Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 21:45
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Ojoj, fullt "krig" i samnytts(eller vad den heter idag) kommentatorsfältjust nu. Skulle uppskatta att det är ungefär 50/50 i fördelning mellan Afs:are/personer som är trötta på SD och sekterister/taktiker som tappert försöker försvara SD-ledningens övergrepp. Kanske till och med 60-40 i Afs favör. Det svänger fort nu. Trodde faktiskt att den typiske Avpixlatkommentatorn skulle vara mer SD-lojal men det är skönt att allt fler SD:are nyttjar kritiskt tänkande.
Var då mer konkret?
Citera
2018-03-15, 21:45
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
Varför skulle en massa missnöjda sverigedemokrater komma in i riksdagen. Finns antagligen en anledning till att de sparkats ut.
Tänk på vad som händer om de kommit in? Kaos

De vägrar att bli lydiga knapptryckare och vill inte sälja sin själ till syltryggspartiet SD?
Citera
2018-03-15, 21:46
Medlem
michail.bakunins avatar
Jag tror att det är en fördel för SD som parti. SD kan ta avstånd från Afs och framstå som mer rumsren, invandringskritiker som pendlar mellan 7-klövern och SD känner sig säkrare att rösta på SD. Mer radikala väljare som anser att SD är mellanmjölk får ett alternativ.
Senast redigerad av michail.bakunin 2018-03-15 kl. 21:53.
Citera
2018-03-15, 21:48
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q3w2e1
Nej, de kommer inte in i riksdagen. Möjligtvis får de som mest två procent om de som verkligen är fullblodsrasister organiserar sig. SD blir en aning svagare p.g.a. AFS men det största raset beror på triangulering från övriga partier, inte minst moderaterna.

AfS handlar mer om skattesänkningar och minskning av ofantliga sektorn än rasism.

Är I&I som följer lagboken rasism?

Nuvarande situation hade inte uppstått om polis och tull fått utföra sitt jobb och inte blivit politiskt styrda till att inte beivra svensk lag.
Citera
2018-03-15, 21:50
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom hamnar på 0.5% i valet. Men visst kan dom komma att spela en roll i extravalet 2020 om SD inte sköter sina kort väl.

Och Trump skulle aldrig bli POTUS.

UK skulle aldrig rösta ja till Brexit.

SD skulle aldrig komma in i riksdagen.
Citera
2018-03-15, 21:57
Medlem
Trollfeeders avatar
Det finns inte en chans att dom tar en riksdagsplats. På sin höjd att dom kan stjäla lite röster från SD och därmed hjälpa sjuklövern. Dålig timing att lansera ett parti nu, det behövs mer tid för att bli något att räkna med.
Citera
2018-03-15, 22:09
Medlem
Jag tror och hoppas på att dom gör bra ifrån sig i valet.
Mycket kan hända på ett halvår, samt att vi börjar gå mot varmare väder och vad händer då?

I dagens Sverige så är det ingen omöjlighet att dom tar sig in i riksdagen även fast det ser omöjligt ut nu.

Jag minns hur det lät när Trump skulle kandidera till President.
Citera
2018-03-15, 22:37
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Precis, chansen att alternativ för Sverige tar sig in i riksdagen är otroligt liten. Jag kan inte se det hända.

Dom saknar mediaträning och kunskap i hur man marknadför sig i offentligheten. Som socialdemokrat ser jag direkt bristerna i mediakunskap och retorik hos det här alternativa gänget. Däremot är deras åsikter ganska populära bland vanligt folk.
Citera
2018-03-15, 22:43
Moderator
Strix m/94s avatar
Likartad tråd infogad.

Strix/Mod
Citera
2018-03-15, 22:48
Medlem
SveaBaners avatar
Nu ligger mina sympatier med Nordiska Motståndsrörelsen.
Jag anser att AFS kan vara bra till en viss del, då punschnationalisterna kan rösta på något snäpp radikalare än SD.
Men tror ändå att de kommer gå samma väg som forna SVP.
Tror inte att de kommer överleva till nästa val.
De är varken särskilt radikala eller revolutionära vilket en organisation/parti måste vara om man verkligen vill befria Sverige idag.
Citera
2018-03-15, 22:49
Medlem
Att omförhandla alla uppehållstillstånd som delats ut efter 2000, inklusive alla de som redan fått medborgarskap, bryter in det mot grundlagen?
Citera
2018-03-15, 23:05
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjocktillSmal
Att omförhandla alla uppehållstillstånd som delats ut efter 2000, inklusive alla de som redan fått medborgarskap, bryter in det mot grundlagen?
Jo det gör det. Så jag fattar varken hur SD eller AfS tänkte att detta ska genomföras.. Eller så tänker man att man har makten i två mandatperioder och på så vis kan rösta igenom en grundlagsändring.

SD skulle kolla närmare vet jag på om man kunde kringgå denna grundlagen på något sätt. Har inte hört senare hur det gick med den saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in