https://www.youtube.com/watch?v=9rQE8oltiFk
Detta är nog den bisarraste videon som han har producerat på länge. En 45 minuter lång video där Vedad klagar på att han har blivit utsatt för "personhopp" samtidigt som han begår ett karaktärsmord på Viktor Klemming & Co. Har aldrig sett en person haka upp sig och bli upprörd över att bli kallad för "jävla autist" på det här sättet. Hans försök till att förklara att han minsann förstår sig på socialt samspel och normer blir nästintill skrattretande och patetiskt. Mycket projicering och tjat om hans avsmak för Viktors "ointelligenta" och "rasistiska" humor, samt att Viktors följarbas består av barn (vill minnas att en viss person höll på med mycket edgy humor, forcerat "Skurt-memes" och våldtäktsskämt för sin följarbas av tonåringar mellan 2014-2019). Även om jag själv inte gillar Viktors typ av humor så är detta höjden av hyckleri från Vedads sida att baktala om någon annans sinne för humor.
Man märker verkligen att hans upplevelser från högstadiet och erfarenhet av mobbning har lämnat avtryck på honom, det är nästan ett återkommande tema både i samtalet med Aron Flam och i denna videon. Sen är det ju verkligen ironiskt att samma person som klagar på hur feminiserade och kuklösa svenskar är gör en 45-minuter lång video där han klagar, snackar skit om andra och bölar om hur missförstådd han är. Samma beteende gentemot sina "illojala" följare: slänga ut glåpord och okvädningsord på andra, överdriva/överdramatisera händelser, löjliga halmgubbar samt uppmålandet av sig själv som ett plågat offer.
Nog att han berättade i en video om att ha blivit antastad av södermalmsgubbar, så är detta kulmen av hans destruktiva beteende. Noll självdistans - "
Jag har faktiskt skrivit en bok på femhundra sidor med etthundra referenser" - "
Det är äckligt att bli så här populär, stor och framgångsrik, att du drar in en massa konkelbär in i din publik".
Älskar verkligen att han refererar till ett Zlatan-citat för att stärka sin tes, så passande med en landsman vars ryggrad och pondus försvann när pengarna talade. Detta är nog hans mest lyckade skämtvideo på länge.....
Jag gillar verkligen att han ändå medvilligt lät Viktor återintroducera honom i det offentliga med att göra sin första (förmodligen sista) ståuppkomik, bli intervjuad på Oskyddat Samtal och vara med på en sketch. För att i slutändan bara bete sig som en kärring och öppet snacka skit om honom, istället för att ta itu med problemet mellan fyra ögon. Vad ska man förvänta sig av vår lilla bohemiska författare?