Citat:
Ursprungligen postat av
Energiknippe
Ja. Deras intäkter i form avannonsering och papperstidningsköp minskar och webbens intäkter kan inte hålla jämna steg. De är dock fenomenalt duktiga på att skära kostnader, det måste man ge dem.
Samtidigt som teknikutvecklingen har skapat konkurrens till tidningarna så har den ju även fortlöpande gjort det billigare att producera tidningar.
Det enda som inte blivit billigare är löner till personalen. Men det har man delvis löst med stjärnögda flickrumsradikaler som luras att jobba på frilansbasis för kaffepengar.