Citat:
Ursprungligen postat av
Ilja.Oblomow
En förklaring måste ju vara betalväggen som GP och SvD använder. De måste bestämma sig för vilken riktning man ska välja. Annonsörerna lär ju försvinna med stormsteg om detta fortsätter, vem ska ens se deras annonser när "ingen" ens går in på sajterna längre
+100
Dessutom har ju SvD (och Aftonbladet) den här blaffan som kommer upp till och med på förstasidan och skrålar ut att Ajabaja, vill du läsa denna fina tidning så måste du antingen avaktivera din Adblocker eller öppna en prenumeration. Och helst både och, antar man. Det går alltså rent fysiskt inte att ens provläsa tidningen med Adblock aktiv (jag har förstått att det här slagit litet olika på olika datorer, men på mpnga datorer ser det faktiskt ut så). Samtidigt är det mesta hos SvD och en hel del av deras premium-artiklar nu öppna via Unvisit - lägg till
https://unvis.it/ före artikelns url så är det bara at gå in.
Den brutalt ironiska följden blir alltså att SvD stoppar den som vill känna sig för i tidningen men som har Adblock på - men behåller man Adblock, letar upp artiklarnas adresser via Twitter eller Google och kör unvisit, så kan man idag läsa hela blaskan gratis (även en hel del äldre artiklar) utan att det ens ger några klick hos SvD!
Berätta inte detta för killarna på Svenskan...