2018-03-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Det skall bli väldigt intressant att följa detta.
Kan det möjligtvis vara som så att Google har blivit medveten om att Sverige inte utgör det multikulturella lyckoland som Sverigebilden™ försökt att förmedla och att de därför börjat dra öronen åt sig så de inte råkar alliera sig med 'fel' sida (läs ekonomiskt icke-opportunt)?

Spot on tror jag.

De får ju en massa inputs utifrån om Sverige som GS ju faktiskt bara bekräftar.
Alltså - svensk MSM som klagar framstår därför som någon som vill släta över, förneka, leva i lögn osv.
Man kan nog säga att de har det tufft nu. Äntligen säger jag.
Citera
2018-03-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vem förvånas? Jag klickade på Expressen-artikeln. En av svenska folkets verkliga hjältar, Fabian Fjälling, anklagas av Expressen för att "trakassera". Fotot i artikeln är när Expressen själva gör hembesök hos Fabian. "Rättsväsendets företrädare blir hotade", läser jag i samma artikel och självklart är det Anne Ramberg som är citerad, i samma artikel. Djäkla tomte det där. Anne Ramberg, Advokatsamfundet, som står för att äldre svenskar ska ge avkall på sin lilla välfärd efter ett helt yrkesliv, så att massinvandringen kan finansieras istället för att svenskarna får sig ett värdigt slut på livet.

Det här är journalisterna och företrädaren för de svenska advokaterna. Sådana är de.

Thomas Mattson, chefredaktör på Expressen, lägger sig också i. "Granskning Sverige är ett högerextremt nätverk som sprider främlingsfientlig propaganda genom trakasserier av samhällsbärande yrkesgrupperr". Han kan vräka ut sig vad som helst den där. Fejknyheter, detta. Mattson fortsätter: "och det här handlar inte om yttrandefrihet". Åh djävlar vad eliten provocerar i högan sky.

Jag är glad att jag inte finansierar skiten, inte direkt iallafall. Granskning Sverige ger jag dock bidrag ibland.
Det (fetade) tycker jag var extra roligt, en sådan megaironi. Åhh ett härligt gammalt "rasistdrev". Vilka vinner på det tror ni?
Citera
2018-03-04, 17:18
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det (fetade) tycker jag var extra roligt, en sådan megaironi. Åhh ett härligt gammalt "rasistdrev". Vilka vinner på det tror ni?

Sover Mattson gott om kvällarna som skickar ut sina springpojkar till de små människorna i samhället. Modiga medborgarjournalister som riskerar yrke och heder, samt oroliga pensionärer. De grupperna har Mattson inga problem att göra hembesök hos och ta heder och ära av. Hänga ut med bild och namn osv.

FINSPÅNG
Citera
2018-03-04, 17:19
Medlem
MustavGandelmanns avatar
Granskning Sverige har tunnats ut en hel del sedan E-kurirens drev. Rösterna är igenkända och nytt folk har inte anslutit sig för att ringa i någon större skala. Detta nya drev kan bara sättas i ett bredare perspektiv. Det handlar inte om GS i sig utan om att måla upp en ofördelaktig bild av alternativmedia under detta valår.
Senast redigerad av MustavGandelmann 2018-03-04 kl. 17:26.
Citera
2018-03-04, 17:38
Medlem
Lite udda... de har sökt upp nån hemma visst.. vad är skillnaden mot tex Aschbergs program? eller besöken hos Julia ceasar?

Sånt hyckleri. Och då gillar jag inte ens granskning sverige.
Citera
2018-03-04, 17:58
Medlem
M Nordströms avatar
Här är svaret som advokatbyrån som tidningarna anlitat ger:

Citat:
I Februari påbörjade Danowsky & Partners, betalda av DN & Expressen, ett utomrättsligt angrepp mot Granskning Sverige med falska och helt omotiverade massanmälningar mot flera Youtubekanaler. GS har vid ett flertal tillfällen sökt Danowskys för att starta en dialog gällande deras återkommande massanmälningar för påstådda upphovsrättsbrott men har ständigt fått luren i örat. Den gång Granskning Sverige kommer fram heter det att man inte kan uttala sig pga tystnadsplikt. När en helt utomstående ringer och utger sig för att vara företagspartner är det dock helt andra tongångar och de kan öppet diskutera konfidentiella detaljer i ärendet. I syfte att rädda sitt anseende bland sin kundbas har den penningkära och maktmissbrukande advokatfirman Danowskys, genom sin anställda Moa Nilsson, inga som helst problem med att bryta mot tystnadsplikten och sprida felaktig information i fallet. Moa Nilsson ringer alltså upp den Wallraffande företagskunden på uppdrag av Danowski-chefen Ulf Isaksson med syftet att göra "damage control" för advokatfirman. De dröjde inte många minuter innan de ringde den oroliga kunden, men Granskning Sverige har de förvägrat en dialog under flera veckors tid. Granskning Sverige presenterar hur Danowskys arbetar systematiskt med att försöka släcka ner Granskning Sverige och Fabian Fjällings Youtubekanaler med, över tiden strukturerade massanmälningar, som idag omfattar ungefär 15 reportage med DN och Expressen. Populära reportage som i de flesta fall har varit publicerade i flertalet år.

https://www.youtube.com/watch?v=EI9NkJwQUXY
Senast redigerad av M Nordström 2018-03-04 kl. 18:17.
Citera
2018-03-04, 19:26
Medlem
0.999...s avatar
Det är väl bara att lyfta på hatten för Granskning Sverige och deras insats. Uppenbarligen retar den vansinne på sanningsfobiker och nu skall man återigen sig på en offentlig gråtsång.

Det enda MSM-media åstadkommer är att GS kommer få ännu fler lyssnare.

Dom trodde väl att den helt vidriga uthängningen av Fabian skulle få GS att tystna men resultat har varit precis tvärtom.

Undra om dom ångrar att dom skickade en brottsbelastad kosovoalban hem till Fabian.
Citera
2018-03-04, 19:56
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Lite udda... de har sökt upp nån hemma visst.. vad är skillnaden mot tex Aschbergs program? eller besöken hos Julia ceasar?

Sånt hyckleri. Och då gillar jag inte ens granskning sverige.

Det blir extra knäppt i Expressens artikel där dom nämner hembesöket hos någon advokat. Till artikeln är en bild på Fabian när dom är hemma hos han. Jag vet inte riktigt vad man skall säga om en sådan sak mer än att det handlar om skamlösa horungar.
Senast redigerad av 0.999... 2018-03-04 kl. 19:59.
Citera
2018-03-04, 20:04
Medlem
Kämpendahls avatar
Kan någon bekräfta eller dementera; har Granskning Sverige publicerat något upphovsrättsskyddat material som påstås i DN och Expressen? Det är väl bra om vi kan reda ut det först.
Citera
2018-03-04, 20:08
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kan någon bekräfta eller dementera; har Granskning Sverige publicerat något upphovsrättsskyddat material som påstås i DN och Expressen? Det är väl bra om vi kan reda ut det först.

Handlar.det inte om att dom försökt knipa dom på bilder som använts som front för youtube-klippen? Jag kan ha fel dock men om det stämmer är det ett ganska desperat grepp.
Citera
2018-03-04, 20:53
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Handlar.det inte om att dom försökt knipa dom på bilder som använts som front för youtube-klippen? Jag kan ha fel dock men om det stämmer är det ett ganska desperat grepp.
Såvitt jag begriper handlar det om skärmdumpar som använts i inspelningar med DN/Expressen. Några av skärmdumparna är sammanfattade av GS: Danowskys & Partners förklarar krig mot Granskning Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=dR6rUCUeLtg
I denna sammanfattning kan man se alla skärmdumpar från sex av klippen ovan från DN/Expressen som fanns med i klippen, alltså materialet som granskades av Johan/Fabian. Danowskys & Partner menar alltså att detta är olagligt och strider mot upphovsrätten (både som enskilt citat och för att i ett journalistiskt syfte granska deras material) och har nu övertygat Youtube om att ta bort klippen helt, detta utan att kontakta Granskning Sverige innan.
Citera
2018-03-04, 22:12
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Såvitt jag begriper handlar det om skärmdumpar som använts i inspelningar med DN/Expressen. Några av skärmdumparna är sammanfattade av GS: Danowskys & Partners förklarar krig mot Granskning Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=dR6rUCUeLtg
I denna sammanfattning kan man se alla skärmdumpar från sex av klippen ovan från DN/Expressen som fanns med i klippen, alltså materialet som granskades av Johan/Fabian. Danowskys & Partner menar alltså att detta är olagligt och strider mot upphovsrätten (både som enskilt citat och för att i ett journalistiskt syfte granska deras material) och har nu övertygat Youtube om att ta bort klippen helt, detta utan att kontakta Granskning Sverige innan.

Det skulle vara intressant att se vad pissmedia har betalat för att genomföra det här spektaklet. Det bör rimligtvis landa lägst på ett par miljoner, till vad nytta?

Det intressanta är här att dom skriker som en stucken gris och den genomsnittliga läsaren har nog lite svårt att förstå varför. Man använder alltså en plattform för att försöka bekämpa en antagonist oavsett nyhetsvärde.

Jag skriver samma sak som när Fabian åkte på en uthängning. Hör av dig så tar vi ett par öl, jag bjuder på hela utekvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in