2015-10-26, 06:34
Medlem
abborrmasters avatar
Jag har alltid tyckt Berglöf är bäst, skön, syrlig typ som inte e fanboy som alla andra. Dessutom den enda som inte är överdrivet PK? Något som bara ökat gradvis, eller e det bara jag (lyssnat sen Radiogamer)?

Hur som helst, har haft ett litet uppbehåll och undrar exakt vad anledningen till att Hedlund slutat? Finns det groll någonstans?
Citera
2015-11-13, 14:41
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Hur som helst, har haft ett litet uppbehåll och undrar exakt vad anledningen till att Hedlund slutat? Finns det groll någonstans?

Som jag förstod det ville han fokusera på sin röstskådespelarkarriär eller något sådant. Vet att han åker runt och föreläser och sånt också samt har startat en ny podcast som handlar om just röstskådespeleri. Jag fick i alla fall aldrig intrycket av att det varit något internt gnabb som ligger bakom det hela i alla fall.

Han la ju upp en video strax efter att hans avgång utannonserades.
https://www.youtube.com/watch?v=cpdIX2A4ei8
Citera
2015-11-13, 17:51
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Som jag förstod det ville han fokusera på sin röstskådespelarkarriär eller något sådant. Vet att han åker runt och föreläser och sånt också samt har startat en ny podcast som handlar om just röstskådespeleri. Jag fick i alla fall aldrig intrycket av att det varit något internt gnabb som ligger bakom det hela i alla fall.

Han la ju upp en video strax efter att hans avgång utannonserades.
https://www.youtube.com/watch?v=cpdIX2A4ei8

Tackar :-)
Hans intresse för spel hade väl helt enkelt falnat lite. E väl bara å respektera! Då var det inget skvallergöttigt alltså hehe.
Citera
2015-12-10, 14:59
Medlem
oordnings avatar
Senaste avsnittet var okej, så jävla trött på att höra om dr.who bara. Riktig lång diskussion om skiten också.
Citera
2015-12-13, 22:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oordning
Senaste avsnittet var okej, så jävla trött på att höra om dr.who bara. Riktig lång diskussion om skiten också.
Lyssnade själv senast på 124, där det bland annat snackades Jessica Jones. Tycker Toves David Tennant-fetisch börjar kännas något gammal och uttjatad vid det här laget; minns att hon redan på Radio Gamer-tiden höll på så.

På tal om Jessica Jones-avsnittet. Någon mer än mig som stör sig på hur Vanne och Malin pratar? Vanne känns lite fjortis med sin svengelska, etc, och Malin verkar vara speedad.
Senast redigerad av Run3 2015-12-13 kl. 22:21.
Citera
2015-12-19, 00:11
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oordning

Känner lite samma, men tänker att de lär ha många whovians som lyssnar och de lär tänka samma sak de gånger de pratar om spel eller saker som inte nödvändigtvis intresserar dem. Bara att spola förbi och njuta av resten av showen; allt kan inte falla en i smaken liksom.
Citera
2016-01-03, 01:15
Medlem
Run3s avatar
Blev besviken för några avsnitt sedan när det kom fram att Jonas Berglöf siktar på ett jobb på SVT när han är klar med sitt pluggande. Han är en av mina favoriter i podden och utstrålar någon form av coolhet, så att se honom krypa till regimmedia för jobb är trist och får honom att sjunka i mina ögon.
Citera
2016-02-18, 17:15
Medlem
Erkan22s avatar
Intressanta ämnen de senaste avsnitten, synd bara att Malin ska stiga in och ta över hela showen med att påpeka allt och lite till om det hon har sett och upplevt. Känns som hon stundtals överdriver karaktärs förmåga. Avbryter alla för att prata om en bikaraktär som är så sjukt badass enligt själv konstant känns det som. Hoppas hon bättrar sig då hon många gånger har något vettigt att säga också.

PS är Mats och Tove ett par eller har jag fått allt om bakfoten?
Citera
2016-02-18, 18:42
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
PS är Mats och Tove ett par eller har jag fått allt om bakfoten?
De är ett par ja.
Citera
2016-02-20, 21:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan22
Intressanta ämnen de senaste avsnitten, synd bara att Malin ska stiga in och ta över hela showen med att påpeka allt och lite till om det hon har sett och upplevt. Känns som hon stundtals överdriver karaktärs förmåga. Avbryter alla för att prata om en bikaraktär som är så sjukt badass enligt själv konstant känns det som. Hoppas hon bättrar sig då hon många gånger har något vettigt att säga också.
Så ofta är hon väl inte med? Lyssnade på senaste avsnittet och då var hon mycket riktigt med, men det var väl ett tag sedan sist? Tycker själv att hon är en av de jobbigaste personerna i podden, så håller med dig i viss mån. Stör mig på hennes tjatter och flamsighet. Men jag tycker nog hon satt tyst när det var ämnen hon inte var så bevandrad i, t.ex. i diskussionen om Xcom 2.
Citera
2016-05-13, 17:49
Medlem
Run3s avatar
Avsnitt 142 med Jonas, Niklas och Malin där de pratade om Captain America: Civil War och GoT S06E02 funkade riktigt bra! Blev förvånad över hur mycket jag uppskattade Malins insatts i avsnittet! Hennes aura ingöt inspiration inom mig att kolla lite Marvel-rullar.
Citera
2016-06-09, 00:32
Medlem
Run3s avatar
Lyssnade på avsnitt 146 där Fenjima gästade. Känner inte till henne sedan tidigare, men förstår inte var epitetet 'spelexpert' kommer ifrån. Jag vill såklart inte associeras med dem som trakaserat henne, men samtidigt kan jag inte låta bli att dela deras mening om att 'spelexpert' kanske är att ta i en smula..? Bara från att ha lyssnat på det här avsnittet, så säger hon själv att hon bara spelat spel i 2 år och hon nämner själv flertalet gånger att hon är ny till spel och därför har en begränsad koll på spelens historia. Uppenbarligen lirar hon mycket spel nu, och verkar ha en del inflytande, så 'speltyckare', 'spelskribent', 'spelrecensent', 'spelkommentator', eller något liknande epitet hade säkert fungerat. Men min spontana känsla är att ribban för att få kalla sig själv för spelexpert bör vara högre än 2 års erfarenhet. Men nu låter jag väl exakt som mobbarna, så min tanke är väl inget värd.
Senast redigerad av Run3 2016-06-09 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in