Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-10-28, 10:20
  #37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Avsnitt 232 http://nordigt.nu/2018/10/25/nordigt...och-pinocchio/ var riktigt bra. Bara Malin och Jonas denna gången, men jag tycker att de har väldigt bra kemi ihop. Malin kändes inte heller lika upphetsad, vilket var positivt.

Då får jag testa och lyssna på avsnittet i fråga då, var skeptisk då Malin är med men om hon inte går upp i varv och snackar svengelska i varje mening så bådar det ju gott. Avsnittets innehåll på avsnittsbeskrivningen är ju på förhand intressant.
Citera
2018-10-28, 10:23
  #38
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Då får jag testa och lyssna på avsnittet i fråga då, var skeptisk då Malin är med men om hon inte går upp i varv och snackar svengelska i varje mening så bådar det ju gott. Avsnittets innehåll på avsnittsbeskrivningen är ju på förhand intressant.
Kanske var svengelska, det var inte något jag tänkte på. Jag kanske bara har vant mig. Du får ge det ett försök och höra om det är lyssningsbart. 👍🏿👍🏾👍🏽
Citera
2019-03-01, 09:44
  #39
Medlem
Veckans avsnitt blev fan en tågkrasch. Sånt jävla svammel och osammanhängande dravel så man fick huvudvärk.

Har Berglund den yngre börjat tjacka sig eller vad har hänt. Så drygt okunnig och ointresserad den senaste tiden. Tack och lov så var inte Vanne med iaf. Värre människa får man leta efter.
Citera
2019-09-23, 13:00
  #40
Medlem
Run3s avatar
De har ju skämtat om att Mats är gammal sedan avsnitt 1 känns det som, utan att någonsin säga hans ålder vad jag vet. Trodde de bara menade att han är gammal i sinnet, men han är ändå 48 år: https://www.ratsit.se/19710901-Mats_...Bb-Zzpb9PmhfZw Synd att det tog slut mellan honom och Tove. Måste vara jobbigt att försöka hitta en ny partner. Jag önskar att de skulle kunna bli tillsammans igen, de verkade så lyckliga ihop.
Citera
2020-10-30, 07:04
  #41
Medlem
Bara jag dom tycker Vanne e sjukt irriterande ?
Kan knappt lyssna på avsnitten hon medverkar på.
Citera
2020-12-29, 17:21
  #42
Medlem
Erkan22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueShyGuy
Bara jag dom tycker Vanne e sjukt irriterande ?
Kan knappt lyssna på avsnitten hon medverkar på.

Instämmer, hon kapar diskussionen och sedan shamear resterande till att hålla med hennes rätta åsikt.

Tycker även Peter har tappat det lite det senaste. Väldigt mycket snack om att allt ska vara så inkluderade och rättvist uppvisat att åsikten om en film faller bakom om att den är bra/dålig i PK-syfte.
Citera
2021-03-20, 00:50
  #43
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Instämmer, hon kapar diskussionen och sedan shamear resterande till att hålla med hennes rätta åsikt.

Tycker även Peter har tappat det lite det senaste. Väldigt mycket snack om att allt ska vara så inkluderade och rättvist uppvisat att åsikten om en film faller bakom om att den är bra/dålig i PK-syfte.
De har alltid varit väldigt PK i Nördigt. De flesta av dem är ju involverade (eller har varit) inom media, så det förklarar väl varför de är så färgade.
Citera
2021-03-20, 01:30
  #44
Medlem
Run3s avatar
Usch vad Nördigt har blivit dålig det senaste. Det är sällan jag ens orkar lyssna klart på deras avsnitt längre. Nyhetsdelen är okej, men resten är ganska skit tyvärr.

De måste göra något åt Tove eller formatet tyvärr. Det funkar inte att hon ska gagga om asiatiska TV-serier i vad som känns som en evighet varje gång hon är med. Hon känns som en weeaboo så mycket hon tittar på sina asiatiska serier. Lever hon inte för något annat? Humor hur hon kan säga att en serie hon sett var fullständigt förutsägbar. Haha, varför tittar du ens då om du redan har sett så många serier och de är så lika varandra?

Verkar som att Jonas drar det tyngsta lasset numera. Verkar vara han som alltid är med, så utan honom kanske det inte blir någon podd längre.

Synd att Niclas inte är med längre. Han och Jonas hade bra kemi. De är ju bröder, så kanske inte så konstigt. Niclas brukade även ha sunda åsikter och var trevlig att lyssna på.

Eftersom att det alltid är Jonas som styr upp det, och det sällan är fler än två personer i avsnitten längre, så blir det otroligt ensidigt för det mesta. Antingen får Jonas lyssna på en monolog av Tove om fem koreanska serier hon har sett som ingen bryr sig om, eller antingen får han lyssna på en monolog av Malin om något fjantigt spel hon har snöat in sig på som ingen heller bryr sig om. Det blir ingen diskussion längre i.o.m. att de inte har något gemensamt i podden längre. Och som sagt märks det ju att engagemanget har gått ner när deltagarna knappt dyker upp längre; det var ju kul förr när de var flera stycken och inte bara två som höll låda.

Förr kunde de ha kul diskussioner om t.ex. Sherlock och Doctor Who mellan Niclas, Tove och Mats. Men sådant händer ju inte längre eftersom att de dels nästan aldrig är så många personer i ett avsnitt och dels för att ingen tittar på samma saker. Det roliga som lyssnare är att känna att man är med i ett gött samtal. Men tyvärr känns det numera som att man bara lyssnar på en skolredovisning om fem serier som någon har sett.

Eftersom att inte ens de själva verket tycka att det är särskilt roligt längre tror jag det bara är en tidsfråga innan de lägger ner podden. Antingen det, eller så måste de få en nytändning på något sätt.

Sedan kan jag inte låta bli att tänka när jag lyssnar att det känns så sjukt dekadent hur de konsumerar serier och dataspel. Det är framförallt av att höra Tove och Mats som dessa tankar uppstår. Tove som bingear obskyra serier; och Mats som utan att skämmas kan proklamera hur många hundra timmar han har spelat i Farming Simulator, Cyberpunk 2077 eller Kerbal Space Program och hur många meningslösa pluppar han har samlat i Assassin's Creed och Ghost Recon. All deras vakna tid som inte är på jobbet verkar ägnas åt verklighetsflykt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback