2018-03-14, 22:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golv-Lars
Du hade lika väl kunnat slopa att trycka på ”Skicka svar”, det du tillför är lika irrelevant.

Han blev inte uppfiskad ur havet. PM genomförde en medveten sänkning av ubåten efter att hjälpen var där. Självmord var inte på agendan.

Som från ”Tärningsspelaren”... 1-3: kryss i hörnet. 4-6: skicka svar.

(Edit: det blev 5. Sorry.)
Han blev uppfiskad ur havet efter att han hade genomfört en medveten sänkning av ubåten. Då hamnade han själv i havet. Det var inte så att han bara tog ett steg över från ubåt till båten som räddade honom.

Vem har pratat om självmord?
Citera
2018-03-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nja, snarast att symtomen som hänförs till ev skallskada dvs vredesutbrott mm ökade - nog sammanhänger tidsmässigt mer med att han förlorade rättstvisten om CS 2014 än att han ramlat.

Han blev ställd på bar backe med ansenliga skulder och var tvungen att börja från noll.

Inte svårt att se via hans blogg hur f-b han fortfarande är över det.
Vilket kom först? Hönan eller ägget? Kommer du ihåg årtalen? Annars får jag gå bakåt i tråden och leta.
Citera
2018-03-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
1989-90, känns väldigt långt ifrån 2017, sannolikheten är väl att om han hade begått ett liknande brott, och inte blivit gripen, hade han fortsatt kontinuerligt och blivit värre och värre efterhand.

Kanske mördat utan att stycka who knows. Jag tror och hoppas de kan binda honom till andra ouppklarade mord. Om han gjort det förr.
Citera
2018-03-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vilket kom först? Hönan eller ägget? Kommer du ihåg årtalen? Annars får jag gå bakåt i tråden och leta.
EDIT: Det har ju beskrivits så av medarbetare. Att samarbetssvårigheterna blev värre efter fallolyckan.
Eller kom hans fallolycka efter brytningen menar du?
Citera
2018-03-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han blev uppfiskad ur havet efter att han hade genomfört en medveten sänkning av ubåten. Då hamnade han själv i havet. Det var inte så att han bara tog ett steg över från ubåt till båten som räddade honom.

Vem har pratat om självmord?

I min verklighetsuppfattning från det jag läst så blev PM räddad innan ubåten hann sjunka. Efter att han fått hjälp så begav han sig tillbaka till ubåten för att säkerställa sänkningen.

Självmord hade det varit om han sänkt ubåten innan hjälp hade funnits på plats. Iaf försök till självmord.

Men du har säkert rätt.
Citera
2018-03-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det at vB tog detta initiativ var nog svårt att hantera för Madsen. Här tappade han ju kontrollen. Hadde han själv tagit detta initiativet skulle det nog varit mycket lettare för honom att skiljas från vB.

Ja, PM var den som blev lämnad och dessutom förlorade den rättsliga tvisten. PM blev avklädd, likt kejsaren utan kläder, naken lämnad kvar med en massa skulder. Helt rättmätigt.

Det har nog PM aldrig kommit över. Att PM förlorade rätten att skjuta upp raketen, utan CS (vB) fick det före honom, blåste eld på oförrättens glöd.
PM skrev ett surt blogginlägg och så filade han de tillspetsade skruvmejslarna.

I nära anslutning hände denna hastigt påkomna ubåtstur med Kim Wall som fick ett fruktansvärt slut.

Jag tror faktiskt att det finns ett samband.
Citera
2018-03-14, 22:32
Medlem
Citat:
Jag kan ha tagit fel. Eftersom det var sådant sjaffs om att KiM skulle varit "sexigt" klädd studerade jag hennes klädsel. Som jag minns det var det ett foto taget på långt håll utanför hangaren. Och jag tyckte att hon var fullständigt lämpligt klädd för en båttur. Men jag kan ha blandat ihop två fototillfällen eftersom jag inte hittar ett foto nu. PS. Vad är det som är "frökenaktigt" med vita kraftigare leggings. Både jag och min dotter har det i alla möjliga färger. Man klär väl sig efter vädret. Och det var en rätt kylig dag.
Har läst att det var en varm sommardag. Det finns inga vittnesuppgifter som är offentliga om att hon setts vid hangaren. I varje fall ej offentligt foto. Leggings e fult.
Citera
2018-03-14, 22:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men att vara svårt sexuellt avvikande i Danmark är väl inte det lättaste. Jag menar undantag det bestialiska mordet.

Det där var intressant. WHO har ju SINA diagnoskriterier för de olika psykiatriska diagnoserna. Men tillämpas de lika i alla länder? Jag tänker också, att det måste krävas betydligt mer för att bli sedd som "pervers" i exempelvis Danmark, än i de katolska länderna. Eller..?

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var ju en rolig inskjuten bisats.
Om han döms är han farlig för andras liv, kropp och frihet (ungefär).
Med hypotesen att han på något konstigt sätt inte skulle blir dömd så är han alltså inte farlig.

Själva gärningen väger gissningsvis väldigt tungt. Det är inte förbjudet att leka "kidnappning" ombord på vissa farkoster, eller att skicka "stimulerande" SMS till kvinnor om att penetrera dem med grillspett, så länge som allt sker med samtycke och ingen blir allvarligt skadad på riktigt. Ingen blir inspärrad bara för sina fantasier skull. (Tror jag - ni som är mer insatta i psykvården får rätta mig om jag har fel.) Och om han har begått gärningen eller inte, ska bedömas av en domstol. Det finns ju inget annat sätt. Döms han inte så måste ju folk utgå ifrån att han är oskyldig, och då behöver han inte vara farlig utan kan återgå till sina "lekar" med samtycke, med medelålders damer... Man kan ju inte spärra in oskyldiga personer en massa år för säkerhets skull.

Citat:
Det här är ytterligare en bra iaktagelse du gjort. Hur kan det här fortgå så långt?

Kriminella verkar ju på något sätt vara efterblivna.

Kan detta innebära att PM var intelligent men inte kunnig inom ett visst område(IT)?

Gubben kunde bygga ubåtar, men kan inte ens hålla koll på vad som sparas i molnet.

Hans IQ kan vi nog dra ner till runt 80. PM porrsurfar alltså snuff-porr via google men förstår inte ens att det kan spåras.

Enkelt IQ-test. 1, a, 2 , b, 3, c. Vilken bokstav kommer efter 4: i, q, O eller d?

Han ÄR intelligent - det ser man bara i hans blogg. Men han verkar ha blinda fläckar. Jag tror i och för sig att många människor gör misstag med vad de lämnar för spår efter sig i sina datorer och på nätet, p.g.a. att det de skickar upplevs som flyktigt.

Citat:
Det som det talas om nu är ett par svarta strumpbyxor/leggings. Tydligen bar hon ett par sådana under sina vita bomullsleggings. Det var väl enbart de vita leggingsbrallorna som det talats om tidigare+en sko och en kontaktlins. De svarta har det aldrig tidigare talats om vad jag vet.

Jag minns inga vita leggings, det har väl hela tiden talats om svarta strumpbyxor enbart? Du kan se på grafiken här på Ekstrabladet:

https://ekstrabladet.dk/112/nu-har-stoetter-sagt-stop-peter-madsens-fald-fra-tinderne-er-dybt-tragisk/6849263
Citera
2018-03-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Har läst att det var en varm sommardag. Det finns inga vittnesuppgifter som är offentliga om att hon setts vid hangaren. I varje fall ej offentligt foto. Leggings e fult.
"Mode" är ej bevis. Jag har redan medgivit att jag kan ha blandat ihop två foton. Eller pga alla olika beskrivningar av Kims klädsel som stått i pressen. Hur som helst har de funnit ett par svarta strumpbyxor/leggings på båten enligt senaste uppgifter från livesändning i bt. Strumpor har de funnit i i sänkta klädpåsen. Om man nu kan lita på den uppgiften.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-14 kl. 22:43.
Citera
2018-03-14, 22:42
Medlem
Citat:
I min verklighetsuppfattning från det jag läst så blev PM räddad innan ubåten hann sjunka. Efter att han fått hjälp så begav han sig tillbaka till ubåten för att säkerställa sänkningen.

Självmord hade det varit om han sänkt ubåten innan hjälp hade funnits på plats. Iaf försök till självmord.

Men du har säkert rätt.

Helt rätt. Det var först när han själv säkert skulle klara livhanken som han drog ur proppen till ubåten.

Som alla av denna typ av gärningsmän är dom oerhört rädda om sig själva. Rent av fega kräk.
Citera
2018-03-14, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Han ÄR intelligent - det ser man bara i hans blogg. Men han verkar ha blinda fläckar. Jag tror i och för sig att många människor gör misstag med vad de lämnar för spår efter sig i sina datorer och på nätet, p.g.a. att det de skickar upplevs som flyktigt.

Nej. Han är snarare kunnig och driftig inom de ämnen han lagt energi på. Om han vore intelligent så hade han gjort smartare val. För mig så framstår han som en klumpig impulsdriven idiot. Antagligen tar han en hel del droger också. Han påminner mig om en amfetaminpundare. (Inget illa sagt om människor som tar amfetamin)
Senast redigerad av Golv-Lars 2018-03-14 kl. 22:52.
Citera
2018-03-14, 22:49
Medlem
Citat:
Det som det talas om nu är ett par svarta strumpbyxor/leggings. Tydligen bar hon ett par sådana under sina vita bomullsleggings. Det var väl enbart de vita leggingsbrallorna som det talats om tidigare+en sko och en kontaktlins. De svarta har det aldrig tidigare talats om vad jag vet.

Fattar inte : vad har hennes klädsel med det ytterst brutala mordet på henne att göra? Hade det varit "bärre" om hon hade haft någon annan färg på trosorna???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in