Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-18, 00:09
Medlem
Tubleross avatar
Hahah nu har Sverigedemokraterna ändrat sig ang public service-skatt också.

De vill alltså inte längre tvinga människor att betala för public service genom skatt.

https://mobile.twitter.com/sdriks/status/974976189189251072

Koperingsmaskinen går på högvarv hos SD-ledningen idag.

De har dock redan röstat för förslaget så det är lite sent för SD att ändra sig nu.

Jimmie ”jag vet inte” Åkesson och Co bryr sig endast om feta löner och feta kostymer. De kan lika gärna svänga 180 grader när de känner för det igen. Mitt förtroende för dem är noll och inget.
Senast redigerad av Tubleros 2018-03-18 kl. 00:17.
Citera
2018-03-18, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imvi
Jag var bara runt i några stycken lokaler i min närhet.

AfS kan knappast prioritera att få ut valsedlar, i så fall hade de väl försökt bygga upp lokala organisationer. De verkar inte så intresserade av gräsrötter som gör något, men hejarklackar gillar de nog. Min gissning är att man som lokal sympatisör i bästa fall kan få en bunt valsedlar och lägga ut i några lokaler. Tror inte de bryr sig särskilt mycket om Ytterhogdal och Angered.

Ev skickar de ut sedlar med Riksdagslistan samt tomma för kommun/landsting. Där kan du skriva ditt eget namn 😉
Citera
2018-03-18, 01:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Sverige behöver fler snarare än mindre nationalistiska partier nu när Sverigedemokraterna är på väg att förvandlas till ett konventionellt sjuklöverparti.
Jag vet din hållning sedan gammalt.
Men detta är ju är klar överdrift.
SD har gjort slut med M-flörtandet. De har en klart skarpare invandringspolitik än på många år och inte på något sätt jämförbar med sjupartiets.
Visst finns plumpar i protokollet, men kom igen. Kritisera men gör det fair.
Citera
2018-03-18, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyJohnson
Totalt meningslöst initiativ, ett väljarunderlag på max 0,5 procent (extremnationalister som om de vill ha någon form av reell förändring istället borde lägga sin röst på SD). Nej, det här "partiet" kommer tyna bort inom något år......

Exakt

De får lika många röster som om man startat ett rent Nazistiskt parti !
Citera
2018-03-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus303
Jag kommer lägga min röst på alternativ för Sverige 2018, Sverigedemokraterna har haft sin chans men inte lyckats med något. Man har passivt sett hur Sverige faller mer och mer ner i avgrunden, men visst det kanske är skönt att vara en halvmesig opposition medan man får bra betalt. Människor på detta forumet har fan gjort mer för att stoppa den destruktiva utvecklingen än vad folkvalda SD lyckats med. Ni är pinsamma med er tafatthet och hade jag varit er arbetsgivare hade jag sparkat hela ledningen.

Hur in i helvete kan man inte ha lyckats med att få över 40 % av rösterna? vad mer behövs? Vi bor i ett land som blivit ett enda stort skämt och ändå kan man inte få mer röster.

Det är garanterat fler med mig som är djupt besvikna på Sverigedemokraterna och kommer sluta rösta på detta parti. Man har ju för fan haft alla möjligheter att totalt köra över 7 klövern med tanke på hur extremt sjukt detta landet är . Men istället kastar man ut vettiga människor ur partiet och ser till att människor som verkligen kan göra en förändring aldrig ens kan bli invalda. Ni har för fan blivit en del av makten och problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Med tanke på stigmat att rösta på SD har du svaret.

Om det funnits ett populistparti som inte varit behäftad med SDs bakgrund hade allt sett annorlunda ut.

Det är viktigt att AfS direkt blir ett flerfrågeparti.

Nä, SD hade kunnat gjort mer men det är så svårt för dem få något gjort...

Man får vänta i månader eller år på att de ska göra något självklart utspel, såsom att utvisa våldtäktsmän. Och som föregående person sa, SDs främsta valarbetare är inte ens SDare. SDs valarbetare består av en väldigt massa hårt gratisarbetande personer som SD inte har annat än förakt för ("gräsrötter"). De har ändå fått våra röster gratis.

Hade SD innehåller personer som t.ex. Janoush, Hanif Bali, Jens Ganman, Ann Heberlein, Birro, m.fl., tänk så mycket det hade kunnat åstadkomma. Istället sitter vi i den här toppstyrda soppan där SD varje vecka gör någon uteslutning eller avståndstagande, och var tredje månad kommer med något utspel som verkar ha krävt oerhörd ansträngning...
Det är ju ingen gräsrotsrörelse, och så mycket har de inte lyckats med.
Finns en väldig massa invandringskritiker som skulle vilja bli hörda men SD är inte partiet för någon annan än folk som vill dansa till ledningens pipa ett tag och sedan riskera bli utsparkade.
Citera
2018-03-18, 02:06
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeghir
Det är ingen "public service" utan statliga propagandakanaler vi snackar om. Vart står detta i AfS partiprogram som du påstår?

Jag är medveten om det men nu kallas det för public service och AfS vill ta bort den. Står under "Kultur" och är väldigt lättillgängligt och lättläst:

Alternativ för Sverige vill:
  1. Införa en nationell strategi för arkitektonisk återuppbyggnad.
  2. Göra det förbjudet för sociala medie-företag att censurera åsiktsyttranden.
  3. Lägga ned SVT och SR och bygga upp en ny public service-organisation från grunden.
  4. Avskaffa presstödet.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag har själv aldrig förstått det där. Jag har frågat men inte fått något svar. Om man nu säger att ”Sverige inte kan räddas genom att man lägger en papperslapp i en låda vart fjärde år” varför hålla på och tjata hela tiden om att man ska lägga NMRs papperslapp i lådan nu i september?

Som jag förstår det är det mer för marknadsföringens skull. Men jag förstår inte varför de gnäller på AfS-röstare då deras politik, om de rent hypotetiskt skulle få igenom den, blir som NMR vill ha det. Eller jo, jag förstår, det är för att man inte nämner sionismen öppet i sitt program. Som sagt, en gnutta finess får man ändå ha. Folk som vet de vet och folk som inte vet vill ändå inte ta in det.
Citera
2018-03-18, 03:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Hahah nu har Sverigedemokraterna ändrat sig ang public service-skatt också.

De vill alltså inte längre tvinga människor att betala för public service genom skatt.

https://mobile.twitter.com/sdriks/status/974976189189251072

Koperingsmaskinen går på högvarv hos SD-ledningen idag.

De har dock redan röstat för förslaget så det är lite sent för SD att ändra sig nu.

Jimmie ”jag vet inte” Åkesson och Co bryr sig endast om feta löner och feta kostymer. De kan lika gärna svänga 180 grader när de känner för det igen. Mitt förtroende för dem är noll och inget.

Den aktuella skatten har inte röstats igenom ännu vad jag vet. Med det sagt så är det uppenbart att den här "omsvängningen" inte går att ta på allvar. I den här intervjun från september 2017 så berättar Mattias Karlsson ganska så detaljerat om varför Sverigedemokraterna står bakom Public Service-skatten och ingen kan ju påstå att exempelvis SVT har förändrats på något nämnvärt sätt i vare sig positiv eller negativ bemärkelse sedan dess. "Omsvängningen" är alltså inte genuin och eftersom alla andra partier i riksdagen tänker rösta igenom skatten så vet naturligtvis Karlsson och hans kompisar att det är oproblematiskt för SD att rösta nej när omröstningen väl sker.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
SD har gjort slut med M-flörtandet. De har en klart skarpare invandringspolitik än på många år och inte på något sätt jämförbar med sjupartiets.

Jag syftar inte bara på M-flörtandet såklart. Sverigedemokraterna har dock inte alls avslutat detta flörtande, något som du kommer att märka under den kommande valrörelsen.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-03-18 kl. 03:49.
Citera
2018-03-18, 11:24
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag syftar inte bara på M-flörtandet såklart. Sverigedemokraterna har dock inte alls avslutat detta flörtande, något som du kommer att märka under den kommande valrörelsen.

Sitter du bara och spekulerar eller har du något bevis på detta? Länk?
För egen del så föraktar jag alla i sjupartiet och de fick gärna dö sotdöden.
Men om vi kan få SD-politik under förutsättningen att de samarbetar med vilket jävla parti som helst så fine.
Viker de sig och samarbetar på något sätt med M eller vilket parti som helst utan att rejäla delar av deras politik genomförs så är de döda som parti på nolltid. Det vet alla. SD också.
Citera
2018-03-18, 11:25
Medlem
WhiteWalkers avatar
Citat:

Det är inte alls en överdrift. Att de får panik och kallar AfS för "extremhöger och rasister" samtidigt som de uppenbarligen börjar kopiera deras politik säger ju det mesta. Extra humoristiskt blir det när Kasselstrand sagt redan från början att de vill samarbeta med SD. Ser du några likheter mellan detta beteende och sjuklöverns behandling av SD? De börjar helt uppenbart att smälta ihop till en åttaklöver.
Citera
2018-03-18, 11:39
Medlem
Citat:

Vi får verkligen hoppas att de har slutat med detta.
Citera
2018-03-18, 11:54
Medlem
Hexen666s avatar
Kommer Afs in i riksdagen i höst är det en stor triumf för sunt förnuft. Förstå frustrationen hos pk media när ett helt nytt parti med skarpare retorik än SD kliver över 4% medans F! fortfarande står ute i kylan trots åratal av medial uppbackning och "fin" feministisk politik. Och så kanske Mp åker ut som grädde på moset.

Nåja, vad är väl en bal på slottet
Citera
2018-03-18, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kommer Afs in i riksdagen i höst är det en stor triumf för sunt förnuft. Förstå frustrationen hos pk media när ett helt nytt parti med skarpare retorik än SD kliver över 4% medans F! fortfarande står ute i kylan trots åratal av medial uppbackning och "fin" feministisk politik. Och så kanske Mp åker ut som grädde på moset.

Nåja, vad är väl en bal på slottet

Absolut men detta är Sverige och svårt för ett parti av detta slag att få tillräckligt med röster för att ta sig in i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in