Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-17, 09:23
  #3001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Journalist??? Fabian är vd för granskning Sverige. Han är självutnämnd journalist som leker polis.
Självutnämnda journalister borde inte få kalla sig just journalister. Det Fabian gör är att efterlysa identitet på någon på twitter och som jag vet har mottagit hot pga det.
Han är em feg råtta, inget annat.

Det där med vem som är och ska få kalla sig journalist har så många förklarat för dig så det behöver inte jag göra. Att journalister söker upp folk, efterlyser folk, snokar osv det tillhör liksom yrket. Det får du tugga i dig om du anser att yttrandefrihet är något värt att bevara.

Nej . detta handlar om våra sk goda PK media med sina falska apologeterna som säger sig försvara yttrandefriheten men gör tvärt om. Varför? Jo av den enda anledningen att GS har dragit ned byxorna på dem och visat hur ihåliga deras resonemang är. Ytterst pinsamt för dem såklart, så pass pinsamt att de nu gör allt i sin makt för att hindra yttrandefriheten. De påstår att GS är hatmedia, de sammankopplas med nazism och gud vet allt nonsens. Så desperata blir de när de står med byxorna nera och detta visas upp för alla på nätet. Det du nu ser är den verkligt illavarslande utvecklingen i Sverige. Yttrandefrihet som börjar kontrolleras av ett antal privata aktörer.

GS kommer uppstå i någon ny form. Detta kommer bara sporra de som vill visa på PK journalisternas ihålighet. Blir det inte GS i ny form så kommer det bli andra som gör något liknande.
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-03-17 kl. 09:26.
Citera
2018-03-17, 20:49
  #3002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Får jag ge dig ett tips. Ta upp detta med pressetiska regler och ansvarig utgivare tex. Det blir en så mycket mer intressant diskussion med dig/er på "motståndssidan" då.
Nej, det tänker jag inte diskutera här. Pressetiska regler ja då får nån starta en tråd om det om det inte finns redan.
Jag tänker inte bli avstängd för diskuterar om ett annat ämne än vad tråden avser.
Finns säkert andra trådar som tar upp det ämnet.

I frågan om GS håller sig till några etiska regler? Svar Nej. De ringer anonymt, klipper extremt mycket i ljudfilerna för att få intervjuobjektet att främst å så dålig dager som möjligt och sen hängt ut på tuben.
Tar GS ansvar för att personen och familj sedan blivit hotade pga det GS lagt upp. Svar Nej.

Den mest komiska intervjun GS har gjort är när ”Johan” ringer upp domaren söm dömt i Ekerotfallet.
Alltså, snacka om lyteskomik när ” Johan” frågar om domarens man typ hade en frimurare i släkten, enligt ”Johan” en kvinna han hänvisade till. Asså hela den intervjun är nog stand up comedy material från början till slut.
Snacka om att GS inte har koll elker är pålästa.

Och till er som inte vet elker hört intervjun, så hör med GS var den finns. Om ni inte vill kolla på IRM sida för där finns den.
Bara nämner.
Citera
2018-03-17, 21:34
  #3003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens

I frågan om GS håller sig till några etiska regler? Svar Nej. De ringer anonymt, klipper extremt mycket i ljudfilerna för att få intervjuobjektet att främst å så dålig dager som möjligt och sen hängt ut på tuben.

Jaha, att de ringer anonymt. Kör undercover. En gammal klassisk metod bland journalister. Inget nytt där. Klipper extremt mycket i ljudfiler, säger du. Säg det du , men kött på benen tack. Utveckla detta. I annat fall är det bara svammel.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Tar GS ansvar för att personen och familj sedan blivit hotade pga det GS lagt upp. Svar Nej.

Gör tex SVT Uppdrag Granskning det efter Janne Josefssons reportage? Svar Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Den mest komiska intervjun GS har gjort är när ”Johan” ringer upp domaren söm dömt i Ekerotfallet.
Alltså, snacka om lyteskomik när ” Johan” frågar om domarens man typ hade en frimurare i släkten, enligt ”Johan” en kvinna han hänvisade till. Asså hela den intervjun är nog stand up comedy material från början till slut.
Snacka om att GS inte har koll elker är pålästa.

Aha men den finner man fortfarande på Youtube. Vet i fan om man törs länka den här. Så låt se, du tar ut några stycken i en 30 min intervju. Om du skulle sammanfatta intervjun: vad framkommer?
Finns säkert toppar och dalar som man kan plocka ut från varje sida under en 30 min intervju. Sen kan jag säga det att jag inte anser GS vara guds gåva till mänskligheten. MEN , och detta är egentligen det VERKLIGEN viktiga: Ska privata aktörer vara de som , i praktiken, styr yttrandefriheten i Sverige? Om Expressen och DN kan styra vad Google /Youtube publicerar är det är bra utveckling?Vad händer med oliktänkare då? Vad händer med yttrandefriheten?Blir det som i Kina fast staten i Sverige blir de stora media husen som reglerar vad medborgarna får säga,läsa, ta del av? Säg nu inte att detta är otroligt när Expressen och DN i dagarna gör just detta.

Varför inte istället slå ett slag för yttrandefriheten? Tycker inte du om den?
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-03-17 kl. 21:48.
Citera
2018-03-18, 10:31
  #3004
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Den mest komiska intervjun GS har gjort är när ”Johan” ringer upp domaren söm dömt i Ekerotfallet.
Alltså, snacka om lyteskomik när ” Johan” frågar om domarens man typ hade en frimurare i släkten, enligt ”Johan” en kvinna han hänvisade till. Asså hela den intervjun är nog stand up comedy material från början till slut.
Snacka om att GS inte har koll elker är pålästa.

Och till er som inte vet elker hört intervjun, så hör med GS var den finns. Om ni inte vill kolla på IRM sida för där finns den.
Bara nämner.

Så djävla usel kvalitet på källhänvisning.

Jag kollade in på interasistmen och det är en riktig röra där, även om man söker på "Granskning Sverige". Ni kommunister är så dåliga! Översvämmar forumet med skit och det är ju inte svårt att hålla på så.
Citera
2018-03-19, 18:53
  #3005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Jaha, att de ringer anonymt. Kör undercover. En gammal klassisk metod bland journalister. Inget nytt där. Klipper extremt mycket i ljudfiler, säger du. Säg det du , men kött på benen tack. Utveckla detta. I annat fall är det bara svammel.



Gör tex SVT Uppdrag Granskning det efter Janne Josefssons reportage? Svar Nej.



Aha men den finner man fortfarande på Youtube. Vet i fan om man törs länka den här. Så låt se, du tar ut några stycken i en 30 min intervju. Om du skulle sammanfatta intervjun: vad framkommer?
Finns säkert toppar och dalar som man kan plocka ut från varje sida under en 30 min intervju. Sen kan jag säga det att jag inte anser GS vara guds gåva till mänskligheten. MEN , och detta är egentligen det VERKLIGEN viktiga: Ska privata aktörer vara de som , i praktiken, styr yttrandefriheten i Sverige? Om Expressen och DN kan styra vad Google /Youtube publicerar är det är bra utveckling?Vad händer med oliktänkare då? Vad händer med yttrandefriheten?Blir det som i Kina fast staten i Sverige blir de stora media husen som reglerar vad medborgarna får säga,läsa, ta del av? Säg nu inte att detta är otroligt när Expressen och DN i dagarna gör just detta.

Varför inte istället slå ett slag för yttrandefriheten? Tycker inte du om den?

Alltså, du tänker på Wallraffen metoden? Jodå, jag gillar den metoden. Det är bara det att GS glömmer en väsentlig sak. Enligt Wallraffen metoden så efter man ringt anonymt eller infiltrerat sig anonymt någonstans så kontaktar <journalisten personen i fråga, presenterar sig med sitt riktiga namn och lägger fram alla man har så personen har chans att förklara osv.
Det gör inte GS kan jag lova. Den sista delen gör man inte utan efter intervju så klipper och klistrar man i intervjufilen så personen framstå så dåligt som möjligt och sen hängs ut på Tuben.

Så jobbar GS... tror inte du vet hur det funkar i journalistiska världen.
Om ni nu ska diskutera emot så plugga gärna in vad GS hållit på med det senaste 1,5 året.

Verkar som om ni är helt ovetande.
Citera
2018-03-20, 15:24
  #3006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Alltså, du tänker på Wallraffen metoden? Jodå, jag gillar den metoden. Det är bara det att GS glömmer en väsentlig sak. Enligt Wallraffen metoden så efter man ringt anonymt eller infiltrerat sig anonymt någonstans så kontaktar <journalisten personen i fråga, presenterar sig med sitt riktiga namn och lägger fram alla man har så personen har channs att förklara osv.

Men nu rör du väl ihop det. Hela tanken med GS är ju just att de som de intervjuar , under intervjun, ska förklara sig. Detta klarar de uruselt. De kan ju inte argumentera i sak. de kan inte argumentera för principer (de har väl egentligen inga , utan är mestadels PK opportunister, vilket framstår som pinsamt tydligt).

Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Det gör inte GS kan jag lova. Den sista delen gör man inte utan efter intervju så klipper och klistrar man i intervjufilen så personen framstå så dåligt som möjligt och sen hängs ut på Tuben.

Jo, du säger det. Du veta att klippa och klistra gör alla journalister, men du menar att GS skulle vara extrema i detta fall? Inget jag kan höra i klippen på Youtube. Du får i så fall leda i bevis vad du menar.

Tänk som svaret att Expressen och DN vill begränsa yttrandefriheten även har att göra med ekonomi? För i valet och kvalet mellan en privat aktör som vill tjäna pengar och yttrandefriheten , vad får stryka på foten då?

http://www.gp.se/ledare/bostr%C3%B6m...ogle-1.5406944
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-03-20 kl. 15:27.
Citera
2018-03-20, 17:21
  #3007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Men nu rör du väl ihop det. Hela tanken med GS är ju just att de som de intervjuar , under intervjun, ska förklara sig. Detta klarar de uruselt. De kan ju inte argumentera i sak. de kan inte argumentera för principer (de har väl egentligen inga , utan är mestadels PK opportunister, vilket framstår som pinsamt tydligt).



Jo, du säger det. Du veta att klippa och klistra gör alla journalister, men du menar att GS skulle vara extrema i detta fall? Inget jag kan höra i klippen på Youtube. Du får i så fall leda i bevis vad du menar.

Tänk som svaret att Expressen och DN vill begränsa yttrandefriheten även har att göra med ekonomi? För i valet och kvalet mellan en privat aktör som vill tjäna pengar och yttrandefriheten , vad får stryka på foten då?

http://www.gp.se/ledare/bostr%C3%B6m...ogle-1.5406944

Jaha jag rör ihop det??? Du vet inte hur wallraffemetoden funkar va? Tycker du ska googla upp det.

När Ekurirens reporter anonymt hade nästlats sig in i GS innersta, vad gjorde han då? Jo, han ringde upp GS och presenterade sig och gav GS tid att svara på det han hade fått fram innan publicering.
Det är journalistik.
Har GS gjort så?

GS klarade inte av att bli granskade, jösses vilket gråt å snyft det var då i media.
Det senaste jag läste var att Fabian förbjöd alla att beträda hans tomt.
Är det så en VD för ett bolag som granskar beter sig?
Vad tror GS egentligen? Att de kan bete sig precis gur som helst och ingen får granska dom?

Sen var GS jättearga för att reportern hade vart anonym. Ehuuuuuum? Jojo...
Citera
2018-03-20, 17:25
  #3008
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501

Journalister ska granska de med makt, inte skydda dem.

Så var det tänkt.
Dagens journalister drivs istället av en politisk agenda.
De sitter alltså i samma båt som makthavarna.
En båt med kraftig slagsida åt vänster.
Citera
2018-03-20, 17:41
  #3009
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Jaha jag rör ihop det??? Du vet inte hur wallraffemetoden funkar va? Tycker du ska googla upp det.

Jovisst vet jag det, men arbetar GS så? De ringer upp makthavare som de ställer frågor till. Knappast Wakkraffande. Eller? Makthavare har ju möjlighet att svara på frågorna. Mer öppet än så kan det väl inte bli?

Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
När Ekurirens reporter anonymt hade nästlats sig in i GS innersta, vad gjorde han då? Jo, han ringde upp GS och presenterade sig och gav GS tid att svara på det han hade fått fram innan publicering.
Det är journalistik.
Har GS gjort så?

Nop, se mitt svar ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
GS klarade inte av att bli granskade, jösses vilket gråt å snyft det var då i media.
Det senaste jag läste var att Fabian förbjöd alla att beträda hans tomt.

Tja du menar i och med att de hotar hans familj (vilka det nu är som hotat hans familj). PK journalister som beträder hans tomt. Tja är det inte just det du ojade dig för att GS gjort, som du då ansåg som fullständigt vedervärdigt? Frågan är väl i så fall, om nu GS gjort detta, är varför är det i det ena fallet är ok men i andra helt förkastligt?


Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Är det så en VD för ett bolag som granskar beter sig?
Vad tror GS egentligen? Att de kan bete sig precis gur som helst och ingen får granska dom?

Sen var GS jättearga för att reportern hade vart anonym. Ehuuuuuum? Jojo...

Att GS blev upprörda var väl att de visste att om de skulle avanonymiseras så kommer den totalitära terrorvänstern att attackera dem (mycket riktigt så skedde detta när denna avgrundsvänster började hota Fabians barn).

Så , du missar att kommentera. Vad anser du om att privata aktörer ska få vara de som begränsar yttrandefriheten i Sverige? Privata aktörer som stryper yttrandefriheten? Bra eller dåligt? Tycker du att Flashback ska stängas ned`? Kan mycket väl vara Expressen/DNs nästa mål.

p.s men faktum är att du tar upp en intressant ämne. Tänk om GS,eller efterföljare till GS, ringer upp de som GS intervjuat och ger dem chans att förklara sig. Givetvis med samma frågeställning som GS hade när de intervjuade dessa ryggradslösa PK tomtar första gången. Vad tror du skulle hända? Absolut ingenting. Dessa principlösa personer som inte kan argumentera har i alla fall så mycket i huvudet att de inte vill att någon annan drar ned byxorna på dem en gång till. De skulle ALDRIG någonsin ställa upp på en ny intervju. Ha ha ha.
__________________
Senast redigerad av bulingenbul 2018-03-20 kl. 17:53.
Citera
2018-03-20, 23:58
  #3010
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
När Ekurirens reporter anonymt hade nästlats sig in i GS innersta, vad gjorde han då? Jo, han ringde upp GS och presenterade sig och gav GS tid att svara på det han hade fått fram innan publicering.
Det är journalistik.
Det Sotnosens påstår saknar av allt att döma förankring i faktiska förhållanden. Här är GS egna inspelningar:
Nu jäklar skall journalisterna granska Granskning Sverige
Johan A: https://www.bitchute.com/video/gZ82kCWPvqJ2/
och
Erik J: https://www.youtube.com/watch?v=DsYB_WGUU9s

Det som sägs i dessa inspelningar skiljer sig uppenbart från det som Ekurirens reporter Mathias Ståhle senare skriver. Det Ekuriren gjort är av allt att döma INTE ”journalistik” – det tycks vara bluff. På vilket sätt menar Sotnosens att ”Det är journalistik”?
Citera
2018-03-21, 04:56
  #3011
Avstängd
Mertillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det Sotnosens påstår saknar av allt att döma förankring i faktiska förhållanden. Här är GS egna inspelningar:
Nu jäklar skall journalisterna granska Granskning Sverige
Johan A: https://www.bitchute.com/video/gZ82kCWPvqJ2/
och
Erik J: https://www.youtube.com/watch?v=DsYB_WGUU9s

Det som sägs i dessa inspelningar skiljer sig uppenbart från det som Ekurirens reporter Mathias Ståhle senare skriver. Det Ekuriren gjort är av allt att döma INTE ”journalistik” – det tycks vara bluff. På vilket sätt menar Sotnosens att ”Det är journalistik”?

Sotnosens refererar till interasistmen och kan vara Henko själv eller vad den där dalmasen heter. Det är förstås inte meningen att det ska vara sanningsenligt någonting utan det är meningen att hjältarna bakom Granskning Sverige ska smutskastas. Vi som lyssnat på GS vet ju att de inblandade är de bästa av människor.

Sverige har som vi vet flera problem. Landet är förrått av politikerklassen och av journalistkåren. Massinvandring från MENA råder. Den totala skuldsättningen fortsätter att öka. Yttrandefriheten stryps. Kriminaliteten är grov och svårbemästrad. Svenskarna vantrivs men allt är förljuget. Det nya Sverige är ett skämt som bara politikerna talar väl om.
Citera
2018-03-21, 22:59
  #3012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Landet är förrått av politikerklassen och av journalistkåren. Massinvandring från MENA råder.

Detta är egentligen det verkligen intressanta. Hur stort är inflödet? Prognos 25 000 i år plus anhöriginvandring. Vi talar sammantaget om väldigt stora volymer. Bostäder motv. en svensk stad om låt säga 50 000 (då lågt räknat) ska byggas VARJE år framöver. Bara kolla på Sveriges städer 50 000 invånare vad har vi för städer då? Ett Luleå, Östersund eller Trollhättan ska byggas VARJE ÅR framöver. OBS VARJE ÅR framöver. Befolkade av obehövada MENA människor. Däri ligger Sverige undergång. Inte svårare än så, Tragiskt att ett land bara ger upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback