Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-22, 21:27
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteWalker
Så var det, fast han säger "du har fel, det är mycket mer! hehe.. absolut.." sådär lagom skämtsamt. Hur som helst stämmer det ändå inte direkt överens med "De trodde med stenhårt att de skulle komma in". Men men för mig är det skitsamma, röstar förmodligen på dem oavsett om jag tror att de kommer in eller inte.
Det är ju hans roll, att pumpa in självförtroende i hela rörelsen, lite som en förbundskapten inför en stormatch, så vad han själv verkligen tror lär vi inte få reda på.
Citera
2018-03-22, 21:38
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdx
Naturligtvis ska man inte vara fjompig och undergiven gentemot medier och enskilda journalister. Trump om någon har visat hur långt man kan komma utan just det. Vad jag menade var att det i Sverige inte funkar att vara så extremt kaxig och vräkig som Trump eftersom det bryter mot den svenska så kallade jantelagen. Kasselstrand är dock på god väg att bli en slags svensk Trump, och detta ser jag bara som positivt och häftigt.
Jag tror inte på det där. De som styrs av jantelagen är samma personer som lydigt hjärntvättar små barn i skräckväldets värdegrundspropaganda. Personer med ryggrad och hjärna kommer att ta starka intryck av Gustav Kasselstrand. I politik är det viktigt att gå rakt på sak. Det är ännu viktigare när du ligger på offensiven för att sprida nya idéer.
Citera
2018-03-22, 21:55
Medlem
sdxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Jag tror inte på det där. De som styrs av jantelagen är samma personer som lydigt hjärntvättar små barn i skräckväldets värdegrundspropaganda. Personer med ryggrad och hjärna kommer att ta starka intryck av Gustav Kasselstrand. I politik är det viktigt att gå rakt på sak. Det är ännu viktigare när du ligger på offensiven för att sprida nya idéer.
Ja och vad jag försökt förklara i ett antal inlägg nu är att den svenska jantelagen för amerikanarna är ett okänt begrepp och att det är en stor skillnad på hur man generellt beter sig i det sociala livet i Sverige respektive USA. Kasselstrand och gänget är hur som helst ett positivt och fräscht tillskott i politiken och jag liksom många andra hoppas och tror på deras intåg i riksdagen i september.
Senast redigerad av sdx 2018-03-22 kl. 21:58.
Citera
2018-03-22, 22:01
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Absolut. Men den svenska jantelagen är för amerikanarna ett okänt begrepp. Kasselstrand och gänget är hur som helst ett positivt och fräscht tillskott i politiken och jag liksom många andra hoppas och tror på deras intåg i riksdagen i september. AFS 2018!
Amerikansk mentalitet är ganska vidrig på andra sätt. Det finns inget som säger att de är bättre. De hade tur att Donald Trump gav sig in i politiken. Bra att de gav honom stöd. Men en person som Kasselstrand hade blivit helt ignorerad i USA (som presidentkandidat menar jag).
Citera
2018-03-22, 22:31
Citat:
Naturligtvis ska man inte vara fjompig och undergiven gentemot medier och enskilda journalister. Trump om någon har visat hur långt man kan komma utan just det. Vad jag menade var att det i Sverige inte funkar att vara så extremt kaxig och vräkig som Trump eftersom det bryter mot den svenska så kallade jantelagen. Kasselstrand är dock på god väg att bli en slags svensk Trump, och detta ser jag bara som positivt och häftigt.

Finns nog en hel del svenska väljare som inte intresserar sig för det du kallar jantelag, och som är beredda att snarare rösta enligt logik än känslor och inlärda tankemönster.
Citera
2018-03-22, 22:55
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Roligt att se "Sverigevänerna" få panik efter att AFS redan ligger på 2% efter 2 veckor.

Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Ojoj! Paniken växer hos sverjevännerna/Heja jimmy-dårarna. Kul att se.
Om man för en stund skall bortse från att SD är ett mjäkigt och fegt etablissemangsparti med dålig politik så kan man säga att Afs eventuella inträda i riksdagen är en garant för att slippa se SD liberaliseras ännu mer. SD:are som önskar att SD behåller någon sorts låga och nationalism bör alltså välkomna att dom får konkurrens från Afs. Bara Afs bildande har redan tvingat SD "högerut".

Ja, oj så mycket panik jag får!

Vad jag snarare får panik över är att vissa av er inte fattar allvaret i att slösa bort röster på AfS!

Anledningen till att SD har "mjuknat", åtminstone till synes, är att de inte har någon större chans att komma över 15-20% om de är allt för "radikala". Det är endast det SD's "mjuka" linje beror på. Men ni tror väl inte att de kommer mesa och dalta och mjäka om de väl kommer till makten!?!

De är däremot illa tvungna, p.g.a naiva idioter som Sverige är fullt av, att "tagga ner lite" så att säga, för annars har de ingen chans!
Hade exempelvis AfS funnits i Ungern, så hade de bara framstått som en hög med mesiga, mjäkiga snorungar. Men vi lever i Sverige, och både AfS och SD finns i Sverige!
Och i PK-Sverige har partier som AfS INGEN chans! INGEN chans i helvete vill jag påstå.
Den som påstår annat vill jag mena är dumma i huvudet. Hur fan kan ni tro att AfS, med bibehållen "radikal" politik, eller kalla det vad man vill, skulle kunna komma upp i 20, 30, 40 kanske 50%????
Det är ett UNDER om de kommer ovanför 10% när SD nu finns!

7-klövern tycker att SD är rasister och nazister, SD! SD som NI tycker är veka och mjuka och värsta vänsterpartiet enligt vissa av er. Vad i helvete tror ni 7-klövern kallar AfS, om SD är nazister och rasister?
Enligt 7-klövern är väl AfS värre än Hitler x 100.

Med SD har vi åtminstone en chans, innan helt landet går åt helvete - och vi är på god väg mina damer och herrar!

Skall vi nu kasta bort röster på AfS som kanske hamnar precis under 4%? Då är det ju riktigt kört.

Visst, om AfS får 4% eller mer, så är det en annan sak, men det är en stor chansning.

SD:are/AfS:are i regel vill jag påstå är ganska intelligenta och logiska, eftersom de förstår allvaret. Men skall ni nu rasera SD som nu har byggts upp så fint?

Ni fördärvar både för er själva och oss andra som är trötta på idiotpartier som tror att Sverige kan ta hand om hela jordens befolkning och ge alla bidrag så de slipper arbeta.

Bästa är att göra som Almqvist och Ekeroth och flytta till Ungern. Där har invånarna hjärna i alla fall och vet hur man röstar! Får inte SD inflytande de kommande 4 åren heller, så är det kört med Sverige.

Och att AfS skulle få inflytande är ju bara ren utopi i dagens Sverige. U T O P I !
Citera
2018-03-22, 22:57
Medlem
Paula Bieler ska visst ha förlorat ordförandestriden i Uppsala-distriktet i rena utklassningssiffror. Och hon ska alltså föreställa kronprinsessa i partiet när Åkesson kastar in handduken.

SDs problem påminner om Moderaternas. Båda partierna skulle behöva en nystart men detta förhindras av att den gamla makteliten fortfarande är för stark.

AfS är ett gigantiskt hot mot SD men kanske också en räddning. Om AfS kommer in så kan missnöjet med ledningen i SD leda till strömhopp till AfS under nästa mandatperiod, men kanske är det just det som behövs för att SD-medlemmarna ska ta de nödvändiga besluten om partiets framtida ledning.
Citera
2018-03-22, 23:04
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Skall vi nu kasta bort röster på AfS som kanske hamnar precis under 4%? Då är det ju riktigt kört...

Det där kommer att visa sig de kommande veckorna fram till sommaren.
Om det visar sig att AfS ligger runt 3% i opinionen så kommer svenskarna att gå all in och rösta in partiet i riksdagen.
Citera
2018-03-22, 23:07
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Man kan ju fråga så här också.

Anta att AfS skulle få otroliga 10%. Spela med den tanken. Och de flesta rösterna kommer från SD, som därför landar på 15%.

Vad tror Ni är bäst för landet:

AfS - 10%
SD - 15%

ELLER

AfS - inget
SD - 25%

???

Jag tror definitivt det finns större chans för förändring, om vi plötsligt har ett parti med en fjärdedel av rösterna, som vågar stå upp mot 7-klövern. Det vore ju helt otroligt om de inte fick inflytande då. Bara det skulle ju nästan leda till inbördeskrig om en fjärdedel av befolkningen utfrysts bara sådär.
Citera
2018-03-22, 23:21
Medlem
Citat:

Anta att AfS skulle få otroliga 10%. Spela med den tanken. Och de flesta rösterna kommer från SD, som därför landar på 15%.

AfS - 10%
SD - 15%

ELLER

AfS - inget
SD - 25%

???

Jag tror definitivt det finns större chans för förändring, om vi plötsligt har ett parti med en fjärdedel av rösterna, som vågar stå upp mot 7-klövern. Det vore ju helt otroligt om de inte fick inflytande då. Bara det skulle ju nästan leda till inbördeskrig om en fjärdedel av befolkningen utfrysts bara sådär.

Nej.

Vilket parti hade störst inflytande på svensk politik 2010-2014. MP på 7,34% eller S på 30,66%?
Citera
2018-03-22, 23:21
Citat:

AfS - 10%
SD - 15%

ELLER

AfS - inget
SD - 25%

???

Jag kommer att rösta på AfS för att jag tror att SD är bästa alternativet. Det säger sig självt. Hur kan någon tänka annorlunda?
Citera
2018-03-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Paula Bieler ska visst ha förlorat ordförandestriden i Uppsala-distriktet i rena utklassningssiffror. Och hon ska alltså föreställa kronprinsessa i partiet när Åkesson kastar in handduken.

SDs problem påminner om Moderaternas. Båda partierna skulle behöva en nystart men detta förhindras av att den gamla makteliten fortfarande är för stark.

AfS är ett gigantiskt hot mot SD men kanske också en räddning. Om AfS kommer in så kan missnöjet med ledningen i SD leda till strömhopp till AfS under nästa mandatperiod, men kanske är det just det som behövs för att SD-medlemmarna ska ta de nödvändiga besluten om partiets framtida ledning.

Bor i en kommun nära Växjö, Alvesta heter den.

Är före detta anhängare till SD, men uppfattar idag partiet som en del av etablissemanget.
Sitter dessutom i KF på en plats för SD.
Hur skall jag idag egentligen agera, för att stödja AfS mot SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in