2018-03-15, 12:59
Medlem
Hopf petad ur landslaget trots att Olsen är skadad. Han kommer aldrig få chansen i landslaget trots att han är grym i Turkiet. Han, Olsen, Nordfelth och Karl Johan är våra bästa målvakter. Dock credd till Janne att han tog ut Rinne och inte Carlgren. Mer överskattad målvakt får man leta efter efter U21 guldet. Han var medioker redan då o har alltid vart. Linde och Rinne är båda nivåer bättre.

Tycker Mikael Isak borde få chansen att visa upp sej i dessa träningsmatcher. Annars en bra trupp. Kanske att Astrit Ajdarevic borde fått chansen att visa upp sej också nu när våra 2 MC (JJ & Ekdahl) är borta.
Citera
2018-03-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hopf petad ur landslaget trots att Olsen är skadad. Han kommer aldrig få chansen i landslaget trots att han är grym i Turkiet. Han, Olsen, Nordfelth och Karl Johan är våra bästa målvakter. Dock credd till Janne att han tog ut Rinne och inte Carlgren. Mer överskattad målvakt får man leta efter efter U21 guldet. Han var medioker redan då o har alltid vart. Linde och Rinne är båda nivåer bättre.

Tycker Mikael Isak borde få chansen att visa upp sej i dessa träningsmatcher. Annars en bra trupp. Kanske att Astrit Ajdarevic borde fått chansen att visa upp sej också nu när våra 2 MC (JJ & Ekdahl) är borta.
Hur kan Hopf bli petad när han inte tillhört de seaste trupperna menar du?
Citera
2018-03-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Hur kan Hopf bli petad när han inte tillhört de seaste trupperna menar du?

Petad blir ju alla som är tillgängliga men som inte tas ut.

Inte samma sak som att vara med och sedan bli bortplockad.
Citera
2018-03-15, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Sveriges trupp Sverige -Chile

Målvakter:

Karl-Johan Johnsson, Krisoffer Nordfeldt, Jacob Rinne.

Backar:

Ludwig Augustinsson, Andreas Granqvist, Filip Helander, Pontus Jansson, Mikael Lustig, Victor Nilsson Lindelöf, Martin Olsson, Emil Krafth

Mittfältare och forwards:

Alexander Fransson, Oscar Hiljemark, Sebastian Larsson, Christoffer Nyman, Ken Sema, Gustav Svensson, Isaac Kiese Thelin, Ola Toivonen, Marcus Berg, Viktor Claesson, Jimmy Durmaz, Emil Forsberg, John Guidetti.
Ja, väntad trupp. Besvikelse dock att Nyman går före Ishak, lite överraskande får man säga.

Johnsson i ena matchen, Nordfeldt i andra.

I övrigt ser jag gärna att Janne luftar truppen i de här matcherna. Elvan är redan klar, spelarna i den vet vad dom ska göra och alla kan det taktiska. Gott så. Då kan bänkvärmarna få chansen tycker jag.

Olsson, Helander, Jansson och Krafth bör alla få minst 90 min. Dock tycker jag det kan finnas en poäng i att blanda ut dessa med ordinarie så t.ex
Krafth Lindelöf Jansson Olsson
Lustig Helander Granqvist August

Sema Larsson Fransson Foppa
Claesson Svensson Hiljemark Durmaz

Guidetti och Kiese bör få starta i bägge matcherna, kanske med olika partners då.
Citera
2018-03-15, 13:38
Medlem
Citat:

Då har vi helt motsatt syn på ordet petad. Kan man verkligen säga att samtliga svenska spelare i allsvenskan blivit petade från Jannes trupp när den tas ut?

Petad är när du medverkat på ett eller annat sätt men sedan "petats ner/bort" från den platsen du hade. Ofta blir man petad till förmån för X.
Citera
2018-03-15, 13:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Om inte skador tillkommer så hittar vi VM-truppen bland dessa plus de som är skadade nu men förhoppningsvis är tillgängliga till VM (Olsen, Ekdahl, Johansson). Vi som hoppats på Tibbling kan med andra ord sluta hoppas nu. Jag förstår inte riktigt hur JA kan sätta Fransson och Nyman före Tibbling, men det är inte jag utan JA som är förbundskapten och han bör ju ha bättre koll (fast helt säker är jag inte med tanke på Hamrén ).

Citat:

"Ratad" är nog rätt ord. Petad blir den som haft en plats eller förutsatts ha en plats baserat på historik.
Citera
2018-03-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Då har vi helt motsatt syn på ordet petad. Kan man verkligen säga att samtliga svenska spelare i allsvenskan blivit petade från Jannes trupp när den tas ut?

Petad är när du medverkat på ett eller annat sätt men sedan "petats ner/bort" från den platsen du hade. Ofta blir man petad till förmån för X.

Okej jag kan köpa att petad är när man är med och sedan försvinner. Nobbad kanske är rätt ord då
Citera
2018-03-15, 14:00
Medlem
En liten analys över det svenska laget hur det bör vara:

Målvakter
Robin Olsen - VM
Kristoffer Nordfelt - VM
Karl Johan Jonsson - VM

Johannes Hopf - Reservmålvakt
Andreas Linde - Lite framtid
Jakob Rinne - Lite framtid
Pontus Dahlberg - Vår nästa förstamålvakt

Backar
Mikael Lustig - VM
Andreas Granqvist - VM
Victor Nilsson Lindelöf - VM
Ludwig Augustinsson - VM
Emil Kraft - VM
Pontus Jansson - VM
Filip Helander - VM
Martin Olsson - VM

Johan Larsson - Reserv
Mattias Johansson - Reserv
Alexander Milosovic - Reserv
Sebastian Holmen - Reserv
Jacob Une Larsson - Reserv
Pierre Bengtsson - Reserv

Mittfältare
Jimmy Dumaz - VM
Jakob Johansson - VM
Albin Ekdahl - VM
Emil Forsberg - VM
Victor Cleasson - VM
Gustav Svensson - VM
Sebastian Larsson - VM
Ken Sema - VM

Niklas Hult - Reserv
Simon Tibbling - Reserv
Oskar Hiljemark - Reserv
Oscar Lewicki - Reserv
Robin Quison - Reserv
Alexander Fransson - Reserv
Marcus Rhoden - Reserv
Sam Larsson - Kommer nog aldrig kunna användas rätt i landslaget
Astrit Ajdarevic - Bör testas
Erdal Rakip - Framtid

Anfallare
Marcus Berg - VM
Ola Toivonen - VM (tyvärr)
John Guidetti - VM (tyvärr)
Isak Thelin - VM (tyvärr)

Christoffer Nyman - Reserv
Mikael Ishak - Bör testas
Samuel Armenteros - Reserv vid kris
Branimir Hrgota - Reserv vid kris
Alexander Isak - Framtid
Carlos Strandberg - Framtid
Gustav Engvall - Framtid
Senast redigerad av 400Ben 2018-03-15 kl. 14:13.
Citera
2018-03-15, 14:10
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
1. Det är ett parodikonto, nej det är nog ingen som tror att Janne lyfter på luren. Tror eternussermo mest tramsar.

2. Lär dig räkna.
Nej, han är i sin bästa ålder, 32,och given om han beslutar sig för att återvända.

https://www.aftonbladet.se/a/wE0Bo5
Citera
2018-03-15, 14:31
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Vad tror ni om Zlatan på bänken i träningsmatchen mot Chile? Inhopp sista femton minuterna som Super-Sub.

Vad tror du om att sluta rida Zlatans kuk?

Smått besviken över truppen. 5 anfallare...Där kunde han petat in Tibbling istället före valfri anfallare förutom Berg. Sedan skulle han tagit med Quaison. Jag ställer mig tveksam till Fransson.
Citera
2018-03-15, 15:03
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Ajdarevic är lite av en personlig favorit för mig men han passar ju över huvud taget inte alls in i det här landslagets 4-4-2. Tror Janne hade honom i NKPG också, så han vet exakt var han har honom.
Citera
2018-03-15, 15:11
Medlem
mycket märkligt att quaison inte får chansen. Han har väl varit riktigt vass senaste månaderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in