2018-03-05, 10:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Töntigt svar av dig.
Även en intelligent nationalist blir kallad hjärndöd.

Om man skriker om rasfiender, förnekelse av massmord eller hur man längtar efter att få hänga de som man anser är landsförädare så får man vackert acceptera att bli kallad hjärndöd.

Om du vill ha exempel på dessa beteenden så har du nationalistforumet här på flashback där vissa nationalister även öppet har erkännt att om ryssen skulle invadera Sverige så skulle de bli quislingar och bokstavligen peka ut alla motståndstrupper i Sverige.
Citera
2018-03-12, 14:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Nu har tydligen PeterSweden polisanmält blatten för en satirbild där blatten och Peter har frivilligt bondagesex (bör påpekas att blatten inte skapade bilden) vilket Peter ansåg var hot om våldtäkt och våld
Citera
2018-03-13, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu har tydligen PeterSweden polisanmält blatten för en satirbild där blatten och Peter har frivilligt bondagesex (bör påpekas att blatten inte skapade bilden) vilket Peter ansåg var hot om våldtäkt och våld

Märklig episod, Blatten gör en video där han går åt Peter hårt.

Motivet var att Peter enligt Arg blatte målar upp domedags scenarion, överdriver samt sprider hopplöshet.

I allt detta var det i ärlighetens namn en del personliga påhopp.

Peter gör en video varvid han på ett korrekt sätt levererar ett bra svar och "vinner" möjligtvis denna holmgång. Efter detta sänker han sig själv genom att polisanmäla den arga blatten.
Citera
2018-03-14, 07:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello

Motivet var att Peter enligt Arg blatte målar upp domedags scenarion, överdriver samt sprider hopplöshet.

Peter gör en video varvid han på ett korrekt sätt levererar ett bra svar och "vinner" möjligtvis denna holmgång. Efter detta sänker han sig själv genom att polisanmäla den arga blatten.

Fast Peter överdriver rejält i sina videos.

Titta bara på hans inbördeskrigsvideo, han är troligen för ung för att minnas motorcykel kriget under 90-talet men Hells Angels bröt sig in på en militärablägning och stal ett raketgevär som de tänkte använda mot bandidos.

Han övertolkar även politiker och vad de säger "som ett inbördeskrig" är inte lika med att det är ett inbördeskrig, vilket även andra har kritiserat honom för.

Men ja båda har gjort fel men Peter hsr gjort bort sig helt med att polisanmäla blatten enbart för att han retweetade en satirbild och därmed visar att han (i mina ögon) är minst lika fjantig som pk extremisterna!
Citera
2018-03-15, 20:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello

Finns väl ingen direkt vinnare här. Om man ska vara helt ärlig. Varför denna "battle"? Är det om pengar vem som ska ha mest eller? Att En arg blatte talar är pengakåt har liksom vart känt länge då han ofta ondgör sig hur andra tjänar så mycket men inte han (tror faktiskt han tjänar en hel del) borde bry sig om detta primärt. Det borde man inte bry sig om primärt om man nu kör sin grej och folk kommer liksom om denna grej är ok hoppa på och ge bidrag.
Senast redigerad av Zaedrews 2018-03-15 kl. 20:54.
Citera
2018-03-15, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Finns väl ingen direkt vinnare här. Om man ska vara helt ärlig. Varför denna "battle"? Är det om pengar vem som ska ha mest eller? Att En arg blatte talar är pengakåt har liksom vart känt länge då han ofta ondgör sig hur andra tjänar så mycket men inte han (tror faktiskt han tjänar en hel del) borde bry sig om detta primärt. Det borde man inte bry sig om primärt om man nu kör sin grej och folk kommer liksom om denna grej är ok hoppa på och ge bidrag.
orkade verkligen inte höra på hela senaste arga blatten talar illa o peter sweden. Nästan 30 minuter lång helt totalt meningslös. Så jag gick in för att se vem Peter Sweden var och vad han senaste svarat. Det visar sig att han spelar piano (bra. Ganska bra) och det gör att jag håller PeterSweden så mycket högre än den tråkige argeblatten. Otroligt låg nivå på honom. PewDiePie är mycket roligare som satiriker tillexempel

fattar inte varför arge blatten ogillar petersweden så mycket. Att vara alarmist känns bara som ett svepskäl att få spy galla över honom. Hela arge blattens karriär bygger ju på att vara en "Arg Blatte" det är inte särskilt hedersvärdare än att vara "Alarmist"
Senast redigerad av Detevigaaviga 2018-03-15 kl. 21:48.
Citera
2018-03-15, 21:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
orkade verkligen inte höra på hela senaste arga blatten talar illa o peter sweden. Nästan 30 minuter lång helt totalt meningslös. Så jag gick in för att se vem Peter Sweden var och vad han senaste svarat. Det visar sig att han spelar piano (bra. Ganska bra) och det gör att jag håller PeterSweden så mycket högre än den tråkige argeblatten. Otroligt låg nivå på honom. PewDiePie är mycket roligare som satiriker tillexempel
Så om man är bra på att spela piano så blir man bara på att ha örat mot marken i ett land man vare sig är född eller bor i?

Peter Sweden är som en dålig version av Lamotte.
Citera
2018-03-15, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så om man är bra på att spela piano så blir man bara på att ha örat mot marken i ett land man vare sig är född eller bor i?

Peter Sweden är som en dålig version av Lamotte.
Nej men har man lärt sig att spela piano så har man i alla fall något som kan liknas vid dygd. Jag vet som sagt inget om PeterSweden bara det jag hört arge blatten praatat om och jag blev förvånad när det visade sig att han spelade piano bra. Och arge blatten mest dricker öl i sina föräldrars källare.

Citat:
fattar inte varför arge blatten ogillar petersweden så mycket. Att vara alarmist känns bara som ett svepskäl att få spy galla över honom. Hela arge blattens karriär bygger ju på att vara en "Arg Blatte" det är inte särskilt hedersvärdare än att vara "Alarmist"

Vet du varför just Alarmist är så fruktansvärt i arge blattens ögon. Och varför är han arg? Jag har inte fattat det
Citera
2018-03-15, 21:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Nej men har man lärt sig att spela piano så har man i alla fall något som kan liknas vid dygd. Jag vet som sagt inget om PeterSweden bara det jag hört arge blatten praatat om och jag blev förvånad när det visade sig att han spelade piano bra. Och arge blatten mest dricker öl i sina föräldrars källare.
Det fetade råkar jag vet att det är inte sant. Och som sagt, ens förmåga att spela piano har ingen som helst inverkan på ens förmåga att vara samhällsdebattör.

Citat:
Vet du varför just Alarmist är så fruktansvärt i arge blattens ögon. Och varför är han arg? Jag har inte fattat det
En alarmist är alltså en person som sprider rädsla på i bästa fall tveksamma grunder. Problemet är inte så mycket det han lägger fram som hur han lägger fram det.

Att han kallar sig Arga Blatten lär väl bero på att han spelar på/driver med fördomarna om aggressiva invandrare. Och för att han är blatte och är förbannad över vilken väg det här landet har tagit.
Citera
2018-03-15, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det fetade råkar jag vet att det är inte sant. Och som sagt, ens förmåga att spela piano har ingen som helst inverkan på ens förmåga att vara samhällsdebattör.

En alarmist är alltså en person som sprider rädsla på i bästa fall tveksamma grunder. Problemet är inte så mycket det han lägger fram som hur han lägger fram det.
Okej. Att dricka öl och posta meningslösa youtube videos. Som dessutom mest är patetiska visar på ingen som helst förmåga att vara samhällsdebattör. Att spela piano visar på dygd, och förlängningen också på ett förnuft som sträcker sig längre än att vara upprörd(och taskig (mobbare)) över att andra youtubers också vill sprida sin syn på samhället. Menar du att ArgeBlatten har rätt i det han sägger (sanning) och därför får inte PeterSweden alls tycka till om det svenska samhället. Och om han gör det kan han förvänta sig att bli påhoppad av argeblatten helt godtyckligt. Arge Blatten har definitivt något horn i sidan till PeterSweden mer än att han är Alarmist. Jaja jjag tycker Arge Blatten gjorde bort sig i alla fall. Mina tankar om hans samhällsdebattörs-insats
Senast redigerad av Detevigaaviga 2018-03-15 kl. 22:04.
Citera
2018-03-15, 22:04
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Såg inte heller hela. Orkade inte. Oerhört patetiskt. Möjligen därför detta klipp fått extremt många ogilla för att just vara ett "Arg Blatte" klipp. Verkar mest som ren och skär avundsjuka. Det är ingen direkt bra väg "Arg Blatten" tar om han ger sig på de som tjänar samma pengar som han så han ska tjäna mer.
Citera
2018-03-15, 22:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Okej. Nåväl. Att dricka öl och posta meningslösa youtube videos. Som dessutom mest är patetiska visar på ingen som helst förmåga att vara samhällsdebattör.
Nej, men eftersom du kallar hans videos för patetiska och meningslösa visar ju faktiskt bara på att du helt enkelt inte förstår dom. Du kan liksom inte se förbi öldrickandet.

Citat:
Att spela piano visar på dygd, och förlängningen också på ett förnuft som sträcker sig längre än att vara upprörd(och taskig (mobbare)) över att andra youtubers också vill sprida sin syn på samhället.
Dygd och dygd, det får stå för dig. Jag kommer från knegarklassen där andra saker är att se som dygder. Till saken hör att om man sticker ut hakan så får man räkna med att någon klipper till. Tror du att den här "fejden" är det enda "krig" mellan diverse Youtubers? För du menar väl inte att Peter Sweden ska glida runt och förvänta sig att ingen ifrågasätter honom?

Citat:
Menar du att ArgeBlatten har rätt i det han sägger (sanning) och därför får inte PeterSweden alls tycka till om det svenska samhället. Och om han gör det kan han förvänta sig att bli påhoppad av argeblatten helt godtyckligt.
Är det en fråga eller ett påstående? Jag menar att alla som ger sig in i den offentliga debatten ska förvänta sig att bli granskade, eller "påhoppade" om man så vill.

Citat:
Arge Blatten har definitivt något horn i sidan till PeterSweden mer än att han är Alarmist.
Och det vet du på samma sätt som du vet att han bor i sin mammas källare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in