Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Såvitt jag begriper handlar det om skärmdumpar som använts i inspelningar med DN/Expressen. Några av skärmdumparna är sammanfattade av GS:
Danowskys & Partners förklarar krig mot Granskning Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=dR6rUCUeLtgI denna sammanfattning kan man se alla skärmdumpar från sex av klippen ovan från DN/Expressen som fanns med i klippen, alltså materialet som granskades av Johan/Fabian. Danowskys & Partner menar alltså att detta är olagligt och strider mot upphovsrätten (både som enskilt citat och för att i ett journalistiskt syfte granska deras material) och har nu övertygat Youtube om att ta bort klippen helt, detta utan att kontakta Granskning Sverige innan.
Det skulle vara intressant att se vad pissmedia har betalat för att genomföra det här spektaklet. Det bör rimligtvis landa lägst på ett par miljoner, till vad nytta?
Det intressanta är här att dom skriker som en stucken gris och den genomsnittliga läsaren har nog lite svårt att förstå varför. Man använder alltså en plattform för att försöka bekämpa en antagonist oavsett nyhetsvärde.
Jag skriver samma sak som när Fabian åkte på en uthängning. Hör av dig så tar vi ett par öl, jag bjuder på hela utekvällen.