Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Väldigt stramt tidsmässigt för honom, man förstår att det blev små missar. Edvins arbetskamrater vittnar ju om att han inte är direkt högpresterande under stress.
Du har rätt i att han kan ha plockar ut flaskorna tidigar. Detta tala ju för att han planerade för mord och inte rån.
Om jag inte minns fel hade han hällt sirap, tänk på hur trögflytande det är, det tar ganska lång att tömma en sirapsflaska.
Medgärningsmännen kanske är en arab och en som hade en nära relation till paret, då kunde vi skryta om att vi hade rätt från början bägge två🙃
Vore inte omöjligt. Det är för många frågetecken fortfarande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Akina45
Edvin har begått morden ensam, iskallt och lustfyllt, han fick utlopp för det han velat göra länge och jag tror faktiskt inte att han hade slutat med Lekanders om han inte åkt fast. Han hade istället "växt" i sig själv och blivit övermodig och redan några månader senare hade vi fått läsa om ett nytt rånmord, min åsikt.
Tror även Edvin inte heller tar till sig allvaret i det han gjort - tycker mig ana att han är en människa utan riktig empati, känslokall, har en emotionell störning. Och så länge anhöriga fortsätter som att Edvin inte gjort nåt allvarligt och inte heller tar till sig det han gjort så kommer han att komma ut farligare än nånsin tror jag.
Precis som denna kille som läste till lärare och under fångtiden gjorde praktik på fritidsgårdar, är inte Sverige fantastiskt ibland =(
http://densvartadahlian.blogg.se/2012/december/matija-sovdat.html
Det där var ett läskigt fall. Men den där Balkan-krigaren hade en relation till offren, samt att han hade en bensofylla. Stor skillnad mot detta fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
smilla71
Kommer de testa hans DNA på ouppklarade mord tror ni?
Görs det efter dom fallit isf
Naturligtvis. Redan gjort för längesedan, får vi hoppas i alla fall.
Edit: DNA-prov tas på alla som bara är misstänkta för ett brott, som kan leda till fängelse i två år eller mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Tack för svar.
Efter rättegången i Tingsrätten har det kommit upp nya uppgifter från Edvin t ex. Även svagheter i bevisning och/eller svar på frågor som försvaret vill ha svar på kan bli tydliga efter rättegången. Försvaret kan ha kommit upp med frågor, vittnen eller infallsvinklar som åklagaren inte har kunnat styrka i åtalet och förundersökningen.
Hur arbetar åklagaren (och försvaret) med detta? Fortsätter förundersökningen? Arbetar parterna aktivt för att täppa till hål efter överklagandet?
Antagligen jobbar båda sidorna med det, ja. Efter Edvins historia så har Gestrinskan en hel del att kolla upp. Även försvaret har tid på sig att finslipa saker, Edvin tänker antagligen så det knakar också. Tror denna rättegång blir mer intressant än den i tingsrätten.