2018-03-15, 22:11
  #1165
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det fetade råkar jag vet att det är inte sant. Och som sagt, ens förmåga att spela piano har ingen som helst inverkan på ens förmåga att vara samhällsdebattör.


En alarmist är alltså en person som sprider rädsla på i bästa fall tveksamma grunder. Problemet är inte så mycket det han lägger fram som hur han lägger fram det.

Att han kallar sig Arga Blatten lär väl bero på att han spelar på/driver med fördomarna om aggressiva invandrare. Och för att han är blatte och är förbannad över vilken väg det här landet har tagit.

Han är väl om vi ska vara ärliga en extremt vit blatte. En från Europa. Han är inte direkt mycket av en faktisk arg blatte då han förmodligen sett till utseende som tal inte skulle ses som just en faktiskt blatte. Tror inte direkt han faktiskt åkt på många fördomar i sitt liv. Skulle han stå i ICA kön skulle de flesta liksom tro att han var en svenne.
Citera
2018-03-15, 22:12
  #1166
Bannlyst
Om jag förstått det hela så är Petersweden född i bergen, filmar sig själv ofta ute i naturen i Norge och pratar om sveriges krigszoner med målgrupper som inte kan skilja på Sverige och Schweiz eller tror att Europa är ett land.

Varför ger man stöd till petersweden som svensk?
Citera
2018-03-15, 22:26
  #1167
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, men eftersom du kallar hans videos för patetiska och meningslösa visar ju faktiskt bara på att du helt enkelt inte förstår dom. Du kan liksom inte se förbi öldrickandet.


Dygd och dygd, det får stå för dig. Jag kommer från knegarklassen där andra saker är att se som dygder. Till saken hör att om man sticker ut hakan så får man räkna med att någon klipper till. Tror du att den här "fejden" är det enda "krig" mellan diverse Youtubers? För du menar väl inte att Peter Sweden ska glida runt och förvänta sig att ingen ifrågasätter honom?


Är det en fråga eller ett påstående? Jag menar att alla som ger sig in i den offentliga debatten ska förvänta sig att bli granskade, eller "påhoppade" om man så vill.


Och det vet du på samma sätt som du vet att han bor i sin mammas källare?
Jag tycker att arge blattens video (senaste mot PeterSweden. Utan att ha sett PeterSweden) som väldigt överdriven och patetisk. Och då har jag inte ens reflekterat över ölen som jag förstår är hans Schtick. Sen gick jag till PeterSweden och blev imponerad över hans response video. Dels för att han faktiskt kunde spela piano ganska bra och han sjönk inte till Arge Blattens nivå. (Såg inte hela PeterSwedens video heller) Jag tycker inte att någon skall vara fri från kritik (heller inte Arge blatten för dessa två patetiska PeterSweden videos) men heller ska man inte behöva ta vad som helst som blir kastat mot sig. Givetvis. Jag förstår faktiskt Arge Blattens videos men jag tycker helt enkelt inte om dom särskilt ofta. Han spelar på hela satanist grejen lite för mycket samt är det lite för mycket populism för min smak. Jag tycker han är en dålig satiriker. (min åsikt) oavsett hans Schtick

Nog om det (för mig) jag fick säga det jag ville. Kommer inte börja följa varken PeterSweden eller Arge Blatten. Mest troligt är det att jag kommer se arge blattens videos då och då. Dock inte på grund av hans förmåga till samhällsdebatt och smarta youtube klipp. Snarare hans oförmåga som är oerhört Cringe.


Citera
2018-03-15, 23:42
  #1168
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Om jag förstått det hela så är Petersweden född i bergen, filmar sig själv ofta ute i naturen i Norge och pratar om sveriges krigszoner med målgrupper som inte kan skilja på Sverige och Schweiz eller tror att Europa är ett land.

Varför ger man stöd till petersweden som svensk?

Han verkar helt ärligt vara en jävla skummis. Pratar om Sverige fastän han aldrig satt sin fot i Sverige som det verkar. Norrbagge mest. Sedan talar om Sverige från utsides. Skulle inte ge mitt stöd till någon som det. Va fan skulle man göra det? Ge en jävla icke-svensk bidrag för att tala om hur tillståndet i Sverige är när vederbörande inte satt sin fot i Sverige. Men det sagt detta är väl en ganska onödig konflikt som "En arg blatte talar" har med denna person. Det finns liksom viktigare frågor att bry sig om.
Citera
2018-03-16, 00:11
  #1169
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han verkar helt ärligt vara en jävla skummis. Pratar om Sverige fastän han aldrig satt sin fot i Sverige som det verkar. Norrbagge mest. Sedan talar om Sverige från utsides. Skulle inte ge mitt stöd till någon som det. Va fan skulle man göra det? Ge en jävla icke-svensk bidrag för att tala om hur tillståndet i Sverige är när vederbörande inte satt sin fot i Sverige. Men det sagt detta är väl en ganska onödig konflikt som "En arg blatte talar" har med denna person. Det finns liksom viktigare frågor att bry sig om.

Jag tänkte först lite i de banorna att varför han grävt fram denna petersweden.

Men sen sa han något i stil med att hans överdrifter gör att saker förkastas helt i längden, eftersom läget är dåligt på riktigt, så behövs det inte kryddas på mer till den grad att man inte känner igen sig.

Problemet är väl att det var nästan i slutet han först säger detta, och många slutar titta innan dess.
Vilket jag förstår eftersom jag knappt sätt figuren petersweden, men det är nog eftersom jag är svensk.
Citera
2018-03-16, 00:54
  #1170
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han verkar helt ärligt vara en jävla skummis. Pratar om Sverige fastän han aldrig satt sin fot i Sverige som det verkar. Norrbagge mest. Sedan talar om Sverige från utsides. Skulle inte ge mitt stöd till någon som det. Va fan skulle man göra det? Ge en jävla icke-svensk bidrag för att tala om hur tillståndet i Sverige är när vederbörande inte satt sin fot i Sverige. Men det sagt detta är väl en ganska onödig konflikt som "En arg blatte talar" har med denna person. Det finns liksom viktigare frågor att bry sig om.
Fast Peter har bott i sverige.. finns tråd tom här om farsan och något undermåligt faktura program och farsan söker en person som kan jobba åt honom och vara tennistränare åt sonen peter. om jag kommer ihåg rätt. tror de tog på sig lite skulder i norge så då flyttade de till (täby?).

Tycker surblatten har en poäng att Peter är en skithål som utmålar sverige som en terror zon.
Citera
2018-03-16, 03:52
  #1171
Medlem
Klannationells avatar
Arga Blattens senaste video på Youtube är inte bra. Han har vissa kvaliteter nånstans, men börjar spåra ur.
Angry Foreigner - Kristna nötter näthatar mig (PeterSweden videosvar)
https://www.youtube.com/watch?v=3AkkxKeSYgw

Snubben slår knut på sig själv med sitt patenterade, självgoda Arga Blatten-överspel - han måste leverera bättre material när han hänger ut och helikopterviftar med ballen på detta vis.
Veda# har haft bra poänger i tidigare klipp under åren (sågningen av Özz Nûjen är ett av flera exempel). Det här känns dock som parodi... Att gå All-In med aggressivitet, fet attityd och fläskig arrogans mot en figur som Peter Sweden ska fan inte behövas..

Peter "Norge" Sweden är ju i mångt och mycket en ängslig, komplexfylld kärring som byggt sitt varumärke på att hejdlöst planka, skrika, hora, och krigsrubriksuppförstora på Twitter. Youtube har PS aldrig grejat riktigt - ofta är det skämskudde när han är i bild och pratar. Det han lagt ut nu som replik på Arga Blatten är mest pinsamt. Öppningen han har på Youtube med piano är märkvärdigt bögigt. Innehållet är sakligt sett tomt. Han hade tjänat på att hålla käften.
https://www.youtube.com/watch?v=ERXnDaE4j4U

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Peter Sweden är som en dålig version av Lamotte.
Kan instämma, Lamotte - precis som Arga Blatten - är nånstans mer verklighetsförankrade. Lamotte är journalistiskt sett vassare än (parodiskt) Twitterskrikiga Peter Sweden.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han är väl om vi ska vara ärliga en extremt vit blatte. En från Europa. Han är inte direkt mycket av en faktisk arg blatte då han förmodligen sett till utseende som tal inte skulle ses som just en faktiskt blatte. Tror inte direkt han faktiskt åkt på många fördomar i sitt liv. Skulle han stå i ICA kön skulle de flesta liksom tro att han var en svenne.
Odobasi# är bosnier.
Svenne? Nja... Har du sett hur han ser ut nu? Kolla hans senaste video från igår.

Grabben ser ut som en spännbögig wannabe-MENA-babbe med det skägg han har (Betnér och Ismael, kom tillbaka!, allt är förlåtet bara vi får se era skägg, helst ihop, igen...). I bästa fall är MENA-bäver-looken tänkt som ironi eller buskis.

Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Om jag förstått det hela så är Petersweden född i bergen, filmar sig själv ofta ute i naturen i Norge och..
bergen eller staden Bergen i Norge? Källa?
__________________
Senast redigerad av Klannationell 2018-03-16 kl. 04:13.
Citera
2018-03-16, 10:41
  #1172
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell

bergen eller staden Bergen i Norge? Källa?

Källan är att han visar upp sitt pass? https://youtu.be/8x5VdsyNKnw?t=1m4s

BERGEN NO**E
Citera
2018-03-16, 14:30
  #1173
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Arga Blattens senaste video på Youtube är inte bra. Han har vissa kvaliteter nånstans, men börjar spåra ur.
Angry Foreigner - Kristna nötter näthatar mig (PeterSweden videosvar)
https://www.youtube.com/watch?v=3AkkxKeSYgw

Snubben slår knut på sig själv med sitt patenterade, självgoda Arga Blatten-överspel - han måste leverera bättre material när han hänger ut och helikopterviftar med ballen på detta vis.
Veda# har haft bra poänger i tidigare klipp under åren (sågningen av Özz Nûjen är ett av flera exempel). Det här känns dock som parodi... Att gå All-In med aggressivitet, fet attityd och fläskig arrogans mot en figur som Peter Sweden ska fan inte behövas..

Han gjorde även en kortare version som bara är den sista biten, misstaget han gjorde var dock att han bara hade den som en fäst kommentar till sin video vilket gör att många missar det.

Men ja, "PeterNorwegian" förstör för alla kritiker, även de som inte tillhör den konservativa sidan vilket Blatten även poängterar. Det skall dock bli spännande och se hur/om Peter kommer med något svar på Blattens senaste video men även om han tänker reagera på de hot och det uppförande som Blatten har fått ta emot!
Citera
2018-03-16, 23:06
  #1174
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Källan är att han visar upp sitt pass? https://youtu.be/8x5VdsyNKnw?t=1m4s

BERGEN NO**E
Där ser man. Snubben är alltså född 1994, jag trodde han var äldre.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han gjorde även en kortare version som bara är den sista biten, misstaget han gjorde var dock att han bara hade den som en fäst kommentar till sin video vilket gör att många missar det.

Men ja, "PeterNorwegian" förstör för alla kritiker, även de som inte tillhör den konservativa sidan vilket Blatten även poängterar. Det skall dock bli spännande och se hur/om Peter kommer med något svar på Blattens senaste video men även om han tänker reagera på de hot och det uppförande som Blatten har fått ta emot!
Både bosniern/Tranås-bonden Arga Blatten och "norske" Peter Sweden, verkar gilla att battla varandra. Ingen imponerar.

I debatten hos Motgift i februari blev för övrigt Odobasic ganska överkörd av Dulny.
Citera
2018-03-17, 06:42
  #1175
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
Där ser man. Snubben är alltså född 1994, jag trodde han var äldre.

Både bosniern/Tranås-bonden Arga Blatten och "norske" Peter Sweden, verkar gilla att battla varandra. Ingen imponerar.

I debatten hos Motgift i februari blev för övrigt Odobasic ganska överkörd av Dulny.

Nu har peternoewegian svarat Blatten och Peter är extremt oärlig i sitt svar.

Om det fanns någon som här i tråden som genuint tyckte om Peter så lär även den ha lämnat rummet nu.

Att påstå att det är personliga attacker att direkt citera och visa kommentarer är enbart ett bevis för total hjörndödhet och att Peter genuint kommer att förstöra för alla kritiker
Citera
2018-03-17, 14:03
  #1176
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nu har peternoewegian svarat Blatten och Peter är extremt oärlig i sitt svar.

Om det fanns någon som här i tråden som genuint tyckte om Peter så lär även den ha lämnat rummet nu.

Att påstå att det är personliga attacker att direkt citera och visa kommentarer är enbart ett bevis för total hjörndödhet och att Peter genuint kommer att förstöra för alla kritiker

Ifall du backar lite i denna tråden så ser du att de börjas med still "Det visar sig att han spelar piano (bra. Ganska bra) och det gör att jag håller PeterSweden så mycket högre än den tråkige argeblatten. "

Det är väl senaste videon antar jag ifrån 15:e mars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in