Citat:
Betr. 2) så torde det vara första gången Skånepolisen stött på ett avskedsbrev av aktuellt slag - så det är svårt att veta något om ”sedvanligt skick”.
Betr. brevsubstansen synes denna ha varit lika ”ofattbar” som den sjukdom döttrarna enligt rektorn lidit av.
När polisen sedan så sent som den 22 febr säger att förundersökningen fortfarande är öppen (låt vara formalia eftersom man väntar på NFC:s analyser) plus att man långtifrån är klara eftersom det återstår en del lösa trådar, bidrar detta till att fylla på en redan välfylld rad med frågetecken.
Helt säkert finns det flera sakomständigheter som bara polisen vet, och jag instämmer i att tills motsatsen bevisas det är deras version som har tolkningsföreträde. - Det hela kan dock sluta med ett stort tyst frågetecken plus vetskapen om att något som ser ut att vara på ett visst sätt inte alltid behöver motsvara vad som verkligen ägt rum.
Betr. brevsubstansen synes denna ha varit lika ”ofattbar” som den sjukdom döttrarna enligt rektorn lidit av.
När polisen sedan så sent som den 22 febr säger att förundersökningen fortfarande är öppen (låt vara formalia eftersom man väntar på NFC:s analyser) plus att man långtifrån är klara eftersom det återstår en del lösa trådar, bidrar detta till att fylla på en redan välfylld rad med frågetecken.
Helt säkert finns det flera sakomständigheter som bara polisen vet, och jag instämmer i att tills motsatsen bevisas det är deras version som har tolkningsföreträde. - Det hela kan dock sluta med ett stort tyst frågetecken plus vetskapen om att något som ser ut att vara på ett visst sätt inte alltid behöver motsvara vad som verkligen ägt rum.
Betr. 2): Skånepolisen torde ha sett brev med intygande namnunderskrifter för hand förut. Hoppas man. Att skriva under med maskinskrift är inte giltigt för att intyga identitet, vilket man förstår. Likaledes, om "intygandet" hade kunnat ifrågasättas på annat sätt så hade man nog inte formulerat sig som att båda föräldrarna hade intygat något.
Det är alltså "intygandet" myndigheterna bekräftar, inte att det står namn plitade nederst på ett papper. Vilket jag tror du förstår egentligen.
Och i och med att ett sådant uttalande gått ut, så är det svårt att se vad som skulle omkullkasta det. Även om en anhörig till en part skulle ha invändningar senare, så är det inte lätt att se vad som skulle kunna bevisa att något var annorlunda, som inte upptäcktes vid obduktion eller BP-undersökning.
Vad gäller det fetade förstår jag inte riktigt vad du menar. Du antyder att du läst brevet eller har kännedom om något, men du säger inget?
Jag är förstås själv brydd om det är så att det var trötthetssyndrom som "hade ihjäl" familjen, men litar till att det handlar om mer lidande än vad som framgått.
Eftersom jag inte tror folk tar livet av sig för ro skull. Det är definitionsmässigt svårt att ångra...