Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 15:10
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Vi har förstått att du håller dig lojal till den store ledaren Karlsson som den duktige lille sekterist du är men jag föreslår att du lämnar tråden och återgår till att runka till något nytt liberalt SD-förslag istället för att skriva här. Du kan överhuvudtaget inte motivera någonting utan slänger dig bara med samma extremism-retorik som partiledningen. Alla normalt funtade människor begriper att SDU kastades ut för att dom var ett hot mot ledningens positioner och inte pga extremistkopplingar. SD kunde inte finna något trovärdigt alls på dom uteslutna.
Jag är en väljare och sympatisör och framför mina egna åsikter. SD har enligt mig den bästa framkomliga politiken med en hel del radikala förslag och ökad återvandring. Du själv röstade egen utsaga på SVP förra valet och överväger att stödrösta på NMR till nästa val. Det gör du som du vill men det säger lite vilka sympatisörer AFS har.
Citera
2018-03-15, 15:14
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jag är en väljare och sympatisör och framför mina egna åsikter. SD har enligt mig den bästa framkomliga politiken med en hel del radikala förslag och ökad återvandring. Du själv röstade egen utsaga på SVP förra valet och överväger att stödrösta på NMR till nästa val. Det gör du som du vill men det säger lite vilka sympatisörer AFS har.

Men fattar du inte att det är HAZARER som SD syftar på när dom pratar om återvandring????? Om du tror att Karlsson och gänget vågar peta på negrer och andra blattar så är du helt blåst.

Istället för 2.5 miljoner invandrare i landet så skulle vi ha 2.3 miljoner invandrare i landet....

Är detta orsaken till att vi ska rösta på SD?
Citera
2018-03-15, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Så uppenbart är det nog inte. Jag har för mig att det handlade om rätt grundläggande meningsskiljaktigheter och att man motarbetade SD:s ledning öppet på ett provocerande sätt.

Du får gå tillbaka och kolla närmare på saken. Det rörde sig inte om annat än vad som vanligtvis brukar kunna avklaras inom ett partis ramar, där det brukas finnas respekt för att folk har olika infallsvinklar och inte alltid håller med varandra om allting. Inte minst brukar man tillåta att ungdomsförbunden ibland sporrar på moderpartiet och inte bara stryker medhårs. Nu leds ju tyvärr SD av ett gäng sociopater och deras rövslickare, så något sådant var inte möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men framför allt är det nog rätt osmart av Afs att nu inte tydligt visa att man är ett demokratiskt parti och tar avstånd från totalitära ideologier och rasism. Väldigt få väljare vill ha det nämligen.

Rasism är bra. Det visar att man tar sin egen sida. I ett mångetniskt, mångkulturellt samhälle är det absolut nödvändigt, och de vita som inte förstår det kommer att gå under.
Citera
2018-03-15, 15:20
Medlem
Citat:
Stor del av AFS är avpolleterade från SD, somliga för att de hade en annan agenda och andra för att de är inte kan hålla grodorna från att hoppa ur munnen. AFS approach inger inget förtroende hos mig utan känns mest som ett SVP light. Det är ganska enkelt att vara radikal och kategorisk men det röner färre framgångar än man vill tro. SVP och ND har båda haft den linjen och båda har lagt ner.

Hur fel ute kan man vara?

AfS består till största del av sådana som SD:s maktfullkomliga och inkompetenta ledning uteslöt för att slippa intern konkurrens. Du tror grodor ska komma från AfS? Snacka om att kasta sten i glashus. Anledningen till att Skandaldemokraterna inte växer mer är, förutom den tama politiken, de svaga företrädarna - med ledningen i spetsen.
Citera
2018-03-15, 15:21
Medlem
Jag tycker spontant att det är alldeles utmärkt att det nu finns två seriösa alternativ på populistkanten. Det leder till en vitaliserad debatt, och kommer att hålla representanter från båda partierna (fast mest behövligt hos SD) på tå. Finns flera synergieffekter som redan påtalats, inte minst att dessa två partier kan attrahera olika väljargrupper på ett sätt som gör att även SD kan tjäna på det, på lite sikt (men det hänger förstås å dem själva, om SD ska bli ett gnällparti eller en rejäl utmanare). I slutändan hänger det förstås på att AfS tar sig över riksdagsspärren, men det ser ju verkligen mycket lovande ut.
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Men fattar du inte att det är HAZARER som SD syftar på när dom pratar om återvandring????? Om du tror att Karlsson och gänget vågar peta på negrer och andra blattar så är du helt blåst.

Istället för 2.5 miljoner invandrare i landet så skulle vi ha 2.3 miljoner invandrare i landet....

Är detta orsaken till att vi ska rösta på SD?
SD vill retroaktivt kontrollera åldern på alla ensamkommande och de som har ljugit om sin ålder ska utvisas. Senast för ett par månader sedan aviserade man ett totalstopp för invandringen och att återsändandet av invandrare är det viktigaste framöver. Det är nog min herre som är duktigt blåst om han tror att AFS har större chans än SD att ändra på någonting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Tyvärr kan en splittring på detta vis vara vänsterns stora dröm. Genom att bygga upp och rasa, dela upp och dessutom ge media guldet utav att kunna köra massa vinklar av detta är tyvärr lite sorgligt. Jag gillar dock AFS. Det var såhär Ny Demokrati också rasade. Man började bråka internt och det blev omöjligt att hålla ihop. Tillslut föll allt.

AFS och SD är officiellt fiender. Vem ska dessa partier då samarbeta med?

Kasselstrand var tydlig på AfS lansering att han inte är en motståndare till SD.

Det är inte AfS som kallar SD:are "haverister, rasister, extremister" etc.
Citera
2018-03-15, 15:24
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Tyvärr kan en splittring på detta vis vara vänsterns stora dröm. Genom att bygga upp och rasa, dela upp och dessutom ge media guldet utav att kunna köra massa vinklar av detta är tyvärr lite sorgligt. Jag gillar dock AFS. Det var såhär Ny Demokrati också rasade. Man började bråka internt och det blev omöjligt att hålla ihop. Tillslut föll allt.

AFS och SD är officiellt fiender. Vem ska dessa partier då samarbeta med?

Fast det är ju SD som stått för splittringen. Dom valde att splittra den Sverigevänliga rörelsen helt genom att på ett helt vansinnigt sätt utesluta tusentals ungdomar när dom bröt med sitt eget ungdomsförbund och fasciststämplade det. Afs och Kasselstrand är inte splittrarna. Kasselstrand sökte dialog under denna tiden.
Citat:
Ja, att du är väljare och SYMPATISÖR betvivlar jag iaf inte. Det stämmer att jag röstade på SvP senaste och tills nu övervägt mellan soffan och NMR som en protest. Jag har inte problem med beröringsskräck eller att protestera "högerut". Däremot har jag stora problem med att stödja en sekt med hycklande dårar som utesluter och motarbetar sina egna och bara bryr sig om sin egen makt och försörjning. Det finns betydligt mer interndemokrati, lojalitet och är högre i tak hos NMR än det finns i sekten SD idag.
Citera
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
SD vill retroaktivt kontrollera åldern på alla ensamkommande och de som har ljugit om sin ålder ska utvisas. Senast för ett par månader sedan aviserade man ett totalstopp för invandringen och att återsändandet av invandrare är det viktigaste framöver. Det är nog min herre som är duktigt blåst om han tror att AFS kan ändra på någonting.

Läste du ens vad jag skrev? Det är hazarer som SD vill skicka ut. SD tänker inte röra blattar och negrer som har varit här i 5-10 år.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sargord
Hur mycket värde i reklampengar för ett nybildat parti tror ni detta kan handla om?

https://twitter.com/_henkost/status/974219617253158914

Jan Svensson gillar inte folk som säger emot. Det skulle inte förvåna mig om han slår sina barn.
Citera
2018-03-15, 15:25
Medlem
Citat:
Stor del av AFS är avpolleterade från SD, somliga för att de hade en annan agenda och andra för att de är inte kan hålla grodorna från att hoppa ur munnen. AFS approach inger inget förtroende hos mig utan känns mest som ett SVP light. Det är ganska enkelt att vara radikal och kategorisk men det röner färre framgångar än man vill tro. SVP och ND har båda haft den linjen och båda har lagt ner.

Vem/vilka i AfS har gjort sig skyldig till grodor? Ge exempel, eller tig för evigt.
Citera
2018-03-15, 15:29
Medlem
Förvånansvärt starkt stöd för AfS i Samnytts kommentarsfält. Jag skulle uppskatta det till 50-50 eller rent av en övervikt för AfS. Jag hade räknat med 66-34 i SDs favör. Det kan gå snabbare än vi tror att kravla sig över spärren.

https://samnytt.se/kasselstrand-det-kan-komma-fler-avhopp-fran-sd-fram-till-valet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in