Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Men att vara svårt sexuellt avvikande i Danmark är väl inte det lättaste. Jag menar undantag det bestialiska mordet.
Det där var intressant. WHO har ju SINA diagnoskriterier för de olika psykiatriska diagnoserna. Men tillämpas de lika i alla länder? Jag tänker också, att det måste krävas betydligt mer för att bli sedd som "pervers" i exempelvis Danmark, än i de katolska länderna. Eller..?
Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Det var ju en rolig inskjuten bisats.
Om han döms är han farlig för andras liv, kropp och frihet (ungefär).
Med hypotesen att han på något konstigt sätt inte skulle blir dömd så är han alltså inte farlig.
Själva gärningen väger gissningsvis väldigt tungt. Det är inte förbjudet att leka "kidnappning" ombord på vissa farkoster, eller att skicka "stimulerande" SMS till kvinnor om att penetrera dem med grillspett, så länge som allt sker med samtycke och ingen blir allvarligt skadad på riktigt. Ingen blir inspärrad bara för sina fantasier skull. (Tror jag - ni som är mer insatta i psykvården får rätta mig om jag har fel.) Och om han har begått gärningen eller inte, ska bedömas av en domstol. Det finns ju inget annat sätt. Döms han inte så måste ju folk utgå ifrån att han är oskyldig, och då behöver han inte vara farlig utan kan återgå till sina "lekar" med samtycke, med medelålders damer...

Man kan ju inte spärra in oskyldiga personer en massa år för säkerhets skull.
Citat:
Ursprungligen postat av
Golv-Lars
Det här är ytterligare en bra iaktagelse du gjort. Hur kan det här fortgå så långt?
Kriminella verkar ju på något sätt vara efterblivna.
Kan detta innebära att PM var intelligent men inte kunnig inom ett visst område(IT)?
Gubben kunde bygga ubåtar, men kan inte ens hålla koll på vad som sparas i molnet.
Hans IQ kan vi nog dra ner till runt 80. PM porrsurfar alltså snuff-porr via google men förstår inte ens att det kan spåras.
Enkelt IQ-test. 1, a, 2 , b, 3, c. Vilken bokstav kommer efter 4: i, q, O eller d?
Han ÄR intelligent - det ser man bara i hans blogg. Men han verkar ha blinda fläckar. Jag tror i och för sig att många människor gör misstag med vad de lämnar för spår efter sig i sina datorer och på nätet, p.g.a. att det de skickar upplevs som flyktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det som det talas om nu är ett par svarta strumpbyxor/leggings. Tydligen bar hon ett par sådana under sina vita bomullsleggings. Det var väl enbart de vita leggingsbrallorna som det talats om tidigare+en sko och en kontaktlins. De svarta har det aldrig tidigare talats om vad jag vet.
Jag minns inga vita leggings, det har väl hela tiden talats om svarta strumpbyxor enbart? Du kan se på grafiken här på Ekstrabladet:
https://ekstrabladet.dk/112/nu-har-stoetter-sagt-stop-peter-madsens-fald-fra-tinderne-er-dybt-tragisk/6849263