2018-03-16, 11:05
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62

Att då påstå att morden skedde långt senare ter sig något märkligt. Att komma med en ny vals för att få den första valsen trovärdig kommer att betraktas som trams.

Om däremot Edvin inte hade blandat in sina tramsgubbar, utan stannat vid de handlingar han erkände då hade det kunnat bli framgång. Försvaret hade då kunnat hävda, med hjälp av rättsläkarens utlåtande, att morden skedde senare och av någon helt annan.

Ja då hade han behövt kasta sin telefon istället för att sitta och sms med sambon. Telefonen och DNA skospår är ju det enda som binder honom till platsen - + att han erkänt tejpning förstås.

Men scenariot skulle då vara att han utfört 2 första tejpningarna på paret (4 tejpningar) han säger mun och ansikte. Den tejpningen är fastställt dödande. Isåfall skulle hans medgärningsmän ha väntat till klockan 21 och skärt halsen av 2 lik.

Det går ju inte ihop.
Citera
2018-03-16, 11:12
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vore inte omöjligt. Det är för många frågetecken fortfarande.

Det där var ett läskigt fall. Men den där Balkan-krigaren hade en relation till offren, samt att han hade en bensofylla. Stor skillnad mot detta fall.

Naturligtvis. Redan gjort för längesedan, får vi hoppas i alla fall.

Edit: DNA-prov tas på alla som bara är misstänkta för ett brott, som kan leda till fängelse i två år eller mer.

Antagligen jobbar båda sidorna med det, ja. Efter Edvins historia så har Gestrinskan en hel del att kolla upp. Även försvaret har tid på sig att finslipa saker, Edvin tänker antagligen så det knakar också. Tror denna rättegång blir mer intressant än den i tingsrätten.

Att DU skulle ha rätt om något i fallet med E**** och morden på paret Lekander
är lika troligt som att det finns flera gärningsmän än E****
Vad har Balkan-krigaren med det här fallet att göra ?
Tas inte DNA-prov på såna som är misstänkta för flera brott menar du ?
Hörrö du , vad ska din favvobrutta Gestrin kolla upp egentligen ?
Hon har nog för länge sen klart för sig hur det ligger till med era hjärnspöken .
Hon har bara att sitta med armarna i kors och vänta på när hovrätten klubbar livstids
fängelse för din älsklingsmördare E**** Åkesson Hjärnspöksvaan .
E**** tänker så det knakar ? Där är ni rätt lika .
Citera
2018-03-16, 11:12
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Det är en mycket tajt tidsrymd. Förutsätter vi att Edvin är skyldig till morden och att det tog maximalt 25 minuter, så måste allt löpt helt utan friktion för honom.
Paret måste ha lydigt alla hans order blint, utan att ifrågasätta, dessutom gjorde de inget som helst motstånd överhuvudtaget.

Det är svårt att sätta sig in i situationen som paret var i, men när man ser (eller hör) sin partner bli avskuren halsen, då sitter man inte och rycker på axlarna precis. Dödsångest är inte att leka med.
Att helt friktionsfritt skära halsen av ett par, utan något motstånd alls på 25 minuter, är en bedrift i sig.

Man måste även komma ihåg, att Edvin aldrig mördat någon tidigare. Hans kroppshydda borde rimligtvis varit ett hinder för honom också.

Även om man lägger på 10 minuter till, och förutsätter att han var i huset i 35 minuter, så är det fortfarande ett spektakulärt snabbt dubbelmord.

25-35 min är längre tid än vad du verkar tro herr TQ. Sätt en timer på 30 min och föreställ dig händeldeförloppet.

Edit. Jag tror han var i huset längre tid än så, att han var där strax innan kl 15. För jag tror detta med att han fråga efter vägen, fick saft och att han gick på toa stämmer. Detta för att få lite koll på vilka som bodde där.
Senast redigerad av Qwart 2018-03-16 kl. 11:28.
Citera
2018-03-16, 11:18
Medlem
SmygarBerits avatar
Vet en ungdom som skar halsen av en alkisgubbe när han var yngre och fick SiS ungdomsvård för det i några år. Där var det några vittnen också som först var tysta om det, men då hade händelseförloppet gått väldigt fort. Han hade använt sig av en brödkniv. tror att allt händer fortare när adrenalinet kickar in. Då är det inte att tänka på ngn kroppshydda, krämpor eller dyl utan man får nog tunnelseende och allt händer i all hast.
Citera
2018-03-16, 11:22
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Varför är det så provocerande för dig att tänka kring medgärningsmän?

Logiskt tänkande kallas det visst .
E****:s hjärnspöken skulle inte en femåring tro på ens .
Citera
2018-03-16, 11:24
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akina45
Edvin har begått morden ensam, iskallt och lustfyllt, han fick utlopp för det han velat göra länge och jag tror faktiskt inte att han hade slutat med Lekanders om han inte åkt fast. Han hade istället "växt" i sig själv och blivit övermodig och redan några månader senare hade vi fått läsa om ett nytt rånmord, min åsikt.
Tror även Edvin inte heller tar till sig allvaret i det han gjort - tycker mig ana att han är en människa utan riktig empati, känslokall, har en emotionell störning. Och så länge anhöriga fortsätter som att Edvin inte gjort nåt allvarligt och inte heller tar till sig det han gjort så kommer han att komma ut farligare än nånsin tror jag.

Exakt. Jag tror att den enda anledningen att han nekade till detta mord var för sin familj. Helst skulle han nog vilja berätta hur han mördade - på samma sätt som han nästan njöt av att berätta om sina fantasier. Inga som helst spärrar, utan snarare tvärtom.

Jag håller med om allt du skriver.
Citera
2018-03-16, 11:33
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart

25-35 min är längre tid än vad du verkar tro herr TQ. Sätt en timer på 30 min och föreställ dig händeldeförloppet.
Nu är det bara Kwacksalveri från din sida, minutrarna går jävligt fort i en sådan situation.

Citat:
Edit. Jag tror han var i huset längre tid än så, att han var där strax innan kl 15. För jag tror detta med att han fråga efter vägen, fick saft och att han gick på toa stämmer. Detta för att få lite koll på vilka som bodde där.
Vad grundar du det på?
Citera
2018-03-16, 11:33
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jo självklar. Det räknar vi med, men häll ut en flaska sirap på ett stressat sett. Det tar tid att tömma en flaska trögflytande vätska och det tar tid att hålla på med silvertejp. Men som sagt jag tror att han han på de 20 minuter vi talar om, men jag är inte säker, och i alla fall hovrätten gillar ju bevis utan frågetecken.

Kan du vara vänlig och hänvisa till var det står att E**** har hällt ut sirap tack .
Citera
2018-03-16, 11:37
Medlem
sannes avatar
Citat:

Vad grundar du det på?

14:56 (- 15:11) görs överföringen på 20 tkr. Då måste han rimligtvis ha bundit paret till fötterna iallafall. Eller var han inte i huset när överföringen gjordes heller, enligt dig?

Citat:
Citera
2018-03-16, 11:40
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
14:56 (- 15:11) görs överföringen på 20 tkr. Då måste han rimligtvis ha bundit paret till fötterna iallafall. Eller var han inte i huset när överföringen gjordes heller, enligt dig?
Varför måste paret ha varit bundna? Med en pistol riktad mot sig så hade i alla fall jag gjort en överföring, med min bankdosa.
Citera
2018-03-16, 11:42
Medlem
sannes avatar
Citat:
Varför måste paret ha varit bundna? Med en pistol riktad mot sig så hade i alla fall jag gjort en överföring, med min bankdosa.

Exakt. Du svarade just någon om vad han grundade att han spekulerade att dömd gärningsman var i huset strax innan 3. Kan vi komma överens om att dömd gärningsman befann sig i huset strax innan 3?
Citera
2018-03-16, 11:43
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Nu är det bara Kwacksalveri från din sida, minutrarna går jävligt fort i en sådan situation.

Vad grundar du det på?

Minutrarna går alltid lika fort oavsett om man gör som E**** och mördar
två oskyldiga äldre personer eller sitter på någon annans toa och pissar .
Tror också att förhören med E**** hos polisen var mer sanningsenliga än fantasierna
i tingsrätten . Det stämmer nog ganska bra det han berättar fram till att han påstår
att han tackade för sig och lämnade huset .
Och vad som sen hände kan ju alla räkna ut , utom du förstås .
Hade du förresten kammat dig med en annan persons kam men inte använd
en annan persons handduk och suttit ner pissat på någon annans toalett ?
Jag undrar eftersom du tydligen vet hur E**** tänker och handlar i alla lägen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in