Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Lyssnade på avsnitt 146 där Fenjima gästade. Känner inte till henne sedan tidigare, men förstår inte var epitetet 'spelexpert' kommer ifrån. Jag vill såklart inte associeras med dem som trakaserat henne, men samtidigt kan jag inte låta bli att dela deras mening om att 'spelexpert' kanske är att ta i en smula..? Bara från att ha lyssnat på det här avsnittet, så säger hon själv att hon bara spelat spel i 2 år och hon nämner själv flertalet gånger att hon är ny till spel och därför har en begränsad koll på spelens historia. Uppenbarligen lirar hon mycket spel nu, och verkar ha en del inflytande, så 'speltyckare', 'spelskribent', 'spelrecensent', 'spelkommentator', eller något liknande epitet hade säkert fungerat. Men min spontana känsla är att ribban för att få kalla sig själv för spelexpert bör vara högre än 2 års erfarenhet. Men nu låter jag väl exakt som mobbarna, så min tanke är väl inget värd.
Nedvärdering! Härskarteknik! *rycker i larmtutan*
Nja jag förstår vad du menar. 2 års erfarenhet låter onekligen löjligt lite för ett sånt epitet men det är ju subjektivt vad som är en expert så det är väl å andra sidan en sån grej man sätter på människor som inte har någon riktig titel.