2018-03-17, 14:16
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kraka ansågs i alla fall i Sverige dessutom vara dotter till Sigurd och Brynhild i Eddan (Siegfried och Brünhilde i Wagners "ring"). Hur nu det gick ihop: i Eddan heter dottern Svanhild, och i de gamla germanska sagorna, som även Wagner följde, hann de inte få något barn alls då Siegfried strax efter deras tid tillsammans mördades, och Brynhild begick självmord genom att kasta sig ned i hans likbål... Intressant dock att M var intresserad av detta, han var - eller är, han är inte död! - en mångbegåvad och bildad man. Vad han än sedan också är.
Jag har nog läst de flesta böcker som har med Nordisk mytologi att göra och även de gamla germanska sagorna. Dessa böcker avverkade jag när jag var tio år för jag tyckte att det var spännande, intressant och ibland lite skrämmande läsning. Läste allt jag kom över i den genren. Med det vill jag säga att Madsen inte är speciellt begåvad av att endast känna till ursprunget till sägnen om Kraka. Det är en sådan sak som de flesta ungar får ta del av i skolan - så nej, Madsen visar sig inte vara speciellt mångbegåvad och bildad bara för att han känner till det här, vilket de flesta gör.

Du jobbar hårt för att få mördarpsykot att framstå som en intellektuell och bildad man. Det är han ju inte. Han är endast kunnig i det han nördat in i, i brist på kärlek, trygghet, ett normalt familjeliv och allt som hör en godhjärtat och empatisk människa till. Han är endast begåvad med kärleken till sig själv och sina kunskaper, som den narcissist han är. Han äter folk som hjälper honom för att suga ur dem deras kunskaper och förmågor.

Han klarar ju inte ens att ta order eller att ta del av de kunskaper lärare förmedlar för han vet alltid bäst, besserwisser som han är så tål han varken kritik eller ifrågasättanden. Därför klarar han inte att fullfölja en riktig utbildning. Alla som inte undergivna och är MED honom är EMOT honom, därför tappar han helt kontrollen vid motgångar.

Han är i krig mot alla som han känner att han vill hämnas på, d.v.s de som kommit längre än honom i sina projekt, de som jobbar mera professionellt, de som inte låter primitiva känslor som hat och hämnd styra. De som är kreativa på riktigt och har ett demokratiskt arbetssätt med sina kollegor och medhjälpare. Vinnarna, de naturliga vinnarna. Själv blev han en hämndgirig förlorare som tappade kontrollen över det mesta. Dödsfascination, sadism, våld och utflipprat sex blev hans ventil ut ur detta.

Stressen av motgångar och hämnd han inte klarade att utföra gjorde att kvasiintellektuelle amatörraketbyggaren och sadistmordplatsubåtsbyggaren triggades ingång att återta makten och kontrollen en gång för alla - allt det han förlorat i kampen mot sina konkurrenter.

Då finns bara ett sätt för denne ultimata egoist, narcissist, psykopat och grovt fantiserande sexualsadist - han måste iscensätta sadistskräckfatasin han nu så länge tänkt på, så länge att den känns helt oundviklig och verklig nu. Han MÅSTE göra detta nu för sin egen skull, så att han kan bli den StORE Peter igen, få den känslan tillbaka. Få all makt och kontroll tillbaka, det som försvunnit nu.

Härska över en annan människas liv och död. Utsätta den personen för det grymmaste som tänkas kan. Se hur länge hon överlever, se dödsrädslan i hennes ögon. Höra hennes bedjande om nåd, att han ska sluta. Fortsätta plåga på det mest bestialiska sätt tills hon ber om nåd - men nu att han ska avsluta hennes liv och låta henne dö, för hon plågas och lider för mycket. Han ska tillfoga henne så mycket smärta att hon till slut ska be: "snälla, snälla, kan du inte låta mig dö".

När hon sagt det som sista ord så fortsätter han med det sista och allra värsta - det måste ju ske medan hjärtslagen fortfarande dunkar. Han utför nu det mest bestialiska, smärtsamma som är hans tortyrsamlag, för vanligt samlag är inget för honom nu, ingen "sån" närhet med offret som bara är ett objekt, ingen människa - offret är helt avpersonifierat och finns till bara för att ge honom njutning med sina plågor, sin smärta och sin vetskap om att hon snart är död.

Han sticker nu hårt och intensivt in den vässade mejseln i hennes underliv. Hårt, hårt och intensivt, så intensivt och upphetsad är han att sticken inte alltid hamnar "mitt i prick". Detta ger honom den totala tillfredsställelsen, är som något rått, brutalt med ändå himmelskt skönt som drabbar honom av detta. Den skönaste, utomjordiska orgasm han någonsin haft, är som om det var hans allra första riktiga orgasm. Brösten ska också ha några intensiva, plågsamma stick. Bröst och vagina, kvinnans erotiska zoner.

När han ser att hon blöder alldeles för mycket, ansiktet har bleknat till vitt under blodet, ögonen börjar försvinna i intet - då förstår han att det är bråttom. Han skär sakta halsen av henne precis innat livet hunnit rinna ut. Blodet och hennes liv rinner samtidigt ut och han känner sig i det ögonblicket som om han vore Gud, det STORE Peter Madsen. Oövervinnerlig, maktfullkomlig, kontrollen återtagen. Han har nu guldsits i Helvetet, sitt eget helvete där han har rätt att ge sig hän åt sina drifter, sina lustar, det han behöver för att känna sig fullkomlig igen.

Åt helvete med Raket-Madsen och alla energikrävande dispyter och konkorrens.
Det här överträffar allt, ingen eller inget kommer i närheten. Inget annat spelar nu någon roll.
Han känner att all oro, ångest, tvångstankar och triviala tankar om hämnd enbart är som ett meningslöst töcken, det är borta, betydelselöst. Det här han nu gjort har präglat hans hjärna med en euforisk känsla där inget annat kommer i närheten. Nu vet han vad han vill. Det var det här han var ämnad för, detta är hans näring och euforiska njutning han behöver. Igen, igen, igen.

Nu vet han vad äkta lust vill säga, nu vet han vad äkta makt och kontroll vill säga. Makten över liv och död över en annan människa, en människa som inte anade någonting alls. Vända ett scenario från kaffe med kakor till det här - vilken mästare han är. Mästeren Madsen. Nu känner han sitt kall men det som nu hände räcker att njuta av och leva på rätt länge. När han tänker efter så faller alla bitarna på plats och han har aldrig, aldrig uppnått denna känsla av storhet, makt, kontroll och njutning. En njutning bortom allt han tidigare upplevt, en njutning bortom all kontroll från världen. Endast HAN har pånyttfödd kontroll.

Han gillar ju att överskrida gränser, men att det skulle vara så här infernaliskt njutbart hade han inte ens trott i sin grymmaste fantasi. Nu är denna kvinna Kim hans för alltid. De har ett speciellt och starkt band. Han var den siste som var med henne innan hon dog och han hörde henne till slut be om nåd när hon sa: "snälla, snälla, kan du inte låta mig dö". Att det var hennes extrema lidande som fick henne att be om nåd och döden - det spelar ingen roll för Madsen, han ville höra henne säga just de orden sekunderna innan hon dog. Nu är de förenade för alltid. Bara han och hon vet vad som hände, det är deras hemlighet. Nu är hon hans - för alltid, han kan se henne och nästan känna hennes kropp och smärtor när han upprepar fantasin i skallen, onanerandes. Han känner att hon är med, han minns alla hennes reaktioner och det är spännande att "köra filmen" i skallen om hur allt började, som en oskyldig intervju och sen ökar hans upphetsning ju närmare "vändningen" han kommer, med övermanning, fastbindning, att göra henne hjälplös.

Hur bra det kändes när han började skära lite "lätt" i hennes kläder, för att hon skulle börja förstå vad som väntades när kläderna åkt av. Är ju bra mycket mer njutbart att snabbt skära bort onödiga kläder som skyddar huden mot verktygen än att långsamt dra av. Nej, allt var på PM:s "bruksanvisning" i sadistfanatiscenariot och vissa saker hade han ju också fått inspiration av i sina upplysande filmer med äkta tortyr, sadism, halshuggning och riktiga mord. Inspiration är nog bra, men Mästaren Peter kör som vanligt sitt eget race, han har ju tänkt ut vissa detaljer som vida övergår sånt han sett på film. Fantasin fortsätter nöjsamt, PM riktigt ler när han tänker på all smärta han tillfogat offret. Han ler också för att han vet att from nu så är Kim och han för alltid ensamma och förenade. Han känner sig stolt, nöjd och drifterna får ständigt nya impulser. Han och Kim är ju ensamna om det som hände. De har en connection som handlar om liv och död, hon dog för hans skull, alltså är de sammansvetsade för alltid. HAN är den som har full kontroll och tillgång till allt som hände henne. DET kan ingen ta ifrån honom. Framförallt ingen liten byråkratåklagare som kallar sig Jacob. Mäster Madsen håller bara masken, ingen ska få honom att säga något avslöjande.
DEt här kriget ska han vinna, är det enda krig han behöver vinna - för att fortsätta att vara Mästaren Madsen och få möjlighet att uppleva något liknande igen, som det med Kim.
För det måste han ju, nu finns absolut inget annat.
tänker en segerviss Madsen tror jag.

Övriga spekulationer om vad PM gjorde och tänkte vid dådet är helt mina egna reflektioner.
Men, jag tror inte att dessa ligger så långt ifrån sanningen, tyvärr.

Och du, #Merwinna, jag föregår dig nu med att skriva att du i din vanliga okunnighet samt förskönande kommentarer om Mördar-Madsen inte behöver kommentera mitt inlägg med att det är "äckligt och att jag måste ha en sjuk, pervers fantasi som beskriver Madsens gärning och tankar som jag gör". (som du brukar) Det jag skriver kommer av de kunskaper jag fått genom att studera studieresultat om sexualsadister och läst åtskilliga forskningsrapporter och böcker som handlar om vad som driver sexualsadister till mord och hur de själva beskrivit sina gärningar och tankar.
Citera
2018-03-17, 14:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna "ordningsam" och "religiös" (på riktigt) var väl det sista mamman var? Ordningsamma och religiösa kvinnor har inte fyra barn med tre olika män vid 26 års ålder.

Jag utgår från hur han själv uppfattade sin mor och dit hör inte ditt frigida svammel.

Så här beskriver PM själv sin mor i Dyrsings bok och Dyrsing utvecklar det hela utifrån vad han hört PM berätta:
Frånvaron av mamman var ingen stor sak, enligt Peter Madsen.
Vi hade aldrig någonting gemensamt. Min mamma var djupt religiös och jag är djupt ickereligiös. Vi var helt oense om grundläggande saker och har aldrig riktigt firat någonting tillsammans. Inte ens jul. Hon visste ingenting. Jag kunde lika gärna fråga katten. Min pappa visste en hel del, och det han inte visste hittade han på”, säger Madsen i boken.
Thomas Djursing utvecklar resonemanget:
Fadern gav honom möjligheter att utvecklas på ett sätt som modern inte kunde. Hos henne skulle allt vara trevligt, ordentligt och puttenuttigt och hon förstod inte vad Peter gjorde. Fadern förstod det och gav honom utrymme.

Angående din syn på vad som är religiöst och inte, har jag en fråga: Ur Bibeln: Samtidigt som Jesus undervisar folket på tempelplatsen kommer fariséerna fram till Jesus med en äktenskapsbryterska. De har tagit henne på bar gärning och vill nu följaktligen att hon ska dömas av Jesus enligt Mose lag till dödsstraff genom stening. Jesus: Den som är utan synd må kasta första stenen på henne.” När äktenskapsbryterskan står ensam kvar tillsammans med Jesus får hon erfara det som Paulus skriver till de kristna i Rom: “Så finns nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus.” Utan Jesus hade kvinnan blivit stenad till döds för sin synd, men hos Jesus är hon förlåten. Nå, Merwinna, är du utan synd så du kunde ha kastat den första stenen?
Eller känns det bättre för det syndfulla inret att spotta på andra som inte lever enligt vissa kristna misstolkare, som ser sig själva bättre om de kan kränka och spotta på andra för sitt leverne. Framstår du själv då i en bättre dager - inför DIG själv? Skenhelighet och att motverka det kristna budskapet kallar jag det.
Citat:
Att de så ofta avbildas med blont ELLER rött hår, beror såklart på att de var nordiska, germanska kvinnor/gudinnor. Även Kraka hade för övrigt överjordiskt påbrå, då hennes mor Brynhild ju var valkyria innan Oden/Wotan, som var Brynhilds far, försänkte henne i sömn, och Sigurd/Siegfried 20 år senare kom och väckte henne - bokstavligt samt även sexuellt. I samband med det senare förlorade hon sina övernaturliga krafter. (Se min signatur förresten, det är Brünhilde som sjunger till Siegfried om att hon gärna offrar allt det gudomliga för hans skull.) Skulle ha varit konstigt om de varit mörkhåriga, då...
Vad har det här helt uppenbara med Madsen att göra och hans fablesse för rödhåriga kvinnor att göra. Sagor kan du berätta i en annan tråd. Jag fokuserade på de rödhåriga kvinnor i Madsens liv som på något vis spelat en viktig roll.
Som hans mamma, strippan i tanken, väninnan som döpte ubåten och så Kim Wall. Att jag tog med "Kraka" var enbart för att han döpte en ubåt till det och att hon på målningen hade långt, ljust, rött hår. Tråden önskar nog inte mer information om nordiska, germanska kvinnor, ders fäder samt det naturliga - som du givetvis måste ta upp - att inga svartskallar fanns bland dessa sagofigurer.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-03-17 kl. 14:59.
Citera
2018-03-17, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är just det jag tror kommer hända. Gissar på att det kan hända redan 21/3 när åklagaren ska höra honom. När PM inser att han är körd kommer, som han själv kallar sig, "en av alla Peter Madsen" visa sig genom galen vrede och då släpper han lös allting. Vi får väl se.

Jo, den där sjuka karln kan mycket väl få ett frispel i rätten om han pressas av åklagaren. Hela denna sak är så vansinnigt sjuk! Han har inte förstått vad ägd han är av åklagaren ännu, vad händer, när han inser detta? Intelligent är karln, men så störd, och lynnig.

Den där karln har man sett på tv, hans laborerande, trodde han var ingenjör, men han är ingenting. Bara en riktigt störd man, från sin barndom. Detta anade ingen, kusligt, verkligen, hur illa, man känner människor.

Man försöker ändå förstå, hur Madsen tänker, hur hans verklighet ser ut. Det man ser, är helt groteskt, karln är såklart sjuk i hjärnan. Hur psykologer konstaterat honom frisk, is beyond me..

Bakom fasaden vilar en dreglande rådåre, som hör hemma i madrasserad cell, tro aldrig annat! På något sätt, är även Madsen ett offer, det inser man! Han behöver omprogrammeras, men det är nog inte möjligt.
Senast redigerad av Netwhistler 2018-03-17 kl. 14:49.
Citera
2018-03-17, 14:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Att de så ofta avbildas med blont ELLER rött hår, beror såklart på att de var nordiska, germanska kvinnor/gudinnor. Även Kraka hade för övrigt överjordiskt påbrå, då hennes mor Brynhild ju var valkyria innan Oden/Wotan, som var Brynhilds far, försänkte henne i sömn, och Sigurd/Siegfried 20 år senare kom och väckte henne - bokstavligt samt även sexuellt. I samband med det senare förlorade hon sina övernaturliga krafter.
Det är ingen som funderar över hårets färg så sett - däremot ses ett återkommande mönster.

Men då har vi nästan gjort en cirkel eftersom tyskarna var fascinerade av just detta - det nordiska/germanska och den ariska rasens överlägsenhet, lyssnade på Wagner och så vidare.

Undrar PMs visioner om rymden (skapa bemannat livsrum därute) är i klass med tyskarnas idéer om utökat "lebensraum"?

Fortsättningsvis skriver han om att komma ur helvetet i samband med Hitlers dödsdatum. Sett till det hela så verkar han i all sin grandiositet se sig som antingen en nyupplaga av H.eller åtminstone en väldigt central figur inför ett slags "Viertes Reich"... för rasens överlevnads skull.
Citat:
"Bemandet rumfart er ufatteligt vigtigt. Det er ikke målbart på normale skala for vigtighed, det er langt vigtigere end krig eller fred, eller individets liv eller død. Det handler om artens overlevelse, om livet som fænomens overlevelse."

"Stadset vil enten sende mig mod stjernerne, eller brænde mig til ukendelighed. Jeg ved det og har accepteret det.
Jeg prøver alligevel - for det gælder jo artens overlevelse. Vi er færdige uden et bemandet rumprogram. Færdige."

https://ing.dk/blog/at-overleve-172030
Vad du menar med följande begrep jag inte oavsett myter om blont eller rött hår?
Citat:
(Se min signatur förresten, det är Brünhilde som sjunger till Siegfried om att hon gärna offrar allt det gudomliga för hans skull.) Skulle ha varit konstigt om de varit mörkhåriga, då...
Citera
2018-03-17, 14:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nu blev mitt inlägg om hans barndom och vad som kan ha påverkat alldeles för långt, men jag tycker ju att detta är alldeles självklart att ta upp och inte hålla på och djupanalysera varifrån hans psykopatgener möjligen ärvts. Tror det mesta av hans empatibrister och avtrubbning härstammar från att ha levt ensam med sin underlige far, detta ihop med nedärvda störningar har nog samverkat till utveckligen av det han blivit.

Ja, att Kraka också var en kvinna med långt, ljusrött hår upptäckte jag först när du tog upp det och varför han döpt ubåten till det.

Nu har jag jobbat lite med mitt bildprogram (jag ej fattar mkt av). Man kan ju bara lägga upp ett foto i taget på olika bildforum så jag försökte göra ett foto av flera.
Har i alla fall fogat samman några "redheadsfoton" med början på blurrat fota av hans mamma - för det är där den märkliga fascinationen för rött, långt hår börjar, tror jag.
Här är länken till mitt "mästerverk".
Finns säkert fler rödhåriga kvinnor att lägga till. Kanske han lät sina sexeperimenterande kvinnor bära peruk, med långt rött hår ibland när han var Kapten Vladimir som skulle ha makten över dem. Fan vet?
http://forumbilder.com/images/2018/03/17/Nagra-redheads.jpg

1. Mamman, rött långt hår, uppsatt
2. Kraka, tavlan, fiskenät som klädsel, långt, ljusrött hår
3. Kraka ubåten döps, av hans ouppnåeliga väninna med långt, rött hår
4. Vattenstrippan med rött, långt hår. Madsen tog sig väl an något som gav den vanliga "autoerotiska aktiviteten".
5. Kim med långt, rött hår.
Bra sammansatt så det blir mer överskådligt. Bilden från ubåtsbaletten lär behöva sparas ner först från en stillbild för jag hittade inget foto. Freya är också rödhårig som sagt.
De hårtestar/lockar som återfanns i ubåten var avklippna eller avskurna så nåt med rött hår är det som fascinerar äcklet.

Det konstiga i sammanhanget är Nautilus. Där är det kolsvart extremt långt hår (peruk) gällande den kvinna som inviger vid sjösättning. Det är inte ett feminint namn.
PM anser det vilar en förbannelse över denna (han själv), det är motsättningar och krångel och trots att denna är mer tekniskt avancerad så benämner han ubåten prototyp som om han har nåt mer i åtanke framöver.
Vid dess invigning är det snarare Kraka han blir rörd över - hon degraderas från drottning till nåt sekundärt (tror han även anv uttrycket lillasyster på filmen).
Citera
2018-03-17, 14:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Men gudars skymmning, vad har detta med tråden att göra???
Vi PM själv. Han är fascinerad av tyskland, Braun och således deras teknik. Texterna är från PM själv via hans blogg om det så är att ta piller i samband med det datum Hitler dog eller artens överlevnad.
Citera
2018-03-17, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vi PM själv. Han är fascinerad av tyskland, Braun och således deras teknik. Texterna är från PM själv via hans blogg om det så är att ta piller i samband med det datum Hitler dog eller artens överlevnad.

Va? Nu har jag missat något, har du någon källa på detta?
Citera
2018-03-17, 15:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Va? Nu har jag missat något, har du någon källa på detta?
Den ena länken är med i inlägget, det andra ligger nånstans i tråden.

Edit.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-03-17, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Presis, men antagligen mer enn det. Han och Pipaluk har nog haft mer kontakt enn det som framkommit här i tråden. Han har säkert manipulerat skiten ur henne som han gör med alla kvinnor i hans närhet. Jag tror mycket av Half Machines "konstnärliga uttryck" kommer rakt ut av Madsens hjärna.
Han nämner henne i ett kommentarsinlägg på sin blogg, typ identifikation, nåt med att hon också är en oförstådd utsatt person likt honom. Minns tyvärr inte vilket av hans blogginlägg det är.
Citera
2018-03-17, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han nämner henne i ett kommentarsinlägg på sin blogg, typ identifikation, nåt med att hon också är en oförstådd utsatt person likt honom. Minns tyvärr inte vilket av hans blogginlägg det är.

Madsens hela grej med rymdraketer, himmel och helvete, är att han försöker fly från sig själv, han vet att han är sjuk! Det blir helt uppenbart när man läser detta. Det genomsyrar allt han skriver.

Någonstans är det faktiskt synd om Madsen! Om man kan tänka längre än näsan räcker!

Det han gjorde är så fruktansvärt, men man får inte sluta tänka. Han gjorde detta, för att han är skadad i huvudet, och han vet om det.

Madsen är förbannad på världen, och den indoktrinering vi alla är utsatta för.

Ska man vara krass, och det kan man vara, så är inte Kim Wall mer värd än ett barn som dör av svält, i Afrika. Försöker Madsen säga oss något? Bara en reflektion...

Det är vidrigt det han gjort, men jag är rädd att Madsen faktiskt är högintelligent. Han testar våra psyken, han är utanför indoktrineringen. Det är därför han kallar åklagaren vid förnamn!
Senast redigerad av Netwhistler 2018-03-17 kl. 15:35.
Citera
2018-03-17, 15:36
Medlem
pillenottens avatar
Citat:
Madsens hela grej med rymdraketer, himmel och helvete, är att han försöker fly från sig själv, han vet att han är sjuk! Det blir helt uppenbart när man läser detta. Det genomsyrar allt han skriver.

Någonstans är det faktiskt synd om Madsen! Om man kan tänka längre än näsan räcker!

Det han gjorde är så fruktansvärt, men man får inte sluta tänka. Han gjorde detta, för att han är skadad i huvudet, och han vet om det.

Madsen är förbannad på världen, och den indoktrinering vi alla är utsatta för.

Ska man vara krass, och det kan man vara, så är inte Kim Wall mer värd än ett barn som dör av svält, i Afrika. Försöker Madsen säga oss något? Bara en reflektion...

Det är vidrigt det han gjort, men jag är rädd att Madsen faktiskt är högintelligent.
Han tror nog att så är fallet, men med facit i hand hade han väl inte torskat så klantigt i så fall.
Citera
2018-03-17, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Han tror nog att så är fallet, men med facit i hand hade han väl inte torskat så klantigt i så fall.

Det var avsiktligt, tror jag börjar förstå hur Madsen tänker. Det är tyvärr inte sjukt! Jag har tänkt samma tankar, men jag skulle ju aldrig skada en annan människa, för att få till en poäng.

Det var därför han sade till åklagaren, att han har snuskig fantasi!
Senast redigerad av Netwhistler 2018-03-17 kl. 15:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in