Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 13:34
  #2989
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulingenbul
Journalist Fabian Fjälling söker , som grävande journalist identiteten ,på en person. Vad är det för konstigt med det? Det gör väl alla journalister? Gräver och undersöker. Är du emot att journalister undersöker? Allt för att sedan publicera intressanta avslöjande nyheter. Fattar inte riktigt vad du är upprörd över?


Journalist??? Fabian är vd för granskning Sverige. Han är självutnämnd journalist som leker polis.
Självutnämnda journalister borde inte få kalla sig just journalister. Det Fabian gör är att efterlysa identitet på någon på twitter och som jag vet har mottagit hot pga det.
Han är em feg råtta, inget annat.
Citera
2018-03-16, 13:38
  #2990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Vad tror ni om denna nya radio satsning där maktahavre pressas på känsliga frågor? kommer denna satsning att lyfte känsligare frågor bättre än etablerade radio/media kanaler?

http://www.friatider.se/makthavare-p...-radiosatsning


Pressar man en sk politiker eller journalist att säga något som vanligt folk åker fast för hat-brott så blir det finkan eller att man blir över-vakad av polisen.
Citera
2018-03-16, 13:46
  #2991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Journalist??? Fabian är vd för granskning Sverige. Han är självutnämnd journalist som leker polis.
Självutnämnda journalister borde inte få kalla sig just journalister. Det Fabian gör är att efterlysa identitet på någon på twitter och som jag vet har mottagit hot pga det.
Han är em feg råtta, inget annat.

Du verkar vara väldigt naiv och okunnig. Journalist är ingen skyddad titel och vad det innebär kan du fråga din mamma.
Citera
2018-03-16, 13:50
  #2992
Avstängd
Svarta.Panterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Journalist??? Fabian är vd för granskning Sverige. Han är självutnämnd journalist som leker polis.
Självutnämnda journalister borde inte få kalla sig just journalister. Det Fabian gör är att efterlysa identitet på någon på twitter och som jag vet har mottagit hot pga det.
Han är em feg råtta, inget annat.

Finns ganska många självutnämnda journalister i vänsterträsket. Varför är du så kränkt över att Fabian och GS har verkat och finns? Han har väl samma rätt att finnas och gräva som Loan Sundman eller EXPO-trollen?
__________________
Senast redigerad av Svarta.Pantern 2018-03-16 kl. 14:27.
Citera
2018-03-16, 13:51
  #2993
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Journalist??? Fabian är vd för granskning Sverige. Han är självutnämnd journalist som leker polis.
Självutnämnda journalister borde inte få kalla sig just journalister. Det Fabian gör är att efterlysa identitet på någon på twitter och som jag vet har mottagit hot pga det.
Han är em feg råtta, inget annat.


Vi är med rätta stolta över vår Tryckfrihetsförordning (TF) från 1766, den äldsta i världen.
En grundprincip är att yttrandefriheten inte är förbehållen medierna eller professionella aktörer. Den tillkommer envar. Begreppet ”journalist” är inte definierat och varje tanke på ”licensiering” eller kvalificering av journalister bör avvisas.
Citera
2018-03-16, 14:24
  #2994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du verkar vara väldigt naiv och okunnig. Journalist är ingen skyddad titel och vad det innebär kan du fråga din mamma.

Det innebär ändå inte att man är en journalist för att man kallar sig det.
Citera
2018-03-16, 14:43
  #2995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Det innebär ändå inte att man är en journalist för att man kallar sig det.

Är du dum eller? Precis vad jag skrev.
Citera
2018-03-16, 17:00
  #2996
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Journalist??? Fabian är vd för granskning Sverige. Han är självutnämnd journalist som leker polis.
Självutnämnda journalister borde inte få kalla sig just journalister. Det Fabian gör är att efterlysa identitet på någon på twitter och som jag vet har mottagit hot pga det.
Han är em feg råtta, inget annat.
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Det innebär ändå inte att man är en journalist för att man kallar sig det.

Kan medlemmarna i den kriminella vänsterextrema grupperingen AFA/Researchgruppen anse sig vara journalister så kan de bakom Granskning Sverige anse sig vara det också. PK-etablissemanget har själva visat att det inte finns någon botten här. Kraven för att betraktas som en journalist är väldigt lågt satta i detta land.

Granskning Sverige ringer upp folk och gör intervjuerna offentliga i videoform på ett organiserat sätt och under en logotype. Med dagens lågt satta krav så kvalar detta in med råge på vad som kan kallas journalistisk verksamhet. Oavsett hur dumma intervjuerna är så kommer de aldrig att kunna sjunka ned till AFA/Researchgruppens nivå.
Citera
2018-03-16, 17:29
  #2997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Ställer frågan igen då.
Varför eftersöker Fabian fjälling identiteten på en privatperson på twitter?
Är detta något som GS ska syssla med nu? Jaga privatpersoner?
Är det inte polisens sak isåfall att utreda om det är något han gjort?
Vad är Fabian fjälling ute efter? Ingår det i vad GS sysslar med?
Anonymitet är väl det GS värnar om? Fast bara åt ett håll eller?

Om människorna i Researchgruppen kan eftersöka identitet på stora mängder användare på Flashback och andra sajter, och få pris och bli hänvisade till som Reuters, då tror jag nog vi kan låta Fabian gräva fram någon identitet han också. Jag förutsätter att du inte är av uppfattningen att endast människor på vänsterkanten ska få göra detta.
Citera
2018-03-16, 19:25
  #2998
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du verkar vara väldigt naiv och okunnig. Journalist är ingen skyddad titel och vad det innebär kan du fråga din mamma.

Precis det jag menar. Alla kan kalla sig journalister.
Läsförståelse och Svenska är inte ditt område. Bra där
Citera
2018-03-16, 19:41
  #2999
Medlem
Att VD för GS leker Polis och jagar folk är ju bra. Ett tips Fabian, du å dina gelikar kan faktiskt diskutera med andra utan att dels vara anonyma, dels inte hota och dels ge fan i att klippa å klistra i ljudfiler endast för att hänga ut folk.
Att Fabian jagar folk är väl det sista halmstråt att tysta folk.
Hörde att just tysta folk genom hot fungerar sådär.
GS jagade gruppen Jäh genom att hänga ut så många som möjligt offentligt men det funkade inte heller.
Nu kör GS svärmattacker genom att massanmäla till Polisen istället.
Kör på GS. Okynnesanmälningar är ju på tapeten.
Citera
2018-03-16, 19:45
  #3000
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Det innebär ändå inte att man är en journalist för att man kallar sig det.

När jag läser beskrivningen av Journalist så är GS grabbarna betydligt mer likt det än någon annan i systemmedia, dessa granskade verkligen makten, vad fan har någon av dessa banditer i systemmedia granskat? Någon moderat anlitade prostituerade? Okej. Någon Big Brother deltagare plankade på pendeltåget? Vem fan bryr sig?

Journalister ska granska de med makt, inte skydda dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback