2018-03-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Nädå belöningen gäller även om mördaren är död o det sa Pelle S med i inslaget. Men verkade som att PU sagt något till honom så han skulle lugna ner sig för han sa att de var satta att slutföra förundersökningen o det märkte vi ju sista veckan i februari att det stämde. 👍

Det är fel! Först efter fällande dom i högsta instans med laga kraft kan den betalas ut. Frågan är varför Pelle Swing påstår annat. Däremot har LGWP sagt att han kan tänka sig att betala 10 millar för det riktiga Palmevapnet.

Så vem har rätt om sina kontakter när det gäller lösningen och har "lösningen"? Pelles Tingström/CP där KP tydligt sagt att CP inte är aktuell. Din Svarten eller nummerkillens italienske kock/skådespelare?

Ni verkar ju alla ha direktkontakt med PU.
Citera
2018-03-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är fel! Först efter fällande dom i högsta instans med laga kraft kan den betalas ut. Frågan är varför Pelle Swing påstår annat. Däremot har LGWP sagt att han kan tänka sig att betala 10 millar för det riktiga Palmevapnet.

Så vem har rätt om sina kontakter när det gäller lösningen och har "lösningen"? Pelles Tingström/CP där KP tydligt sagt att CP inte är aktuell. Din Svarten eller nummerkillens italienske kock/skådespelare?

Ni verkar ju alla ha direktkontakt med PU.

Nej det är inte fel om tipspengarna. Bara du som inte kan läsa innantill.
CP är det inte, det har du väl själv förstått. O ska man lösa mordet o få pengarna måste man ha kontakt med PU. Flashback delar inte ut tipspengar 😎
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-18 kl. 11:53.
Citera
2018-03-18, 12:05
Medlem
Donalds aktivitet mordkvällen?
Donalds grupp "Barbrogruppen" är ute och "privatspanar" på OP precis som skedde med "Säpotrion"med Contrastig mfl.

Eftersom de är ute privat på sin fritid och inte på officiellt uppdrag kommer man överens om att om kollegor eller polis frågar så är covern att man knarkspanar frivilligt om någon frågar.

Detta är senare upphov till olika förklaringar till WTbservationer som tidigt bibringas folk ända in i Regeringskansliet att det är oidentifierade Poliser. (Formellt sett är ju Donald Polis inom Säpo) som förblir en hemlighet i mer än 30 år.

När dessa spår trollas bort engagerar sig Donald hårt i CP:spåret som han fortfarande omhuldar inte minst har han t ex jobbat i att övertyga famljen via påståenden att CP ville erkänna för dem.
Citera
2018-03-18, 12:17
Medlem
Citat:
Nej det är inte fel om tipspengarna. Bara du som inte kan läsa innantill.
CP är det inte, det har du väl själv förstått. O ska man lösa mordet o få pengarna måste man ha kontakt med PU. Flashback delar inte ut tipspengar 😎

Ja du. Skrivningen är ganska tydlig och PU har inga pengar alls att dela ut. Det är regeringen som gör det.

Från fråga ställd 2016:
Citat:
Eva Zimmerman, kansliråd på polisenheten svarar att pengarna inte finns avsatta i statsbudgeten, eftersom de pengar som finns måste användas för att finansiera den dagliga verksamheten. Men belöningen kvarstår.

– Ja det gör den. Även om det inte finns särskilt avsatta medel för en belöning kommer regeringen att kunna hantera frågan om det blir aktuellt att betala ut en sådan, berättar Eva Zimmerman.

Fällande dom krävs
För att få ut pengarna krävs ett tips som leder till en fällande dom i sista instansen, förklarar Kerstin Skarp, vice riksåklagare och förundersökningsledare i Palmeutredningen.

– Per definition är det ju då något är uppklarat. Man kan aldrig påstå att ett mord är löst förrän det finns en fällande dom. Det måste vara en domstol som avgör.

Men svara då på frågan?

Vem av er har faktiskt kontakt med PU och "rätt lösning"?

Pelles mördare är CP!
Din mördare är Svarten!
Dessutom har ju ytterligare ett nic kontakt med PU och Nicola Fauzzi som gärningsman.
Slutligen en som också har löst mordet med vapen och en företagare.

I alla fall är det så att inte alla fyra kan ha rätt. Fyra olika mördare!

Fast ni är långt ifrån ensamma över att ha påstått att snart är det löst... jag har kontakt med PU minsann har fler hävdat i tråden.

Paul S pekade ut en alternativ Christer och PU var med på båten. (Resultat noll)
Utredaren hade kontakt med PU och snart skulle gripandet komma (Resultat noll)
Flygare hade klart och PU var övertygade om hans sydafrikaspår (Resultat noll)
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-18 kl. 12:26.
Citera
2018-03-18, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Jag påpekade för något år sedan hennes familjära förhållande till Contrastig som förklaring till ett och annat. Det var tydligen något väldigt känsligt.

Har du eller någon annan, mer information om Kohut och Contrastig?
Jag hade ingen aning om att Kohut och Contrastig skulle haft någon form av relation
Citera
2018-03-18, 12:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Kan någon insatt räkna upp vilka vittnen som verkligen kan ha sett mördaren och skulle haft en chans att kunna beskriva honom på ett bra sätt.
Jag förstår att personer på avstånd och de som började titta efter skotten kan ha haft svårt att hinna se så mycket av mördaren.
Vad jag förstår så ska det enligt tester på plats under identiska ljusförhållanden, vara i princip omöjligt att tydligt se ansiktsdragen på en gärningsman även på mycket korta avstånd?

Den som skrev om det här tidigare i tråden får gärna lägga ut texten igen.
Citera
2018-03-18, 12:33
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
WhiteTV citerar desinfo????

CIA MI6 gav order om Palmemordet via NATO:s Stay-behind Special Operations Planning Staff (SOPS)
Wednesday, 28 February 2018 23:21

I början på 1990-talet blev det i Italien känt att NATO hade en hemlig armé i alla NATO-länder, även de ”neutrala” som Sverige, Finland, Österrike och Schweiz. Uppgiften var att de hemliga soldaterna skulle stanna kvar bakom linjerna ifall Sovjetunionen skulle invadera resp. land. De kallas för Stay-behind. De skulle starta ett gerillakrig mot Sovjet samt att ingripa militärt i ett nationellt nödläge. Detta framgår av ett hemligt dokument från den italienska underrättelsetjänsten SIFAR daterat 1 juni 1959, se sid 71 i boken Im Spinnenetz der Geheimdienste, som är källan för det här inslaget.

Stay-behind nätverket var bra och viktigt, då Tjeckoslovakiens, Ungerns, Baltikums och andra mindre staters fruktansvärda öden efter sovjetisk ockupation 1944/45 hade blivit ett mycket avskräckande exempel. Många följde hellre med Hitlers trupper än att falla Stalin i händerna. Den röda armén förde terror, tortyr och massvåldtäkter med sig vart de än kom. En tradition som de är stolta över ännu idag.

I Italien heter Stay-behind Gladio, i Sverige Arla Gryning. Det var mest högerkrafter som ingick eftersom de visste vad sovjet-kommunism betydde och de var modiga och pålitliga. Det var MI6 och CIA som byggde upp dessa hemliga trupper, i Sverige CIA-chefen i den amerikanska Stockholmsambassaden William Colby i början av 1950-taket. Han blev sedan chef för hela CIA under 1970-talet.

1953 upptäckte den svenska polisen Arla Gryning under ledning av Otto Hallberg (grundaren av Sveaborg). Han friades från alla anklagelser i ett hemligt förfarande.

Den gode landsfadern Tage Erlander och senare Olof Palme var också med på ett Stay-behind hörn. På den tiden var Arla-Gryning ca. 1 200 man stark. I Sverige var även toppar i näringslivet med som i början Alvar Lindencrona, chef för Skandia, och med stor sannolikhet även Hans Rausing, Tetra Pak, som fick fly undan de galna löntagarfonderna till England, vilket skadade Sverige enormt. Näringslivstopparna gav kompetens och pengar till Arla Gryning. De hade sitt högkvarter i Skandiahuset, precis där Olof Palme mötte sin baneman.

Som vanligt i den negativa världen så är allt uppbyggt i pyramidstruktur, så att det räcker att kontrollera de som sitter i pyramidtoppen. Stay-behind nätverket hade därför ett centralt styrorgan som hette Allied Clandestine Committee (ACC). De i sin tur kontrollerade Special Operations Planning Staff (SOPS).

Ett tredje hemligt kooridneringsorgan kallades för Intelligence Tactical Assessment Centre (ITAC). De levererade information och pengar till SOPS. Även det ”neutrala” Sverige hade sina representanter i ACC och SOPS.

Den nya tyska boken om Palmemordet, som tystas ner totalt i Sverige, även av experter som Gunnar Wall, har ett centralt hemligt dokument, som författarna Patrik Baab och Robert E. Harkavy lyckades komma över. De stödjer sin forskning mycket på Ole Dammegårds intensiva spaningsarbete och Ole sade till dem att han själv förgäves har letat efter detta dokument i över 30 år!

Dokumentet är ett protokoll från ett hemligt möte som SOPS hade den 15 december 1985 och som har den högsta sekretess-stämpeln som NATO kan ge: Cosmic-Top Secret. Att SOPS verkligen finns är belagt genom dokument av det norska försvarsdepartementet. Varje månad möttes företrädare för de olika NATO-säkerhetstjänsterna inom ramen för SOPS.

Dokumentet nämndes första gången av DN-journalisten Göran Beckérus den 28 april 1992 med titeln: ”Ett topphemligt underrättelseorgan inom den västliga försvarsalliansen Nato låg bakom mordet på Olof Palme.” Rubriken är snarlig dagens rubrik i WTV.

I dokumentet talas det om en Operation Tree. Både Beckérus och filmproducenten Allan Francovich är överens om att detta var koden till Palmemordet. Deras källa är ”f.d.” CIA-agenten Oswald LeWinter, som med stor sannolikhet är en Mossad-agent. Han uppges ha varit chef för ITAC fram till 1984. LeWinter påstår att vid detta hemliga dokumenterade SOPS mötet den 15 december 1985 deltog även den svenska f.d. Säpochefen Per G. Näss tillsammans med Alvar Lindencrona.

SOPS-dokumentet nämner två motiv för Palmemordet:

Ett svenskt fartyg hade levererat anrikat Uran 235 (WG 235 = Weapons Grade 235) till New-Delhi i Indien via Kiel. Olof Palme skall ha lovat den indiske regeringschefen Rajiv Gandhi plutonium för en indisk atombomb om Indien i gengäld köper Bofors-kanoner för flera miljarder dollar. Transporten seglade under falska papper för att dölja avsändaren Sverige inför den internationella atomenergimyndigheten IAEC. NATO ville inte att Indien blev en atommakt. Denna kritik mot Palme kom från den amerikanska representanten enligt LeWinter.

Englands ombud kritiserade Palme för sina planer om en atomvapenfri zon i hela Skandinavien. Palmes planerade besök i Moskva mars 1986 skulle vara ett hot mot den nordliga NATO-sidan. Man var rädd för att Gorbatjov skulle kunna gå med på ett alliansfritt Nordeuropa.

Belgiens ombud skall ha föreslagit att avlyssna Palme. Resultatet av mötet blev:

”CURRENT STATUS OF ABOVE MAKES IT IMPERATIVE THAT ”OPERATION TREE” BE CARRIED OUT SUCCESSFULLY. SOPS HAS BEEN ASSURED THAT ARMS LENGTH WILL BE MAINTAINED TO ENSURE DENIABILITY. PROJECT MANAGEMENT IS LOCAL, TECHNICIANS IMPORTED. SOPS REQUIRES DETAILS TO BE KEPT FULLY COMPARTMENTED ON NEED TO KNOW BASIS.”

SPOS folket enas alltså på mötet att det är nödvändigt att mörda Olof Palme. Mördarna skall importeras, Sydafrikaspåret, och tas hand om av lokala förmågor, d.v.s. polisspåret i skepnad av Arla Gryning. Hela puzzlet på Palmemordet faller på sin plats i det här dokumentet.

Den grova censuren mot den nya tyska Palmeboken är ytterligare ett bevis på att CIA gav uppdraget till Palmemordet! (se bevisföringen nedan)

Denna extrema censur är dessutom ett indicium att Arla Gryning finns kvar och fortfarande har makt i Sverige!

P.S.: Ju mer jag forskar i Palmemordet, ju mer begriper jag vilken genialisk plan han hade att stabilisera freden i världen och hålla Sverige ifrån atomar förstörelse så långt han kunde. Palme visste säkert att de negativa bakgrundskrafterna planerade WW3 med ett atominferno som skulle ha utspelat sig över Europa och Israel/Mellanöstern. Jag blev mycket desinformerat av CIA-trogen media under 1980-talet, särskilt i Tyskland, samt konservativa vänner i Sverige. Jag tyckte då att det var bra för Sverige att Palme mördades. Jag såg bara de negativa sidorna som löntagarfonderna och mjukhet inför de sovjetiska ubåtarna, som senare visade sig härstamma till stora delar från NATO. Palme kommunicerade dock sina motiv och kunskaper för dåligt.

Jag vill härmed be Olof Palmes själ om ursäkt för mina felbedömningar. Jag föll offer för Väst-propaganda.

Är inte Robert E. Harkavy den professor H som förekommer när Palme
hade bett Frånstedt att sammanställa en lista över agenter i Sverige?
När professor H kom på tal avbröts mötet abrupt.

https://www.fokus.se/2011/09/spionjagaren-som-kom-hem-till-kylan/

https://www.sipri.org/about/bios/robert-e-harkavy
Senast redigerad av ben-varfor 2018-03-18 kl. 12:41.
Citera
2018-03-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ja du. Skrivningen är ganska tydlig och PU har inga pengar alls att dela ut. Det är regeringen som gör det.

Från fråga ställd 2016:

Men svara då på frågan?

Vem av er har faktiskt kontakt med PU och "rätt lösning"?

Pelles mördare är CP!
Din mördare är Svarten!
Dessutom har ju ytterligare ett nic kontakt med PU och Nicola Fauzzi som gärningsman.
Slutligen en som också har löst mordet med vapen och en företagare.

I alla fall är det så att inte alla fyra kan ha rätt. Fyra olika mördare!

Fast ni är långt ifrån ensamma över att ha påstått att snart är det löst... jag har kontakt med PU minsann har fler hävdat i tråden.

Paul S pekade ut en alternativ Christer och PU var med på båten. (Resultat noll)
Utredaren hade kontakt med PU och snart skulle gripandet komma (Resultat noll)
Flygare hade klart och PU var övertygade om hans sydafrikaspår (Resultat noll)

Jag vet att det är Justitiedepartementet som har hand om tipspengarna. Vi får väl se vad som händer när åklagaren bläddrat färdigt i pärmen.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/50-miljoner-till-den-som-avslojar-palmemordaren
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-18 kl. 13:04.
Citera
2018-03-18, 12:47
Medlem
Citat:
Jag vet att det är Justitiedepartementet som har hand om tipspengarna. Vi får väl se vad som händer när åklagaren bläddrat färdigt i pärmen.

Du svarar inte på frågan jag ställde...... är de tre andra med kontakt med PU och lösningen enligt dig lögnare och du den enda som talar sanning trots att du inte ens har koll på att det måste till fällande dom i högsta instans och att enligt svensk lag avlidna personer inte ens kan lagföras så att det är uteslutet redan på förhand att du skulle ens kunna diskutera med någon om belöningen vilket även gäller tips om CP mfl.
Senast redigerad av boboslacke 2018-03-18 kl. 12:54.
Citera
2018-03-18, 12:57
Medlem
Citat:
Du svarar inte på frågan jag ställde...... är de tre andra med kontakt med PU och lösningen enligt dig lögnare och du den enda som talar sanning trots att du inte ens har koll på att det måste till fällande dom i högsta instans och att enligt svensk lag avlidna personer inte ens kan lagföras så att det är uteslutet redan på förhand att du skulle ens kunna diskutera med någon om belöningen vilket även gäller tips om CP mfl.

Jag har koll. O nu är inte detta ett vanligt domstolsärende i den bemärkelse du vill berätta.
Varför ska jag säga att folk ljuger? Detta är bara ett forum på nätet. Jag har dock fått många tips. Tack till dom!
Citera
2018-03-18, 13:18
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Ja, han var allt annat än sig själv under mordet, spelet var perfekt, helt i överensstämmelse med planen han hade. Ändå lyckades han bara delvis uppnå sitt yttersta mål med mordet,
Vad menar du med delvis, vad mer hade han/hon tänkt uppnå?
Hans mål med mordet, var att stoppa ett projekt som gjorde honom väldigt arg.
Citera
2018-03-18, 13:24
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Angående mördaren

Mördaren ville döda OP, mördaren lyckades.
Mördaren ville undkomma rättvisan , mördaren lyckades.

32 år sedan sitter ett flertal människor inklusive mig själv och spekulerar om hur mördaren såg ut, hur han var klädd , proffs eller amatör osv

Man kan inte genomföra ett mord och lyckas bättre än den här mördaren gjorde.
Statsministermordet var bara ett medel för att nå målet, vilket var något helt annat, som inte hade något med Olof Palme att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in