen utanför tråden tror på.
Citera
2018-03-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Har du? Vem är det och vad sa denne till dig?

Jah har inte tagit saker ur tomma luften o jag berättar när PU är klara. Du vet ju redan vem jag skrivit om här.
Citera
2018-03-18, 14:06
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Har jag missat några sidor eller har du ändrat dig? Visst tyckte du för inte så värst länge sedan att han inte hade något motiv, annat än att döda? Vilket mål, vilket projekt?
Jag kanske har sagt något sådant, innan jag hittade motivet för mordet. Jag ser nu att det hela var planlagt med ett veldigt tydligt mål.
Citera
2018-03-18, 14:07
Medlem
Sobrilbils avatar
"Även om en avliden person pekas ut som mördaren, krävs en fällande dom, menar Kerstin Skarp."

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/50-miljoner-till-den-som-avslojar-palmemordaren

Om det rör sig om en konspiration och någon döms fast mördaren är död, bör väl rimligen belöningen ges till den som ger avgörande tips?
Senast redigerad av Sobrilbil 2018-03-18 kl. 14:17.
Citera
2018-03-18, 14:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Har du? Vem är det och vad sa denne till dig?
Hon tror att det är Svartenbrandt, men jag är helt övertygad om att han hade skrivit en bok om det ifall han hade haft den minsta inblandning.
Citera
2018-03-18, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Theutenberg och Casey var medlemmar i samma ordenssällskap, Malteserriddarna, men jag har betydligt lättare att knyta Casey till Sveavägen än Theutenberg.

Även Colby decennier tidigare och många många andra inklusive medlemmar i P2 som avslöjades i samband med det som många år senare visade sig vara ett mord i London på deras bankir.

Samma årtionde som Teutenberg togs in i värmen hos dem fanns P2 anstrukna med där. P2 som lyckades få mordet på sin bankir avskrivet som självmord med inblandning i både terrorism och desinformation under 80-talet.

Vare sig T eller andra i kadern fanns närvarande såvida inte personen som Holmers chaufför påstått sig hämtat är identisk med denne.

Tore F berättade för mig att Bergling flyttades till Norrköpingsfängelset mot Säpos vilja. De trodde att Bergling mot löften om förmåner skulle kunna fås att peka ut en medhjälpare högt i administrationen identisk med dem man själva misstänkte.

Med tanke på T:s milt uttryckt stora oro när han inte skulle få följa med Schori till Moskva och OP som vägrade ändra på det beslutet och hans kontakter så är det inte så långsökt att denne begett sig ännu en gång att besöka Bergling i Norrköping och kom därifrån med färska rapporter...

bara en liten tanke...
Citera
2018-03-18, 14:10
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag kanske har sagt något sådant, innan jag hittade motivet för mordet. Jag ser nu att det hela var planlagt med ett veldigt tydligt mål.
Varför vill du bara antyda det du påstår dig veta?
Citera
2018-03-18, 14:11
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Är inte Robert E. Harkavy den professor H som förekommer när Palme
hade bett Frånstedt att sammanställa en lista över agenter i Sverige?
När professor H kom på tal avbröts mötet abrupt.

https://www.fokus.se/2011/09/spionjagaren-som-kom-hem-till-kylan/

https://www.sipri.org/about/bios/robert-e-harkavy
I sina memoarer har OF en annan redogörelse för detta möte. Där säger OF att OP bara fick se agenter verksamma i Stockholm, efter att ha ögnat igenom listan avbröt OP mötet hastigt. Dvs OF undanhöll OP agenter i Göteborg som inte fanns med på listan.

Här kommer en förklaring, samtidigt som jag vill understryka att OF är politiskt obevandrad i sin samtid. T.ex. det ej inbokade spontana sammanträffande OF efter sin tid vid Säpo hade på ett café i Göteborg med två sydafrikanska agenter beskrivet i memoarerna understryker vad jag säger: OF var politiskt obevandrad eller så spelar han dum.

Ett annat exempel på OF:s roll som CIA:s speciella lilla pojke i Sverige - förutom de sydafrikanska agenterna som spontant presenterade sig för honom på ett café i Göteborg efter tiden som Säpo-chef - finns i den länkade artikeln ovan om gruvstrejken i Kiruna.

Citat:
Under gruvarbetarstrejken i Malmfälten 1969, till exempel, skrev jag själv ut uppgifter han ville ha om kommunister som var inblandade.
Här ska man veta flera saker. För det första att KFML (r) i Göteborg stödde den vilda strejk 1969 rent ekonomiskt och det blev intåget för KFML (r) i den svenska politiska vardagen. Listan på kommunister var förstås personer från KFML(r) i Göteborg som stödde strejken ekonomiskt. Den listan kunde OF upprätta genom sin kontakt med CIA som infiltrerat KFML (r). OF berättar i sina memoarer att han tackade nej till Gunnar Ekbergs erbjudande om hjälp med att infiltrera dessa grupper i Göteborg - OF hade redan informatörer.
Citat:
Strejken i sig hade ingenting med vårt arbete att göra, det var en arbetskonflikt, men den kunde utnyttjas, också av främmande makt. Palme var väldigt intresserad.
Här pratar OF rent ut sagt som en papegoja, dvs innehållet är värt inget.

Gruvstrejken i LKAB:s gruva i Svappavara 9/12 1969 var ingen vanlig arbetskonflikt, det var en vild strejk som i högsta grad oroade det socialdemokratiska partiets ledning. Sverige kännetecknades av en lugn arbetsmarknad dittills. Efter gruvstrejken 1969 - som KFML (r) profiterade politiskt på - spreds de vilda strejkerna över hela landet i regi av KFML (r). Det var inte någon främmande makt som OF säger som kunde profitera på den vilda gruvstrejken, utan ett litet parti längst ut på vänsterkanten och den faran visste OP om.

De vilda strejkerna som följde på gruvstrejken - orkestrerade av KFML (r) enligt Frank Baude i boken Mot strömmen i svensk politik under 30 år (2000) - hotade freden på den svenska arbetsmarknaden samt även sammanhållningen inom LO som stod det socialdemokratiska partiet nära.
Citat:
Under åren 1969–1975 utlöstes ett mycket stort antal vilda strejker i Sverige. Mest omtalad är nog Hamnarbetarförbundets vilda strejk i Göteborgs hamn 1970. Detta förbund utträdde därefter ur LO.
Citat Wikipedia.

OF har sina begränsningar som politisk analytiker och han har ett klart bedrägligt uppsåt i vissa specifika delar av sina minnesbilder: förklaringen är att OF stått USA närmre än Sverige.
Senast redigerad av MossTrums 2018-03-18 kl. 14:18.
Citera
2018-03-18, 14:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jah har inte tagit saker ur tomma luften o jag berättar när PU är klara. Du vet ju redan vem jag skrivit om här.
Nej, jag kollar in i tråden ibland, men läser långt ifrån allt som skrivs. Har du nämnt namnet tidigare så kan du kanske nämna det igen?
Citera
2018-03-18, 14:12
Medlem
Citat:
Hon tror att det är Svartenbrandt, men jag är helt övertygad om att han hade skrivit en bok om det ifall han hade haft den minsta inblandning.

Det har han ju. Kontraktet.
Citera
2018-03-18, 14:13
Avstängd
Citat:
Skriver hon varför just Svartenbrandt skulle ha mördat Palme? Motiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in