Citat:
Ursprungligen postat av
Easy-Lee
Jag tror att det börjar bli dags att lämna högervänsterskalan, det handlar i mina ögon om "elit vs folket". Även om SD ligger mig närmast om hjärtat i riksdagen är de också en del av eliten. Oavsett vilka som får sina liv kvaddade av MeToo så träffar skiten rätt fläkt, för en gångs skull kan man äta utan att först behöva tvätta händerna.
Nejmen... alltså det har ju varit mest fokus på kändisar (i "gammelmedia" och sociala medier) och det är inget konstigt med det, Svennebanan som har fingrarna på fel ställe blir inte uthängd med namn. Helt rätt. Men det här handlar inte om eliten mot folket. Den som tafsar på eller våldtar en kvinna kan lika gärna stå under henne i den sociala hierarkin.
Men det är helt sant att det är mycket mer hyschhysch i överklassen. Misshandel, fyllor, våldtäkter förekommer minst lika ofta i dyra villor som i enkla lägenheter. Det märks inte lika mycket bara.
Att det är just Virtanen som många ute på högerkanten är mest skadeglada om är inget konstigt iofs, bratsen kring Stureplan eller konservativa politiker i GB är ju inte lika kul att hångarva åt.