2018-03-18, 13:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja det är inge ide att diskutera med dig då du helt förnekar alla storys som föregått hans senaste pressframträdande.

Hans berättelse är ju väldigt försvarsinriktad och defensiv. Han försvarar "Barbrogruppen" och säger att de inte var där och att han antog vad de hade hållit på med....men hur kan han veta det då han inte sett dem tiden mellan att han sett dem på "samlingsplatsen" och senare på natten då han återsåg dem? Hur kan han då utesluta att de faktiskt varit där och försäkra att de är oskyldiga?

Din brist på kritiskt tänkande i detta får mig att undra.

En helt annan sak som förundrar mig är att du tidigare felaktigt försökt knyta en Pizzeriaägare i ditt "spår" till P2 logen där du bland annat påstod att han dömts för det vid en tidpunkt då inte ens P2 var känt för att leda det mot Gladio och ett internationellt nätverk och att alltså Gladio/P2 spår är intressanta för dig.

Ändå går du inte igång på Teutenberg... som idag är dekorerad medlem av båda de Ordnar som i sin historiska matrikel hade både Colby (skaparen av Galdio) och flera medlemmar av P2 inklusive den som påstods vara P2:s "puppetmaster" som medlemmar?

Borde inte Teutenberg vara en sådan tråd för dig att dra i som kunde få ihop din konspiration? Teutenberg som gjort gemensam sak med OF kring OP:s förräderi mer än 30 år efter hans död.
Theutenberg och Casey var medlemmar i samma ordenssällskap, Malteserriddarna, men jag har betydligt lättare att knyta Casey till Sveavägen än Theutenberg.

Pizzeriaägaren i Köpenhamn heter Lozere Risaliti och jag har aldrig kunnat knyta honom till P2. Inte heller har jag kunnat knyta hans vän Tomaso Perra till P2 eller Gladio, men det är lite skumt att han äger ett f.d. IB-företag. Alla som inte utesluter möjligheten av ett steganografiskt meddelande i CHARON-CHANTAL-VENERDI (See age, fredag, 59), vilket 10 år innan pekar ut dagen för MOP, kan undra över Risalitis relation till italienska maffian, italienska fascismen, Gladio och P2-logen. Det brott han hade begått i Italien framgår inte av dokumentet, men det framgick att han höll sig undan i ett land (Sverige) som inte hade utlämningsavtal vid den tiden. Tomaso Perra är idag en av Stockholms krogkungar och befann sig enligt egen utsaga på Sveavägen vid MOP, på en restaurang där han formellt blev ägare till sin egen första restaurang: la bussola - kompassen.

Vad du skriver om DF saknar all källhänvisning och torde inte vara gångbart utanför tråden.
Citera
2018-03-18, 13:33
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Jo mina källor har jag sagt är alla konstigheter jag upplevde i kontakt med folk som garanterat var mer informerade än jag på min arbetsplats tv4. Holmér gav mig en beklagande blick jag aldrig glömmer och Sam Nilsson jag tidigare också jobbat i samma korridor med visste uppenbarligen mer om både mig och annat än vad han någonsin kunde förklara. Av censur och trakasserier då jag frågat vidare har jag förstått mer. Av märkliga sammanträffanden många år senare har jag också måst dra mina egna slutsatser.
Då jag nu senast kom för tidigt till mötet med Gunnar Wall i veckan tog jag en promenad runt kyrkogården. Plötsligt lyser texten på en ny gravsten emot mig. Det var Eskil Block jag slutligen fick kontakt med fast han dött bara någon månad efter att jag knackat på hemma hos honom för vidare samtal så som jag tidigare haft med Trowbridge.
Tunanders PM från -97 som jag råkat få av misstag från Trow 2009, då jag ville veta vad han hade för källa till Lindhmordet som då berörde mig mest, kunde Wall nu intyga att han själv hade tagit del av. Han hade då inga invändningar mot fakta.
Är du den Ove M som är omnämnd i Granskningskommissionens SOU? I så fall är du i varje fall en källa man kan hänvisa till.
Citera
2018-03-18, 13:33
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Det är fel! Först efter fällande dom i högsta instans med laga kraft kan den betalas ut. Frågan är varför Pelle Swing påstår annat. Däremot har LGWP sagt att han kan tänka sig att betala 10 millar för det riktiga Palmevapnet.

Så vem har rätt om sina kontakter när det gäller lösningen och har "lösningen"? Pelles Tingström/CP där KP tydligt sagt att CP inte är aktuell. Din Svarten eller nummerkillens italienske kock/skådespelare?

Ni verkar ju alla ha direktkontakt med PU.
Har du en källa till det ? Kerstin Skarp ? Regeringen och Rikspolisstyrelsen har sagt något annat.
Senast redigerad av 299792458 2018-03-18 kl. 13:38.
Citera
2018-03-18, 13:35
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ja du ... du kommenterar dina egna inlägg och försöker väcka en sedan länge avklarad diskussion men argument som är slutsatser som en professionell utredning aldrig skulle dra och vart vill du komma med det? Hoppa över mellanleden och gå direkt på sak. Cp-spårsomhuldarna har ju odlat myten att amatören CP skulle vara skyldig så din beskrivning är vilseledande.

Jag vill bara påpeka:

Endel verkar per automatik tro att en ”ovan skytt teorin” leder till CP som GM
CP är utesluten och jag har aldrig trott på honom som GM öht.
Men jag tycker det är underligt att man som proffesionell skytt ska missa en person på mindre än 1 meter avstånd.
Vad är sannolikheten till det?
Att slumpen gjorde att Lisbeth precis vände sig? Kan vara så, men det borde inte bli ett huvudspår.
Obs!
Min teori om en ovan skytt utesluter absolut icket en konspiration.
Jag tycker det ser ut som en lejd mördare som ville tjäna en hacka.
Kan mkt väl ha varit VG, kanske nån annan, men mest troligt ingen yrkesmördare.
Citera
2018-03-18, 13:37
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Donalds aktivitet mordkvällen?
Donalds grupp "Barbrogruppen" är ute och "privatspanar" på OP precis som skedde med "Säpotrion"med Contrastig mfl.

Eftersom de är ute privat på sin fritid och inte på officiellt uppdrag kommer man överens om att om kollegor eller polis frågar så är covern att man knarkspanar frivilligt om någon frågar.

Detta är senare upphov till olika förklaringar till WTbservationer som tidigt bibringas folk ända in i Regeringskansliet att det är oidentifierade Poliser. (Formellt sett är ju Donald Polis inom Säpo) som förblir en hemlighet i mer än 30 år.

När dessa spår trollas bort engagerar sig Donald hårt i CP:spåret som han fortfarande omhuldar inte minst har han t ex jobbat i att övertyga famljen via påståenden att CP ville erkänna för dem.
Källa på det? Så att det inte bara är dina fantasier som vanligt.
Citera
2018-03-18, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har koll. O nu är inte detta ett vanligt domstolsärende i den bemärkelse du vill berätta.
Varför ska jag säga att folk ljuger? Detta är bara ett forum på nätet. Jag har dock fått många tips. Tack till dom!

Ja du. Du är verkligen rolig du.

Det är uppenbart att du formulerar dina teorier medan du skriver och mera skapar allianser med andra som utan tillsymelse till substans pekar åt olika håll och botaniserar med gammal skåpmat i kamp motdet enda som givit något de senaste 10 åren och som idag är nerkokat till en plausibel sammanhängande förklaring. Det är lika uppenbart som med de andra som kört samma grej på forumet under åren att det är är absolut ingenting som har med verkligheten att göra.

I det ögonblick man började gräva sig ner bakom rökridåerna med WT förklaringar krävdes nog inte så mycket för att bitar skulle börja falla på plats. Bakom desinformation om knarkspanare som uteblivit eller gått hem och sådana som påstods spana frivilligt som av någon anledning är hack i häl på OP hela kvällen... finns detaljerna och sammantaget med förnyade tekniska analyser och registerkontroller av personer hos Must räcker det. De behöver inte uppfinna något. Allt fanns där bara man skrapade på ytan av desinformation.... och ovilja att ta i vissa saker.

Tomtar på nätet som lanserar sina geniala lösningar på nätet har absolut inget med det att göra.
Citera
2018-03-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Hans mål med mordet, var att stoppa ett projekt som gjorde honom väldigt arg.

Då blir den naturliga följdfrågan, vilket projekt ville han stoppa?
Citera
2018-03-18, 13:50
Medlem
Citat:
Ja du. Du är verkligen rolig du.

Det är uppenbart att du formulerar dina teorier medan du skriver och mera skapar allianser med andra som utan tillsymelse till substans pekar åt olika håll och botaniserar med gammal skåpmat i kamp motdet enda som givit något de senaste 10 åren och som idag är nerkokat till en plausibel sammanhängande förklaring. Det är lika uppenbart som med de andra som kört samma grej på forumet under åren att det är är absolut ingenting som har med verkligheten att göra.

I det ögonblick man började gräva sig ner bakom rökridåerna med WT förklaringar krävdes nog inte så mycket för att bitar skulle börja falla på plats. Bakom desinformation om knarkspanare som uteblivit eller gått hem och sådana som påstods spana frivilligt som av någon anledning är hack i häl på OP hela kvällen... finns detaljerna och sammantaget med förnyade tekniska analyser och registerkontroller av personer hos Must räcker det. De behöver inte uppfinna något. Allt fanns där bara man skrapade på ytan av desinformation.... och ovilja att ta i vissa saker.

Tomtar på nätet som lanserar sina geniala lösningar på nätet har absolut inget med det att göra.

Ja, jag är en rätt kul typ 😝 O jag har mött palmemördaren. Det är dock inte kul.
Citera
2018-03-18, 13:52
Medlem
Citat:
Har du en källa till det ? Kerstin Skarp ? Regeringen och Rikspolisstyrelsen har sagt något annat.

Tidningsartikel 2016... lätt att hitta med Google.
Inga pengar finns avsatta i budgeten med kan tillföras om det blir aktuellt enligt deppet. Skarp förtydligade vad som krävs och alltid krävts för utbetalning och LGWP nämnde det också för inte länge sedan.

Det är alltså en lång process som innebär att någon måste lagföras (dvs åtminstone vara i livet) och det måste gå hela vägen som det gjorde med CP när man försökte få upp det i HD.

LGWP sa av just denna anledning att han privat var beredd att ge den som lämnade in ett vapen som kunde knytas till mordet en belöning på 10 millioner som utbetalas anonymt.

Det här är allmänt känt bland oss som faktiskt hållit på med detta i många många år och diskuterat förut i tråden.
Citera
2018-03-18, 13:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ja, jag är en rätt kul typ 😝 O jag har mött palmemördaren. Det är dock inte kul.
Har du? Vem är det och vad sa denne till dig?
Citera
2018-03-18, 13:57
Medlem
FurirRevaers avatar
Har jag missat några sidor eller har du ändrat dig? Visst tyckte du för inte så värst länge sedan att han inte hade något motiv, annat än att döda? Vilket mål, vilket projekt?
Citat:
Statsministermordet var bara ett medel för att nå målet, vilket var något helt annat, som inte hade något med Olof Palme att göra.
Citera
2018-03-18, 14:02
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Då blir den naturliga följdfrågan, vilket projekt ville han stoppa?
Ett svensk projekt som påbörjades 1985 och slutfördes med vissa ändringar 1986. Målet var att stoppa alla sidor av projektet, men lyckades inte. Delen som blev stoppad, är nära associerad med det som utspelade sig på mordplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in