2025-04-04, 15:30
  #1753
Avslutad
En arg blatte talar har gått samma väg som många andra.

Börjat lyssna på Jordan Petersson sen blivit frälst.

Därav gudstron och att skriva en bok.

Det är väl typ en del av JP:s program
__________________
Senast redigerad av duenna3 2025-04-04 kl. 15:58.
Citera
2025-04-04, 19:11
  #1754
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Nej det svenskar som lärt invandrarna gnälla på allt 😔

Killen har växt upp här han har inte kommit från nånstans den enda han vet är sverige ?

Sen skriver alla här precis samma sak att svenskar som säger de stöder invandrning vill inte ens bo i närheten men när han säger samma sak blir han hatad 🙄

Han kom hit som barn, han är inte född i Sverige
Citera
2025-04-07, 23:05
  #1755
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Men det svenskar som gnäller att invandrare vill inte integreras samtidigt bor man 20 km bort minst 🤣

Ser du inte det hycklas ? 🙄

Du svamlar. Är det en majoritet av svenskar som inte har en enda granne från utlandet? Invandrare är ingen homogen grupp, vissa grupper är mer anpassningsbara än andra.

Hycklar? Det gör väl rätt många människor. Även Vedad är en hycklare som predikar om hur gudslösa och materialistiska svenskar är när han själv har byggt upp en hel karriär på att tigga om pengar från sina prenumeranter (alltså majoriteten svenskar). Samma person som har aktivt försökt hitta en massa undanflykter till att inte skaffa ett vanligt jobb blir upprörd när efterfrågan på hans videos sjunker som en sten i vatten. Fjant.

Ja, det finns svenskar som är rasister/smygrasister för att besvara din fråga. Är det en nyhet?
Citera
2025-04-08, 15:09
  #1756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Du svamlar. Är det en majoritet av svenskar som inte har en enda granne från utlandet? Invandrare är ingen homogen grupp, vissa grupper är mer anpassningsbara än andra.

Hycklar? Det gör väl rätt många människor. Även Vedad är en hycklare som predikar om hur gudslösa och materialistiska svenskar är när han själv har byggt upp en hel karriär på att tigga om pengar från sina prenumeranter (alltså majoriteten svenskar). Samma person som har aktivt försökt hitta en massa undanflykter till att inte skaffa ett vanligt jobb blir upprörd när efterfrågan på hans videos sjunker som en sten i vatten. Fjant.

Ja, det finns svenskar som är rasister/smygrasister för att besvara din fråga. Är det en nyhet?
Ja precis han hycklar också precis som andra men han attackeras mest 🙄

Mycket av det han säger verkar komma här från flashback !
Citera
2025-04-08, 20:06
  #1757
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja precis han hycklar också precis som andra men han attackeras mest 🙄

Mycket av det han säger verkar komma här från flashback !

Den märkbara skillnaden är att han har profiterat sig på argument från andra invandringskritiker och högernationalister, argument och teser som har reproducerats i diverse som Flashback redan innan han blev känd.

Han har alltid varit en offentlig person. I slutändan är det väldigt få opinionsbildare på flashback som gör någon faktisk skillnad. I det stora hela så kan folk skriva långa artiklar på flashback utan att få betalt, mestadels för att syftet är sprida information och budskap, inget annat (Vedad vill dock få betalt för sina skrivna inlägg). Jag tror det egentliga problemet de flesta har med Vedad är hans narcissism (grandios självbild, konstant prat om sin bok som en "bästsäljare" på Amazon, överskattning av sin roll i alternativ media, självgodhet och berättigandet till speciella förmåner)
och girighet (det återkommande tiggandet, tjatandet att han är i behov av pengar från sina fans m.m). Men i synnerhet hans kovändning som undergräver hans tidigare argumentation och kritik gentemot migrationspolitiken och islamister i Sverige.

Att han har livnärt sig på missnöjet från samma människor han nu snackar skit om speglar mest hans desperat försök till relevans. Kommer aldrig i min vildaste fantasi köpa en bok som tog honom 10 år att skriva. Kanske läser den ifall det finns en piratkopierad version därute. Även han måste stötta att folk piratkopierar hans livsverk och gör det tillgänglig för den otvättade massan.
Citera
2025-04-08, 22:03
  #1758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
Den märkbara skillnaden är att han har profiterat sig på argument från andra invandringskritiker och högernationalister, argument och teser som har reproducerats i diverse som Flashback redan innan han blev känd.

Han har alltid varit en offentlig person. I slutändan är det väldigt få opinionsbildare på flashback som gör någon faktisk skillnad. I det stora hela så kan folk skriva långa artiklar på flashback utan att få betalt, mestadels för att syftet är sprida information och budskap, inget annat (Vedad vill dock få betalt för sina skrivna inlägg). Jag tror det egentliga problemet de flesta har med Vedad är hans narcissism (grandios självbild, konstant prat om sin bok som en "bästsäljare" på Amazon, överskattning av sin roll i alternativ media, självgodhet och berättigandet till speciella förmåner)
och girighet (det återkommande tiggandet, tjatandet att han är i behov av pengar från sina fans m.m). Men i synnerhet hans kovändning som undergräver hans tidigare argumentation och kritik gentemot migrationspolitiken och islamister i Sverige.

Att han har livnärt sig på missnöjet från samma människor han nu snackar skit om speglar mest hans desperat försök till relevans. Kommer aldrig i min vildaste fantasi köpa en bok som tog honom 10 år att skriva. Kanske läser den ifall det finns en piratkopierad version därute. Även han måste stötta att folk piratkopierar hans livsverk och gör det tillgänglig för den otvättade massan.
Ja jag vet när han först kom var det bara kärlek och han blev säkert beroende av det ? Sen började folk kririsera och det var svårt hantera för honom kanske darför lite bitter blev han 🙄
Citera
2025-04-12, 15:29
  #1759
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja jag vet när han först kom var det bara kärlek och han blev säkert beroende av det ? Sen började folk kririsera och det var svårt hantera för honom kanske darför lite bitter blev han 🙄

Det var väl en kombination av blattealibi och bekräftelsejäv som banade vägen för hans karriär som youtuber. Han var tämligen vass och nyanserad i början, han var någorlunda konsekvent i sin SD-kritik redan då. Men med tiden så höll det inte hela vägen. Efter att han började med att breda ut sig för en internationell publik så försvann hypen kring honom. Att han skulle vara "shadow banned" köper jag inte riktigt. Har funnits genuina nazister och andra kontroversiella kanaler/profiler som dykt upp i algoritmen efter några enstaka sökningar på youtube.

Men ja, han föll av helt enkelt. Bitterheten, alkoholismen och självgodheten förstörde hans karriär
Citera
2025-04-14, 08:16
  #1760
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
En arg blatte talar har gått samma väg som många andra.

Börjat lyssna på Jordan Petersson sen blivit frälst.

Därav gudstron och att skriva en bok.

Det är väl typ en del av JP:s program

Även Aron Flam som blåste upp skallen på honom när han gästade Dekontruktiv Kritik.
Citera
2025-04-15, 00:22
  #1761
Medlem
BrunkeMundts avatar
https://www.youtube.com/watch?v=9rQE8oltiFk

Detta är nog den bisarraste videon som han har producerat på länge. En 45 minuter lång video där Vedad klagar på att han har blivit utsatt för "personhopp" samtidigt som han begår ett karaktärsmord på Viktor Klemming & Co. Har aldrig sett en person haka upp sig och bli upprörd över att bli kallad för "jävla autist" på det här sättet. Hans försök till att förklara att han minsann förstår sig på socialt samspel och normer blir nästintill skrattretande och patetiskt. Mycket projicering och tjat om hans avsmak för Viktors "ointelligenta" och "rasistiska" humor, samt att Viktors följarbas består av barn (vill minnas att en viss person höll på med mycket edgy humor, forcerat "Skurt-memes" och våldtäktsskämt för sin följarbas av tonåringar mellan 2014-2019). Även om jag själv inte gillar Viktors typ av humor så är detta höjden av hyckleri från Vedads sida att baktala om någon annans sinne för humor.

Man märker verkligen att hans upplevelser från högstadiet och erfarenhet av mobbning har lämnat avtryck på honom, det är nästan ett återkommande tema både i samtalet med Aron Flam och i denna videon. Sen är det ju verkligen ironiskt att samma person som klagar på hur feminiserade och kuklösa svenskar är gör en 45-minuter lång video där han klagar, snackar skit om andra och bölar om hur missförstådd han är. Samma beteende gentemot sina "illojala" följare: slänga ut glåpord och okvädningsord på andra, överdriva/överdramatisera händelser, löjliga halmgubbar samt uppmålandet av sig själv som ett plågat offer.

Nog att han berättade i en video om att ha blivit antastad av södermalmsgubbar, så är detta kulmen av hans destruktiva beteende. Noll självdistans - "Jag har faktiskt skrivit en bok på femhundra sidor med etthundra referenser" - "Det är äckligt att bli så här populär, stor och framgångsrik, att du drar in en massa konkelbär in i din publik".
Älskar verkligen att han refererar till ett Zlatan-citat för att stärka sin tes, så passande med en landsman vars ryggrad och pondus försvann när pengarna talade. Detta är nog hans mest lyckade skämtvideo på länge.....

Jag gillar verkligen att han ändå medvilligt lät Viktor återintroducera honom i det offentliga med att göra sin första (förmodligen sista) ståuppkomik, bli intervjuad på Oskyddat Samtal och vara med på en sketch. För att i slutändan bara bete sig som en kärring och öppet snacka skit om honom, istället för att ta itu med problemet mellan fyra ögon. Vad ska man förvänta sig av vår lilla bohemiska författare?
Citera
2025-04-16, 21:49
  #1762
Medlem
Jag har intervjuat Vedad och skrivit en artikel om hans väg till att bli troende kristen:

https://inblick.se/livsberattelser/fralsning/populare-youtubern-har-blivit-kristen
Citera
2025-04-17, 16:20
  #1763
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BrunkeMundt
https://www.youtube.com/watch?v=9rQE8oltiFk

Detta är nog den bisarraste videon som han har producerat på länge. En 45 minuter lång video där Vedad klagar på att han har blivit utsatt för "personhopp" samtidigt som han begår ett karaktärsmord på Viktor Klemming & Co. Har aldrig sett en person haka upp sig och bli upprörd över att bli kallad för "jävla autist" på det här sättet. Hans försök till att förklara att han minsann förstår sig på socialt samspel och normer blir nästintill skrattretande och patetiskt. Mycket projicering och tjat om hans avsmak för Viktors "ointelligenta" och "rasistiska" humor, samt att Viktors följarbas består av barn (vill minnas att en viss person höll på med mycket edgy humor, forcerat "Skurt-memes" och våldtäktsskämt för sin följarbas av tonåringar mellan 2014-2019). Även om jag själv inte gillar Viktors typ av humor så är detta höjden av hyckleri från Vedads sida att baktala om någon annans sinne för humor.

Man märker verkligen att hans upplevelser från högstadiet och erfarenhet av mobbning har lämnat avtryck på honom, det är nästan ett återkommande tema både i samtalet med Aron Flam och i denna videon. Sen är det ju verkligen ironiskt att samma person som klagar på hur feminiserade och kuklösa svenskar är gör en 45-minuter lång video där han klagar, snackar skit om andra och bölar om hur missförstådd han är. Samma beteende gentemot sina "illojala" följare: slänga ut glåpord och okvädningsord på andra, överdriva/överdramatisera händelser, löjliga halmgubbar samt uppmålandet av sig själv som ett plågat offer.

Nog att han berättade i en video om att ha blivit antastad av södermalmsgubbar, så är detta kulmen av hans destruktiva beteende. Noll självdistans - "Jag har faktiskt skrivit en bok på femhundra sidor med etthundra referenser" - "Det är äckligt att bli så här populär, stor och framgångsrik, att du drar in en massa konkelbär in i din publik".
Älskar verkligen att han refererar till ett Zlatan-citat för att stärka sin tes, så passande med en landsman vars ryggrad och pondus försvann när pengarna talade. Detta är nog hans mest lyckade skämtvideo på länge.....

Jag gillar verkligen att han ändå medvilligt lät Viktor återintroducera honom i det offentliga med att göra sin första (förmodligen sista) ståuppkomik, bli intervjuad på Oskyddat Samtal och vara med på en sketch. För att i slutändan bara bete sig som en kärring och öppet snacka skit om honom, istället för att ta itu med problemet mellan fyra ögon. Vad ska man förvänta sig av vår lilla bohemiska författare?

Påminner om hur Henrik Jönsson använde honom som en räkmacka för att växa på youtube.

Viktor Klemming gör väl nåt liknande?

ingen verkar komma överens med honom. Alla blir idioter till slut på hans youtube kanal.
Citera
2025-04-20, 00:00
  #1764
Medlem
BrunkeMundts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Påminner om hur Henrik Jönsson använde honom som en räkmacka för att växa på youtube.

Viktor Klemming gör väl nåt liknande?

ingen verkar komma överens med honom. Alla blir idioter till slut på hans youtube kanal.

Antar det. Henrik Jönsson är väl mer etablerad än vad Vedad är nuförtiden.

Förstår dock inte hans patetiska tillvägagångsätt att dissekera personerna han ogillar.

Han har ju sig själv att skylla på när det kommer till sina tillkortakommanden. Han har bränt alla sina broar och gjort sig mer isolerad och verklighetsfrånvänd än innan. Han kommer vara återigen bortglömd om ett halvår, ingen kommer längre se honom som en seriös opinionsbildare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in