2018-03-16, 11:45
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Varför måste paret ha varit bundna? Med en pistol riktad mot sig så hade i alla fall jag gjort en överföring, med min bankdosa.

Lekanders var inte så omoderna så att de använde bankdosa .
Pengarna överfördes via mobilt bank-id .
Citera
2018-03-16, 11:49
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Minutrarna går alltid lika fort oavsett om man gör som E**** och mördar
två oskyldiga äldre personer eller sitter på någon annans toa och pissar .

Ja adrenalinet måste vara skyhögt och gjort honom mer fokuserad. Iof fungerar han nog inte som andra människor, men han gjorde ju det han fantiserat om så många år så man kan nog klart säga att han var helt inne i det han gjorde, tunnelseende.

Citat:
Tror också att förhören med E**** hos polisen var mer sanningsenliga än fantasierna
i tingsrätten . Det stämmer nog ganska bra det han berättar fram till att han påstår
att han tackade för sig och lämnade huset .

Där håller jag med. Berättelsen han berättade i början var för att han förstått att hans mobil loggats i masterna kring huset. Därför berättade han historien om ett hus han knackade på som är exakt det hus där paret bodde. ISKALL jag rös när jag läste detta, det var verkligen skrämmande.
Citera
2018-03-16, 11:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Vet en ungdom som skar halsen av en alkisgubbe när han var yngre och fick SiS ungdomsvård för det i några år. Där var det några vittnen också som först var tysta om det, men då hade händelseförloppet gått väldigt fort. Han hade använt sig av en brödkniv. tror att allt händer fortare när adrenalinet kickar in. Då är det inte att tänka på ngn kroppshydda, krämpor eller dyl utan man får nog tunnelseende och allt händer i all hast.

Ja, säkert.

Samtidigt den skada AC hade på sin hals kräver en hel del extra adrenalin.
Hennes skada var inte bara 20 cm lång, utan genom alla vener, artärer, nerver, muskler, sköldkörteln, ringbrosket, luftstrupen, matstrupen ända ner till ryggkotan, som också blev skadad (FUP C sid 16,19, 38).
Som kock har han säkert de anatomiska kunskaper som krävs för att veta var han ska skära. Men det måste krävas en hel del kraft att ta sig igenom dessa sega och hårda strukturer även med en ny vass kniv. Den ojämnt "taggiga" sårkanten på halsen avslöjar förmodligen hur han kämpat med kniven fram och tillbaka.

Sällan har man hört om ett så bestialiskt mord. Känns som om någon släppt loss en hord med ilskna tjurar från Edvins hjärna. Så mycket hat som bara vällt fram....

Sen gulliga sms till sambon och lite fin musik i bilen efter.....
Dr Jekyll och mr Hyde passar bra in på Edvin.
Citera
2018-03-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nu är det bara Kwacksalveri från din sida, minutrarna går jävligt fort i en sådan situation.
Lille vän. Här skulle jag kunna utveckla en hel sida med oförskämdheter men nöjer mig med att upplysa om att en minut är 60 sekunder och den tar lika lång tid vare sig man mördar eller kollar på när färg torkar. Det fick jag lära mig i första klass men särskolan kanske har ett annat upplägg?
Senast redigerad av Bangklang 2018-03-16 kl. 12:22.
Citera
2018-03-16, 12:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Exakt. Jag tror att den enda anledningen att han nekade till detta mord var för sin familj. Helst skulle han nog vilja berätta hur han mördade - på samma sätt som han nästan njöt av att berätta om sina fantasier. Inga som helst spärrar, utan snarare tvärtom.

Jag håller med om allt du skriver.

Direktrapportering från rättegången 1/3-17 från Linköpnig News:

"24-åringen berättar om sitt psykiska tillstånd, intrycket är att han nästan vill prata av sig. Åklagaren har sagt att om han vill så kan de gå igenom känslig information från hans journaler bakom låsta dörrar. Men 24-åringen pratar på utan bekymmer och tycks gilla att drygt 60 personer har ögonen på honom."

https://linkopingnews.se/blaljus/live-24-aringen-hors-i-ratten-folj-minut-for-minut/
Citera
2018-03-16, 12:57
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, säkert.

Samtidigt den skada AC hade på sin hals kräver en hel del extra adrenalin.
Hennes skada var inte bara 20 cm lång, utan genom alla vener, artärer, nerver, muskler, sköldkörteln, ringbrosket, luftstrupen, matstrupen ända ner till ryggkotan, som också blev skadad (FUP C sid 16,19, 38).
Som kock har han säkert de anatomiska kunskaper som krävs för att veta var han ska skära. Men det måste krävas en hel del kraft att ta sig igenom dessa sega och hårda strukturer även med en ny vass kniv. Den ojämnt "taggiga" sårkanten på halsen avslöjar förmodligen hur han kämpat med kniven fram och tillbaka.

Sällan har man hört om ett så bestialiskt mord. Känns som om någon släppt loss en hord med ilskna tjurar från Edvins hjärna. Så mycket hat som bara vällt fram....

Sen gulliga sms till sambon och lite fin musik i bilen efter.....
Dr Jekyll och mr Hyde passar bra in på Edvin.

Enligt FUP C.1 sidan 26 .
Enligt obduktionsrapporten har svinet E**** tydligen stuckit in kniven i sidan på
halsens vänstra sida och sedan skurit med eggen framåt .
Fy faan vilket vidrigt jävla as han är .
Då blir det hela ännu mera bestialiskt än vad man trodde innan .
Hoppas verkligen att stackars A*** redan var medvetslös av syrebristen från tejpningen .
Citera
2018-03-16, 13:12
Medlem
Man bör dö av syrebrist efter 20 varv med tejpen om den tejpas över näsa och mun samtidigt.
Citera
2018-03-16, 13:22
Medlem
Citat:
Tack för svar.

Efter rättegången i Tingsrätten har det kommit upp nya uppgifter från Edvin t ex. Även svagheter i bevisning och/eller svar på frågor som försvaret vill ha svar på kan bli tydliga efter rättegången. Försvaret kan ha kommit upp med frågor, vittnen eller infallsvinklar som åklagaren inte har kunnat styrka i åtalet och förundersökningen.

Hur arbetar åklagaren (och försvaret) med detta? Fortsätter förundersökningen? Arbetar parterna aktivt för att täppa till hål efter överklagandet?

Det som sker just nu är att parterna avvaktar TR:s dom. Det är vad rätten kommer fram till som blir underlag för en ev. överklagan.

Något mer utredande sker inte, om inte någon av parterna önskar komplettering i samband med ett överklagande.

Sen vill jag dementera det som påstods att HR läser FUP. Ingen domstol läser FUP, det är åklagarens underlag för åtalet och dennes sakframställan i rätten.
Citera
2018-03-16, 13:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Enligt FUP C.1 sidan 26 .
Enligt obduktionsrapporten har svinet E**** tydligen stuckit in kniven i sidan på
halsens vänstra sida och sedan skurit med eggen framåt .
Fy faan vilket vidrigt jävla as han är .
Då blir det hela ännu mera bestialiskt än vad man trodde innan .
Hoppas verkligen att stackars A*** redan var medvetslös av syrebristen från tejpningen .

Väldigt svårt att förstå denna brutalitet.
Det räckte inte med att "bara" skära av halsen. Var får man ens tanken ifrån att göra på detta sätt? Groteskt att föreställa sig honom göra detta. Film??

Nu sitter båda halsartärerna på vardera sidan om luftstrupen. Man kan känna pulseringen om man lägger sina fingrar mot dom. Inte osannolikt att han punkterat den vänstra direkt. Det är ett väldigt tryck i denna då den löper direkt från aortan. Så snart trycket minskar i hjärnan förlorar man medvetandet snabbt. Så om hon inte var medvetslös av tejpningen redan, så blev hon det snabbt av det minskade blodflödet till hjärnan av sårskadan.

Rikligt med blod i lungorna och skumbildning i såret visar dock att kroppen var vid liv under ett flertal inandningar via sårskadan. Detta måste han ju hört....

Det här är ingen vanlig mördare.....

Tror inte en sekund på att det skulle varit hans sista mord, om han inte blivit gripen.
Jag vill veta vad han spelade för musik efter morden!!!
Senast redigerad av notknapparen 2018-03-16 kl. 13:32.
Citera
2018-03-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja då hade han behövt kasta sin telefon istället för att sitta och sms med sambon. Telefonen och DNA skospår är ju det enda som binder honom till platsen - + att han erkänt tejpning förstås.

Men scenariot skulle då vara att han utfört 2 första tejpningarna på paret (4 tejpningar) han säger mun och ansikte. Den tejpningen är fastställt dödande. Isåfall skulle hans medgärningsmän ha väntat till klockan 21 och skärt halsen av 2 lik.

Det går ju inte ihop.

Nej det går inte ihop men som jag skrev att hade Edvin stoppat med det han erkände hade det gått ihop.
Detta då underförstått att hans dillande om fiktiva kompisar hade utelämnats.
Citera
2018-03-16, 13:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det som sker just nu är att parterna avvaktar TR:s dom. Det är vad rätten kommer fram till som blir underlag för en ev. överklagan.

Något mer utredande sker inte, om inte någon av parterna önskar komplettering i samband med ett överklagande.

Sen vill jag dementera det som påstods att HR läser FUP. Ingen domstol läser FUP, det är åklagarens underlag för åtalet och dennes sakframställan i rätten.

Stort tack för bra förklaring.
Citera
2018-03-16, 13:38
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Väldigt svårt att förstå denna brutalitet.
Det räckte inte med att "bara" skära av halsen. Var får man ens tanken ifrån att göra på detta sätt? Groteskt att föreställa sig honom göra detta. Film??

Nu sitter båda halsartärerna på vardera sidan om luftstrupen. Man kan känna pulseringen om man lägger sina fingrar mot dom. Inte osannolikt att han punkterat den vänstra. Det är ett väldigt tryck i denna då den löper direkt från aortan. Så snart trycket minskar i hjärnan förlorar man medvetandet snabbt. Så om hon inte var medvetslös av tejpningen redan, så blev hon detsnabbt av det minskade blodflödet till hjärnan av sårskadan.

Rikligt med blod i lungorna och skumbildning i såret visar dock att kroppen var vid liv under ett flertal inandningar via sårskadan. Detta måste han ju hört....

Det här är ingen vanlig mördare.....

Tror inte en sekund på att det skulle varit hans sista mord, om han inte blivit gripen.
Jag vill veta vad han spelade för musik efter morden!!!
´

Tillvägagångssättet tyder på att E**** antagligen blivit förbannad för något och
besinningslöst stuckit in kniven i halsen på A*** .
Det normala om man ska skära halsen av någon är ju att stå bakom och
skära med eggen mot sig .
Jävligt konstigt sätt att bete sig om man har fantiserat om det perfekta mordet .
Eller vad säger tryckis som vet och kan allt om hur E**** tänker .
Senast redigerad av boidis12 2018-03-16 kl. 14:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in