2016-06-09, 09:32
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lyssnade på avsnitt 146 där Fenjima gästade. Känner inte till henne sedan tidigare, men förstår inte var epitetet 'spelexpert' kommer ifrån. Jag vill såklart inte associeras med dem som trakaserat henne, men samtidigt kan jag inte låta bli att dela deras mening om att 'spelexpert' kanske är att ta i en smula..? Bara från att ha lyssnat på det här avsnittet, så säger hon själv att hon bara spelat spel i 2 år och hon nämner själv flertalet gånger att hon är ny till spel och därför har en begränsad koll på spelens historia. Uppenbarligen lirar hon mycket spel nu, och verkar ha en del inflytande, så 'speltyckare', 'spelskribent', 'spelrecensent', 'spelkommentator', eller något liknande epitet hade säkert fungerat. Men min spontana känsla är att ribban för att få kalla sig själv för spelexpert bör vara högre än 2 års erfarenhet. Men nu låter jag väl exakt som mobbarna, så min tanke är väl inget värd.

Nedvärdering! Härskarteknik! *rycker i larmtutan*

Nja jag förstår vad du menar. 2 års erfarenhet låter onekligen löjligt lite för ett sånt epitet men det är ju subjektivt vad som är en expert så det är väl å andra sidan en sån grej man sätter på människor som inte har någon riktig titel.
Citera
2016-11-11, 07:02
Medlem
Har länge lyssnat på nördigt och gillar verkligen podden, hade från början lite problem med vissa medlemmar men har lärt mig uppskatta allihop, tycker speciellt om bröderna berglöf. Men, nu på slutet har jag börjat störa mig otroligt mycket på Malin. I små mängder tycker jag hon funkar, men nu på slutet tycker jag hon pratar non stop.

Lyssnade precis på deras senast pod från comic con STHLM och Malin pratade konstant, hon skulle svara på exakt alla frågor, flika in med kommentarer hela tiden. Kändes som om 70% av taltiden gick till henne även fast det var 7 medlemmar i panelen? Jag hoppas verkligen att dem märkt detta själv så att det kanske kan bli någon ändring. Annars känns det som om dem kommer tappa många lyssnar, iaf mig x)
Citera
2018-03-17, 00:16
Medlem
Run3s avatar
Är Tove Bengtsson och Mats Nylund fortfarande ett par? Kan inte minnas senaste gången de var med i samma ordinarie avsnitt.
Citera
2018-04-06, 06:56
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Är Tove Bengtsson och Mats Nylund fortfarande ett par? Kan inte minnas senaste gången de var med i samma ordinarie avsnitt.
Ser ut som att jag hade rätt. Står i alla fall att Mats Nylund är singel på hans Facebook: http://i.magaimg.net/img/30yp.png
Citera
2018-04-06, 22:49
Medlem
Rakiis avatar
Fan vad Malin är jobbig att lyssna på, typisk "nördtjej" med färgat hår och skall göra sig till hela tiden, plus gapa i tid och otid... oerhört enerverande människa.
Citera
2018-04-28, 23:18
Medlem
Jag tycker hon har bättrat sig lite. Vet att för något år sedan tvingades jag sluta lyssna på avsnitt hon var med i för det blev hennes egen podd. Ingen annan fick en syl i vädret, och fick de det blev de antingen avbrutna eller så gick bollen direkt tillbaka till Malin utan att passera någon annan. Långa, långa raljeringar dessutom. Om meningslösa saker..

Hon har en sån personlighet bara. En sån som tar plats. Hon får dra ner på det lite till så är det lugnt, för hon kan komma med bra insikter hon också när hon inte tillåts ta över allt.
Citera
2018-05-11, 03:12
Medlem
Run3s avatar
I.o.m. att Mats letar lägenhet, betyder det att han blev utkastad och Tove tog deras lägenhet? Var den alltid hennes kanske? Har Mats varit en sådan slusk vilket har tvingat honom till att så drastiskt behöva sova på folks soffor (eller var han nu håller hus)?

Vore uppskattat om de i podden kunde adressera elefanten i rummet. Känns ju otroligt att de inte ens kan prata med varandra längre och därmed aldrig kan vara med i samma avsnitt som den andre. De kan inte ha avslutat på god fot. Förr var de ju astajta och pratade DrWho färjämnan i podden, nu är det helt borta, och alla i panelen låtsas som om ingenting har förändrats.
Citera
2018-06-20, 23:13
Medlem
Run3s avatar
Verkar som att Mats och Tove kan vistas i samma rum igen, att döma utifrån denna bilden som Sara Elfgren lagt upp: https://twitter.com/sarabelfgren/status/1009526492697710593 Tydligen får vi höra återförenelse-avsnittet imorgon. Ska bli intressant att höra hur dynamiken är. Det var nämligen länge sedan de var med i samma poddavsnitt.
Citera
2018-06-22, 10:28
Medlem
Run3s avatar
Tove och Mats lät som vanligt i avsnitt 224. Har de ens gjort slut och varför i sådana fall? De verkade ju passa bra ihop och ha roligt tillsammans.
Citera
2018-06-22, 11:17
Medlem
mmas avatar
Helvete va fixerad du verkar i deras privatliv?
Citera
2018-09-19, 13:06
Medlem
Rakiis avatar
Helvete vad Malin är jobbig att lyssna på, kapade hela live-avsnittet senast med sitt jävla pladder och ha engelska ord i var och varannan mening. Föredrar helt klart den korvfest som varit i de tidigare avsnitten innan detta med Niklas, Jonas och Peter eller Mats för all del. Klarar inte av Malins gapande, hon känns bara krystad...
Citera
2018-10-27, 12:11
Medlem
Run3s avatar
Avsnitt 232 http://nordigt.nu/2018/10/25/nordigt-ep232-den-med-the-arcana-a-mystic-romance-the-haunting-of-hill-house-lyrro-och-pinocchio/ var riktigt bra. Bara Malin och Jonas denna gången, men jag tycker att de har väldigt bra kemi ihop. Malin kändes inte heller lika upphetsad, vilket var positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in