2013-06-03, 03:11
Medlem
Har sökt men har inte hittat någon tråd om denna underhållande podcast.

Tidigare så var hette podden Radiogamer men på grund av olika skäl lades den ned.

Tanken med tråden är att folk ska kunna diskutera innehållet och ge varandra tips på avsnitt som man ev missat och dylikt.

Innehållet i podden är uppdelat i fyra olika sektioner: film, comics, TV-serier och spel

Medverkande:
Christian Hedlund - Röstartist - Tågfantast och simulatorälskare.
Tove Bengtsson - Spelskribent på SVD - Cumberbitch och Whovian som gärna grottar ner sig i indiehörnan.
Jonas Berglöf - Radiopratare - Star...(valfritt ord)nörd.
Peter Kjellin - Radiopratare - Comicsnörd, speciellt inom Marvel-universumet.

Varje torsdag så släpps en ny podd och det är inte ovanligt att avsnitten är upp mot fyra timmar. Extremt underhållande och du behöver inte vara insatt för att tycka det är kul. Lyssna, bli inspirerad, ta till dig tips och ha jävligt roligt.

Itunes: https://itunes.apple.com/se/podcast/nord-igt/id577256726
Hemsida: www.nordigt.nu/
Citera
2013-09-05, 12:56
Medlem
Instämmer, detta är en grovt underhållande podcast. Säl of approval!
Citera
2013-09-06, 13:38
Medlem
Copterss avatar
Hatkärlek är mitt beskrivande ord för podcasten.

Jag anser att de tramsar och flamsar för mycket numera. Den stora behållningen är verkligen Peter Kjellin som klarar av att snacka längre stunder utan att börja flamsa eller som kan hålla tyst längre stunder utan att behöva avbryta de andra i stil med Berglöf. Har aldrig läst comics men den mannen gör mig verkligen sugen.
Ett riktigt stort minus är att de klarar ingen kritik utan avfärdar allt med hänvisning till att de gör som de vill.

Hoppas att de "nya" deltagarna bidrar med lite sköna berättelser, annars så lägger jag ner podcasten eftersom jag vill inte se fler i podcasten med samma personlighet, det blir bara jobbigt.
Citera
2013-09-07, 18:50
Medlem
frillees avatar
Skulle bara vilja tacka medicis för att du delade med dig av denna podcasten.
Aldrig hört talas om den innan så sitter just nu och lyssnar på dem, dock bakifrån (från 38->1). Förlorar man något på att göra det eller kvittar det? Än så länge så känns det inte som att det är någon speciell följetång, bortsett från ketchupen då...
Citera
2013-09-09, 13:30
Medlem
Inte heller lyssnat innan, tack!
Citera
2014-10-17, 04:06
Medlem
oordnings avatar
någon som fortfarande lyssnar på denna?
vet inte vad jag tycker om den egentligen, några av dom inblandade tycker jag förstör mer än dom tillför samtidigt som peter och niklas håller en hög nivå.
Citera
2014-10-20, 13:58
Medlem
Zells avatar
Peter Kjellin är podcastens stora behållning. Håller med att det är för tramsigt, har dock blivit bättre efter att Hedlund slutat. Men fortfarande mycket gap och skrik och trams. Instämmer om att dem inte kan ta kritik, så ingen mening att skriva in och uttrycka sin åsikt.

Ibland bra, ibland inte.
Citera
2014-10-20, 18:05
Medlem
NanaSangres avatar
Är Bengtsson kvar? Mer irriterande, gapig, disträ kvinna får man leta efter.
Citera
2014-10-20, 20:50
Medlem
Erkan22s avatar
Tycker avsnittet med Kodjo är underhållande då han inte utger sig för att vara expert utan bara ger sin egen syn på vad han gillar och inte gillar. Håller med om att det är lite flamsigt men de gånger de svävar ut för mycket så väljer jag att tänka på annat istället. Tycker det är lite väl djupt ibland när de namedroppar skådisar åt höger och vänster som har vart med i den och den filmen men det får man väl leva med.
Citera
2014-11-24, 14:02
Medlem
oordnings avatar
det väger ganska lätt när man halvt dissar interstellar för att sedan snacka om dr who i 30 minuter. ¨
givetvis är smaken som baken, men dr who får alldeles för mycket utrymme i podden.
Citera
2015-03-26, 13:45
Medlem
DolphinMelters avatar
Tycker ni som gett upp Nördigt ska försöka lyssna på de senaste avsnitten. Radiogamer-långa episoder med riktigt intressanta gäster, bland annat Orvars Säfström, Sara Bergmark-Elfgren (Engelsforstrilogin) och i senaste avsnittet serietecknaren Kim W Andersson.
Citera
2015-03-31, 05:38
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Tycker ni som gett upp Nördigt ska försöka lyssna på de senaste avsnitten. Radiogamer-långa episoder med riktigt intressanta gäster, bland annat Orvars Säfström, Sara Bergmark-Elfgren (Engelsforstrilogin) och i senaste avsnittet serietecknaren Kim W Andersson.
Man kanske ska ge det en chans till då? Slutade lyssna i somras efter att ha lyssnat sen starten av Radiogamer. Blev så less på att Kjellin alltid ska tycka att allting är bra. Om Spindelmannen skulle bli analt våldtagen av Geen Goblin skulle han säga att det är en intressant infallsvinkel. Och att hans brud pratar om anime (vilket jag är totalt ointresserad av), och att dom nästan slutade prata om tv-spel och istället körda sinnessjukt långa diskussioner om Dr Who (sämsta jävla tumblr feminist skiten nånsin ) plus att den enda som kunde gå emot strömmen och vara roligt negativ till saker och ting (Berglöf den äldre) knappt var med.

Men få väl testa och se om man ska börja lyssna igen.

Edit: Känns som att den bara blivit mer och mer anpassad för yngre lyssnare nu när jag tänker efter.
Senast redigerad av ItWasJustified 2015-03-31 kl. 05:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in