2018-03-15, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast de var de facto inte gifta. De var inte ens folkbokförda på samma adress.
.. och med denna mening vill du komplettera dialogen med vad?
Citera
2018-03-15, 16:41
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lider han är det av självömkan då han inbillade sig ha en perfekt plan för det perfekta brotten, men hittills håller nog hans grandiositet honom flytande, att han ska klara sig undan med mildare straff.
Just det du skriver är intressant i liknande rättegångar med en förövare i klass med PMs störningar.
De är så vana att dupera omgivningen att de tror att det är piece of cake. De verkar helt underskatta både rättegångsprocesser och brottsplatsundersökningar.

Jag noterade via att saxa mellan olika liverrapporter att han håller fanan högt till ungefär kl 13.30 - då ber advokaten om timeout (via nån förfrågan från ÅK). När han sen inkommer är han irriterad, får ett förändrat kroppspråk (rör bla foten stressande) och ser sammanbiten ut ju mer ÅK sen kör på.
Slutligen kommer då den där meningen kring filmerna, där han svarar ÅK spydigt.
Jag sparade kommentarerna från helt olika reportrar och de var slående lika, dvs hur de noterat detta, men förlorade tyvärr materialet. Ska se om jag framöver ids att göra om det.
Det var inte irritation mot sin advokat, att hon sagt nåt, det var mer att han inte håller ihop - att ämnena som bearbetas stör honom.
Där håller jag med. Han var på väg att krackelera när hans advokat såg det och fixade en paus. Följer nästa tillfälle med spänning. Jag tror inte han kommer hålla hela vägen Madsen. Jag tror verkligen han lider av självömkan. HAN har minsann mått dåligt, HAN la sig och sova för han hade haft en jobbig dag..etc. Han står mycket i sitt egna fokus och verkar inte förstå att ingen annan är intresserad av att höra hur svårt HAN har haft det. Åklagaren är proffsig och ramlar inte i Madsens fällor.
Citera
2018-03-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han kan absolut sörja djupt. Men helt oavsett hur ledsen han känner sig så KAN ju inte deras relation räknas som särskilt "etablerad" med tanke på hur kort tid de hade varit ihop och att de "bara" hade en relation och inte hade gift sig eller skaffat barn.

Pressen skriver om en "pojkvän". Bara namnet hänvisar till något ungdomligt och icke etablerat..
Vad tycker du de borde omnämnt honom som då?
Citera
2018-03-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag hoppas verkligen han gör det den dag domen faller. Jag tror inte han lider så mycket nu faktiskt. Han har inte sett sig besegrad ännu utan tror att han kan dupera och ljuga sig fri. Han sitter nog just nu och klurar ut "smarta" svar och lögner så som han förmodligen gjort hela sitt liv. Han är bra på det men nu tar det stopp. Ska bli så jävla skönt att se när han upptäcker det.Han har inte förmågan än att se att hans grandiosa ego inte går hem hos rätten. Det syntes ju på hans arroganta stil på dag ett i rättegången. Lille Madsen. Din tid är ute.

Frågan är om Madsen är kapabel att känna sådana känslor som ett "lidande" innebär. Lika lite som han är kapabel att känna empati.

Det tröstar mig ändå när folk här i likhet med mig å ena sidan konstaterar att Madsen är störd (sjuk i huvudet) och därmed inte kan känna empati med sitt offer. För att sen i nästa sekund bli arg på honom just därför.. Jag har också svårt att ta in det - trots att jag i teorin förstår. Men sen ändå inte..

Madsen kanske ägnar resten av sitt liv åt att kämpa på anstalten för "sina rättigheter" och anklagar personalen för "ett omänskligt beteende".. Det var ju redan helt omänskligt enligt honom att inte bevilja honom besök under häktningstiden..

Det är svårt att förstå sig på folk som inte är normala. Madsen är en av dem.
Citera
2018-03-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Vad tycker du de borde omnämnt honom som då?

Det var rätt ord. Men samtidigt beskriver det ju förhållandets karaktär. Inte "äkta man". Inte hennes barns far - utan just "pojkvän".

Ifall kungen var singel och bodde ensam då skulle man ändå inte kalla hans kvinna för kungens "flickvän".

Så ordet pojkvän beskriver något ungdomligt, icke etablerat - men ändå något som betydde mer för Kim än t.ex. bara en "vän".
Citera
2018-03-15, 16:53
Medlem
Citat:
.. och med denna mening vill du komplettera dialogen med vad?

Att förhållandet inte var så etablerat så vissa vill göra gällandes. Sen kan pojkvännen sörja Kim djupt ändå, men för att kalla saker vid deras rätta namn.. så var det inte ens sambos - på riktigt.
Citera
2018-03-15, 16:59
Medlem
Citat:
Lider han är det av självömkan då han inbillade sig ha en perfekt plan för det perfekta brotten, men hittills håller nog hans grandiositet honom flytande, att han ska klara sig undan med mildare straff.
Just det du skriver är intressant i liknande rättegångar med en förövare i klass med PMs störningar.
De är så vana att dupera omgivningen att de tror att det är piece of cake. De verkar helt underskatta både rättegångsprocesser och brottsplatsundersökningar.

Jag noterade via att saxa mellan olika liverrapporter att han håller fanan högt till ungefär kl 13.30 - då ber advokaten om timeout (via nån förfrågan från ÅK). När han sen inkommer är han irriterad, får ett förändrat kroppspråk (rör bla foten stressande) och ser sammanbiten ut ju mer ÅK sen kör på.
Jag sparade kommentarerna från helt olika reportrar och de var slående lika, dvs hur de noterat detta, men förlorade tyvärr materialet. Ska se om jag framöver ids att göra om det.
Det var inte irritation mot sin advokat, att hon sagt nåt, det var mer att han inte håller ihop - att ämnena som bearbetas stör honom.

DET kan jag verkligen hålla med om. Måste vara irriterande när han helt själv och ensam planerade och genomförde hela projektet - och sen blev det en pannkaka av det hela. Polisen var både smartare och mera ihärdig än mästaren själv. Dessutom finns det ingen att kasta saker på i denna frustration. Möjligtvis kan han kasta en penna på sin försvarsadvokat..

Utöver detta kan jag förstå hans frustration kring frågor angående hans sexliv och tankar kring sex. Något han säkert inte ha delat med många människor IRL - om ens någon. Nu borde han plötsligt "öppna sig" inför en publik. Kommer inte att ske...
Citera
2018-03-15, 16:59
Medlem
MegaSkurts avatar
Vadfan är det här för märklig diskussion? Vad är den tänkt att leda till?

Spelar det någon roll om KW och hennes MAN var gifta, förlovade, fästfolk, sambos, särbos, langos, et al?

Hade någon knyckt min älskade mitt framför ögonen på mig och gjort vidriga saker med henne medans jag gick orolig hemma och undrade varfan hon blev av, och sen fattat att hon aldrig kommer att komma hem igen, hade jag blivit fullständigt obeskrivligt förkrossad, oavsett vad vår boendeform var, oavsett vad vår relation kategoriserades som - av ett okänt gäng fritidsforskare på internet!!!
Citera
2018-03-15, 17:00
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:

Noterade också detta stämningsskifte, på detta sätt kommer det med ganska lika mönster se ut varje gång som han blir utfrågad.

Åklagaren har ju nu endast överskådligt lagt grunderna i sitt angreppsbatteri eller hur det nu var GW uttryckte sig 👊🏼
Kommer bli än värre för Madsen när Jakob börjar borra på riktigt.

Nu blir det ju heller ingen extra rekonstruktion med motorerna , så då lär han ju vara jävligt sne nästa vecka och framöver (om han ska höras på onsdagvet jag inte.) Nu finns liksom inga halmstrån kvar i gasscenariot, och hans försök att manipulera fram en reparation av motorerna lyckades självklart inte så kanske vankas ny version av hur Kim dog till nästa vecka?

https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-beskedet-fran-ratten-stoppar-madsens-krav/

Har han tänkt sig att få ubåten fixad gratis för att sen när griftefridsbrottet är avtjänat kunna få tillbaka båten igen?

Vet han inte om att den ska destrueras?

Kommer du ihåg vilket ämne de var inne på när det ledde till timeout sist?
Var det ang sperman i kalsongerna?
Citera
2018-03-15, 17:01
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
https://www.expressen.se/kvallsposten/nya-beskedet-fran-ratten-stoppar-madsens-krav/

Har han tänkt sig att få ubåten fixad gratis för att sen när griftefridsbrottet är avtjänat kunna få tillbaka båten igen?

Vet han inte om att den ska destrueras?

Undrar hur lång tid det kommer att ta innan någon tröttnar och spränger plåt-tunnan i luften!
Citera
2018-03-15, 17:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Att förhållandet inte var så etablerat så vissa vill göra gällandes. Sen kan pojkvännen sörja Kim djupt ändå, men för att kalla saker vid deras rätta namn.. så var det inte ens sambos - på riktigt.
Jo tack, jag följer den snedvridna dialogen och undrar väl främst vad som ger dessa märkliga värderingar...

Vad har sambo, särbo, pojkvän, make, barn, icke barn med begreppet sorg att göra?
Människor kan älska djupt i distansförhållanden, det kan finnas mer kärlek i en relativt ny relation än ett långt förhållande. Barn är inte en måttstock på sorg om en make förloras.
Utifrån djup och knutna emotionella band sker sorg ihop med den enskilde som unik individ.
Det finns människor som sörjer ett sällskapsdjur intensivt, mer än flertal i omgivningen kan förstå.
Det är unikt. Det är individuellt. Det går inte att läsa ut ur tidsbegrepp eller vart fan folk bor eller vad än media skriver.

Sorg går inte att generalisera.
Citera
2018-03-15, 17:09
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Undrar hur lång tid det kommer att ta innan någon tröttnar och spränger plåt-tunnan i luften!

Ja, finns nog ett antal som har god lust med det.

Än så länge så klassas den ju som brottsplats o vaktas säkert och eftersom överklaganden av domen i slutet av april är att räkna med så kommer den väl förbli en sorglig syn länge till tyvärr.
Senast redigerad av PhDSalander 2018-03-15 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in