2018-03-15, 14:31
Medlem
Knullkungens avatar
Nu finns p3 dokumentär om mordet ute.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1036000?programid=2519
Citera
2018-03-15, 22:08
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Finns det några uppgifter om vilken/vilka psykiska sjukdomar GM hade? För galen var han även om han av mediala skäl inte fick rättspsykiatrisk vård utan fängelse.
Citera
2018-03-15, 23:21
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Finns det några uppgifter om vilken/vilka psykiska sjukdomar GM hade? För galen var han även om han av mediala skäl inte fick rättspsykiatrisk vård utan fängelse.

Inte galen i den bemärkelsen att han ska in på rättspsykiatrisk enligt de kriterier som gäller för närvarande.
Citera
2018-03-16, 02:10
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Inte galen i den bemärkelsen att han ska in på rättspsykiatrisk enligt de kriterier som gäller för närvarande.

Dessa kriterier är verkligen mål för ifrågasättande. EL är väl ett ganska solklart bevis på att det inte står rätt till. Speciellt om man läser FUP och lyssnat på P3 dokumentär.

Det han gör mot Karen är inget någon funktionell människa utför...
Citera
2018-03-16, 02:47
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSdalmiak
Dessa kriterier är verkligen mål för ifrågasättande. EL är väl ett ganska solklart bevis på att det inte står rätt till. Speciellt om man läser FUP och lyssnat på P3 dokumentär.

RPV är inget som döms ut bara för att en GM inte är en normal människa. RPV är en påföljd för de med psykiska sjukdomar som går att vårda. Psykopati, exempelvis, eller Antisocial personlighetsstörning går inte att vårda och därför döms inte heller sådana personer till RPV.

EL misstänks lida av antingen ett neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och/eller en personlighetsstörning (kommer inte ihåg vilket). Han är antagligen dömd till fängelse för att de som undersökt honom konstaterat att han har en någorlunda normal verklighetsuppfattning, o s v. Att han begår sådana här brott beror alltså inte på att han uppfattat situationer annorlunda, utan på hur han själv "är", så att säga.
Citera
2018-03-16, 08:46
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Att han är galen i vår vanliga allmänna uppfattning är en annan sak.
Citera
2018-03-16, 14:30
Medlem
flippwrs avatar
Nån som vet var hon är jordfäst? Provat googla och söka i denna tråd och d ger nada!
Citera
2018-03-16, 14:37
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Som bekant kan det räcka med ett enda välriktat slag för att en person ska avlida. Hon kan ha ramlat oturligt. Jag vet inte hur säkerheten ser ut på våra häkten, men jag gissar att den kan vara lägre än på kåken. Framför allt om personen inte är häktad för något våldsbrott.

EDIT: Batong alltså. Utan att veta några detaljer kan man konstatera att närstridsvapen inte bör bäras av fysiskt svagare då de lätt kan bli övermannade och på så vis tvingas smaka på sin egen medicin.

Säkerheten på häktet är högre än på kåken eftersom alla passerar häktet. Från massmördare till inbrottstjuv
Citera
2018-03-16, 14:41
Medlem
Citat:

Samma sak skulle man väl kunna säga om alla mördare, eller hur? Vilken "funktionell människa" vid sina sinnens fulla bruk har medvetet ihjäl en annan människa?
Citera
2018-03-16, 15:35
Medlem
Denna människa är fullständigt galen och farlig för samhället. Bara att låsa in på vatten och bröd i ett litet kalt rum tills vederbörande avlider. Alternativt borde dödsstraff varit lämpligt för denna tragiska människa.
Citera
2018-03-16, 16:32
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flippwr
Nån som vet var hon är jordfäst? Provat googla och söka i denna tråd och d ger nada!
Gravsatt 2011-10-14. Spånga kyrkogård avd.1 kvarter E nr 125

Källa: CD-skivan Begravda i Sverige 2
Citera
2018-03-16, 21:08
Medlem
Gick på samma utbildning som Karen ( krim.vårdare).
Karen var den i klassen som såg alla. ALLA.
Var i samma studiegrupp o minns särskilt då hon hade köpt goda chokladpraliner ( ni vet såna som är på lösvikt). Hon var så omtänksam o kärleksfull.
Den dagen allt hände o jag hörde på nyheterna så var det som att jag fattade/förstod att det var hon. Jag grät, hade panik o kontaktade min kursare o inget visste säkert ännu.
Sedan beskedet....
Begravningen, så mycket folk så sorgligt.
Hon var älskad, förstod det när jag såg alla stora tatuerade "buskillar" som haft henne på häktet som oxå var där.
Tänker ofta på henne. Jag önskar tiden kunde backas. Att detta aldrig hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in