2018-03-15, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det har inte jag påstått men det går inte att utesluta att flera av kvinnorna överdriver, ljuger, förvränger, minns fel, hittar på, dras med i en väl regisserad mediakampanj osv.

Menar du verkligen på fullt allvar att alla dessa 12 kvinnor (13 inklusive kvinnan vars anmälan las ned) talar 100% sanning?

"men det går inte att utesluta att flera av kvinnorna..."

Har har vi det igen: "flera av kvinnorna". Det maste ju innebara att till och med du forstar att nagot maste ha hant. Annars finns ju ordet "alla" att anvanda istallet for "flera".
Citera
2018-03-15, 15:16
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag ser ingen fakta som talar för den teorin.

Teorierna i tråden om att Virtanens griserier förklaras med att han egentligen är moderat är ju bara pinsamma. Inte för att jag har så mycket till övers för moderater, men någon rim & reson får ändå gälla.

Här i tråden utmålas Virtanen som någon slags vänsterextremist.Faktum är att han är gammal
muffare och det ska det hållas tyst om.
Citera
2018-03-15, 15:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detanvändarnam
Här i tråden utmålas Virtanen som någon slags vänsterextremist.Faktum är att han är gammal
Under hela sitt yrkesliv som skribent har han haft en väldigt tydlig vänsterprofil.

Huruvida han varit med i scouterna eller någon idrottsförening som barn vet jag inget om & det inte heller relevant.
Citera
2018-03-15, 15:26
Medlem
Detanvändarnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Så nu är Virtanen egentligen inte vänster, precis som Sovjetunionen egentligen inte var kommunistiskt. Sedvanlig brännvinsadvokatyr från vänstersidan. Antar att Soran egentligen är nasse då.

Vad Virtanen står politiskt får du fråga honom.
Bara för att han arbetat på aftonhoran är ingen
garanti för att han är vänster.Jävligt bra betalt och bra villkor är nog snarare det som lockat herr virtanen.
Faktum kvarstår att han varit medlem i muf.
Citera
2018-03-15, 15:29
Medlem
Citat:
Mer än jag vet.Säkert dock har virre varit aktiv muffare.Du får väl läsa hans böcker.
Hans förhållningssätt till kvinnor och kärlek till pengar tyder ju på en läggning långt ut på högerskalan.
Du verkar tyvärr lite dum i huvudet, han var aktiv syndikalist i ungdomen och har under hela sin ab-karriär varit uttalat vänster, varför skulle hans förhållningssätt till kvinnor tyda på att han var "långt ut på högerskalan", när typ alla som åkt dit i samband med metoo har varit antingen genusfeminsiter med vänsteråsikter Alexander Bengtsson, Johannes Klenell, Eshan Fadakar, Soran Ismail, o.s.v eller helt opolitiska, (Martin Timell).
Citera
2018-03-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
Om man nu är höger, antifeminist, hatar bögar, invandring och mångkultur har man två val:

1) Ansök till och kom in på journalisthögskolan, praktisera ett antal år, ta ett lågbetalt jobb och arbeta dig sen upp till en position där du får inflytande.

2) Starta en egen nyhetskanal där du berättar "sanningen" enligt dig och hoppas på/se till att den får spridning.

Det är ett fritt land, media som är framgångs- och/eller inflytelserika vilar på marknadsekonomin – minus PS som vi skattebetalare och som existerar för att ge FOLKET Melodifestivalen och Mästarnas Mästare så de inte ska bli griniga. Sluta gnäll på att "svensk media" har en agenda olik din egen, det är själva poängen med deras existens. Skulle du själv starta en mediakanal med en agenda som stod i motsats till det du själv tycker?

Eller du kanske vill ha revolution och ett totalt övertagande av media så de kan drivas av iq-befriade högernötter? Sätt Janouch som chefredaktör för SVT och låt Chang Frick ta över DN! Blir nog skitbra.

Känner mig manad att förklara mig, jag skrev att det är lättare att göra karriär i media om man är vänster, det menade jag inte med att det borde vara fritt fram för böghatare osv. Eller nötter som Janouch. Det borde inte vara fritt fram för Heberlein heller men hon lyckas sitta på två stolar, fan vet hur det kommer sig att det accepteras.
Jag menar mest att en del som låtsas ha vänsteråsikter kan vara opportunister. Möjligen var Virtanen en sådan.
Citera
2018-03-15, 15:55
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:

Han har själv erkänt att han var engagerad i MUF, så det är då inget han själv håller tyst om.

https://www.aftonbladet.se/kultur/bokrecensioner/article11596366.ab

Citat:
Stycket om hur Virtanen gick med i MUF eftersom han trodde att tjejen han gillade var moderat, är obetalbart. Det var hon inte, i?stället blev han betagen av en ung Anders Borg som svepte in i blanka myggjagare och gav eloger till Friheten. När Virtanen berättar om sin ungdom har han en varm glimt i ögat som gör en lycklig.

Citera
2018-03-15, 16:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parsons
"men det går inte att utesluta att flera av kvinnorna..."

Har har vi det igen: "flera av kvinnorna". Det maste ju innebara att till och med du forstar att nagot maste ha hant. Annars finns ju ordet "alla" att anvanda istallet for "flera".

Problemet är nog snarare att inget verkar ha hänt. CW:s anklagelse om våldtäkt tex lades ned av polisen redan för flera år sen men hon såg troligtvis en ny chans att få uppmärksamhet och en karriärmässig boost tack vare #metoo där kvinnors trovärdighet inte ifrågasätts av någon underlig anledning.

Varför tar du för givet att alla 12 kvinnorna (13 med CW) talar sanning?

Eller är det bara vissa kvinnor i drevet som är mer trovärdiga än andra?

Utveckla gärna dina tankar här?
Citera
2018-03-15, 17:47
Medlem
Citat:
Problemet är nog snarare att inget verkar ha hänt. CW:s anklagelse om våldtäkt tex lades ned av polisen redan för flera år sen men hon såg troligtvis en ny chans att få uppmärksamhet och en karriärmässig boost tack vare #metoo där kvinnors trovärdighet inte ifrågasätts av någon underlig anledning.

Men, men, men... Varfor tror du att alla personer ljuger om honom nu? Vad jag vet har aldrig detta hant om en "mediaperson" tidigare.
Citera
2018-03-15, 20:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Varför tar du för givet att alla de tolv kvinnorna ljuger?
Jag borde ge dig samma uppmaning; utveckla dina tankar här men jag vet ju redan att du är oförmögen till det.
Citera
2018-03-15, 20:40
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Känner mig manad att förklara mig, jag skrev att det är lättare att göra karriär i media om man är vänster, det menade jag inte med att det borde vara fritt fram för böghatare osv. Eller nötter som Janouch. Det borde inte vara fritt fram för Heberlein heller men hon lyckas sitta på två stolar, fan vet hur det kommer sig att det accepteras.
Jag menar mest att en del som låtsas ha vänsteråsikter kan vara opportunister. Möjligen var Virtanen en sådan.

Tack för ett förhållandevis balanserat svar/inlägg, jag håller med dig om allting, har träffat en hel del män under mina sejourer hos SVT & SR som varit Vänster In Name Only, allt för att passa in på redaktioner och i projektgrupper, kanske till och med landa en fast tjänst om de pallar med att genomlida dagarna leendes åt nervöst tillrättalagda agendor, usla manus och de enorma filarna som ska nöta bort allt som eventuellt skaver hemma i stugorna.
Senast redigerad av dirtyrobber2018 2018-03-15 kl. 20:43.
Citera
2018-03-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtyrobber2018
Tack för ett förhållandevis balanserat svar/inlägg, jag håller med dig om allting, har träffat en hel del män under mina sejourer hos SVT & SR som varit Vänster In Name Only, allt för att passa in på redaktioner och i projektgrupper, kanske till och med landa en fast tjänst om de pallar med att genomlida dagarna leendes åt nervöst tillrättalagda agendor, usla manus och de enorma filarna som ska nöta bort allt som eventuellt skaver hemma i stugorna.

Jo jag har väl fattat att det finns en del såna, där kan det väl vara motiverat att prata om "PK". Det är inte så kul med ett uppfostrande tonfall i artiklar och om det finns dubbelmoral/hyckleri så blir det klart värre. Tomma tunnor skramlar mest.
Sen verkar det faktiskt som om det är mer svinerier bland vänstermän, eller dem som blir avslöjade/uthängda. Timell är ju ett undantag, bland annat.
Men det är också möjligt att Virtanen har de åsikter han predikar, även om han inte lever upp till dem själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in